Siemens TE712201RW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 89 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE712201RW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gijsgans 31-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Over het algemeen werkt dit apparaat makkelijk en soepel. Vergeleken met een Jura machine maakt de Q7 weinig lawaai. De koffie smaakt goed. De cappuccino ook. De espresso is niet lekker. Ook met andere bonen/malingen/temperaturen is deze niet lekker te krijgen.

Wat betreft het instellen van hoeveelheden zijn er minder opties dan ik van te voren dacht. Ik ging er vanuit dat ik aan kon geven hoeveel ml ik meer of minder wilde en dat ik dit voor een cappuccino voor de melk en espresso apart kon instellen. Je kan kiezen tussen 3 verschillende maten. En de verhouding melk koffie voor een cappuccino niet aanpassen.

De hoeveelheid heet water zou ik ook liever meer kunnen aanpassen. Hij staat nu op de maximale hoeveelheid en dat is een ruime kop maar niet echt heel groot.

Wat betreft de vormgeving: die is mooi en degelijk voor deze prijs. Klein nadeel is dat als je de koffie-uitloop draait naar de melk, dat je dan niet meer het siemens-logo-plaatje ziet. Dit had de afwerking mooier gemaakt.

Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Het bonenreservoir blijft op bijvullen staan als je hem vol gooit. Als je een koffie hebt gezet dan verwdijnt deze melding wel. Mooiste zou zijn als er een extra sensor in zou zitten die herkent wanneer hij vol zit.

Wat je niet ziet op de meeste websites is het verschil tussen de qe7 en de qe7 met warmteplaatje. Deze laatste heeft meer opties. Siemens zou dit in de naam beter kunnen aangeven zodat de consument niet bij de dealer denkt dat hij of zij de meest complete koopt.

Over het algemeen is dit voor deze prijs een goed, makkelijk en lekker apparaat. Ik beveel hem aan (NPS 9)

Isabelle Heijboer 22-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Het is een super apparaat dat heerlijke koffie maakt en alles perfect weergeeft tot in detail, ik kan dit apparaat iedereen aanraden

TE712201RW 19-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Ik vind de koffie erg lekker, de machine doet wat hij belooft, hij ziet er robuust, strak en eigentijds uit. Hij maakt weinig lawaai en is erg makkelijk in gebruik en onderhoud. Echt een sieraad in mijn keuken en elke dag genieten van een overheerlijk bakkie.

Roos 16-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Geweldig lekkere cappucino. Geweldig apparaat. Prijs kwaliteit in evenwicht. Raad een ieder aan voor dit type kofiiemachines te kiezen

JWD 16-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Mooi apparaat, gemakkelijke bediening. Heel handig om persoonlijke koffieopties in te stellen. Daarnaast is het malen en zetten stil en snel. Belangrijkste is natuurlijk een heerlijke koffie met goede cremelaag.

Ramona 12-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Ik ben zeer tevreden over het apparaat! Het is een gebruiksvriendelijk apparaat en de verschillende instellingsmogelijkheden zijn erg prettig. Zo drinken mijn partner en ik de koffie op een andere sterkte, ideaal! Wij hebben het apparaat al aan 3 andere mensen aangeraden. 1 klein nadeel vind ik de lekbak. Het afsluit schermpje is van plastic en lijkt niet heel erg stevig, ik ben bang dat als je ergens tegenaan stoot hij afbreekt. Hopelijk zal dit niet gebeuren in de toekomst. Verder zijn wij erg tevreden.

