Nespresso Magimix Inissia - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nespresso Magimix Inissia op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

m*******@g******** 26-04-2023

Magimix nespresso

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Na een dure kitchenaid espressomachine toch voor een goedkoper product gegaan. Maggimix Inissia. Ellende! De machine geeft wel koffie zolang het waterreservoir vol is, zodra je dit vergeet en de machine dmv geluid aangeeft dat er water bij moet stopt het. Water erbij en geen koffie. De machine loopt niet meer door. Na 25mn proberen valt ook het veertje onder de watertank eruit en dit is met geen mogelijkheid meer erin te krijgen. Weggegooid geld.

n********@h********* 03-01-2023

Onding

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Niet kopen. Een verschrikkelijk ding. Doet niet wat het moet doen. Je krijgt maar een een klein bodempje koffie bij de Lungo. Maakt veel lawaai.

Minpunten

• Lawaai
  • Heel weinig koffie

Anna 01-10-2022

Miskoop

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

4 maand geleden een Nespresso Magimix gekocht. Wat een miskoop! Het ding maakt een vreselijke herrie, lekt en de cupjes krijg je er soms moeilijk uit. Klantenservice gebeld. Echt verschrikkelijk. Totaal niet luisteren alleen maar haar eigen verhaal steeds weer herhalen. En je bejegenen als een onmondig kind.

Minpunten

• Lawaai
  • Lekt
  • Vernielt de cupjes tot onbruikbaar

Ikke8 27-02-2022

Erg makkelijk en zeker een aanrader!

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Een erg makkelijk product als je niet van iets ingewikkelds houdt. De standaardinstelling is prima. Als je wilt kun je het naar behoeven instellen.

Pluspunten

• geen gedoe, aanzetten en klaar
  • zeer goede prijs kwaliteitverhouding
  • gebruiksaanwijzingen met plaatjes

Minpunten

• gebruiksaanwijzing met plaatjes is wennen
  • waterreservoir mag iets groter zijn

Ilsuh 24-01-2022

Wat een lawaai, pure miskoop

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Wat een vreselijk lawaai maakt deze machine, op en top spijt! Het gesprek moet je staken tijdens het koffie maken en 's morgens vroeg een bakkie zetten betekent dat de rest van het gezin het ook hoort. Miskoop.
Koffie zetten doet hij prima trouwens. Binnenkort staat die van mij op marktplaats.

Pluspunten

• Maakt goede koffie

Minpunten

• LAWAAI

Jos 27-12-2021

Compact en goed apparaat

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Destijds voor de Magimix Inissia gekozen vanwege het compacte formaat, simpele bediening en lage onderhoud. Nu na 5 jaar lekt hij water, en gezien de andere reviews is dat een veel voorkomend verschijnsel, dus tijd voor een ander. Helaas is repareren duurder dan een nieuwe aanschaffen.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudige bediening
  • lekkere koffie
  • redelijke prijs

Minpunten

• niet duurzaam: lekt na 5 jaar

h*********@h******** 28-10-2021

Magimix Inissia snel defect.

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Titel: Magimix Inissia te snel defect.
Cijfer: 5

Mijn 3de Magimix op 17-10-21 gekocht. De 2 vorige hielden het na 2.5 jaar voor gezien. Vanwege de goede smaakkwaliteit en het gemak toch deze derde gekocht. Die begaf het helaas na 9 dagen. Ik gebruikte naast de merk ook de cups van de Hema. Ging altijd goed. Maar na paar dagen met dit apparaat werden de cups zodanig mishandeld dat de inhoud tijdens het doorprikken vrij kwam en de hendel van het apparaat spontaan omhoog kwam. De machine stopte daarna spontaan. Na een paar keer proberen bleef het euvel en stopte de Magimix definitief.

Pluspunten

• Gemak
  • vriendelijk prijs
  • prima smaak

Minpunten

• korte levensduur
  • veel herrie

h*********@h******** 17-10-2021

Magimix prima maar helaas geen lang leven.

