Krups Volautomatische Espressomachine LattEspress EA8298

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische Espressomachine LattEspress EA8298 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

gert 29-08-2021

Niet geschikt voor cappuccino

De melk opschuimer werkt voor geen meter, ook niet met de tips in deze blogs. Daarnaast is het niet handig dat je iedere keer de melkopschuimer moet loskoppelen om de melk bij te vullen en de lekbak te legen. Als er geen gouden tip komt, stuur ik hem terug en koop wel een ander merk.

Minpunten

• melkopschuimer werkt niet goed
  • melkopschuimer moet los voor lekbak
  • melkopschuimer moet los voor bijvulling

Sonja 19-04-2020

Krups volautomatisch expresso

10 04 2020.
Heb pas deze expresso automaat gekocht koffie is perfect maar de schuim op de cappuccino is niets heb van alle soorten melk gebruikt koud en warm maar niets is wat het moet doen dat vindt ik een min punt .ik mis een lekkere kopje cappuccino. Iemand hier nog meer last van ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
Mvg.

Pluspunten

• Lekkere gemalen koffie

Minpunten

• Schuimt niet

AHoogendijck 24-12-2018

prima koffie machine

prima koffie . apparaat prima en eenvoudig te bedienen en ook te reinigen alles wijst vanzelf de weg . via het digitalen scherm of via de app . geen dure reinegings middelen te kopen . een heerlijke cappucino of latte

Daan 10-05-2017

Goede koffie en handig display

Wij zijn nu een paar maanden in het bezit van de Krups EA8298.

In het begin is het even wennen (wij hadden Nespresso), maar de Krups machine helpt je door de installatie heen. Op het display wordt precies aangegeven welke stappen je moet doorlopen.

Ook voor het legen van de opvangbakjes en het schoonmaken geeft hij een melding. Harstikke handig!

De koffie was in het begin 'ok', maar nog niet spectaculair. Dit hangt echt af van de bonen die je gebruikt. De Douwe Egberts bonen vonden wij niet bijzonder, maar sinds we de bonen van 'La Place' gebruiken drinken we echt lekkere koffie.

Ook de maling die je aan de bovenkant kan instellen bepaalt de smaak.

De melkopschuimer deed het in eerste instantie goed, maar na een paar dagen was het meer koffie verkeerd dan cappucino.

Wij hebben alle soorten melk geprobeerd, maar niets leek te helpen.

Na een paar dagen kwamen we erachter wat het "probleem" was. Namelijk de knop op de melkschuimer zelf!! Er zitten 2 standen op, namelijk cappucino en spoelen.

Het lijkt alsof de zilvere knop op de cappucino functie staat (daar wijst hij naar), maar de knop dient ingedrukt te worden en dan tegen de klok in richting het cappucino logo te worden gedraaid!!! Hierna was het probleem opgelost.
Is dus geen defect aan het apparaat, maar een handigheidje.

Verder is het raadzaam om de melkschuimer dagelijks schoon te maken en onder de kraan af te spoelen (het binnengedeelte wat je erin en eruit kunt klikken). Achter het zilveren drukpennetje blijft nog weleens melk hangen.

Al met al behoorlijk tevreden. Enige minpunt is misschien het onderhoud en het schoonmaken van de melkschuimer. Dit kost wat tijd.

Pluspunten

• Handig display
  • Goede aanwijzingen door het apparaat zelf
  • Maakt niet al teveel herrie
  • Lekkere koffie en veel koffiemogelijkheden

Minpunten

• Uitleg melkopschuimer kan beter
  • Onderhoud en schoonmaken

Mw. Sweerman 08-05-2016

Zoals velen had ik een senseo machine. En ik wilde wel eens echte koffie. Heb de nespresso overwogen en ben toch gegaan voor een machine waar hele bonen in kunnen.
Nu elke ochtend geneiten van verse koffie. De machine gaat automatich aan vlak voor ik beneden kom, één druk op de knop en ik heb koffie!
Het cappucino systeem werkt heel makkelijk. En doordat je zelf de verhouding melk/koffie kunt instellen, lust ik nu ook cappucino :-)
Kortom: had ik jaren eerder meieten doen!

