Gaggia Classic handmatige espressomachine zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Classic handmatige espressomachine zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jet 28-12-2016

Gemakkelijk heerlijke espresso en capuchino maken !!!

Ik heb ruim 10 jaar deze machine gebruikt en begint nu pas te haperen dus gewoon dezelfde weer aangeschaft. Heel gemakkelijk in het gebruik en oerdegelijk.
Mooi strak apparaat en compact op het aanrecht.
Deze nieuwe versie heeft ook nog wat verbeteringen; schakelt uit na 10 minuten geen gebruik en opschuimen melk gaat nog beter.
Hoop dat deze Gaggia weer net zo lang meegaat als de vorige !!!!

Jet 24-12-2016

Gemakkelijk in gebruik !

Net weer dezelfde machine aangeschaft na 10 jaar prima espresso en cappuccino te hebben gemaakt !! Gemakkelijk in gebruik en uitstekende levensduur dus. Hoop dat deze weer net zo lang mee gaat.

ThomS 31-05-2015

Philips heeft de Gaggia Classic vernieuwd voor 2015. Het nieuwe type (9403/11) heeft ten opzichte van haar voorganger (9303/11) een roestvrij stalen boiler gekregen in plaats van aluminium en een vernieuwd stoompijpje. Daarnaast schakelt het apparaat wanneer het 9 minuten niet in gebruik is geweest automatisch uit (ik laat aan u over of dit handig is voor een dergelijk apparaat). Deze functie blijkt te maken te hebben met EU richtlijnen omtrent espressomachines/koffiezetapparaten voor thuisgebruik.

Op het eerste gezicht lijkt deze vernieuwde Classic een verbetering ten opzichte van het vorige model. Met name de RVS boiler zal menig potentiële koper aanspreken. Dit was ook mijn persoonlijke indruk na uren speurwerk zoekend naar een goede halfautomaat in de prijsklasse onder 500 euro.

Het blijkt echter dat de behuizing zo ongeveer het enige is dat dit nieuwe type gemeen heeft met haar voorganger. Onderhuids zijn een groot aantal veranderingen doorgevoerd die belangrijk zijn om te weten voordat je besluit dit product al dan niet aan te schaffen.

Zo was de Gaggia Classic 9303/11 voorzien van een instelbaar overdrukventiel (OPV) uit messing en een driewegklep (solenoid valve) om overtollig water en druk direct na het maken van een shot af te voeren zodat je zonder geklieder direct de filterhouder kunt verwijderen om een volgend shot te prepareren en - doordat de overgebleven koffie veel droger is - daarbij eenvoudiger de koffie uit de filterhouder kunt tikken.

Bij de vernieuwde Gaggia Classic (9403/11) zijn intern een flink aantal onderdelen niet meer gemaakt van metaal zoals bij het vorige model, maar in plaats daarvan vervaardigd uit kunststof. Zo is het overdrukventiel niet meer van messing, maar van plastic, waarbij het vooralsnog onduidelijk is of deze instelbaar is. Daarnaast is dit model NIET meer voorzien van een driewegklep (solenoid valve).

Ook op andere zaken heeft Philips kosten proberen te besparen, bijvoorbeeld door lagere kwaliteit schakelaars toe te passen en een plastic uitloop onder het portafilter in plaats van roestvrij staal.
Het stoompijpje lijkt wel beter te functioneren, maar is in tegenstelling tot het vorige model niet meer verwijderbaar middels een moer en is daardoor ook niet meer upgradebaar voor een andere model (bijvoorbeeld die van Rancilio)

Deze verschillen ten opzichte van het vorige model komen in eerste instantie niet duidelijk naar voren, maar zijn van wezenlijk belang bij het maken van een keuze.

Een overzicht van de verschillen tussen de 9303/11 en de 9403/11 (lijst kan incompleet zijn):

9303/11:
- Aluminium boiler (geanodiseerd)
- Filterhouder met rvs uitloop (3/8” draad)
- Stoom doseerbaar middels draaiknop
- Instelbaar OPV uit messing
- Solenoid valve (driewegklep)

9403/11:
- Roestvrijstalen boiler
- Filterhouder met plastic uitloop (3/8” draad)
- Stoom start/stop middels draaiknop (niet doseerbaar)
- Stoompijpje lijkt verbeterd t.o.v. vorige model, maar is niet meer verwijderbaar d.m.v. moer (en daardoor ook niet upgradebaar door bijvoorbeeld een Ranicilio stoompijpje).
- OPV direct bevestigd aan de pomp. Gemaakt van kunststof
- GEEN solenoid valve (driewegklep)
- Schakelt automatisch uit wanneer de machine 9 minuten niet wordt gebruikt.

kein 15-12-2015

Hallo ik zie heel veel technische details, maar hoe is de espresso die eruit komt?