Melitta CAFFEO VARIANZA CSP SILVER Volautomatische espressomachine F570-101

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO VARIANZA CSP SILVER Volautomatische espressomachine F570-101 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Arjan 02-04-2019

Heb deze machine gekocht in december 2015 gekocht. Altijd keurig ontkalkt en schoongemaakt.
Na een jaar is het koffiezetsysteem al een keer vervangen. En nu na 3 jaar komt er geen koffie meer uit. Melitta gebeld, maar die zeggen: helaas meneer buiten de garantie. Dus als ik het wil laten repareren zijn de kosten 100% voor mij.
Nette bedrijven hebben een aflopende schaal van vergoeding van eventuele reparatiekosten.

Voor mij NOOIT meer een Melitta !!! 3 jaar levensduur voor zo'n dure machine is echt schandalig.

Pluspunten

• Redelijke koffie tot de garantie is afgelopen

Minpunten

• Korte levensduur
  • Happerende bonen doorvoer
  • Klein waterreservoir

Miranda 13-03-2019

Gekocht om de vele mogelijkheden en hete koffie. 2 jaar zeer tevreden. Zetgroep gaat kapot net na de garantie. De nieuw gekochte zetgroep gaat er moeizaam in en uit. Na 2.5 jaar loopt het water voor de thee er onder uit. Ook de melkopschuimer doet het niet meer. Had meer verwacht van zo'n toch nog duur apparaat.

Pluspunten

• simpele bediening
  • mooi apparaat

Minpunten

• toevoer koffiebonen
  • duurzaamheid
  • prijs
  • bonen toevoer

Officiele reactie van Melitta 28-03-2019

Beste Miranda, het spijt ons te lezen, dat de Caffeo Varianza defect is geraakt. Voor het verhelpen van een lekkage kan het toestel -indien gewenst- door een technische dienst worden nagekeken. We kunnen wellicht aanvullende informatie en tips geven over het plaatsen van de zetgroep en over het opschuimen van melk. We zijn bereikbaar via 0183- 642 642 en info@melitta.nl. Vriendelijke groeten, Melitta Team

Melitta CAFFEO VARIANZA CSP SILVER 31-07-2018

Melitta CAFFEO VARIANZA CSP SILVER

Geweldige koffiemachine waarmee ik de viste regelmatig mee verras. De koffie is heerlijk en de mogelijkheden van dit apparaat doen niet onder voor de veel duurdere versies. Kortom een prima koffiemachine voor thuis.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Smaak koffie

Minpunten

• Malen koffiebonen

Jaap 23-12-2017

heb het apparaat nu enkele weken in gebruik en ben zeer tevreden , een minpunt is de toevoer van de koffiebonen en ben blijkbaar niet de enige die met dat probleem te maken heeft .
heb dit apparaat gekocht in een actie waar 3 pakken bonen en een aantal koffie glazen toe gezegd zijn , helaas waren er geen bonen meer beschikbaar maar dit is keurig ondervangen door Melitta en mocht een gratis Careset ontvangen , ontzettend jammer dat ik niet de glazen mocht ontvangen , had ik mij wel op verheugd met de feestdagen heerlijke

Pluspunten

• heerlijke koffie in alle variaties
  • mooi design
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• slechte toevoer koffie bonen
  • klein waterresservoir

Zweitse 30-09-2017

Het apparaat geeft goede espresso als er tenminste voldoende bonen gemalen worden.
Dit is heel vaak niet het geval. Zeker één op de drie kopjes mislukt doordat de bonen blijven steken. Soms resulteert dat in een slappe bak of hij gooit de gemalen bonen weg.
Bij onze vorige automaten nóóit last van gehad.
Ik heb geprobeerd of meer koffiebonen werkt.
Heb er een dikke plastic zak die er precies ompaste omheen gedaan en met een kilo bonen gevuld. Helpt ook niet.
Ook blijkt het melkopschuimsysteem niet te werken toen er iemand op visite was die graag cappuccino wilde.
Wij zijn dus niet zo tevreden.

Pluspunten

• Lekkere espresso

Minpunten

• Bonentoevoer hapert
  • Opschuimen werkt niet

Officiele reactie van Melitta 02-10-2017

Beste Zweitse, bedankt voor deze review. Uiteraard mogen deze problemen zich niet voordoen. Wilt u zo vriendelijk zijn om even contact met ons op te nemen, zodat we dit kunnen oplossen? U kunt ons bereiken op tel. 0183-642642.

