Siemens TE502206RW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 117 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE502206RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Koffie herman 30-03-2017

Ondermaatse koffietemperatuur

Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Op 9-6-2015 heb ik kort na de aanschaf van dit espresso-apparaat (onze tweede Siemens) een zeer positieve reactie gegeven met een puntenwaardering 10!! Inmiddels is ons enthousiasme tot bijna het nulpunt gedaald. Nadat de temperatuur van de koffie bijna altijd vér onder de noodzakelijke temperatuur lag is het de machine twee keer bij Siemens geweest voor aandacht/reparatie. Na de tweede keer is de temperatuur nog absoluut niet zoals een normale kop koffie behoort te zijn. Hierover opnieuw met Siemens over gemaild, waarop de reactie kwam "de machine heeft de juiste instellingen" waarbij het advies is gegeven om alvorens koffie te nemen de kopjes met héét water vóór te verwarmen. Ondanks het feit dat wij bepaald niet "de kinderachtigsten" zijn is inmiddels duidelijk dat dit onze laatste Siemens is en wij het dure apparaat helaas veel minder gebruiken dan onze al járen oude traditionele koffiezetter die een goed warme tot zelfs hete koffie brengt.

koffie automaat 28-10-2016

Eerste koffie automaat

Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Hebben voor het eerst een automaat gekocht. Eerst uitgebreid machines getest bij kenissen.
Hebben het apparaat nu ca. 1 maand in bezit en hij is zeker naar wens.
Smaak van koffie is uiteraard voor iedereen verschillend. Maar wij (en ook onze gasten) zijn zeer tevreden.
De machine is eenvoudig schoon te maken (vraagt wel erg regelmatig hierom) en ziet er robuust uit.
Nog geen moment spijt!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • mogelijkheden
  • kan 2 kopjes aan

Minpunten

• snel krassen op rvs plaat

Astrid 27-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Na veel wikken en wegen dit apparaat gekocht. En er nog geen seconde spijt van gehad. Wel is het even uitzoeken welke koffiebonen de lekkerste zijn, maar dat vind ik een leuke zoektocht. Ik las in een andere review dat iemand de vorm van het waterreservoir onhandig vindt en daar ben ik het mee eens. De lekbak legen gaat makkelijk. Groot voordeel van de machine is dat je ook decafé kunt zetten. Dit doe ik dan met poeder. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik vind het een heel stevig en degelijk apparaat. Hiervoor heb ik een Bosch en daarvoor een Krups gehad. Beide apparaten waren na 3 jaar kapot, maar heb met dit apparaat wel het vertrouwen dat deze langer meegaat. De tijd zal het uitwijzen.

HansVH 26-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

We hebben deze machine gekocht ter vervanging van de Siemens TK589NL die na ruim zeven jaar intensief gebruik definitief de geest heeft gegeven. Voor wat betreft de verschillende instellingen en mogelijkheden is deze machine vrijwel identiek, met wat plussen en minnen die ik hieronder weergeef.
Plus: het maalwerk is een stuk stiller, de machine ziet er wat strakker uit, heeft voldoende instelmogelijkheden om het kopje koffie naar eigen voorkeur te zetten, zet zichzelf na gebruik helemaal uit, is voorzien van verschillende reinigingsprogramma's (reinigen, ontkalken en combinatie)
Min: waterreservoir heeft onhandige vorm, lekbak is (vanwege de onhandige vorm) lastig schoon te maken
De melkopschuimer gebruiken we niet, daar hebben we een los apparaat voor. Dat geeft toch een beter resultaat.
Net als bij onze vorige machine is de zetgroep uitneembaar en daardoor eenvoudig te reinigen. Dit is naar mijn mening een must voor een blijvend goede smaak van de koffie en de levensduur van het apparaat.

Cl. 09-11-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Ik vind het een heel mooi apparaat en de koffie smaakt erg lekker, makkelijk te bedienen en ik ben er erg blij mee.

