Siemens TE603201RW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 349 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE603201RW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Teleurgestelde gebruiker 12-12-2018

Lekkere koffie, mooi toestel. Slechte service/communicatie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Na een Nespresso,de overstap gemaakt naar een espresso volautomaat.
Gebruiksgemak, het design en natuurlijk de mogelijkheden van de te zetten koffiesoorten hadden de keuze bepaald.
De temperatuur vd koffie en ook de hoeveelheid zijn makkelijk in te stellen, geen moeilijke menu structuur.
Ook het reinigen vh toestel gaat makkelijk dmv uitneembaar maalwerk.
Hou wel rekening met regelmatig ontkalken, Dit wordt ruim op tijd aangegeven.
Dat was het positieve over Siemens.

Helaas hebben we nu een defect apparaat, het water loopt niet meer door het maalwerk maar rechtstreeks de opvangbak in.

Het toestel is twee jaar en nog geen maand oud, bellen naar de klantenservice levert de mededeling op, stuur maar een mail naar de serviceafdeling in Tiel. Wij kunnen niks voor u betekenen.(garantie twee jaar)
De volgende dag een mail teruggehad, Ja ze gaan we eens kapot á €225 maken we hem.
Ik ben van mening dat een espressomachine langer zou moeten werken, en ben teleurgesteld in de prijs-kwaliteitverhouding.

Van de klachtenservice van Siemens heb ik overigens nooit meer iets gehoord!!

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Gebruiksgemak
  • Onderhoud makkelijk uit te voeren
  • Instellingen aanpassen makkelijk
  • Meerdere kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Levensduur
  • Contact dealerorganisatie/service

Oane Van der meer 15-05-2018

Mooie koffie machine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Makkelijk te bedienen, zet lekkere koffie en lekker cappacino.
Ook uiterlijk is het een mooi apparaat

Busjetert 25-04-2018

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Ik kwam van Nespresso en heb nu een paar maanden deze machine.
Zeer fijn in gebruik en heerlijke koffie. Veel keuze mogelijkheden in grootte smaak en sterktes. Vooral de keuze dubble shot is mijn favoriet.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display. Bij mijn eerste review schreef ik dat de lekbak snel vol is en dat heb ik opgelost door een lege beker bij aan en uitzetten te gebruiken. Deze is snel te legen en hierdoor voorkom ik dit probleem. Het probleempje met de iets koudere melk los ik op door de melk eerst 20 sec op te warmen in de magnetron. Is een extra handeling maar vind ik niet erg. Ieder apparaat heeft zijn voor een nadelen. Deze twee " nadelen " zijn simpel op te lossen en dan heb je voor een mooie prijs een fantastisch apparaat.
Ik ben zeer blij met deze machine en door te googlen op de prijs en de cash back actie van Siemens waardoor ik uiteindelijk onder de 600 euro kwam ben ik helemaal tevreden.

Pluspunten

• Veel keuze in koffie
  • Verse bonen dus lekkere smaak
  • Je kan precies jouw smaak afstemmen
  • Weinig onderhoud
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Lekbak

Hans roelofs 09-04-2018

Slechte machine.

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Wij hebben in juli 2016 deze koffiemachine aangeschaft bij de mediamarkt. Na 3 weken ging hij al stuk; na het schoonmaken kreeg ik hem niet meer aan de praat. Via de mediamarkt is het apparaat terug gestuurd naar Siemens voor reparatie en na 10 dagen kon ik hem weer ophalen. Ik kreeg daar de mededeling dat de storing mijn eigen schuld was en dat ik een fout had gemaakt bij het schoonmaken. Ik vroeg om uitleg hierover maar heb niet een duidelijk antwoord gekregen?????? Hierna heeft het apparaat steeds kleine storingen gehad zoals spontaan stoppen met koffiezetten midden in het proces, na een cleaningprogramma direct aangeven dat hij weer schoon gemaakt moet worden. Door de machine steeds weer aan en uit te zetten loste dit weer op. Gisteren heb ik de moed opgegeven, met een huis vol visite sloeg de aardlekschakelaar tijdens het koffiezetten uit en onder de machine lag allemaal water. Ik heb de stekker eruit getrokken en ik ga het apparaat niet meer gebruiken. Ik moet wel toegeven dat de smaak van de koffie prima is alleen de temperatuur valt tegen. Voor mij alleen geen Siemens meer, ruim 500 euro voor een apparaat wat het nog geen 2 jaar uitgehouden heeft is mij te gek. Op zoek dus naar een ander merk.

Pluspunten

• Smaak van de koffie

Minpunten

• Korte levensduur van de machine
  • Temperatuur van de koffie
  • Veel kleine storingen

J.Hardeman 27-02-2018

Prima leesscherm

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Prima machine, gekocht tijdens een kortingactie in oktober 2017. De gegevens opgestuurd naar Siemens, tot op hede geen reactie of terugstorting van € 50,-.