Cynthia 02-05-2016

Ik vind de krups makelijk en gebruiksvriendelijk om mee ombt er gaan dd smaak van dd koffie cappuccino is lekker hij is handig om thee mee te zetten kortom een goed mooi apparaat

hans 02-05-2016

Tevreden over Krups EA8298

Sinds december dit apparaat in het bezit en ik geniet meerdere keren per dag van een heerlijk kopje koffie of cappuccino. Makkelijk te zetten en heerlijk van smaken. Daarnaast diverse mogelijkheden om apparaat naar eigen voorkeur in te stellen.

Marc 14-01-2016

Mooi compact apparaat. Instellen na aankoop lijkt lastig maar beschrijving is voldoende. Gebruik is erg makkelijk en maakt heerlijke koffie. Lawaai van malen valt mee.
Zetten er alleen zwarte koffie mee.

Johanna 08-03-2016

Heeft u enig idee hoe je 2 kopjes koffie tegelijk zet? In de handleiding op blz. 34 wordt gesproken over de 2 kopjes functie. De functie 2 kopjes achter elkaar zetten lukt, maar 2 kopjes tegelijk?? Zelfs Krups kon mij niet helpen. Dus vandaar mijn vraag aan een gebruiker! Alvast dank

Tom 10-01-2016

Wij hebben altijd een Senseo gehad. Makkelijk met pads en relatief goedkoop in aanschaf. Met de feestdagen toch gekozen om een bonen machine aan te schaffen waar ik absoluut geen spijt van heb, in tegendeel. Koffie smaakt nu echt naar koffie!

revoss 25-12-2015

##Vormgeving##
Het apparaat is, vergeleken met de Philips Saeco die ik voorheen gebruikte, een stukje kleiner en neemt daardoor wat minder ruimte op het aanrecht in beslag. Het waterreservoir is makkelijk te bereiken en biedt voldoende ruimte voor het benodigde water. Verder niet te veel toeters en bellen en het ontwerp is strak (zeker in vergelijking met de Philips).

##Gebruik##
ik gebruik 'm zelf voornamelijk voor koffie en espresso (wat 'ie prima doet) en m'n vriendin voor de cappuccino. Het koffie/espresso zetten is een rechtoe-rechtaan proces: water in het reservoir, bonen in de invoer bovenin, kies wat je wil (geef met de draaiknop eventueel het aantal milliliters in) en druk op de knop. En je koffie wordt gezet.

Mocht tijdens het zetten van je kopje het water op zijn, reservoir bijvullen en hij gaat vrolijk verder! Dat is bij de Philips wel anders, daar krijg je een Haags bakkie. Daarnaast geeft hij zelf aan wanneer de bakken gereinigd moeten worden. De opvangbak voor de gemalen koffieprut is makkelijk toegankelijk, en de koffieprut zelf is ontdaan van water (mooi droog!). Ook daarvoor geldt dat het bij de Philips anders gaat (vaak nat).

Voor de cappuccino heb je wat meer attributen nodig. Vul het melkreservoir met melk, klik het aan het apparaat, zet de schakelaar goed en sluit het slangetje correct aan (magnetisch aan de kant de koffie). Maar echt lekker melkschuim heb ik er nog niet uit kunnen krijgen, het wordt meer een koffie-verkeerd.

##overige##
Het is ook mogelijk om een timer te zetten zodat hij automatisch aangaat. Om 06.15 gaat hij aan, en als ik dan beneden kom is hij aan en heeft hij de schoonmaakcyclus alvast doorlopen. Ik hoef er dan alleen een kopje onder te zetten en m'n keuze te maken. Ideaal!

RemGro 23-12-2015

Zeer gebruiksvriendelijk en mooi afgewerkt. Zet zeer goede koffie en is makkelijk in de stellen door de multifunctionele grote draai/drukknop. De sterkte is daardoor ook gemakkelijk in te stellen. Bij het zetten van Cappuccino moet het slangetje vanuit de melkdispencer worden aangesloten onder de permanente koffietuit. Dit gedeelte is magnetisch en klikt niet altijd even makkelijk vast. Wij gebruiken de Cappuccino functie niet vaak dus geen probleem.

