Saeco Intelia EVO HD8752/95 zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia EVO HD8752/95 zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Maspi3 17-04-2019

Slechte service van Philips

Mensen neem geen philips espresso machine, na nog geen jaar trillen je kopjes eronder uit en maakt hij zoveel herrie dat je geen gesprek meer kan voeren als je koffie zet, volgens philips valt dat binnen de norm en moet je maar een zware mok pakken of je kopje klemmen onder de tuit. WAARDELOZE SERVICE!!!!!

Ik kreeg als antwoord van de reparatieafdeling dat dit bij alle philipsapparaten zo is, ik ga overstappen op een Siemens. Ken iemand die heeft hem al 10 jaar en nooit niks mee gehad en je hoort hem nauwelijks. En ook nog eens veel makkelijker schoonmaken!

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Slecht apparaat
  • Zeer slechte service

christa.l 20-08-2015

Dit is onze tweede vol automatische koffie machine. De beschrijving voor het in gebruik nemen was erg duidelijk.
Eenvoudig de maalsterkte te verzetten. Ook de memo functie voor het ideale bakje werkt goed.
Het maken van cappuccino gaat erg eenvoudig en is met een heerlijke dikke laag schuim!!
De koffie smaakt goed!
Uiterlijk van de machine is strak en compact.

Ik vind de bonen bak iets aan de kleine kant maar dat is wat je gewend bent...

Edje02 22-02-2015

Dit apparaat gekozen boven de HD8751/11 omdat we de kleur mooier vonden en er is hier ook een menu waarbij je ook de automatische uitschakeling kunt veranderen. Die HD 8751/11 schakelt vrij snel weer uit en dat lijkt me irritant. Deze kun je tot 3 uur verlengen. Daarnaast is via het menu de waterhardheid in te stellen ( ik weet echter niet of dan de vraag voor ontkalken dan later komt dan bij de andere modellen). Je kunt ook de temperatuur instellen en ook aangeven of er een waterfilter aanwezig is. De prijs waarvoor we kochten ( 322 EUR) is ook niet veel hoger dus vandaar onze keus voor dit model. De cappuchino voorziening is dan meegenomen.

MariusHin 27-01-2015

We hebben nu een jaar de 8752/95 in bezit. Er komt een heel behoorlijke kop koffie uit, zowel espresso als lungo. Apparaat is goed af te stellen (hoeveelheid koffie en afgegeven hoeveelheid water). Er is wel veel onderhoud nodig maar dat heeft als voordeel dat de machine goed schoon blijft. Vooral ontkalkingsbeurt duurt erg lang en je moet er goed bijblijven!
Ik heb wel grote twijfels aan de duurzaamheid: sinds kort spoelt de machine bij het opstarten niet meer vanzelf door en moet ik wat kunstgrepen uithalen om de opstart goed te laten verlopen. Na een paar dagen werkt het wel weer goed, maar na een (wekelijkse) schoonmaakbeurt begint het opstartprobleem weer opnieuw. Ik weet niet waar deze problemen door veroorzaakt worden, maar twijfel wel sterk of de machine goed zal blijven werken!!

ploetje 24-03-2015

Beste MariusHin mijn apparaat is wéér onderweg naar servilux aangezien hij ongerepareerd terug kwam.
Ik lees met verbazing jouw verhaal ik heb heel vaak aan Philips gevraagd of het niet naar een ander reparatiepunt kon en of wij het zelf naar het postkantoor of DHL servicepunt konden brengen ik kreeg steeds te horen dat dit niet kon tot de 4e keer opsturen toen konden ze me in eens een label voor het postkantoor toezenden zodat ik niet weer een dag thuis moet blijven.
Nu heb ik net philips gebeld en jouw review voorgelezen en gevraagd waarom ons apparaat niet naar duiven kan (vlak bij ons!) ik kreeg als antwoord dat jouw review over een ander soort apparaat zou moeten gaan want naar duiven gaan alleen de eenvoudige apparaten als de senseo en niet de saeco apparaten.
ik heb sterk het vermoeden dat hun of niet eerlijk tegen mij zijn of zelf niet weten waar de reparatie uitgevoerd kan worden.

MariusHin 25-03-2015

Beste ploetje, ik heb jouw review ook gelezen en de problemen met het stoompijpje heb ik (gelukkig) in ieder geval niet. Maar het gaat toch écht over dezelfde machine en via de Philips website kreeg ik direct een label met de aanduiding E-Care/ISS, Stenograaf 2 in Duiven plus het DHL-servicepoint waar ik het kon afgeven.
Misschien is de policy wat reparatie betreft veranderd? Zoals ik het geschreven ben ik tot nu toe heel tevreden over de reparatieuitvoering, de communicatie tijdens en de opvolging nadat ik het apparaat terug kreeg.

MariusHin 22-03-2015

Zoals in mijn review al gemeld zijn de problemen met het spoelen (bij opstart of handmatig) zo groot geworden dat het niet meer lukte om de machine zijn werk te laten doen.
Storing via internet aangemeld (nogal omvangrijke en lastige procedure overigens) en apparaat bij een DHL-ophaalpunt afgegeven. Kreeg na 2 dagen al een eerste telefoontje van de servicedienst in Duiven dat de storing goed was aangemeld en nog een dag later een mailtje dat het apparaat was binnengekomen en gerepareerd zou worden. Vier werkdagen later de melding dat hij gerepareerd werd teruggestuurd en 2 dagen later stond hij weer klaar voor gebruik. Volgens het bijgesloten formulier was de pomp vervangen (hij maakt inderdaad harder geluid nu). Nog een dag later kreeg ik een telefoontje of ik tevreden was met de hele gang van zaken. Uitstekende communicatie en uitvoering van de reparatie!!! Zeldzaam zulke service uitvoering....
Apparaat is nu ruim 14 dagen weer dagelijks in gebruik en werkt tot nu toe voorbeeldig (eigenlijk beter dan ooit tevoren..)