De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO CI ZILVER zonder container Volautomatische espressomachine E970-306 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Anoniem 24-09-2015
Wij hebben dit apparaat ongeveer 2,5 jaar.
Koffie is goed maar service/onderhoud is zeer prijzig bij Melitta.
Ons apparaat ging, net buiten garantie tijd, stuk.
Omdat ik bij een koffie apparaat van bijna 1000 Euro (!) een bijbehorende service verwacht, nam ik eerst contact op met Melitta.
Uit de e-mail wisseling tussen mij en Melitta trok ik de volgende conclusies:
1. De garantie van 2 jaar is meer "omdat het van de EU moet" dan geloof in eigen product.
2. Een reparatie kost altijd 175 euro. (wel veel voor een "verstopte valve (ventiel) ..."
3. Het apparaat wordt wel netjes opgehaald en teruggebracht (na een week).
4. Degene die het apparaat ophaalde herkende meteen, het probleem, dus komt deze storing waarschijnlijk meer voor.
Dit versterkte mijn gevoel dat enige coulance wel op zijn plaats zou zijn.
Maar Melitta was niet te vermurwen onder het motto "2 jaar is 2 jaar en niet 2 jaar plus een dag".

Kortom mijn advies is : NIET KOPEN.

Martwil 06-08-2014
Mooie koffiemachine en maakt een perfect kopje koffie, espresso of whatever.
Heb 8- jaar een Jura machine gehad en ook goed bevallen, echter zijn die machines erg duur in onderhoud.
Heb nu de keuze laten vallen op deze Melitta Caffeo CI.
Bediening is echt super.
Bij deze machine is de zetgroep goed zelf te reinigen en dat gaat niet bij het model van Jura.