Siemens TE717209RW zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE717209RW zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ricardo 12-01-2016

De smaak is prima en uiteindelijk ook deels afhankelijk van het sort koffiebonen je gebruikt. Lavazza is prima. De mogelijkheden met dit apparaat zijn uitstekend, echter mis ik wel één klein dingetje. Het is niet mogelijk om het pijpje te gebruiken als zodanig ''stoompijp''.
De melk die het apparaat uitschenkt in de dranken is van prima kwaliteit, mooi en stevig.

Het apparaat is redelijk gemakkelijk te gebruiken, de handleiding doornemen is wel een pré i.v.m. het onderhoud wat men dient te doen aan het apparaat.
Apparaat ziet er mooi uit en ik verwacht dat deze met het juiste onderhoud nog wel een tijd mee zal gaan.

Ik kan iedereen die nu, twijfelachtig, beoordelingen van dit apparaat leest het zeker aanraden om niet langer te wachten.

A de koning 11-01-2016

Er zit een stukje techniek in, waar men heel veel energie in gestopt heeft.
Gebruiksvriendelijk, goede koffie
veelfuncties, altijd vers,

Marloe 09-01-2016

na jaren een JURA app te hebben gehad, heeft ditv app meer mogelijkheden en als je het eenmaal door hebt, is het een gebruiksvriendelijk apparaat

pim 06-01-2016

prijs en tijdsduur van apparaat niet in verhouding
vorige apparaat is maar 7 jaar mee gegaan.
de koffiesmaak is van uitstekende kwaliteit.

verhaegh 03-01-2016

Pas een paar dagen gekocht, na 2 dagen hebben wij al de lekkere cappuccino & macchiato samenstelling gevonden (daarvoor kopen wij dit apparaat). Tot nu toe zijn wij tevreden met het apparaat. De espresso hebben wij nog niet geprobeerd.

Frans 02-01-2016

Eindelijk een volautomaat voor huishoudelijk gebruik waarbij het koffie aroma echt uit de bonen vrijkomt met zeer veel mogelijkheden. Eenvoudige bediening.

Edwin 31-12-2015

Koffie zoals koffie moet smaken.

K walitatief een geweldig apparaat
O ok mooi vormgegeven
F unctioneel in bediening
F antastische koffie
I eder zijn eigen voorkeur (persoonlijke smaak)
E cht een aanrader

Jeroen 26-12-2015

Dit mooie apparaat een paar dage in mijn bezit, maar totaal geen spijt van deze aankoop.
Installeren zeer eenvoudig, stekker erin, en doen wat op het scherm staat.
Meteen alle soorten van koffie zetten geprobeerd, en dit doet totaal aan mijn verwachtingen, en wat de product omschrijving mij vertelde over deze mooie machine.

Een aanrader voor iedereen die toch wel eisen stelt aan zijn koffie.
De duurzaamheid van deze machine ziet er goed uit, maar heb een vermoeden dat deze mij niet in de steek zal laten. Tevens bij aankoop twee jaar volledige thuis garantie, dat wil toch wel wat zeggen.

Een aanrader voor ieder.

Nicole 18-12-2015

Zet zeer goede koffie met een heerlijke cremelaag.
Heel makkelijk te bedienen, in te stellen en te reinigen. Echt een fijne aankoop

Vries1959 06-06-2015

Het is een prachtig apparaat. Nog wat zoekende naar alle mogelijkheden, tot nu toe tevreden. Over duurzaamheid nog niets te zeggen en cappuccino kost door het dagelijks schoonmaken extra werk maar smaakt heerlijk.

Marina-6 29-05-2015

Heerlijke koffie, maar duurzaamheid is erg slecht! Is binnen de garantie van 2 jaar gerepareerd. Na de reparatie binnen het jaar weer kapot, toen een reparatie van €199.- met een jaar garantie. Na 14 maanden weer kapot. Totaal afgeschreven binnen drie en half jaar: €1065,-. In de jaren daarvoor ook een Siemens volautomaat gehad, een eenvoudiger model van ongeveer €450, was na 26 maanden ook kapot. We hebben ruim 5 jaar heerlijke koffie gedronken, maar kiezen niet meer voor een Siemens!

