Siemens TE603201RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 349 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE603201RW op Kieskeurig.nl.

8,9

Nane 11-06-2017

Oppassen met aankoop EQ6

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

We hadden bij de mediamarkt een EQ6 gekocht voor onze vakantiewoning die goed beviel (2cappuccino tegelijk maken) en wilde een 2e apparaat voor ons woonhuis. Blijken er 2 varianten hiervan te zijn van de EQ6 bij de TE617203RW kan je 2 cappuccino 's te gelijk maken , maar bij de TE617203RW kan je alleen 2 koffies te gelijk zetten!

RMB 20-03-2017

Mooi, stil, maar....

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

We hebben het apparaat een paar dagen in gebruik gehad. Wat we ook probeerde, het melkschuim was prima, maar lauw, erg lauw. Verder was het apparaat erg stil, modern display en makkelijk in gebruik. Maar omdat we toch veel gebruik maken van de melkoplossing hebben we het apparaat terug gebracht en er een officiele klacht van laten maken. We hebben hem ingeruild voor een Siemens TI305206RW die wel hete melk(schuim) geeft.

Pluspunten

• mooi display, veel mogelijkheden
  • Stil, veelzijdig

Minpunten

• Lauwe tot koude melkschuim

Sebastiaan 11-12-2017

Heerlijke koffie uit een heel gebruiksvriendelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Fantastisch apparaat! Dit hadden we eerder moeten doen. Na veel onderzoek is de keuze op deze Siemens koffiemachine gevallen en dat blijkt een prima keuze te zijn geweest. Het apparaat is eenvoudig te bedienen en je stelt ook heel simpel de sterkte van de koffie en de grootte van de koffiekop in.
Ook het zetten van een cappuccino, latte machiato of cafe latte gaat automatisch. Je steekt het melkslangetje in een pak melk, stelt de gewenste koffiesoort en sterkte in, even wachten en voila. Daarna gaat het pak weer de koelkast in en de melkreinigingsfunctie van de machine reinigt heel eenvoudig maar doeltreffend het melksysteem. Geen gedoe met melkkannetjes die ook weer gereinigd moeten worden of waar te veel of te weinig melk in zit.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Eenvoudige bediening
  • koffiesterkte en kopgrootte instelbaar
  • Ook automatisch cappucino of latte zetten

Minpunten

• nog niet gevonden

Marjan 09-01-2017

Eenvoudig in gebruik en onderhoud

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Omdat we wel klaar waren met ons Nespresso-apparaat zijn we, na uitgebreid research te hebben gedaan, overgestapt naar deze volautomaat van Siemens en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad. Het kleurendisplay met de koffiemogelijkheden en bijbehorende Nederlandstalige tekst is lekker duidelijk. De machine maalt vrij stil. De koffie is niet gloeiend heet, maar heet genoeg om rustig te kunnen drinken. Voor bijvoorbeeld het bereiden van een cappuccino kan het melkslangetje meteen in een pak melk gehangen worden en de reinigingsfunctie van ditzelfde slangetje is ook eenvoudig. Als je heet water wilt tappen moet het externe melkslangetje echter even verwijderd worden, maar dit vinden wij geen probleem. Enig minpuntje is dat de lekbak snel vol is, maar wij drinken dan ook vrij veel koffie.

Pluspunten

• Bediening
  • Temperatuur
  • Smaak
  • 2 kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Lekbak snel vol

diederik 04-01-2017

mooi koffie zet apparaat

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

dit apparaat heb ik gekocht vanwege de mogelijkheden qua koffie en mooie uitstraling. Tevens maakt het apparaat weinig geluid tijdens koffiezetten

Pluspunten

• uiterlijk
  • geluid
  • bedienings gemak
  • overzichtelijk

Minpunten

• wel wat breed

mic 01-01-2017

heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

mooi apparaat,super makkelijk te bedienen, lekkere koffie, geen onderhoud, niet te groot en je kunt twee kopjes tegelijk zetten

Marion 31-12-2016

Kopje koffie!?

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Met dit apparaat is een kopje koffie zetten nog leuker gemakkelijker geworden. Er zijn vele keuzemogelijkheden en je kunt je eigen koffiebonen kiezen. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en makkelijk door het keuzemenu. Het heeft een mooi design waardoor het niet misstaat in een moderne keuken. Het kiezen van de sterkte van de koffie is zeker van toegevoegde waarde.

