Siemens TE603201RW - Reviews

Kleur(en)
zwart, rvs
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 355 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

RMB 20-03-2017

Mooi, stil, maar....

We hebben het apparaat een paar dagen in gebruik gehad. Wat we ook probeerde, het melkschuim was prima, maar lauw, erg lauw. Verder was het apparaat erg stil, modern display en makkelijk in gebruik. Maar omdat we toch veel gebruik maken van de melkoplossing hebben we het apparaat terug gebracht en er een officiele klacht van laten maken. We hebben hem ingeruild voor een Siemens TI305206RW die wel hete melk(schuim) geeft.

Pluspunten

• mooi display, veel mogelijkheden
  • Stil, veelzijdig

Minpunten

• Lauwe tot koude melkschuim

Sebastiaan 11-12-2017

Heerlijke koffie uit een heel gebruiksvriendelijk apparaat

Fantastisch apparaat! Dit hadden we eerder moeten doen. Na veel onderzoek is de keuze op deze Siemens koffiemachine gevallen en dat blijkt een prima keuze te zijn geweest. Het apparaat is eenvoudig te bedienen en je stelt ook heel simpel de sterkte van de koffie en de grootte van de koffiekop in.
Ook het zetten van een cappuccino, latte machiato of cafe latte gaat automatisch. Je steekt het melkslangetje in een pak melk, stelt de gewenste koffiesoort en sterkte in, even wachten en voila. Daarna gaat het pak weer de koelkast in en de melkreinigingsfunctie van de machine reinigt heel eenvoudig maar doeltreffend het melksysteem. Geen gedoe met melkkannetjes die ook weer gereinigd moeten worden of waar te veel of te weinig melk in zit.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Eenvoudige bediening
  • koffiesterkte en kopgrootte instelbaar
  • Ook automatisch cappucino of latte zetten

Minpunten

• nog niet gevonden

Nane 11-06-2017

Oppassen met aankoop EQ6

We hadden bij de mediamarkt een EQ6 gekocht voor onze vakantiewoning die goed beviel (2cappuccino tegelijk maken) en wilde een 2e apparaat voor ons woonhuis. Blijken er 2 varianten hiervan te zijn van de EQ6 bij de TE617203RW kan je 2 cappuccino 's te gelijk maken , maar bij de TE617203RW kan je alleen 2 koffies te gelijk zetten!

Marjan 09-01-2017

Eenvoudig in gebruik en onderhoud

Omdat we wel klaar waren met ons Nespresso-apparaat zijn we, na uitgebreid research te hebben gedaan, overgestapt naar deze volautomaat van Siemens en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad. Het kleurendisplay met de koffiemogelijkheden en bijbehorende Nederlandstalige tekst is lekker duidelijk. De machine maalt vrij stil. De koffie is niet gloeiend heet, maar heet genoeg om rustig te kunnen drinken. Voor bijvoorbeeld het bereiden van een cappuccino kan het melkslangetje meteen in een pak melk gehangen worden en de reinigingsfunctie van ditzelfde slangetje is ook eenvoudig. Als je heet water wilt tappen moet het externe melkslangetje echter even verwijderd worden, maar dit vinden wij geen probleem. Enig minpuntje is dat de lekbak snel vol is, maar wij drinken dan ook vrij veel koffie.

Pluspunten

• Bediening
  • Temperatuur
  • Smaak
  • 2 kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Lekbak snel vol

diederik 04-01-2017

mooi koffie zet apparaat

dit apparaat heb ik gekocht vanwege de mogelijkheden qua koffie en mooie uitstraling. Tevens maakt het apparaat weinig geluid tijdens koffiezetten

Pluspunten

• uiterlijk
  • geluid
  • bedienings gemak
  • overzichtelijk

Minpunten

• wel wat breed

mic 01-01-2017

heerlijke koffie

mooi apparaat,super makkelijk te bedienen, lekkere koffie, geen onderhoud, niet te groot en je kunt twee kopjes tegelijk zetten

Marion 31-12-2016

Kopje koffie!?

Met dit apparaat is een kopje koffie zetten nog leuker gemakkelijker geworden. Er zijn vele keuzemogelijkheden en je kunt je eigen koffiebonen kiezen. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en makkelijk door het keuzemenu. Het heeft een mooi design waardoor het niet misstaat in een moderne keuken. Het kiezen van de sterkte van de koffie is zeker van toegevoegde waarde.

Pluspunten

• Keuzemogelijkheden
  • Sterkte mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geregeld schoonmaken

Jan Willem 28-12-2016

Perfecte koffie!

Onze 2de Siemens EQ. Half decenium en duizende kopjes verder was het tijd voor een nieuwe, ditmaal de EQ6. Siemens heeft duidelijk doorontwikkeld, zelfs nog gebruiksvriendelijker en betere smaak. Eenzelfde koffiebonen geven met de nieuwe EQ6 een uitstekende, nog intenser smaakbeleving.

Pluspunten

• Ultieme smaakbeleving
  • Gebruiksvriendelijk
  • Overzichtelijk touchscreen
  • Kleiner formaat dan oude EQ

Minpunten

• [nog] niet

Dirk 27-11-2016

mooi duidelijk display

duidelijk en helder display, simpel in bediening loopt makkelijk door het menu en het belangrijkste heerlijke koffie !

Pluspunten

• simpel
  • stil

Minpunten

• zware machine

JvdE 14-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Alweer een Siemens...?

