Saeco HD8423/11 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8423/11 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Sylvesterrr 13-09-2015
Geschreven voor: Saeco HD8423/11 zwart

Thuis een Isomac Giada (zie recensie daar); voor kantoor een Poemia gekocht. Prima apparaat om een paar keer per dag een lekkere espresso te zetten; cappuccino nooit geprobeerd.
Naast de Poemia staat een Krups molen en ik gebruik gewoon huismerk espressobonen van de supermarkt.
Ten opzichte van de Giada oogt de Poemia veel minder degelijk (veel plastic) en onlangs viel er een schroef uit de piston die blijkbaar los was getrild. De Giada kost dan ook het drievoudige van de prijs voor de Poemia.
Positief is dat het apparaat veel sneller druk heeft opgebouwd dan de Giada. Veel minder wachttijd dus. Ook het uitneembare waterreservoir is handig.
Anderzijds mis ik het "ingebouwde" koffiestampertje dat de Giada wel heeft.
Al met al: prima eenvoudig apparaat voor licht gebruik. De espresso smaakt prima en heeft een mooie crèmelaag. Ik verwacht alleen niet dat de Poemia een levenlang mee zal gaan.

Sylvesterrr 07-10-2015

Nu, na negen maanden, een eerste klacht. Eén van de "oren" van het metalen gedeelte van de piston brak af tijdens het zetten van een kopje espresso. Via de webwinkel een klacht gestuurd die vervolgens door Philips werd afgewezen als zijnde een "gebruikersfout".
Boze reactie gestuurd waarop Philips antwoordde akkoord te gaan met gratis vervanging van het metalen gedeelte van de piston. Verwachte levertijd een week.
Nu krijg ik een mailtje dat het VIJF weken gaat duren. Dat wordt dus ruim vijf weken "genieten" van oplos-espresso.
Heel jammer dat een positieve ervaring met dit apparaat zo volledig weg wordt gespoeld door een stenen tijdperk service van Philips.