De'Longhi Autentica zwart, zilver - Reviews

zwart, zilver
Fabrikant kleur(en)
zilver, zwart
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 162 reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi Autentica zwart, zilver op Kieskeurig.nl.

David 11-06-2016

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Elfriede 20-12-2016

Topapparaat

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart, zilver

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

JuliaKK 17-06-2015
  • Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

rick 17-05-2017

top apparaat!!!

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

haso 22-12-2016

Lekkere Koffie

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Denise 22-08-2017

mooi, compact koffiezetapparaat

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Fantastisch apparaat, goede koffie. We vinden het een compact apparaat past goed in ons kleine keuken. Het apparaat is makkelijk en goed schoon te maken en we gebruiken het dagelijks. De koffie is snel gezet. We vinden het alleen jammer dat de verhouding met ons andere apparaat, dit apparaat iets minder koffie geeft :(

Pluspunten

• Goed en makkelijk schoon te maken.
  • Compact apparaat

Minpunten

• minder koffie per kopje

Mistic 25-06-2017

Perfect!

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Gisteren aangeschaft en meteen alle functies maximaal uitgebuit. Ik ben een echte bonendrinker en was dan ook zeer kritisch bij aanschaf gezien de ervaringen met vorige machines. De machine maakt niet teveel geluid bij het malen, sterkte is goed instelbaar en de 1e poging was al bijna goed! De machine is zeer gebruiksvriendelijk en de temperatuur van de koffie is goed aan de hete kant. Ik ben helemaal gelukkig.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Sterkte goed instelbaar
  • Hoeveelheid ml per kopje instelbaar
  • Maakt niet teveel herrie
  • Binnen 15min geinstalleerd

Minpunten

• Waterreservoir aan achterzijde.
  • Drink nu teveel koffie :)

Michel 09-04-2017

Prima volautomaat

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart, zilver

Na het lezen van meerdere reviews. Gekozen voor deze Delonghi automata. Lekkere hete koffie.
Makkelijk te bedienen apparaat. Eenvoudige en simpele handleiding

Dick Zonneveld Piek 29-12-2018

Super Koffie apparaat

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Lekkerste koffie ooit en zo gebruiksvriendelijk apparaat, kan het iedereen aanraden, lekker genieten

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud

Ineke 24-08-2017

Ziet er goed uit.

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Ik heb de Delonghi koffiezetter nog maar net gekocht dus heb hem nog niet helemaal goed uit kunnen testen. Het eerste kopje Doppio was in elk geval al heel lekker! Ik heb gekozen voor deze koffiezetter van Delonghi omdat wij erg goede ervaringen hebben met onze vorige Delonghi Magnifica. Het is met dit nieuwe model wel even wennen dat het waterreservoir aan de achterkant zit. Verder is de eerste indruk prima.

Pluspunten

• Mogelijkheid om kleine of grote kopjes te zetten.
  • Veel eigen voorkeuren in te stellen.

Minpunten

• waterreservoir aan de achterkant

Rob 15-08-2017

Mooi apparaat

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Apparaat voldoet aan de verwachtingen. Hoeveelheid water per kop zelf aan te passen. De long geeft heerlijke koffie.
Hiervoor ook een delonghi gehad.
Enige nadeel dat de waterbak achter zit maar dat was mij bekend.
Verder wordt niet op tijd aangegeven dat het water op is. Resultaat een halve bak koffie. Je kan nl. niet zien hoeveel water er nog in zit.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Duidelijke bediening geen poespas

Minpunten

• Waterniveau wordt niet goed gemeten
  • Waterbak zit achterop

Mtoskamp 17-07-2017

Goede koffie en direct kunnen gebruiken

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Eerder al eens kennisgemaakt met dit product en nu zelf aangeschaft. Na het personaliseren wat zeer prettig en gemakkelijk verliep, (instellen van automatisch uitschakelen, warmte water en water hardheid), kon het apparaat direct gebruikt worden.

