Krups Espressomachine Calvi zwart RVS XP3440

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Espressomachine Calvi zwart RVS XP3440 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Boaz 10-03-2018

Heerlijke espresso, lekker eenvoudig apparaat.

Ik wilde naast onze Senseo een goed espresso-apparaat.
We zijn uitgekomen op de Krups RVS XP3440, aangezien:
a) we al die kunststof binnenwerken/zetgroepen van de volautomaten niet vertrouwen qua duurzaamheid;
b) ik persoonlijk een hekel heb aan de gruwelijke herrie van de automatische bonenmaler (de buren worden er wakker van).
We hebben dus gekozen voor de eenvoud van deze Krups. Wat er niet aan zit, kan ook niet stuk.

De smaak is echt voortreffelijk. Met een goeie boon (we gebruiken nu Segafredo Espresso voorgemalen) is de smaak echt heerlijk. Beter dan in menig restaurant.

Het zetten is eenvoudig: apparaat aanzetten (apparaat warmt kort op), koffie in het filtertje scheppen, even doorlopen, stopzetten (je bepaalt zelf hoe vol het kopie gaat) en klaar.
Ik zet altijd een dubbele espresso, dus ik herken het probleem niet van ongelijke hoeveelheid per kopje. (zie opmerking in de andere reviews).
Prut eruit lepelen, filter en houder omspoelen: klaar.

Als je de melkopschuimtuit in de melk hangt maakt dat een enorm gillend geluid. (Ik had al verteld over elektrische bonenmalers: argh) dus die gebruik ik niet. Eenmaal uit de melk is het gegil weg. Het zal wel, ik drink toch geen cappuccino.

Wil je eenvoud en heerlijke espresso: echt een top apparaat.
Wil je cappuccino, dan zou ik een andere kopen.

LET OP: de accessoires (filterhouder en filters) kunnen NIET in de vaatwasser!! Dat staat ook in de handleiding, maar helaas is deze in de eerste week toch in onze vaatwasser beland: je kan direct een nieuwe filterhouder bestellen. Al het chroomwerk is eraf en het aluminium geeft daarna af. Filters hebben we ook maar vervangen.

Pluspunten

• Voortreffelijke smaak!
  • Eenvoud
  • Lekker compact in je keuken

Minpunten

• Accessoires kunnen niet in de vaatwasser
  • De herrie van de melkopwarmer/schuimer

Anke 14-11-2017

Veel gemak, heerlijke koffie voor weinig geld

Ik gebruik al 30 jaar espressomachines van Krups. omdat zij mij zeer goed bevallen. Niet ingewikkeld en heerlijke espresso's. Deze laatste spant de kroon, de simpelheid en de snelheid zijn fantastisch en de espresso is net zo goed als bij de duurdere modellen. Optimale prijs/kwaliteit.

kritische Piet 04-11-2015

Slecht resultaat met veel schuim in plaats van een cremelaagje. Bij 2 kopjes tegelijk is het ene kopje vol en de andere half leeg. Kortom: een slecht product en dus een afrader om te kopen.

shabono64 14-10-2015

Goed vind ik het crèmelaagje en de eenvoud van de machine. Minder goed/slecht: temperatuur van de koffie (niet warm genoeg, je slobbert het zo weg meteen na het zetten). Links druppelt stuk minder dan rechts: merkbaar als je twee kopjes tegelijk zet. Redelijk veel lawaai. Schakelt te snel (automatisch) uit naar mijn zin. Je moet ook iedere keer weer opwarmen. Goed voor het milieu maar het moet dus ook weer niet te snel. Dit was ik niet gewend van mijn vorige Krups. Beperkte hoeveelheid: als ik twee kopjes tegelijk zet (kleine kopjes) dan is de ene al helemaal vol, de andere niet. Toch stopt-ie dan al om weer op te warmen. What! Kortom niet tevreden. Prijs niet waard. (119.-)
Toelichting op bovenstaande:
Smaak iets te waterig. Roeren helpt dan wel. Blijkbaar eerst sterk het kopje in eindigt met laagje water
Mogelijkheden zijn koffie voor 1 of voor twee en melk opwarmen (capuccinostyle). Dit laatste hoeft voor mij niet. En de andere mogelijkheden zijn wat mij betreft voldoende: eenvoud siert dit apparaat
Makkelijk en overzichtelijk
Fijn aan vorm: lekker smal, fijn voor in kleine keuken. Minder vind ik dat er bij dit type gekozen is voor goedkoop uitziende kunstofmaterialen i.t.t. mijn vorige krups die er degelijk uitzag. Meer metaal.
Vanwege het goedkoop uitziende kunststof denk ik dat duurzaamheid stuk korter is. Maar zeker weet ik het niet.