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Mijn tweede gekocht voor €74 ,- op 5-1-2019 bij BCC. Mijn eerste ging kapot na ruim twee jaar. En de huidige is nu hedenochtend 17-10-21 ook ter ziele.
Maar in die jaren wel heerlijk genoten van zo'n dagelijkse dosering van 10-20 cupjes, wel voor 90% de decafe. Vele cupmerken geprobeerd , ze doen het allemaal wisselend goed vwb doorloop.
Naast deze cups gebruik ik ook in mijn Senseo apparaat de pads. De Magimix geeft met de cups toch voor mij net wat pittiger smaak..
Vandaag een nieuwe Magimix ( 3 -de) M105 kopen. Dus tevreden over het gebruik en de smaak ben ik zeker wel. Minder over de duurzaamheid.

Pluspunten

• Gemak
  • Prima smaak
  • weinig ruimte op aanrecht nodig

Minpunten

• korte levensduur
  • veel herrie

Angelique 03-03-2020

Compact en mooi design

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Mooi design, makkelijk bedienbaar.
Waterreservoir wel aan de kleine kant. Geluid is middelbaar ( ik heb ze harder gehoord). Koffie is goed warm.

Pluspunten

• Compact,

Minpunten

• Klein water resservoir

Rrrrobert 04-04-2019

Niet duurzaam

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Ik heb dit prul een 2,5 jaar geleden gekocht. Op zich maakt ie lekkere koffie zoals het hoort maar hij is nu al stuk. Hij lekt meer water dan in het kopje terecht komt. Uiteraard heb ik hem af en toe ontkalkt, zoals het hoort.
Hiervoor had ik een soortgelijk apparaat van Krup. Was iets beter. Duurde vijf jaar voor hij op apegapen lag.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• niet duurzaam

Sebas 02-04-2019

Helaas vielen de cupjes steeds fout

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Dit product gekocht op basis van de goede recensies op het internet. Helaas bleek het bijzonder lastig om de cupjes op de goede manier in het apparaat te laten vallen. Als het wel lukte was de koffie helemaal goed. Maar omdat ik zo'n apparaat voor mijn (moeders) gemak kocht, was dit een tegenvaller. Teruggestuurd en ingeruild voor een andere machine die dit wel zonder haperen deed. Jammer.

Pluspunten

• goede koffie
  • compact apparaat

Minpunten

• cupjes vallen er slecht in

Nikya 10-12-2018

Perfect apparaat

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Erg mooi design en lekker compact. Past perfect in onze keuken. Ruime keuze in cupjes, goede service betreft de bijgeleverde cupjes én de keuze om met flinke korting 100 cupjes bij te bestellen van Nespresso zelf. Heerlijke koffie. Wij raden dit product aan!

• Compact design
  • Heerlijke koffie
  • Ruime keuze in smaken

Bas S 09-12-2018

Gerommel met de cupjes

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Product gisteren gekocht. Helaas vanaf het eerste originele cupje moeite om het goed in het apparaat te krijgen. Met een beetje duwen en prutsen kregen we de cupjes op de goed plek. Dan is de koffie vervolgens oke.
Veel water in de lekbak, misschien omdat de cupjes niet goed er in vallen.
Jammer. Deze gaat retour.

Pluspunten

• Compact
  • Smaak is goed.

Minpunten

• Cupjes vallen niet goed
  • Geluid
  • Klein waterreservoir

ppukb 09-08-2018

Klein maar fijn

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Jarenlang een Nespresso machine gehad, die uiteindelijk aan vervanging toe was. Van hetzelfde merk een kleinere variant gekocht. Het gemak dient de mens; binnen een handomdraai lekkere koffie! Deze kleine versie maakt meer lawaai dan de vorige, maar is gelukkig altijd maar voor korte duur ;-)

J Reynaers 21-06-2018

Apparaat met wat probleempjes maar ook pluspunten

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Bij mij maakte het apparaat veel herrie en trilte de kopjes eraf.Het is ter reparatie opgehaald.(Voor ‘n. reserve apparaat moest ik betalen dus dat heb ik maar niet gedaan)maar het probleem is helaas niet opgelost.Nog steeds maakt hij veel kabaal en ik heb zelf maar iets verzonnen zodat het kopje blijft staan.Verder werkt hij prima,goed formaat en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Veel herrie
  • Kopje trilt er af

J.R 03-03-2018

Nespresso magimix

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Gekocht omdat het compact is en er ook mooi uitziet.Het werkt goed maar er is een minpunt,het kopje trilt eraf dus ik moet er bij blijven,lastig dus.Verder werkt het prima.