Alhoewel de eerste kop koffie niet geheel lukte omdat het apparaat nog duidelijk moest inwerken en DeLonghi zelf aangeeft dat het een aantal draaibeurten nodig heeft om goed te functioneren heb ik sinds de tweede kop koffie al niets meer te klagen.

Ondanks dat er weinig ruimte vrij is op mijn aanrecht neemt het apparaat ook weinig ruimte in beslag.

Kortom een uitermate geschikt apparaat voor de koffie liefhebber die een niet al te groot koffiezet apparaat willen.

Pluspunten

• Compact
  • Direct te gebruiken
  • Prettig in gebruik

Minpunten

• Geen reinigings meldingen

Janny 28-10-2019

Super machine had ik al veel eerder moeten kopen

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Heb verschillende machines gehad maar dit is de beste. Prima koffie en makkelijk in onderhoud. Voor zijn prijs een uitstekende machine.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk in onderhoud
  • Veel instelmogelijkheden
  • Lekker compact

AZ 27-03-2019

duidelijk scherm

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Product is zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in het onderhoud. Had ik veel eerder moeten aanschaffen.

Pluspunten

• Diverse mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• géén

Diny 03-01-2019

Goede kwaliteit. Super blij mee. Heerlijke koffie

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart, zilver

Eenvoudig in gebruik. Heerlijke koffie. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Mooi design. Niet zo'n grote lompe machine. Duidelijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Bart 03-01-2019

Koffiemachine

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Vervanging nespresso machine. Onze Nespresso was al een plaat haar oud en was toe aan een vervanging. Gekozen voor een volautomaat koffiemachine en bevalt erg goed

Pluspunten

• Compact

Patrick 31-12-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Tot nu toe Senseo gebruikt. Daarbij vergeleken is dit kwaliteit koffie. Nu 2 dagen in gebruik en nog volop aan het testen. De koffiepoeder optie voor mijn decafe in de avond is nog even wennen. Hoor graag suggesties.

Pluspunten

• Smaakvolle koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• De decafe optie in vakje geeft waterige koffie

Keurmeester 31-12-2018

Compleet maar compact. Zo hou je nog wat aanrecht over!

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Een heel compleet apparaat. Mooie uitstraling en lekker smal ten opzichte van vergelijkbare apparaten in deze prijsklasse, zodat het niet te veel ruimte op het aanrecht inneemt. En niet onbelangrijk: er komt ook nog uitstekende koffie uit!

Pluspunten

• compact (smal)
  • uitstekende koffie
  • mooie robuuste uitstraling

Delonghi autentica 29-12-2018

Delonghi autentica

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Heerlijke hete koffie. Had het apparaat al veelvuldig getest bij bekenden en daarom besloten deze zelf aan te schaffen

Pluspunten

• Hete koffie
  • Lekkere koffie

Alper 26-12-2018
  • Product gekregen

Perfecte koffieautomaat voor beginners en ervaren.

Geschreven voor: De'Longhi Autentica zwart

Fijne apparaat qua gebruik. Gebruiksvriendelijker en makkelijker te gebruiken dan grotere en duurdere apparaten. Mooie design en formaat, lekker smal waardoor je het bijna overal kwijt kan op je aanrechtblad/kast. Meerdere knoppenkeuzes voor verschillende koffie. Perfect voor huishoudens met verschillende smaak keuzes door makkelijk in te stellen koffiemaling en koffiekeuzes. Dit omdat je echt verschillende koffie krijgt ondanks dat er één soort boon in zit. Watervolume, waterhardheid en watertemperatuur is makkelijk in te stellen om een perfect kopje koffie te krijgen naar eigen smaak. Erg veel kwaliteit voor weinig geld.

Pluspunten

• Echte hete koffie
  • Instellingen zijn makkelijk in te stellen.
  • Echt een gepersonaliseerde kopje koffie krijgen.
  • Mooie elegante design.
  • Makkelijk in gebruik, ook qua onderhoud.