JBEAR 24-05-2015

Sinds een paar weken in het bezit van dit geweldige apparaat. Eenvoudig te bedienen, snel een heerlijke kop koffie of waar je ook voor kiest, want de keuze is ruim. Wij zijn zeer tevreden en zijn erg blij met de aanschaf van dit mooie apparaat!

henkzwan 21-05-2015

Eén dag voordat de lente begint, doorgaans de start van al het nieuwe leven, ontving ik een zwarte doos met mijn Siemens EQ7 volautomatische espressomachine. Gespannen keek ik uit naar de inhoud. Alles was goed verpakt en voelde degelijk aan.

Dat is voor mij belangrijk, het moet echt degelijk aanvoelen. En dat deed het gelukkig ook. Zelfs het koffieschepje voelde goed aan. Het zou zelfs door een kleuter goedgekeurd worden om grondverzet te plegen. Handig is bijvoorbeeld dat je het kan opbergen achter het waterreservoir. Aan alles is gedacht.

Ik zocht meteen in de gebruiksaanwijzing het hoofdstuk "1e gebruik" op. Na enkele handelingen te hebben uitgevoerd, die niet meer dan 15 minuten in beslag namen, kon ik aan de slag. Wel moet ik dan hierbij wel een tip geven. Bestel alvast een Siemens Brita Intenza Waterfilter met nummer E-0035. Dan wordt al het water gelijk ontkalkt vanaf het 1e moment dat je de machine gebruikt.

Zoals in de beschrijving stond waren de 1e paar espresso's om het systeem in te draaien. En dat klopte ook. Smaak en temperatuur moesten even op gang komen. Maar zodra het systeem eenmaal op gang kwam smaakte de espresso & cappuccino geweldig. Hier en daar kun je nog wat finetunen aan de smaak. Hiervoor kun je gebruik maken van de instelling 1 tot 5 koffieboontjes.

Een welkome optie is dat je (tot 6 personen) persoonlijke instellingen kunt doen. Voor de één een espresso en voor de ander een Machiato, het is allemaal geen probleem voor deze espresso.

Wat betreft duurzaamheid kan ik na één dag nog weinig zeggen. Maar mijn 1e indruk is goed. En vrienden van mij zeggen dat de service van Siemens erg goed is. Ze staan er zelfs om bekend. Ook het feit dat bij defect Siemens de machine bij mij thuis komt ophalen geeft vertrouwen.

"Klein in voorkomen, groot in daden.", dat mag ik tot besluit van deze review wel zeggen. Echt een aanrader dus.

Ik zou zeggen PROOST!

marielB 18-05-2015

Heb het apparaat nu enige dagen in gebruik. De koffiemachine is eenvoudig in het gebruik en maakt heerlijke koffie. Voor ieder wat wils. Het maakt goed stevig schuim maar ook een gewoon kopje koffie is heerlijk. Een aanrader!

Janus706 12-01-2015

Lekkere koffie! wil niet meer anders...

Nadeel is het vaak legen van lekbak. Rest alles top. Een aanrader.

tonny1969 30-12-2014

Uiterst tevreden met het apparaat.
Ik ben hem nog volop aan het uitproberen.
Apparaat maakt goede koffie, er zijn volop instellingen zoals hoeveelheid, sterkte, temperatuur etc.
Warmt erg snel op.
Vormgeving is prima. Nederlands tekstdisplay, koffie maken kan niet verkeerd gaan (tenzij je koffie verkeerd maakt).
apparaat spoelt zich zelf schoon, daardoor is de lekbak wel snel vol, deze is gelukkig eenvoudig gemakkelijk te verwijderen, tezamen met het bakje van de koffiedrab.
Apparaat geeft ook aan wanneer het melkgedeelte gespoeld moet worden. Kopje eronder en het leidingwerk wordt automatisch schoongemaakt. Erg praktisch
Moet alleen nog uitvinden of de warme melk nog warmer kan, deze vond ik een beetje lauw.