Mirjam 22-12-2015

Wij zijn erg tevreden met dit apparaat. Het is een mooi compact apparaat, staat mooi op het aanrecht. Het bedienen van het apparaat gaat makkelijk, onze kinderen willen nu regelmatig koffie voor ons maken!
Mijn vriendinnen en ik zijn erg enthousiast over de cappuccinofunctie, ook erg handig dat ie zelf schoonmaakt, vrienden zijn blij met de espresso, mn man met de grote koffie en onze oudste zoon(12) is door dit apparaat ook koffie gaan drinken. Er gaat hier in huis sinds dit apparaat dus wel wat meer koffie doorheen dan voorheen, we genieten volop van dit apparaat, echt een aanrader!

Marleon 23-11-2015

De Krups EA8298 ziet er mooi en compact uit en je hebt niet zoveel ruimte nodig. Het apparaat sluit je makkelijk aan omdat er een gebruiksaanwijzing bij zit met tekst en plaatjes. Zo kun je bijna geen fouten maken en heb je in een mum van tijd een heerlijk bakkie koffie met schuim!
Ik maakte zelf nooit geen koffie thuis omdat ik veel melk gebruik en dat is altijd onhandig. Eerst de melk opwarmen in de magnetron en dan koffie erbij zetten en mixen. Dan eventueel nog melk opschuimen. Pff dat was zoveel dat ik gewoon een bakkie thee zet.
Nu hoeft dit niet meer want je stelt de Krups heel makkelijk in en zo krijg je snel en eenvoudig een cappuccino of een latte machiato. Je moet wel opletten dat je de melk niet meer dan 1 dag in de container laat zitten want daar wordt de koffie niet lekkerder van. Het is even zoeken als je de melkcontainer wilt schoonmaken maar als je het onder de knie hebt is dit snel en eenvoudig en krijg je iedere dag weer de lekkerste koffie. Wel ervoor zorgen dat je het knopje goed terug zet na het schoonmaken anders zit alles onder de melk haha. Maar dat doe je waarschijnlijk maar 1 keer fout. Mijn man houd van een stevige en grote bak koffie en dit kun je ook zo instellen dat je precies een grote mok koffie krijgt op de gewenste sterkte, warmte en inhoud. Dat is toch super!
Verder hoef je niets te doen want ik heb de machine zo ingesteld dat deze zich na 30 min. (kan ook korter) zelf uitschakelt, dat vergat ik nog wel eens en stond de machine heel de nacht aan. Dat kost geld en dat gebeurd nu niet meer. Ik moet zeggen een aanwinst in de keuken.

Dieuw 22-11-2015

Wil je zonder al te veel moeite een lekkere koffie zonder dat je de deur uit moet? Dan is de Krups EA 8298 het koffiezetapparaat voor jou!
Met de Krups maak je de meest heerlijke koffie zo klaar. Er zit een makkelijk menu op waarbij je kan kiezen voor verschillende soorten koffie. Mijn favoriet? De cappuccino met verse melk! En wat helemaal fijn is, je kan het apparaat instellen zodat als jij ´s ochtends beneden komt je koffie al klaar staat. De koffie is goed heet, heerlijk van smaak en je kan ook nog verschillende soorten koffie kiezen. Je kan kiezen uit gewone koffie, cappuccino, espresso, latte machiato en nog veel meer. Voor ieder wat wils. Het enige nadeel, hij is nogal prijzig en je wilt je koffie nergens anders meer!

tassie 22-11-2015

Alles wat deze machine belooft doet hij. Temperatuur instelbaar tot goede hete koffie. Machine spoelt automatisch door. Espresso, dubbele expresso, koffie in hoeveelheid in te stellen, cappuccino en heet water voor thee. Alles is erg lekker. Mijn voorkeur gaat naar de cappuccino. 1 druk op de knop en klaar. Je kan ook je eigen voorkeur aanpassen Hoe sterk je hem wilt. Dit blijft in het geheugen staan voor het volgende kopje. Had een senseo, nespresso en een dolce. Kortom, aanrecht vol. Nu deze machine in zijn eentje op het aanrecht. De rest can de machines zijn overbodig geworden. Dit is een sieraad voor je keuken. Kortom, eindelijk de juiste machine gevonden.Met een duidelijke bediening en gebruiksvriendelijk.