7,6
Nadat we vijf jaar geleden een Siemens E7 gekocht hebben heeft deze het na ruim 10.000 kopjes helaas begeven: meteen naar de winkel voor een nieuwe Siemens: na een uitvoerige vergelijking met andere merken met overtuiging weer voor een Siemens gekozen!

Sonja 16-01-2018

Mooi koffieapparaat.

Mooi apparaat. Dankzij de uitgebreide display is het eenvoudig te bedienen.
De koffie id helemaal aan te passen aan je eigen smaak.

Pluspunten

• Uitgebreide display
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Slangetje voor de melk is wat kort

koffie 16-01-2018

duidelijk scherm, makkelijke bediening, lekker bakkie koffie

vandaag gehaald bij mediamarkt, eerste apparaat was kapot, dus weer terug gebracht en zonder gezeur meteen een nieuwe meegekregen. dit apparaat werkt naar behoren en zet goede koffie en een perfecte latte machiato. nog wat experimenteren met soorten bonen en instellingen op het apparaat maar dat gaat goed komen denk ik. Over de duurzaamheid kan ik nu nog niets zeggen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • melkcircuit reinigt zichzelf
  • "kan uit een std pak melk tappen

Eddy M 15-01-2018

Foutje bedankt!

Wij hebben een paar jaar geleden een "La Messoni" koffiezetmachine gekocht. Een ramp...
1. Iedere 3 maanden de machine uit elkaar halen: beschermkappen er af, splitpennen er uit, stampers er uit en alles schoonmaken. Oppassen dat de kleine onderdelen niet zoek raken en alles weer in de juiste volgorde terugplaatsen;
2. Persoonlijke koffiesmaak / -sterkte aanpassen is een vak op zich;
3. Maar wat bij het zetten van IEDER kopje koffie weer terugkomt in onze niet zo grote leefruimte: Het lawaai.
Nu de Siemens:
1. Eén keer per week met 2 klikken de zetgroep eruit halen en onder de kraan afspoelen;
2. Persoonlijke smaak: Op de display simpel te regelen;
3. Zelden een machine gezien die zo weinig lawaai maken zowel tijdens het malen als tijdens het zetten.
SUPER

Pluspunten

• Lawaai
  • Schoonmaken
  • Eenvoudige bediening

Nicolaas 13-01-2018

super keuze

omschrijving voldoet geheel !!!
hij is mooi en stil in gebruik een groot water reservoir waardoor je niet snel hoeft te vullen

Pluspunten

• mooi
  • lekker

johan31 13-01-2018

lekkere koffie ,makkelijke machine ,simpel te reinigen

degelijke machine met mooi ontwerp. de grote display met duidelijke symbolen maakt dat je altijd krijgt wat je bedoeld.
de koffie smaakt heerlijk en de latte macchiato nog beter. ook cappuccino is goed met stevig schuim. het melksysteem is eenvoudig schoon te houden zonder veel moeite of poetsen . druk op de knop en schoon makkelijk toch. samen met de uitgebreide instellings mogelijkheden maakt het dit apparaat tot een winnaar.

Pluspunten

• mogenlijkheden
  • grote display
  • bedienings gemak

Richard 13-01-2018

Siemens espresso apparaat TE603201RW

Prachtige machine met een mooie chique uitstraling die ook nog eens heerlijke kopjes koffie zet. Prijs kwaliteit verhouding is zonder meer uitstekend.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Chique uitstraling
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• lekbakje is snel vol

Dorothé Klomp 13-01-2018

Prachtige display

Machine werkt als een zonnetje, makkelijk te installeren. Zeer makkelijk in gebruik. Ik ben zeer onhandig betreft deze zaken maak een "latte" was meteen gelukt. Ook het reinigen was zeer simpel.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Snelheid
  • Reinigen

Harm-jan 10-01-2018

Siemens TE603201RW espresso violation EQ

Als je een echt koffie lief hebber bent is dit aparaat ideaal vol doet aan al je verwachtingen en meer het apparaat is erg stil en staat mooi op het aanrecht het schoon maken er van kost geen moeite paar drukken op de knop en hij doet de rest helemaal zelf. Dit voor mij de ideale machine ook kwa uirstraling en de koffie is super

Pluspunten

• Uitstraling
  • Weinig lawaai stille mollen
  • Geen gedoe met melk bakjes

Peter 09-01-2018

Fijn volautomatisch koffieapparaat

Een fijn volautomatisch koffiemachine met een mooie uitstraling wat best gezien mag worden in de keuken.

Pluspunten

• vrij stil tijdens het malen van de bonen
  • kofie naar eigen wens in te stellen

Minpunten

• producten met melk, koffie iets kouder

Busje T 02-01-2018

veelzijdige koffiemachine

De Siemens TE6032001RW is een veelzijdig apparaat met verschillende koffiekeuzes. Nadeel is dat de melk voor de Cappucino , Latte of koffie verkeerd wel even opgewarmd moet worden omdat anders de koffie snel koud is. Ik vind dit geen probleem. Koffie is goed heet te krijgen. Machine heeft voldoende reservoir voor water en koffiebonen. Ik ben zeer tevreden nadat ik hiervoor een Nespresso machine heb gehad.

Pluspunten

• Veelzijdige machine
  • Waterreservoir voldoende groot
  • Koffiebonen reservoir voldoende groot

Minpunten

• Opvangbak snel vol