Saeco Intelia EVO HD8752/95 - Reviews

ja (koffie)
Type
espresso machine

christa.l 20-08-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is onze tweede vol automatische koffie machine. De beschrijving voor het in gebruik nemen was erg duidelijk.
Eenvoudig de maalsterkte te verzetten. Ook de memo functie voor het ideale bakje werkt goed.
Het maken van cappuccino gaat erg eenvoudig en is met een heerlijke dikke laag schuim!!
De koffie smaakt goed!
Uiterlijk van de machine is strak en compact.

Ik vind de bonen bak iets aan de kleine kant maar dat is wat je gewend bent...

Edje02 22-02-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Dit apparaat gekozen boven de HD8751/11 omdat we de kleur mooier vonden en er is hier ook een menu waarbij je ook de automatische uitschakeling kunt veranderen. Die HD 8751/11 schakelt vrij snel weer uit en dat lijkt me irritant. Deze kun je tot 3 uur verlengen. Daarnaast is via het menu de waterhardheid in te stellen ( ik weet echter niet of dan de vraag voor ontkalken dan later komt dan bij de andere modellen). Je kunt ook de temperatuur instellen en ook aangeven of er een waterfilter aanwezig is. De prijs waarvoor we kochten ( 322 EUR) is ook niet veel hoger dus vandaar onze keus voor dit model. De cappuchino voorziening is dan meegenomen.

MariusHin 27-01-2015 Product jaar of meer in bezit

We hebben nu een jaar de 8752/95 in bezit. Er komt een heel behoorlijke kop koffie uit, zowel espresso als lungo. Apparaat is goed af te stellen (hoeveelheid koffie en afgegeven hoeveelheid water). Er is wel veel onderhoud nodig maar dat heeft als voordeel dat de machine goed schoon blijft. Vooral ontkalkingsbeurt duurt erg lang en je moet er goed bijblijven!
Ik heb wel grote twijfels aan de duurzaamheid: sinds kort spoelt de machine bij het opstarten niet meer vanzelf door en moet ik wat kunstgrepen uithalen om de opstart goed te laten verlopen. Na een paar dagen werkt het wel weer goed, maar na een (wekelijkse) schoonmaakbeurt begint het opstartprobleem weer opnieuw. Ik weet niet waar deze problemen door veroorzaakt worden, maar twijfel wel sterk of de machine goed zal blijven werken!!