Pluspunten

• Klein
  • Leuke prijs

Minpunten

• Kopje trilt eraf

Hans 19-01-2018

Goedkoop duurkoop?

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Inmiddels 11/2 jaar in ons bezit. Gekocht destijds bij BCC waar vol enthousiasme werd gesproken over dit apparaat. Wij zijn niet heel kritisch: doen wat het apparaat moet doen, namelijk koffie zetten met nespresso capsules en eventueel ook van andere merken. Duurzaamheid. Dat is beter voor onze portemonnee en belangrijker beter voor deze wereld.
En met name aan dat laatste punt ontbreekt het. Er komt inmiddels meer water onder uit het apparaat dan in mijn kopje verdwijnt. Ontkalken is dan het buzz woord. Geloof ons, regelmatig.
En als het dan zover is, dan vallen je nog meer dingetjes op: lawaai (ga maar eens om 5 uur 's morgens koffie zetten. Het hele huis wakker), inconsistent: het is altijd maar weer afwachten hoeveel koffie je hebt. De hoeveelheid water kan per keer verschillen.

Pluspunten

• Niet (te) duur
  • Compact

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Lawaai
  • Hoeveelheid water wijkt af

edwolvega 22-06-2017

Nespresso nog beter dan mijn vorige beste koop

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Ik ben nu een koffie-connoisseur geworden. Heb Senseo's, Delonghi volautomaten gehad en een nieuwe Dolce Gusto voor heerlijke cappuccinos. Toch geintrigeerd door de Nespresso reclames van de afgelopen jaren, en deze Nespresso gekocht. Dit is werkelijk koffie die de andere soorten overtreft, zelfs de Dolce Gusto. Dit is koffiesmaak, die me doet denken aan koffiebars in het buitenland, heel intens, geurig, heet en zoveel exotische smaken. Heb gelijk het complete assortiment smaken bijgekocht (pakket van 250 cups met luxe bewaardoos) en ben van plan dit jaar thuis te genieten van heerlijke koffiesoorten. Door concurrentie zijn de cups een stuk goedkoper geworden.

Pluspunten

• Onovertroffen smaak
  • Mooie machine
  • Eenvoudige bediening
  • Snel in gebruik

Minpunten

• Duurdere koffie, maar wel lekker

Magimix Nespresso Inissia M105 (zwart) 01-05-2017

Vreselijke lawaai!

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Helaas maakt de machine het lawaai van een volwassen drilboor!
Volgens Nespresso valt daar niets aan te doen, hun advies rubber matje onderleggen help echt niet. Nergens te viden of er machines zijn die minder lawaai maken want de dB wordt nergens aangegeven.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• lawaai

Koffiekopje 22-01-2017

Klein maar fijn

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Neemt weinig ruimte in en is erg praktisch. Koffie vanuit aanzetten apparaat tot in kopje in no time.
Maakt met het zetten wel veel geluid. Na stuk of 8 kopjes afval resevoir al legen, maar dat is zo gebeurd.

Pluspunten

• Klein
  • Handig
  • Snel

Minpunten

• Klein als je veel koffie drinkt

Ivonne 03-12-2016

Super compacte koffiemachine

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Op een snelle manier een heerlijke kop koffie maken. Daarom hebben we voor deze espresso machine gekozen. Korte opwarmtijd. Staat mooi in m'n zwarte keuken.