Subje 20-11-2015

De Krups EA 8298 is een geweldig apparaat voor zijn omvang. Zelden ben ik een volledig automatische espressomachine tegengekomen die zo compact is en nog steeds geweldige koffie zet. Voor mij is dit ideaal: smaak, gemak en niet extreem groot. Daarnaast heeft de Krups EA 8298 een aantal slimme functies zoals: per koffie de hoeveelheid water bepalen en automatische reiniging.
Voordelen:
- Zeer gebruiksvriendelijk. De handleiding is beperkt maar voldoende.
- Opwarm tijd valt mee.
- Het volume van je koffie is eenvoudig per kop te bepalen.
- De maling van de bonen is eenvoudig af te stellen.
- Reinigen van het systeem is gemakkelijk.
- De melkschuimer werkt fijn en kan los in de koelkast worden bewaard.
- Onwijs lekkere koffie.

Nadelen
- Bonen zijn niet gemakkelijk te vervangen. Je moet ze eigenlijk opmaken voordat je nieuwe probeert.
- Prutlades zitten erg snel vol.
- Melk niet los op te schuimen.
- Waterreservoir moet vaak worden hervult.
- Maakt redelijk veel lawaai.

Kippesoep 15-11-2015

Ne hat apparaat te hebben aangeschaft, de eerste koffie gezet. De eerste paar bakken vielen erg tegen. het apparaat daarna maar eens te hebben gereinigd ging allemaal wel wat beter. Mijn had inmiddels wat andere bonen gehaald bij de lokale koffietent. Hier na echt genoten van de koffie.
hmm De eerste weer eens geprobeerd en de koffie viel weer tegen. Mooi de oorzaak gevonden. De eerste bonen mee gegeven aan de Kliko. Nu ik de lekkere bonen heb gevonden lekker allestanden uit geprobeerd. na een paar dagen had ik onze stand gevonden. Ik drink de koffie minder warm dan mijn vrouw, en gelukkig is dit erg makkelijk te veranderen. Iets anders wat erg prettig is, is het veranderen van de water hoeveelheid bij elke kop koffie. Het bijvullen van het water is ook makkelijk, je tilt de watertank er zo af. Ik vraag me alleen wel af hoelang het plastic hengsel heel blijft. Dit had volgens mij wel een betere constructie moeten zijn. Ik mis ook een klepje om voor 1 kopje een andere koffie te kunnen gebruiken BV Cafeïne vrij. Verder erg happy

ria 14-11-2015

het eerste wat me opviel was het mooie uiterlijk van het apparaat en hoe compact het was toen ik het had uitgepakt na alles goed in mekaar te hebben gezet wat helemaal niet moeilijk was (ff op YouTube gekeken waar het precies uitgelegd word)maar er zitten ook boekjes bij maar op het filmpje vind ik het uitleggen beter te begrijpen en er zit een stickje bij die je in de computer stopt en daar zit ook de beschrijving precies beschreven na het apparaat start klaar gemaakt te hebben moet je het discplay instellen dit is om de keuze van de koffie te bepalen gewone koffie of espresso of cappuccino hoeveel ml koffie je wil dan vul je de water dispenser waar je wel eerst de filter in moet draaien die er bij zit maar ook dat gaat heel goed dan vul je boven in de koffie bonen en dan kan het koffie zetten beginnen in de bijgeleverde glazen kopjes die zijn dubbel wandig dan zet je je kopje eronder druk op de knop en je koffie word gemaakt heb ook de cappuccino geprobeerd ondanks de verkeerde melk te hebben gebruikt veraste me de schuimlaag op de koffie en hij was ook nog super lekker al met al een heel mooi apparaat en heel makkelijk te bedienen

annettetet 31-10-2015

Heb hem nu een paar maanden in gebruik en ik ben nog altijd super blij met deze aankoop.
Een echt lekkere kop koffie, esspresso of cappucino zonder veel gedoe.
De melkschuim laag op de cappucino gaat altijd goed.