Sannie47 12-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Heerlijke koffie vers gemalen. makkelijk in gebruik.voor elk wat wils. Sterk merk. Zelf reinigend. Mooie uitstraling.

looloo 12-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Doordat je verse koffiebonen gebruikt is de smaak echt lekker.
En daarbij komt dat wij 's avonds na 21:00 uur gewoon nog koffie kunnen drinken zonder er wakker van te liggen.
Je kan kiezen uit verschillende soorten koffie, dus voor ieder wat wils.
Wij zijn in ieder geval heel tevreden over ons apparaat.
De vormgeving is ook mooi heb je een strak interieur dan is ie mooi maar heb je een landhuis stijl dan past ie daar ook mooi bij. Het is ook heel fijn dat het apparaat aangeeft wanneer je moet ontkalken of reinigen.

sverbeek 11-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Mooie en makkelijk te bedienen machine. De machine is Heel erg stil en de smaak van de koffie is erg lekker en goed van temperatuur. Dus erg tevreden.

bklckl 10-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Al een tijdje zitten kijken naar een dergelijk koffiemachine, dit apparaat heeft eigenlijk alle mogelijkheden in zich op een goede gebruiksvriendelijke manier, makelijk te onder(schoon te )houden en heerlijke koffie soorten. Wij zijn erg tevereden over dit produkt en een uitstekende prijs als je naar de mogelijkheden en kwaliteit kijkt.

Mo 07-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Mijn 'oude' Siemens was na jarenlange trouwe dienst en koffie-kilometers aan zijn pensioen. De nieuwe geeft weer heerlijke koffie, cappuccino en Latte. De rest van de vele koffiesmaken heb ik nog niet geprobeerd.
Het apparaat is handig in gebruik, het schoonmaakprogramma is met een druk op de knop een fluitje van een cent. Een echte barrista zal tranen in zijn/haar ogen krijgen omdat er geen handwerk meer nodig is om een goede cappuccino te componeren maar voor een eenvoudige doch kritische koffiegenieter als ik is deze volautomaat een uitkomst

Paul 06-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Apparaat een paar dagen in gebruik, geweldig eenvoudige bediening en snelle bereiding, zeer stil en snel opgewarmd top koffiemachine

hans 05-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Heerlijke, hete koffie. Goed in te stellen naar persoonlijke wensen. Veel mogelijkheden en snel gebruiksklaar. Tot nu toe erg tevreden met deze aankoop

Kirsten 05-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Wat en geweldig apparaat!!
Er zijn meer dan genoeg keuzes te maken uit welke soort, sterkte, temperatuur en hoeveelheid koffie je wilt drinken. Mijn kinderen kunnen er zelfs een beker warme melk mee maken. Ook het instellen van een persoonlijke voorkeur is bijzonder handig, 1 x instellen en klaar.
Het apparaat is bijzonder gebruiksvriendelijk, geen moeilijk gedoe, het is zo makkelijk dat je zelfs kunt programmeren/instellen en direct kunt gebruiken zonder handleiding. Ik ben erg blij met dit apparaat!

Astrid 04-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

ben heel tevreden maak geen leven zet prima coffie ook latemakiato is goed warm en capicino coffie cream is prima geen min punten molen maak weinig geluid dat goed klinkt raad het iedereen aan

Bram Bokhorst 02-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

het apparaat voldoet aan alle verwachtingen.
de smaak van de koffie is lekker en is gemakkelijk aan te passen aan de persoonlijke smaak.
het apparaat heeft een gemakkelijke bediening en is simpel te verpersoonlijken, zodat er met een druk op de knop jou favoriete koffie wordt gezet.
al met al een fijn apparaat.

agnes 01-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Ik heb nu de koffiemachine een paar dagen in gebruik en sta versteld van het gebruiksgemak, even de goede instelling zoeken en je hebt de perfecte koffie, cappuccino of latte macchiato. Het enige min puntje is dat de koffie wel snel is afgekoeld, maar dat is op te vangen door de kopjes even voor te verwarmen.

Mast 01-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Mooi apparaat en zet uitstekende Koffie. De koffie met melk producten vind ik tegen vallen. Zijn namelijk koudkoud, en lauw als je de kleinste hoeveelheid kiest. Gaan experimenteren met melk uit de magnatron. Siemens mag op dat gebied wel iets duidelijker zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij hun eigen product testen qua temperatuur.