Frodyma 18-02-2018

Heerlijk duidelijk apparaat, goede koffie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Het is een mooi apparaat, eenvoudig in gebruik, goed opletten met melk schoonmaak functie( is niet automatisch als bij vorige machine ). Heerlijk stil tov vorige machine. Top!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Simpel

Minpunten

• Melk moet je los schoonmaken, niet vergeten!

Annie 31-01-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Was op zoek naar een makkelijk apparaat, en dat is die zeker.
Helemaal geweldig, alle soorten koffie bij de hand. ben zelf een cappuccino drinker dan is dit apparaat een aanrader helemaal super. Mijn zoon hield niet van Senseo, maar drink nu dagelijks koffie.
Dus wij vinden het een echte aanrader

kim 30-01-2018

EQ6 Siemens TE603201RW

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

TOP machine! Er gaat niets boven verse bonen koffie. Verschillende opties en ook heet water dus geen aparte waterkoker is niet meer nodig.

Pluspunten

• melk via een slang dus makkelijk schoon te maken
  • genoeg opties
  • ML gemakkelijk instellen voor kopjes en mokken

Minpunten

• melk wordt niet super warm.
  • niet goedkoop, maar is het wel waard

Han Albers 29-01-2018

goede cappuccino en makkelijk schoon te houden

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Erg fijne machine. vooral de 2 jaar garantie met pick up aan huis service spreekt mij aan. goed in te stellen machine. goede melkopschuimer met een nog makkelijkere knop om hem schoon te spoel.

Pluspunten

• goede koffie
  • perfecte opschuimer
  • makkelijk in onderhoud
  • optie tot water filter voor behoud machine
  • pick up service met 2 jaar garantie

Minpunten

• Prijs

Sharon 28-01-2018

Gebruiksvriendelijke bediening

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

NIet alleen de koffiesmaak is belangrijk wat heel goed maar het oog en de bediening zijn ook belangrijk.
Met dit apparaat worden meerdere zintuigen bediend waardoor ik heerlijk kan genieten van een mijn kopje koffie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • geruisloos

Minpunten

• moet ik nog ontdekken

toppie 28-01-2018

toppie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

heerlijk gemak heerlijk smaak top product mooi om te zien als ik het voor het kieze zou hebben nooit een ander da siemens

A vd meer 25-01-2018

Duidelijk scherm mooi uitstraling

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Onze vorige Espresso was ook een Siemens apparaat beviel ook goed hebben meerdere apparaten van Siemens

Cindy 23-01-2018

Heerlijke koffie met alle mogelijke keuzes en gemak!

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Na een aantal maanden een halfautomaat te hebben gehad toch gekozen voor een volautomaat. Nu een week thuis en nog geen tel spijt. 1 groot nadeel: ik drink nu meer koffie dan voorheen ;-)

Pluspunten

• Gemak
  • Keuze verschillende koffie
  • Keuze sterkte en grootte koffie

Erik 20-01-2018

Veel mogelijkheden, mooi design

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Naar jaren een Melitta solo ivm defect aan het rondkijken geweest voor andere volautomaat. Uiteindelijk uitgekomen bij deze Siemens. Reden mooi design, naar het in 1e instantie aan laat zien goede kwaliteit en voldoende mogelijkheden. Plus punten zijn zeker groot waterreservoir, prijs is natuurlijk behoorlijk maar naar mijn mening zeker in verhouding van wat je ervoor krijg, machine is redelijk stil, voldoende mogelijkheden en redelijk eenvoudig schoonmaak en reinigingsprogramma. Dit zeker in verhouding met de Melitta. Apparaat gekocht met cashback en ondanks dat ik eerdere reviews gelezen had dat dit moeilijk ging moet ik zeggen dat het in mijn geval met 1 dag geregeld was. Op donderdag ingevuld op de website en op vrijdag mail, sms en geld al op de rekening. Nadeel wat in eerdere reviews staat betreffende de lagere temperatuur van alles met melk klopt wel. Melk wat voorverwarmen helpt wel en slangetje in pak werkt makkelijk maar als de melk rechtstreeks uit de koeling komt is het eindproduct net te koud. Iets om rekening mee te houden dus als u voornamelijk dat drinkt. Vandaar waardering van 8. Bij gebruik van waterfilter is gebruiksaanwijzing niet duidelijk welke waterhardheid er gebruikt moet worden.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • makkelijk menu en scherm geeft goede info
  • ziet er goed uit (is natuurlijk subjectief)

Minpunten

• Melk rechtreeks uit de koeling te koud eindprodukt
  • gebruiksaanwijzing bij gebruik waterfilter

Dinie 19-01-2018

Ik geniet nu iedere dag van een vers bakje koffie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

uitstekend mooi apparaat , handig en overzichtelijk in gebruik. voor mensen met gevoelige handen door reuma zijn de tiptoetsen goed te bedienen. elk kop koffie kan je in sterkte maken en je proeft de aroma van de koffie goed. Het is mijn beste investering van een koffiezet apparaat ooit. Een must voor liefhebber van een vers bakje koffie.

Pluspunten

• makkelijke bediening middels tiptoetsen
  • overzichtelijk menu

Minpunten

• geen

Sonja 16-01-2018

Mooi koffieapparaat.