Voordelen:
- Hoeveelheid koffie of esspresso makkelijk te wijzigen waardoor het niet uitmaakt wat voor kopje je er onder zet.
- hele lekkere koffie, maalgraad makkelijk aan te passen
- cappucino gaat altijd goed.
- weinig schoonmaak werk
- klein van formaat (staat niet in de weg) stuk kleiner (minder diep) dan de meeste esspresso apparaten
- ruim water reservoir en als halverwege het zetten hij bijgevuld moet worden start het programma waar die gebleven is (maakt de koffie netjes af)

Nadelen:
- veel te summiere gebruiksaanwijzing erbij, via internet is op de krups site een betere te downloaden
- melk is niet apart op te schuimen, er komt altijd koffie na de melk. Wel mogelijk om het programma te onderbreken maar dan maalt hij toch bonen die dan ongebruikt weggaan. (Verhouding melk/esspresso is wel makkelijk aan te passen)

Al met al een makkelijk apparaat met echt goede koffie/esspresso cappucino.

lisetteschneider 16-08-2015

Hij ziet er erg mooi uit en is makkelijk in het gebruik. Sommige onderdelen zijn wel erg kwetsbaar waardoor ik bang ben dat die onderdelen snel kapot zullen gaan. Je kan de koffie goed naar eigen smaal indelen dat is een groot voordeel. Het is ook fijn dat je programma gewoon door gaat wanneer je waterreservoir opnieuw gevuld moet worden zodra je m terug plaatst.

kevinxkroon 03-07-2015

Zeer te spreken over de espressomachine, enig nadeel vind ik de beperkte beschrijving die bij het apparaat zit.. Hierdoor meermaals met de Krups servicedesk moeten bellen. Verder is de koffie heerlijk, ,veel koffie/instelmogelijkheden, mooi design en weinig herrie bij maling! Daarnaast zit er ook een uitgebreide garantie op! Kortom: fijn apparaat!

Strype 22-06-2015

Nu een paar weken de Krupps in gebruik.Tevreden met de mogelijkheden.De eerste dagen geworsteld met de gebruiksaanwijzing,die volgens mij veel te summier is,na op het internet een goed geschreven gebruiksaanwijzing gevonden te hebben gaat het meeste naar wens.Nu via de verschillende soorten koffiebonen nog de beste smaak vinden.Maar dat gaat zeker lukken.We zijn blij met de machine.

Barworm 22-06-2015

Eindelijk een apparaat dat echt lekkere koffie maakt! En het is super custom af te stellen op de verschillende koffiewensen. Bij iedere koffie stel je eenvoudig de sterkte (koffie, espresso of dubbele espresso) af en kun je ook nog de hoeveelheid water bepalen. Het apparaat werkt heel nauwkeurig en constant. Zo kun je gasten echt precies geven wat ze willen. Alle kopjes zijn meteen op de juiste temperatuur (warm).
De cappuccino functie is ideaal en maakt echt lekker schuim (niet te luchtig, niet te melkerig). Helemaal fijn dat dit onderdeel zelfreinigend is. Je hoeft dus niet alle deeltjes door te spoelen iedere keer. Ik zet gedurende de dag gewoon het melkkannetje met opzetstuk en al in de koelkast. Enige jammere is dat het laatste restje melk niet wordt gebruikt dus dat je altijd wat melk over houdt.
Qua vormgeving ook een compact/fijn ding. Het apparaat is relatief stil (ik heb er aardig wat geprobeerd en dit is zeker de stilste). Dus ook ideaal voor op een werkplek.
Enige minpuntje is dat het zetten van een aantal kopjes achter elkaar nogal wat tijd kost, dus niet handig voor grootgebruikers op kantoor vrees ik.

fluffernutter 11-06-2015

Fijne stijlvolle koffiezetter. We hebben deze luxe bonenmachine nu voor op het kantoor. Simpel in gebruik dmv de draaiknop en helder schermpje. Iedereen kan nu wanneer de behoefte daar is meteen een hete bak koffie drinken. Het apparaat heeft een korte opwarmtijd. Je kan hem, bijvoorbeeld 's morgens, automatisch op laten starten. De beperkte instelmogelijkheden zorgen er wel voor dat hij in het weekend voor niets opstart. Meteen ook maar een cappucino gemaakt. Raar genoeg is deze optie niet in het menu te vinden. Dit is een aparte knop. Heel fijn is de zelfreinigingsfunctie. Door op een knopje te drukken wordt het cappuciogedeelte gereinigd. Je hoeft het dus niet uit elkaar te halen en weer in elkaar te puzzelen. Het cappucinonogedeelte met melkreservoir kan je na gebruik zo in de koelkast zetten.