Aaltjo 01-01-2016
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Duurzaamheid na 2 dagen nog niet te te bepalen. Verder perfecte machine. Melkschuim erg goed, dranken met melk eerst niet erg warm, maar we brengen de melk nu eerst in de magnetron op kamertemperatuur waardoor nu ook de dranken met melk lekker warm zijn.

Rob 30-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Na ruim 13 duizend kopjes in 9 jaar met mijn Bosch TCA6701 toch een nieuwe espressomachine moeten uitzoeken. Altijd erg tevreden met de Bosch geweest, vandaar nu gekozen voor deze Siemens (Siemens en Bosch zijn in feite hetzelfde apparaat). Super prijs -kwaliteit verhouding. Heerlijke smaak en eenvoudig bedieningsgemak. Mooi design. Hopelijk gaat deze machine weer net zo lang mee als mijn oude Bosch.

Juul Groen 30-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

De koffiemachine is super stil bij het malen van de bonen. Er komt een mooi laagje crème op de koffie en de machine heeft ontzettend veel mogelijkheden, zoals espresso, cappuccino en zelfs een zelfgemaakt irish whisky lukt hiermee. Bovendien is het een erg slim apparaat, het geeft zelf aan wanneer het gereinigd en ontkalkt moet worden, de lekbakje geleegd moet worden etc. Door de mooie vormgeving is het een plaatje in onze keuken. Wij bevelen het apparaat zeker aan.

Hendri 30-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Een paar dagen in bezit nu. Na het uitpakken al binnen een paar minuten de eerste kop koffie zonder eerst een heel boekwerk door te moeten worstelen. En het belangrijkste natuurlijk; de smaak is voortreffelijk en makkelijk in te stellen naar ieders voorkeur. Duurzaamheid is na een paar dagen natuurlijk nog niet te beoordelen maar alles voelt solide en degelijk aan. Het schoonmaken is heel eenvoudig, ook het melksysteem.
Totaal geen spijt van de aankoop en kan hem iedereen aanraden.

Marc 28-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Inmiddels is dit alweer ons 5e koffieapparaat, waarvan de tweede van Siemens (vorige was de EQ5). Wij zijn zeer tevreden met dit apparaat! Zeer gebruiksvriendelijk en handig dat je voorkeursinstellingen kunt programmeren. Aller belangrijkste voor ons is de melkopschuimer, voor de cappuccino. Andere apparaten zijn hier veel minder in, melk is koud of heeft geen schuim. Bij dit apparaat is dit helemaal niet het geval. Melk is lekker warm en heeft een mooie volle en stevige schuimlaag. Kortom: ideaal voor een heerlijk bakje cappuccino!

John van der Born 28-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Alle bekende koffiespezialiteiten en andere keuzemogelijkheden schenkt dit apparaat ons en wij stellen deze, met een simpele draai aan de knop, in op de door ons gekozen koffiespezialiteit, of het nu een koffiecrème, espresso, cappuccino, latte machiato is, dan wel water voor thee of enkel en alleen maar opgeschuimde warme melk. Daarbij is deze ook nog eens in te stellen qua persoonlijke smaak en sterkte en hoeveelheid water of melk en de grootte van het kopje! Het wijst zich echt allemaal vanzelf! Ook qua schoonmaken vind dit apparaat zijn eigen weg, spoelt zich zelf door en zet zich zelf ook uit! Alleen nog maar het lek- en het koffieprutbakje legen en met lauwwarm water afspoelen en het apparaat staat al weer klaar voor de volgende koffieronde. Op eerste kerstdag voor 20 man ieders persoonlijke koffie geschonken, het apparaat geeft in no-time voor ieder wat wils. Zijn vol lof over dit apparaat!

Ewout Blijleven 28-12-2015
Geschreven voor: Siemens TE712201RW zwart

Het is een prachtig apparaat die mooi staat in de keuken. De smaak is top. Voor iedere koffieliefhebber is er elk wat wils. Qua smaak en sterkte.
Het schoonmaken van het melkcircuit is erg simpel. Kortom een top apparaat