Pluspunten

• korte opwarmtijd
  • compact
  • mooi design

Minpunten

• geen

Max uit Driebergen 27-08-2016

Goedkoop maar goed

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

De machine werkt goed met cupjes van andere fabrikanten. We hebben inmiddels de Aldi, Lidl, AH en Kruidvat cupjes getest en ze gaan allemaal goed. Uiteraard gaat het met de Nespresso cupjes ook goed. In het begin is de machine twee keer opengesprongen. Ik denk dat we de hefboom niet helemaal goed naar beneden hebben gedaan. Daar zit een subtiel klikje in dat aangeeft dat hij op slot zit. Dat voel je in het begin nog niet helemaal goed aan.
Het waterreservoir is goed te vullen. Bij het terugzetten moet je een klein beetje kracht gebruiken, zodat hij weer goed staat. Het afvalbakje met lekbakje is er goed uit te halen. Het is ook praktisch goed schoon te houden. Je moet iedere 10 kopjes het bakje leeggooien. Hij druppelt een beetje na, en dus moet je af en toe onder het apparaat ook schoonmaken. Omdat hij zo klein en licht is, is dat geen moeite.
De gebruiksaanwijzing is erg summier en vooral voor de visueel ingestelde mensen bedoeld. Tekst komt er amper in voor.
Voor de prijs per kop maakt het erg veel uit welke cupjes je gebruikt. We hebben ze nu gevonden van 11,5 cent tot boven de 40 cent. De koffie van 14,5 cent is goed. Als je dus een zware koffiedrinker bent zou ik toch een espresso automaat overwegen. Die zijn wel duurder in de aanschaf, maar een zak koffie van de Hema kost maar €7 tot €7,50 en daar haal je heel wat kopjes uit...

In een aantal reviews komt het lawaai naar voren. Ten opzichte van een espresso automaat is het heel beschaafd. Vergeleken met een koffiefilter apparaat is het even wennen.

Als je capucinno of een variant daarvan wilt, moet je een aparte melkopschuimer aanschaffen. Dat zijn de kosten niet, maar er zijn natuurlijk ook machines waarbij dat er al inzit.

Over de duurzaamheid op langere termijn kan ik nog niet zoveel zeggen. Het model is al heel lang op de markt, dus de kinderziektes zullen er zeker uit zijn.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te maken

Danny 27-12-2016

Heb de cupjes van de Lidl geprobeerd maar dan gaat er veel water langs c.q. lekt er zeer veel water in het opvangreservoir en heb je minder koffie. Heb nu de cupjes van de Emté geprobeerd en die gaan wel goed (maar is helaas minder lekker). Ga een aantal andere merken proberen.

vddonk 11-08-2016

Ideaal

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Heel fijn apparaat, eenvoudig maar dit was ook de reden dat we hem kochten.
Zet heerlijke koffie en is klein van formaat, aangezien we hem vooral gebruiken om mee te nemen met kamperen is dit enorm van belang.

Heeft 2 standen espresso en lungo, gaat vanzelf weer uit dus ook dit hoef je niet bij te houden, er gaat wel wat weinig water in.

Pluspunten

• klein formaat
  • eenvoudig

Minpunten

• klein water reservoir

Mariette 09-07-2016

Beoordeling Magimix M105 Expressomachine

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Heerlijke espresso, makkelijk te bedienen. Ik ben er erg blij mee. Doet me weer denken aan mijn vakantie in Portugal waar we iedere dag zulke lekkere espresso dronken. Deze Nespresso koffie doet niet onder voor een grote espressomachine.

francken 07-07-2016

Lekker koppie koffie

Geschreven voor: Nespresso Magimix Inissia

Jaren zitten etteren met een volautomatische espresso machine, die tekens kapot ging of begon te lekken. Bekend merk. Ja, maar niet leuk. je moest hem weer opsturen een week of soms twee weg en dan kon je weer koffie drinken, mogelijk zelfs een half jaar, totdat het weer mis ging. Dan ga je zoeken. En ja hoor, bij BCC dachten we informatie te kunnen krijgen over een nieuwe espresso machine. Een half uur later kwamen we de winkel uit met dit mooie, kleine apparaatje, een Nespresso Magimix M105, zwart. Zoals mijn vrouw zegt: "Wat een leuk kleinood. Staat zo goed op het aanrecht en valt nauwelijks op. We hebben de rest van de dag heel veel koffie gedronken. Heerlijke smaken en leuke kleurtjes. Uiteindelijk konden we niet slapen, want de cafeïne zat ons goed dwars....! We zijn erg enthousiast. Geen moeilijke schoonmaak procedures meer, geen enorme kast op het aanrecht, geen luidruchtig lawaai meer en het allerbeste: koffie alsof je in het beste restaurant zit te genieten. Wat een koop!

S.P. 12-10-2017

Zo is dat! Prima koffie, simpel apparaat!