De'Longhi ESAM5400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ESAM5400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

wvdakker 21-12-2013
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Na een Siemens maar eens gekozen voor een Delonghi. Wat een nachtmerrie is dit. Net buiten de garantie brak het eerste drukknopje af. Klantenservice: '.. zit 2 jaar garantie op dus u kunt het op eigen kosten laten repareren..'. Half jaar later, 2e knopje. Was nog wel te bedienen door met een houten stokje in het gaatje te drukken.

Kwaliteit van koffie is redelijk. Bij grotere koppen is het merkbaar dat onderin de sterke koffie zit en bovenin het slapper wordt. Dus roeren is een must.
Melkschuim is mooi, alleen kun je de cappuccino in 1x opdrinken. Net niet heet genoeg.

Daarnaast is het apparaat redelijk lawaaierig.

Voor mij geen Delonghi meer. Duur apparaat, degelijkheid en service laten te wensen over.
Ben terug naar Bosch.

M.Meeuwsen 14-12-2012
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

gekocht wegens goede testen, maar kwalitatief een drama voor de portemonnee. Is duur in aanschaf en de eerste 2 jaar 2x
gerepareerd in garantie. Net 3 jaar en weer opgestuurd, nu
reparatie kosten van €.360,=. Dit moet echt niet kunnen bij een
merk als DeLonghi. Reparatie niet uit laten voeren, deze 3 jaar
de duurste koffie gedronken. Beslist geen aaanrader !

Jolanda van Beek 02-08-2012
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Fijn apparaat, werkt op zich vrij gemakkelijk heeft alleen 2 verschrikkelijke minpunten:
1 Je krijgt geen melding wanneer de bonen op zijn, dit is ook niet te zien omdat het apparaat in zijn geheel gesloten is! Is iedere keer weer moment van zonde dat dit niet gewoon aangegeven wordt!
2 Je krijgt ongeveer iedere 4 weken een melding dat je het water filter moet verwisselen. Dit is in Nederland niet nodig, doch wordt dit vanuit de fabriek zo ingebouwd. Heb hierover telefonisch contact gehad en men zei dat je het programma over het verwiselen 1x moest draaien zonder wisseling en daarna zou het over zijn.... nou echt niet dus!!

Ronnoname 22-04-2011
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

1 maand in gebruik. Koffie smaakt goed, het apparaat is makkelijk te bedienen.
2 nadelen:
Hij begint redelijk snel dat hij ontkalkt wil worden. Zoveel kalk is er niet in ons water.
Na 1 maand gaf hij een knak geluid. Er is iets afgebroken. Nu al 3,5 week in reparatie.
De reparaties worden uitbesteed aan een extern bedrijf. Ik krijg nu alleen een mededeling dat het onderdeel niet op voorraad is. Fijne dag nog.

Dit noem ik niet echt klantenservice en zou daarom de volgende keer toch een apparaat kopen waarbij de service beter is.

svdp3 21-09-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Senseo is lekker, maar wilde al een tijdje een apparaat dat zelf verse bonen maalt en dan heerlijk koffie. Wat is dit super zeg, heerlijk koffie, alleen die geur al. Ga steeds meer koffie drinken thuis.
Apparaat zelf werkt goed, eerst ff alles instellen en daarna uitproberen met diverse bonen. Heb nu een pak arabica van La Place, erg lekker.
Apparaat zelf maakt wel wat lawaai bij malen en warm water oppompen, maar het lekkere bakkie maakt een hoop goed.
Heb m gekocht bij MediaMarkt voor een veel betere prijs dan de internet aanbieders.

MHV75 24-08-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Na 2 jaar lang Nespresso te hebben gedronken, ben ik 2 maanden geleden gestopt hiermee, simpelweg omdat ik het eigenlijk te duur vond worden. Overigens heerlijke koffie, maar 31 cent per kopje is behoorlijk prijzig. Omdat ik thuis werk, en vooral dus zakelijk gebruik, liepen de kosten al gauw op tot zo'n 500 euro per jaar, alleen al aan de cupjes.
Tijdelijk overgestapt op instant espresso, maar na 2 maanden (eigenlijk na een week) kwam dat echt mijn neus uit. Een keer een instant espresso is hartstikke goed te doen, maar ik raakte steeds meer overtuigd dat ik aan de koffiebonen wilde.

De aanschaf van het apparaat is natuurlijk wel een issue, maar als de komende jaren de prijs van het koffiedrinken vrijwel nihil is, tja, dan vind ik het zeker de aanschaf waard. En dan heb ik écht heerlijke verse koffie en mijn klanten ook.

Na veel gezoek op Kieskeurig, twijfelde ik zondag tussen de Delonghi Magnifica en Perfecta. Groot prijsverschil, maar voor mij was het belangrijkste dat er in ieder geval ook een heetwaterfunctie op zat.
Na wat ge-iene-miene-mut toch uitgekomen op de Perfecta.

Ik heb hem zondagavond besteld bij www.redcoon.nl en had hem vanmiddag (dinsdag) om 15.00u binnen. Fantastisch gewoon!

Helaas (maar wel te verwachten) zat er geen Nederlandse handleiding bij, dus die opgezocht op internet.
Apparaat aansluiten, vullen met water, laten spoelen, bonen er in (die er keurig bij geleverd waren), op aanraden 5 kopjes koffie gemaakt (zodat de smaak optimaal zou zijn), zodat na het eten vanavond mijn eerste heuse espresso een feit was.
En hij was heerlijk.

Vooralsnog makkelijk in gebruik, handig dat de afgiftegroep zo dicht mogelijk op je kopje gezet kan worden, dus ook een hogere mok past er prima onder.
Ik heb nog geen melk opgeschuimd (nog even een kannetje kopen), maar ook een kopje thee is super makkelijk gezet, de knop druk je uit wanneer je wilt. Goed heet water trouwens.

Mede dankzij de reviews, de informatie hier en de winkel waar ik hem heb besteld, heb ik nu een geweldig apparaat en kijk ik nu al uit naar mijn volgende kopje.
Het apparaat is precies wat ik zocht, dus voorlopig ben ik super-tevreden en vol lof!

Henkxx 01-01-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Prima apparaat tot nu toe, alleen zou ik zelf een groter waterreservoir willen hebben.

Lien27 10-02-2009
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5400

Heb dit prachtige apparaat nu een paar weken in huis dus weet nog niet veel over de duurzaamheid. Hij bevalt echt prima. Koffiesterkte is goed instelbaar, hoeveelheid koffie instelbaar (ook voor je éigen favoriet), waterhardheid instelbaar (wij vullen hem alleen met gefilterd water) Kan ook met losse koffie (één kopje tegelijk)(als iemand cafeinevrij wil) Goeie hete koffie. Wat mij betreft:pefecta!