Henk 04-02-2017

Zeer tevreden

Als vervanger van mijn Quickmill 820 (piston) die het overigens na 32 jaar nog steeds prima doet nu over op een volautomaat. Ik heb er gedegen onderzoek naar gedaan en ben uiteindelijk bij Militta en deze Varianza uitgekomen. Nog even getwijfeld over de Passione OT maar gezien de opties en mogelijkheden toch voor de Varianza gekozen. Wat een mooi, degelijk aandoend en niet al te groot apparaat is dit. De instellingsmogelijkheden, voorkeuzes en het doordachte ontwerp van dit best goed uitziende apparaat en vele positieve internationale gebruikers reviews hebben mij over de streep getrokken. Er zijn mooiere en zeker duurdere (maar zeker niet altijd betere) maar ik heb vertrouwen in dit apparaat. Gezien de wijze waarop de cleaningopties zijn geregeld en daar moet jezelf natuurlijk ook nog wel regelmatig het nodige zelf aan doen zoals bv de brewer verwijderen en schoonmaken. Wanneer je daar 1 keer per week wat aandacht aan besteed dan verwacht ik dat je aan dit apparaat een hoop plezier gaat beleven. Ik gebruik de Hema koffiebonen (€ 7per kg). In de Quickmill gebruikte ik altijd dure koffie (€ 4 per 250g) maar ik moet zeggen dat die Hema bonen prima bevallen. Cappucino, Latte, Ristretto, Koffie alles smaakt heerlijk en is goed heet. Melkschuim uit de externe melkkan werk ook geweldig. Ik drink regelmatig koffie bij vrienden met een Jura die 4 keer zo duur is maar ik denk dat hier waarschijnlijk betere koffie uitkomt, alhoewel dat natuurlijk wel een persoonlijk iets is.
Kortom wat mij betreft een goede keuze, mijn Quickmill gaat iemand anders ook blij maken. Ik wordt nu blij van deze Melitta en het gemak van deze volautomaat!

Pluspunten

• Gebruiksggemak
  • Robuuste uitstraling
  • Instellings mogelijkheden
  • Drank variaties
  • Redelijke prjs

Minpunten

• Nog geen gevonden

Hendrikje 25-05-2017

Inmiddels vele maanden in gebruik en nog steeds erg tevreden. Minpunten is dat niet alle bonen goed Door de bonensoep worden geaccepteerd bij deze, mogelijk bonen met een hoger vetgehalte, moet je even meehelpen door de bonen los te maken of te verschuiven. Ik zelf gebruik inmiddels standaard L'OR koffiebonen omdat ik die persoonlijk het lekkerst vind, voordeel is hierbij dat deze bonen prima door de maler worden verwerkt.Je hebt tenslotte een volautomatische aangeschaft! Elke koffieronde voor het uitschakelen ververs ik het waterreservoir en leeg ik de lekbak en vul ik het bonenreservoir bij zo heb je nooit een tekort bij het koffiezetten.

Arend 07-10-2016

Eenvoudig lekkere koffie

We hebben hem ruim een maand in gebruik en willen hem niet meer missen. Je kunt alles aanpassen aan je behoefte: recept (espresso, cappuccino, enz, ) hoeveelheid, sterkte, temperatuur en het soort koffieboon dat je wil gebruiken. Door het My Bean Select-systeem kun je tussendoor een andere koffiesoort gebruiken.
Maakt zich zelf schoon, vooral na melkrecepten belangrijk. Geeft goed melkschuim.
Verder onderhoud (b.v. zetgroep afspoelen) is ook eenvoudig.

Pluspunten

• bediening is eenvoudig
  • per kop andere koffiebonen mogelijk
  • maakt zich zelf schoon
  • door kleine watercontainer altijd vers water

Minpunten

• kleine watercontainer, vaak vullen dus

Erik H. 22-10-2015
Deze machine nu een aantal weken in gebruik en zeer tevreden over het geheel. De koffie smaakt goed en ook in combinatie met melkvarianten. Zeker met melkvarianten hebben we met onze vorige machine nooit goed kunnen gebruiken omdat de melk er gewoon lauw tot koud uit kwam. Melk werd daarom altijd eerst opgewarmd in de magnetron. Is met dit apparaat zeker niet nodig.
Espresso's hebben we nog niet gedronken, vinden de koffie zo al sterk genoeg. Kan je trouwens ook heel goed zelf instellen op het apparaat.

Sterker nog elke mogelijke koffievariant is zelf in te stellen qua gebruik van water als van bonen. Dit had ik niet op mijn vorige apparaat. Het schoonmaken gaat soepel, zelf ook tussendoor de zaken schoonmaken is aan te raden en niet alleen bij aangeven van het apparaat.

Wel een puntje van aandacht is het niet pakken van voldoende hoeveelheid bonen die nodig is voor de maling. Als er te weinig gemaald kan worden wordt aangegeven dat je bonen bij moet vullen. Dit is meestal niet nodig, want het bonenreservoir is altijd wel goed gevuld. De bonen naar de linkerkant van het reservoir schuiven helpt meestal ook. Kan zijn dat dit aan merk/soort bonen ligt, hebben we nog niet uitgeprobeerd. Verder is het waterreservoir aan de kleine kant, moet daardoor regelmatig bijgevuld worden, of je krijgt een kopje met wat minder koffie.

Onze conclusie is dat dit een enorme vooruitgang is op onze vorige apparaat, de Siemens Eq.7 Die heeft bijna jaarlijks een reparatiebeurt gehad met de bijbehorende kosten. Een zeer tevreden gebruiker deze Melitta Caffeo Varianza dus :)
Erik H.

Erik H. 24-09-2020

ff een update na 5 jaar. Nog steeds maken we gebruik van deze koffiemachine. Wel is deze onder verzekeringsgarantie na 3 jaar een keer teruggeweest en heeft men inhoudelijk eea vernieuwd. De storing was dat de machine bonen nauwelijks meer maalde en anders vastliep tijdens de verwerking(uitging en opnieuw opstarten, etc).
Nog steeds tevreden, maken nu meer gebruik van de mogelijkheid om andere bonen te gebruiken, naast de bonenreservoir.
Wel blijft een punt van aandacht dat niet altijd genoeg bonen uit het reservoir wordt gepakt, en men dus de bonen bijna zelf in het apparaat moet duwen door het deksel door de bonenreservoir te bewegen.