Pluspunten

• Keuzemogelijkheden
  • Sterkte mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geregeld schoonmaken

Jan Willem 28-12-2016

Perfecte koffie!

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Onze 2de Siemens EQ. Half decenium en duizende kopjes verder was het tijd voor een nieuwe, ditmaal de EQ6. Siemens heeft duidelijk doorontwikkeld, zelfs nog gebruiksvriendelijker en betere smaak. Eenzelfde koffiebonen geven met de nieuwe EQ6 een uitstekende, nog intenser smaakbeleving.

Pluspunten

• Ultieme smaakbeleving
  • Gebruiksvriendelijk
  • Overzichtelijk touchscreen
  • Kleiner formaat dan oude EQ

Minpunten

• [nog] niet

Suzanne4ever 07-12-2016

Ons kerstcadeau

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

We hebben er hard voor gespaard om dit apparaat te kunnen kopen, hij is best duur. Apparaat vanaf 27 november 2016 in gebruik genomen. Gemakkelijk apparaat om te bedienen. Alleen wat de meeste reviews al zeggen: Heetwater functie is omslachtig, lekbakje snel vol en de koffievarianten met melk zouden wat heter mogen. Verder ben ik tevreden met dit apparaat! :-)

Pluspunten

• Gemakkelijk apparaat om te bedienen

Minpunten

• Heetwater functie is omslachtig
  • koffievarianten met melk zouden wat heter mogen
  • Duur

Dirk 27-11-2016

mooi duidelijk display

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

duidelijk en helder display, simpel in bediening loopt makkelijk door het menu en het belangrijkste heerlijke koffie !

Pluspunten

• simpel
  • stil

Minpunten

• zware machine

JvdE 14-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Alweer een Siemens...?

7,6
Nadat we vijf jaar geleden een Siemens E7 gekocht hebben heeft deze het na ruim 10.000 kopjes helaas begeven: meteen naar de winkel voor een nieuwe Siemens: na een uitvoerige vergelijking met andere merken met overtuiging weer voor een Siemens gekozen!

Teleurgestelde gebruiker 12-12-2018

Lekkere koffie, mooi toestel. Slechte service/communicatie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Na een Nespresso,de overstap gemaakt naar een espresso volautomaat.
Gebruiksgemak, het design en natuurlijk de mogelijkheden van de te zetten koffiesoorten hadden de keuze bepaald.
De temperatuur vd koffie en ook de hoeveelheid zijn makkelijk in te stellen, geen moeilijke menu structuur.
Ook het reinigen vh toestel gaat makkelijk dmv uitneembaar maalwerk.
Hou wel rekening met regelmatig ontkalken, Dit wordt ruim op tijd aangegeven.
Dat was het positieve over Siemens.

Helaas hebben we nu een defect apparaat, het water loopt niet meer door het maalwerk maar rechtstreeks de opvangbak in.

Het toestel is twee jaar en nog geen maand oud, bellen naar de klantenservice levert de mededeling op, stuur maar een mail naar de serviceafdeling in Tiel. Wij kunnen niks voor u betekenen.(garantie twee jaar)
De volgende dag een mail teruggehad, Ja ze gaan we eens kapot á €225 maken we hem.
Ik ben van mening dat een espressomachine langer zou moeten werken, en ben teleurgesteld in de prijs-kwaliteitverhouding.

Van de klachtenservice van Siemens heb ik overigens nooit meer iets gehoord!!