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Mooi apparaat. Dankzij de uitgebreide display is het eenvoudig te bedienen.
De koffie id helemaal aan te passen aan je eigen smaak.

Pluspunten

• Uitgebreide display
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Slangetje voor de melk is wat kort

koffie 16-01-2018

duidelijk scherm, makkelijke bediening, lekker bakkie koffie

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

vandaag gehaald bij mediamarkt, eerste apparaat was kapot, dus weer terug gebracht en zonder gezeur meteen een nieuwe meegekregen. dit apparaat werkt naar behoren en zet goede koffie en een perfecte latte machiato. nog wat experimenteren met soorten bonen en instellingen op het apparaat maar dat gaat goed komen denk ik. Over de duurzaamheid kan ik nu nog niets zeggen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • melkcircuit reinigt zichzelf
  • "kan uit een std pak melk tappen

Eddy M 15-01-2018

Foutje bedankt!

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Wij hebben een paar jaar geleden een "La Messoni" koffiezetmachine gekocht. Een ramp...
1. Iedere 3 maanden de machine uit elkaar halen: beschermkappen er af, splitpennen er uit, stampers er uit en alles schoonmaken. Oppassen dat de kleine onderdelen niet zoek raken en alles weer in de juiste volgorde terugplaatsen;
2. Persoonlijke koffiesmaak / -sterkte aanpassen is een vak op zich;
3. Maar wat bij het zetten van IEDER kopje koffie weer terugkomt in onze niet zo grote leefruimte: Het lawaai.
Nu de Siemens:
1. Eén keer per week met 2 klikken de zetgroep eruit halen en onder de kraan afspoelen;
2. Persoonlijke smaak: Op de display simpel te regelen;
3. Zelden een machine gezien die zo weinig lawaai maken zowel tijdens het malen als tijdens het zetten.
SUPER

Pluspunten

• Lawaai
  • Schoonmaken
  • Eenvoudige bediening

Nicolaas 13-01-2018

super keuze

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

omschrijving voldoet geheel !!!
hij is mooi en stil in gebruik een groot water reservoir waardoor je niet snel hoeft te vullen

Pluspunten

• mooi
  • lekker

johan31 13-01-2018

lekkere koffie ,makkelijke machine ,simpel te reinigen

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

degelijke machine met mooi ontwerp. de grote display met duidelijke symbolen maakt dat je altijd krijgt wat je bedoeld.
de koffie smaakt heerlijk en de latte macchiato nog beter. ook cappuccino is goed met stevig schuim. het melksysteem is eenvoudig schoon te houden zonder veel moeite of poetsen . druk op de knop en schoon makkelijk toch. samen met de uitgebreide instellings mogelijkheden maakt het dit apparaat tot een winnaar.

Pluspunten

• mogenlijkheden
  • grote display
  • bedienings gemak

Richard 13-01-2018

Siemens espresso apparaat TE603201RW

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Prachtige machine met een mooie chique uitstraling die ook nog eens heerlijke kopjes koffie zet. Prijs kwaliteit verhouding is zonder meer uitstekend.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stil
  • Chique uitstraling
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• lekbakje is snel vol

Dorothé Klomp 13-01-2018

Prachtige display

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Machine werkt als een zonnetje, makkelijk te installeren. Zeer makkelijk in gebruik. Ik ben zeer onhandig betreft deze zaken maak een "latte" was meteen gelukt. Ook het reinigen was zeer simpel.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Snelheid
  • Reinigen

Harm-jan 10-01-2018

Siemens TE603201RW espresso violation EQ

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Als je een echt koffie lief hebber bent is dit aparaat ideaal vol doet aan al je verwachtingen en meer het apparaat is erg stil en staat mooi op het aanrecht het schoon maken er van kost geen moeite paar drukken op de knop en hij doet de rest helemaal zelf. Dit voor mij de ideale machine ook kwa uirstraling en de koffie is super

Pluspunten

• Uitstraling
  • Weinig lawaai stille mollen
  • Geen gedoe met melk bakjes

Peter 09-01-2018

Fijn volautomatisch koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

Een fijn volautomatisch koffiemachine met een mooie uitstraling wat best gezien mag worden in de keuken.

Pluspunten

• vrij stil tijdens het malen van de bonen
  • kofie naar eigen wens in te stellen

Minpunten

• producten met melk, koffie iets kouder

Busje T 02-01-2018

veelzijdige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE603201RW zwart

De Siemens TE6032001RW is een veelzijdig apparaat met verschillende koffiekeuzes. Nadeel is dat de melk voor de Cappucino , Latte of koffie verkeerd wel even opgewarmd moet worden omdat anders de koffie snel koud is. Ik vind dit geen probleem. Koffie is goed heet te krijgen. Machine heeft voldoende reservoir voor water en koffiebonen. Ik ben zeer tevreden nadat ik hiervoor een Nespresso machine heb gehad.

Pluspunten

• Veelzijdige machine
  • Waterreservoir voldoende groot
  • Koffiebonen reservoir voldoende groot

Minpunten

• Opvangbak snel vol