Piet 24-02-2016

Kunt u ook iets vertellen over de temperatuur van de koffie is deze wel goed heet?
Ik heb zelf namelijk een Siemens Q5 en ik vind de koffie niet echt heet en dat valt me een beetje tegen.
Ik moet eerst de kopjes voorverwarmen dan gaat het nog.

Groeten Piet

Emmelia 19-12-2014

De hoeveelheid melk in de cappuccino en Latte macciato is veel te veel (in vergelijking met andere cappuccino's die ik drink (in bv horeca, op het werk).
Helaas blijkt nu dat hieraan niets aan te passen is. Dus wel aan de hoeveelheid bonen (sterkte), niet aan de melk. Erg jammer. Had ik bij de verkoop wel willen weten (want dan had ik een ander apparaat gekozen).

robuiteindhovendegekstuh 16-12-2014

Lekkere koffie, simpel te maken en toch voldoende mogelijkheden om het zo spannend mogelijk te maken als je maar wil.

HuubenJose 15-11-2014

Heerlijke koffie, goed af te stellen koffiesterkte. ook de andere koffie soorten zijn erg goed van smaak. wel elke dag lekbak legen en melksysteem reinigen.

Hans van der Kwaak 29-10-2014

Deze koffiemachine van Siemens is subliem. De verschillende koffievarianten (Espresso, Café Crème, Koffie verkeerd, Cappuccino, Macchiato) worden volautomatisch bereidt en de smaak is geweldig lekker. Naast de koffievarianten produceert dit apparaat een perfect melkschuim. Voor wie snel een kop thee of warme chocolademelk wil klaar maken is er ook een keuzemogelijkheid voor warme melk en HEET water. De door Siemens ingestelde temperatuur van de koffie is goed warm, maar voor wie het heter wil kan het heter worden ingesteld. Voor elke koffievariant geldt dat ook de sterke van de koffie en de hoeveelheid hiervan apart is in te stellen. Dit kan ook nog eens voor 6 individuele personen op naam worden gedaan. Naast dat dit apparaat fantastisch presteert en geweldig is qua mogelijkheden ziet de machine er ook nog eens bijzonder mooi uit. De glanzend zwarte machine is niet te groot en is een sierraad op het aanrecht.
Over de levensduur van deze machine kan ik niets zeggen omdat ik hem slechts een kleine week in gebruik heb. Wel geeft Siemens 2 jaar garantie op dit apparaat.

boomkikker7 05-09-2014

Machine is met behulp van de handleiding makkelijk in te stellen. Onderdelen sluiten beter aan als bij mijn vorige machine (Jura) Mijn ochtend koffie is zeer snel gezet, met weinig geluid (in vergelijking met de Jura). De smaak van de koffie is geweldig goed, dit is zeer veel beter als je in veel restaurants krijgt. Het uiterlijk ziet er als slagroom op het toetje gelikt uit.

EdgarBr 29-08-2014

Apparaat nu een paar dagen in bezig en het kan echt werkelijk alles maken wat je wilt. het melkschuim is erg dik als je houdbare volle melk gebruikt. de koffie smaakt ook erg goed. veel beter dan nespresso maar je moet wel goeie bonen hebben.
het enige minpuntje is de energiebesparingsstand icm de kopjesverwarming. helaas kan je alleen instellen dat het apparaat een bepaalde periode aanblijft. als dit korter is dan de stand van de kopjes gaat die ook uit. derhalve heb je altijd koude kopjes.
maar omdat het apparaat binnen een halve minuut bedrijfsklaar is, is dit maar een klein puntje. warme kopjes kan je ook krijgen door thee water erdoor te laten lopen. dit gaat ook erg snel.

Al met al zeer tevreden.