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Gebruiksgemak
  • Onderhoud makkelijk uit te voeren
  • Instellingen aanpassen makkelijk
  • Meerdere kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Levensduur
  • Contact dealerorganisatie/service

miashpa 13-09-2018

Top machine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Een geweldig apparaat. Zeer uitgebreid. Maakt heerlijke koffie en koffiespecialiteiten met melk. Goed schoon te maken en ontkalken is een makkie. Alles wordt aangegeven. Zeer tevreden met dit product.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Oane Van der meer 15-05-2018

Mooie koffie machine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Makkelijk te bedienen, zet lekkere koffie en lekker cappacino.
Ook uiterlijk is het een mooi apparaat

Busjetert 25-04-2018

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Ik kwam van Nespresso en heb nu een paar maanden deze machine.
Zeer fijn in gebruik en heerlijke koffie. Veel keuze mogelijkheden in grootte smaak en sterktes. Vooral de keuze dubble shot is mijn favoriet.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display. Bij mijn eerste review schreef ik dat de lekbak snel vol is en dat heb ik opgelost door een lege beker bij aan en uitzetten te gebruiken. Deze is snel te legen en hierdoor voorkom ik dit probleem. Het probleempje met de iets koudere melk los ik op door de melk eerst 20 sec op te warmen in de magnetron. Is een extra handeling maar vind ik niet erg. Ieder apparaat heeft zijn voor een nadelen. Deze twee " nadelen " zijn simpel op te lossen en dan heb je voor een mooie prijs een fantastisch apparaat.
Ik ben zeer blij met deze machine en door te googlen op de prijs en de cash back actie van Siemens waardoor ik uiteindelijk onder de 600 euro kwam ben ik helemaal tevreden.

Pluspunten

• Veel keuze in koffie
  • Verse bonen dus lekkere smaak
  • Je kan precies jouw smaak afstemmen
  • Weinig onderhoud
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Lekbak

Hans roelofs 09-04-2018

Slechte machine.

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Wij hebben in juli 2016 deze koffiemachine aangeschaft bij de mediamarkt. Na 3 weken ging hij al stuk; na het schoonmaken kreeg ik hem niet meer aan de praat. Via de mediamarkt is het apparaat terug gestuurd naar Siemens voor reparatie en na 10 dagen kon ik hem weer ophalen. Ik kreeg daar de mededeling dat de storing mijn eigen schuld was en dat ik een fout had gemaakt bij het schoonmaken. Ik vroeg om uitleg hierover maar heb niet een duidelijk antwoord gekregen?????? Hierna heeft het apparaat steeds kleine storingen gehad zoals spontaan stoppen met koffiezetten midden in het proces, na een cleaningprogramma direct aangeven dat hij weer schoon gemaakt moet worden. Door de machine steeds weer aan en uit te zetten loste dit weer op. Gisteren heb ik de moed opgegeven, met een huis vol visite sloeg de aardlekschakelaar tijdens het koffiezetten uit en onder de machine lag allemaal water. Ik heb de stekker eruit getrokken en ik ga het apparaat niet meer gebruiken. Ik moet wel toegeven dat de smaak van de koffie prima is alleen de temperatuur valt tegen. Voor mij alleen geen Siemens meer, ruim 500 euro voor een apparaat wat het nog geen 2 jaar uitgehouden heeft is mij te gek. Op zoek dus naar een ander merk.

Pluspunten

• Smaak van de koffie

Minpunten

• Korte levensduur van de machine
  • Temperatuur van de koffie
  • Veel kleine storingen

J.Hardeman 27-02-2018

Prima leesscherm

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Prima machine, gekocht tijdens een kortingactie in oktober 2017. De gegevens opgestuurd naar Siemens, tot op hede geen reactie of terugstorting van € 50,-.

Frodyma 18-02-2018

Heerlijk duidelijk apparaat, goede koffie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Het is een mooi apparaat, eenvoudig in gebruik, goed opletten met melk schoonmaak functie( is niet automatisch als bij vorige machine ). Heerlijk stil tov vorige machine. Top!

• Mooi
  • Simpel

Minpunten

• Melk moet je los schoonmaken, niet vergeten!

Ellen67 08-02-2018

Mooi melkschuim.

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Voorheen de Siemens Q5 gehad. Als je eenmaal koffie op deze manier hebt geproefd wil je niet anders meer. Bij de vervanging gekozen voor een luxere uitvoering. Geen moment getwijfeld aan het merk.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Annie 31-01-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens TE603201RW

Was op zoek naar een makkelijk apparaat, en dat is die zeker.
Helemaal geweldig, alle soorten koffie bij de hand. ben zelf een cappuccino drinker dan is dit apparaat een aanrader helemaal super. Mijn zoon hield niet van Senseo, maar drink nu dagelijks koffie.
Dus wij vinden het een echte aanrader