Melitta CAFFEO SOLO DE LUXE Volautomatische espressomachine E950-333 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO SOLO DE LUXE Volautomatische espressomachine E950-333 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Peter 07-02-2017

Goede smaak, wel dure reparatie buiten garantie periode

De machine maakt lekkere koffie en is mooi compact, heb hem nu ruim 4 jaar in gebruik en helaas al meerdere reparaties moeten laten uitvoeren, de service is wel goed te noemen met haal en breng service en zelfs een leen apparaat. De garantie is 2 jaar, en de reparaties zijn kostbaar, ik heb hem buiten de garantie periode nog laten repareren voor €175, nu na 1,5 jaar doet het apparaat weer raar. nb. op die reparatie zit 6 maanden garantie. Ik ben niet van plan om nog een 2e keer zo'n kostbare reparatie te laten uitvoeren. Ik vindt de levensduur van 4jaar wel te kort voor dit apparaat. Nu toch maar weer opzoek naar wat anders.

Pluspunten

• Goede koffie smaak
  • mooie vormgeving
  • goede Melita service

Minpunten

• dure kosten buiten garantie
  • korte levensduur

Marc 14-05-2019

We hebben een soortgelijke ervaring= dagelijks wordt hier 1 kopje gemaakt (kwaliteit gemaakte koffie vrij OK, vinden we) en in het weekend 4 à 5= 10 per week = 560 à 600/ jaar. Na enkele maanden hadden we nu en dan problemen met de onderhoudsprogramma(s en wat foutmeldingen, maar mits we herhaalden deze programma's tot het wel lukte. Soms bleek ook water uit het apparaat te lekken (kwam te voorschijn van onder het apparaat). Onze caffeo solo is nu 6 jaar oud = ong 3500 kopjes en 2 weken geleden liep er plots geen koffie meer uit de uitloop en zat de zetgroep geblokkeerd. Mits aanvankelijk goede bijstand van Melitta (telefonisch en per mail - met o.m. link naar filmpjes) hebben we het apparaat zelf gedemonteerd en het uitloopventiel (18 E) zelf vervangen. Maar nu weigert het apparaat zich te ontluchten en lekt er (nog steeds) water uit het apparaat, terwijl het ventiel nochtans correct aangesloten is. Onze laatste mail naar Melitta met de vraag wat we nu best doen gelet op het feit dat een reparatie door Melitta zelf meer dan de helft van de prijs van het apparaat bedraagt, werd helaas niet meer beantwoord.
Ik vernam dat 3500 kopjes vrij weinig is voor een espressoapparaat (zelfs al is de prijs ervan eerder beperkt en dat wellicht gezien het een eenvoudig apparaat betreft doch net daardoor hoopten we dat het apparaat niet snel stuk zou gaan...).
We zoeken dus ook iets anders nu: opnieuw liefst een eenvoudig apparaat maar graag een wat degelijker of betrouwbaarder machine - desnoods geven we wat meer uit...
Tips welkom op m.coolman@telenet.be!

Marc 01-09-2019

Op aangeven van Melitta heb ik het apparaat in mei laatsleden nog opnieuw gedemonteerd (tot en met het uitloopventiel) en daarna opnieuw gemonteerd. Op de één of andere wijze moet mijn eerste montage niet goed geweest zijn (ik weet niet waar het toen verkeerd gelopen is), want na hermontage bleek het apparaat plots wel weer correct te werken. Ondertussen zijn we drie maanden verder en heg apparaat werkt nog steeds correct. Dn dus ben ik Melitta uiteindelijk toch dankbaar voor haar blijvende ondersteuning!

Marc 20-05-2019

Ter aanvulling van mijn reactiemail met problemenmelding: ondertussen (17.05.2019) heeft de hersteldienst van Melitta ons opnieuw gecontacteerd (blijkbaar waren er vorige week enkele sluitingsdagen). Ik heb heden foto's en een filmpje doorgestuurd van wat verkeerd loopt hoop dat er toch nog een oplossing uit de bus komt. I'll keep you informed!

joopwych 20-11-2015
Bij Expert een vers bakje geproefd: was meteen verkocht.
Wat een heerlijke koffiesmaak, vergeleken met "Senseo" vind ik het een grote vooruitgang, maar ook vergeleken met de zo gelikt gepromote Nespresso wint de Melitta het wat mij betreft ruimschoots. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van die cupjes. Ook door ontbreken van de melkschuim optie is het apparaat mooi compact en een aanwinst op het aanrecht, waarop ik toevallig ruimte zat heb. Dat lekbakje had inderdaad wel wat ruimer gemogen, maar goed, het legen is ook zo gebeurd.
Grote vraag is natuurlijk: hoe gaat dit voor een koffie zetter toch wel wat ingewikkelde apparaat zich op langere termijn houden. Wellicht na wat langer gebruik nog wat info hierover.

Thieu-1 07-09-2015
Inmiddels hebben we dit apparaat ruim 3 maanden in huis en hij bevalt nog steeds prima. Enige nadeel zoals al eerder vermeld: het lekbakje moet dagelijks worden schoongemaakt en je moet het apparaat maandelijks reinigen. Verder een lekker bakje koffie !

Thieu-1 20-05-2015
Wij hebben dit apparaat een week in huis en zijn tot nu toe zeer enthousiast. Lekker kopje koffie en gemakkelijk in het gebruik. Enige nadeel: lekbakje moet dagelijks worden schoongemaakt, omdat het anders overloopt. De Melitta maakt veel minder geluid dan de Saeco die we hiervoor hadden. Over duurzaamheid kunnen we uiteraard nog niets zeggen.