De'Longhi EC 680.M - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Maarten 09-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Basic espressomachine, goed voor de beginner

Ik gebruik deze espressomachine ruim een half jaar en ben tevreden. Als je de instellingen eenmaal onder de knie hebt levert je dat echt prima espresso's op met een mooi cremalaagje. Wel even gesoebat met het vinden van de juiste koffie, sommige blends leidden bij mij tot een espresso-explosie, maar uiteindelijk bij de gemalen espresso van Segafredo uitgekomen (Espresso Casa). Zelf bonen malen laat ik gemakshalve nog maar even achterwege. Zowel qua smaak als eindresultaat en temperatuur geen klachten.

Het is een smal apparaat, mooi design, maar dat gaat wel soms ten koste van functionaliteit. Wil je bijv. twee mokjes tegelijk bereiden (ivm cappuccino) dan oogt het allemaal wat iel op het lekbakje en door de trilling van de machine heb je het idee dat er zo een mok af kan glijden. Ook het warmhoudplaatje (de bovenkant van het apparaat) werkt matig, m.i. heb je hier in de praktijk niet veel aan. Als je koffie gaat bereiden duurt het een tijdje voor het plaatje warm is, nog afgezien van de espressokopjes die erop staan.
De portafilter en de tamper zijn voldoende stevig. Het 1 liter waterreservoir is meer dan toereikend. Het stoompijpje werkt naar behoren voor het opschuimen van melk, de machine en het stoompijpje zijn ook eenvoudig te reinigen. Voor dagelijks gebruik ben ik tevreden over de prijs/kwaliteit en heb ik de basis van het koffiezetten onder de knie gekregen. Het is net even wat meer werk dan een volautomaat, maar dat is m.i. juist de charme en de essentie van het baristavak.

Pluspunten

• Professioneel design
  • Gebruiksvriendelijk
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Warmhoudplaatje

Johan154 29-12-2015 Product paar weken in bezit

6,8
Hele mooie kwaliteit van materialen!
Mooi design
klein
stil
schuimt goed melk op

Nadelen.

Koffie is gewoon te koud
zeker het 1e kopje,ook na warmte instelling.

Rvs plaatje krast al als je er naar kijkt.

Machine 1.5 week in huis gehad en het ontkalk lampje ging al branden. ..

Ik vond ook de koffie niet sterk genoeg met cappuchino (dark roast segafredo)

Met es servings pad ging de piston veel te zwaar.

Kortom erg jammer van de missers van dit mooie apparaat.

Ik heb ook de 830 in huis gehad met automatische cappuchino maar die was nog kouder.

22black 02-09-2014 Product maand in bezit

6,8
Ziet er mooi uit maar straalt wel heel erg Chinese kwaliteit uit. Opvangbakje is ontzettend dun en wiebelig. Aan/uit knop zit onhandig aan de zijkant. In koffiehouder kan maar beperkte hoeveelheid koffie(anders sluit piston niet meer) dus zelfs met grootste houder (2 kopjes) kun je amper een "dubbele" espresso zetten. Ben benieuwd hoe lang pistonhouder mee gaat want ook deze doet niet echt robuust aan. Koffie is wel erg lekker maar had hiervoor een DeLongi EC 270 en zou deze prefereren boven de EC 680 (veel degelijker)