Familiekoffieleut 11-09-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Ruim drie maanden in gebruik.
Fijn apparaat, makkelijk in gebruik, betrouwbaar én zet lekkere koffie.
Wij zijn tevreden.

Asics1963 01-07-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Het apparaat net gekocht en zeer gemakkelijk te installeren.
Duidelijke gebruiksaanwijzing.
En echt heerlijke koffie.
Wat een verschil met de senseo.
Ik ben er erg blij mee.

an3s48 26-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Dit is een geweldig apparaat, heerlijke koffie
veel bedieningsmogelijkheden. helemaal in te stellen op eigen wens

SuusZ84 26-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Wij hebben het apparaat ruim een maand geleden gekocht en zijn er erg blij mee. Hij maakt lekkere koffie, maar ook is het makkelijk om cappuchino te maken.
Dit is ons eerste apparaat en het geeft duidelijk aan welk onderhoud deze nodig heeft, dat is wel erg handig/prettig!

Brammo 24-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Erg te spreken over de koffie uit dit apparaat.

Aangeschaft omdat ik fan ben van goede cappucino's en uiteindelijk toch gekozen voor een volautomaat in plaats van een nespresso apparaat omdat het verschil in kosten er binnen ongeveer een jaar uit is.

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, met twee draaiknoppen regel je de sterkte en hoeveelheid koffie in een aantal voorgeprogrammeerde standen (niet aanpasbaar). Het display vertelt ook nog eens wat je hebt gekozen.

Het opschuimen van melk gaat perfect en snel.
Het apparaat reinigt zichzelf door spoeling als je het uitschakelt en ook het de melkschuimer reinigt zichzelf. Het nadeel hiervan is dat het apparaat veel water verbruikt, je hem dus vaak moet bijvullen en dat je de lekbak vaak moet legen. Maar daarentegen is schoonmaken een questie van afvegen met een doekje.
Ideaal ook dat vrijwel alle onderdelen in de vaatwasser mogen.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, want pas een aantal weken in bezit.
Al met al echt een aanrader.

Snoopie-MiEr 21-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Nadat ons vorige apparaat van een ander merk kapot was gegaan besloten wij voor een ander merk koffieapparaat te kiezen. Al snel kwamen we uit bij Siemens. Alleen werd toen het probleem welk type nummer. Met de door ons gestelde (geld)limiet werd voor dit apparaat gekozen en daar hebben we absoluut geen spijt van. Het apparaat is stiller dan zijn voorganger, geeft lekkere koffie, heeft veel instelmogelijkheden en bij Mediamarkt in Hengelo werden we heel goed voorgelicht, zonder het gevoel te rijgen dat apparaat A of apparaat B werd opgedrongen.

smitties64 17-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

We genieten van een heerlijk bakje koffie, vers gemalen bonen, en een heerlijke smaak.
Lekbak schoonmaken dagelijks even doen, maar is zo klaar.
Je kunt ook warm water tappen voor een bakje thee.
Tot nu toe zijn we erg tevreden.
En kunnen we dit apparaat van harte aanbevelen.

rebride1 02-08-2015

hoe vaak maakt u de molen schoon? ook elke dag?

Hakan_50 16-06-2015

+ punten:
Koffie apparaat is erg makkelijk in gebruik.
Veel variatie.
gemalen koffie en koffiebonen.

- punten:
Opvangbak voor gemalen koffie is klein waardoor je na een paar x koffie zetten al snel vol zit.
neemt veel ruimte in je keuken.

mushu07 14-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

gewoon een goed apparaat!
hete koffie en mooie handig opschuimfunctie die makkelijk schoon te maken is.

TRB1970 14-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Een prachtig apparaat wat heerlijke koffie zet. Je kan het helemaal instellen naar je eigen smaak. Van zeer mild tot zeer sterk. Het apart opschuimen van de melk gaat ontzettend simpel en werkt goed. Wel moet je voor ieder keer opnieuw opschuimen het melksysteem reinigen anders krijg je geen goede schuim.

Het apparaat is ook zeer makkelijk te reinigen en schoon te maken. Wij zijn overgestapt van een senseo naar deze machine. Een flinke investering maar dat is hij zeker waard

Karel Heins 11-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Geweldig apparaat (alleen nog niet aan het proberen van de cappuccino-instelling toegekomen) dat gemakkelijk doet wat het moet doen: goede koffie maken van de bonen die we gebruiken (AH Excellent Originale)

Rob Weijers 10-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Prima machine. Goed te onderhouden en lekkere koffie.
1 minpuntje, de temperatuur valt mij persoonlijk wat tegen, mag wat warmer terwijl machine op warmste stand staat. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Koffie Herman 09-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

De oude Siemens heeft het na ruim 6 jaar opgegeven. Bij de aanschaf van een vervangend apparaat toch weer uitgekomen bij Siemens. Tot op dit moment uiteraard nog maar bescheiden indrukken kunnen opdoen. Maar duidelijk is wél dat het geluid dat de machine produceert aanzienlijk is gereduceerd. Het apparaat wordt door ons enkel gebruikt voor een ouderwetse strakke bak koffie en dat resultaat wordt op overtuigende wijze bereikt. Dus de eerste indruk is bijzonder goed, waarbij we hopen dat dit niet voor korte duur is maar tot in lengte van vele jaren het geval zal zijn. In het licht van het prijskaartje dat aan een dergelijke machine hangt mag dat, wat zeg ik móet dat wél het geval zijn.

Markaholic1966 07-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Makkelijk te installeren door gebruiksvriendelijke menu. Bonen op verschillende standen te malen, sterkte van de koffie makkelijk in te stellen en koffie is lekker heet op de hoogste stand. Opschuimen gaat heel makkelijk. Alles valt snel en simpel schoon te maken. Mooi strak ding, ook nog eens.

Hubert1980 05-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Hiervoor een Nespresso machine gehad maar dit is betere koffie. Ik twijfelde in eerste instantie maar ben blij dat ik voor deze machine heb gekozen. Vriendelijk in gebruik, lekkere koffie en een stuk duurzamer.

Tip Top 02-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Mijn 3e Siemens koffiemachine in de afgelopen 15 jaar. Naar alle tevredenheid wordt deze dagelijks intensief gebruikt. Zowel de vormgeving alsmede de mogelijkheden zijn ruim voldoende!

SBL1970 02-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Op basis van onderstaande beoordelingen onze beslissing genomen en dit apparaat gekocht. Er is namelijk zoveel keus en verschil. Tot nu toe geen enkele spijt van onze aankoop, zet lekkere koffie die je naar smaak kunt instellen. Over duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen, daarvoor hebben we deze volautomaat nog te kort.

mettrop1980 02-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Nu al helemaal tevreden met dit apparaat.
Heerlijke verse koffie naar eigen smaak en wens.
Eenvoudig in gebruik en te onderhouden.
Echte aanrader voor wie van een lekker bakkie koffie houd!

23netje23 02-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Paar dagen in bezit, super blij heerlijke koffie.
Maalstand op fijn gezet en lekkere espresso s. Hiervoor hadden we een Nespresso die het ook heel goed deed, maar dat gedoe met cups.
Service aan huis van Siemens als er een keer wat mee is is natuurlijk super fijn.

Jan Twigt 01-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE502206RW

Prima apparaat. Zuinig met water nadat je hem opnieuw aanzet.
Schakelt na een 15 minuten (instelbaar)uit.
Na het opnieuw aanzetten wordt het apparaat met een klein beetje water gespoeld.
Grote lekbak heerlijke koffie.
Voor ons echt een hele fijne aankoop.
De verkoper bij Media markt had een goed verhaal waarom we voor deze machine moesten kiezen.
Alle gewenste instellingen qua temperatuur zijn mogelijk wat bij andere machines niet altijd zo is.
Wij zouden deze machine aan onze vrienden adviseren.