De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO BARISTA T SILVER zonder container Volautomatische espressomachine, F731-101 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rob 03-05-2017

Veelzijdige machine, uitstekende klantenservice

Gemakkelijk te onderhouden, gemakkelijk in gebruik. Smaak is top, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand a.d.h.v. de bonen die je gebruikt. klein defect na bijna een jaar gebruik werd probleemloos en snel opgelost door de klantenservice.

willem abbenes 20-03-2017

geweldig apparaat

eerst bij koffie discounter een siemens eq6 gekocht koffie en andere koffie recepten waren niet warm verkoper vertelde dat dit normaal is bij siemens na veel moeite mochten we het omruilen voor de melitta caffeo barista t wat een geweldig apparaat is dit lekkere warme koffie we hebben het apparaat nu een maand maar nog geen dag spijt gehad

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • geweldig van uiterlijk
  • kan helemaal naar de persoon ingesteld worden

Minpunten

• geen

Hennie 19-12-2016

Caffeo Barista Melitta

We hebben de Caffeo Barista van Melitta nu 1,5 jaar en zijn heel tevreden. Het apparaat geeft aan wanneer het gereinigd moet worden of een ontkalking nodig heeft. Wel moet je er de tijd voor nemen als je beide achter elkaar hebt, duurt het wel een behoorlijke tijd. De koffie is heerlijk en daarbij heb je veel mogelijkheden qua sterkte of smaak. Er zijn 2 reservoirs voor de koffiebonen, dus je kunt een keuze maken uit 2 soorten, ook kun je gemalen koffie gebruiken (alhoewel we daar geen gebruik van maken.
We hebben problemen gehad met de zetgroep en daarbij was de service zeer goed. Het apparaat werd opgehaald en na reparatie terug gebracht. Je kon gebruik maken van vervanging.

Pluspunten

• veel keuzemogelijkheden
  • prettige bediening apparaat
  • geeft aan wanneer reiniging nodig is

Minpunten

• melk is niet echt goed warm voor bv chocolademelk

Ourselfs 15-12-2016

Heerlijke koffie

Al langere tijd waren we niet zo tevreden over onze oude koffiemachine. En toen kwam de Melitta Barista T in de aanbieding en geen moment getwijfeld. Veel reviews gelezen van te voren en een Engelse site gaf aan dat de koffie beter was dan menigeen handmatige espresso apparaten. Tot nu toe nog geen spijt van deze koop. Prima koffie, instellingen zoals sterkte, hoeveelheid en temperatuur goed instelbaar en keuze uit twee soorten bonen. Dus bonen voor melk-koffies en gewone bakkies. Interface vraagt wel wat gewenning maar dat is normaal. En deze machine zet de koffie specialiteiten zoals het hoort. Dus bij een cappuccino eerst de koffie en dan pas de melk en bij een latte macchiato eerst de melk en het schuim en dan pas de koffie. Lekker veel variëteiten en bij de meeste ook twee koppen tegelijk te zetten. En bij twee koppen ook twee keer malen ipv anderhalf zoals onze vorige machine. Jammer alleen dat er geen melkreservoir mee geleverd wordt bij deze uitvoering. Daarvoor moet je minimaal de TS kopen. Maar een los reservoir is zo gekocht.

Pluspunten

• Veel variaties in koffie
  • Twee kopjes tegelijk, ook latte macchiato
  • Twee soorten bonen bruikbaar

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Leon 14-12-2016
Temperatuur is goed tot zeer goed de koffiemachine heeft veel functies zeer gemakkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken ook het reiningen is zeer makkelijk.
Enigste nadeel vinden wij dat de melkopschuiming matig is het kan aan ons liggen we gebruiken volle melk of het ligt aan de koffiemachine weet dus niet

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Easy schoon te maken
  • Goede tot zeer goede temperatuur
  • Men kan twee verschillende bonen kiezen

Minpunten

• Melk opschuiming matig
  • Bakje snel vol met water

Barbara 08-08-2016

Echt een fijn apparaat met veel mogelijkheden!!

We wilden al een tijdje overstappen van Nespresso naar bonen en zijn naar de koffiediscounter in Naarden gegaan, omdat ze daar veel machines naast elkaar hebben staan. Uiteindelijk hebben we gekozen voor deze Melitta (Caffeo Barista T). Wij drinken veel cappuccino en latte en dan wil je dat de koffie nog steeds warm is. De temperatuur van de koffie kun je bij dit apparaat instellen op zeer heet, in combi met de melk is dat dan lekker warm! Ook de functie myCoffee is fijn, omdat je daarmee voor 4 personen de persoonlijke instellingen per koffiesoort (cappu, latte, espresso etc) kunt regelen.
Het schoonmaken is ook eenvoudig. Apparaat spoelt zichzelf door bij uitschakeling. Enige nadeel is dat de lekbak vrij snel vol is. Maar ik weet niet of dat bij andere apparaten ook zo is.
De smaak van de koffie is natuurlijk vooral afhankelijk van het type bonen. Sterkte kun je ook apart instellen, evenals de maalgrootte van de koffiebonen.
Echt een prachtig apparaat met heel veel mogelijkheden.

rimoko 03-03-2016
Al 2 jaar genieten wij van heerlijke koffie uit de Barista T. Je kunt heel gemakkelijk je eigen recepten instellen waardoor je precies kunt afstemmen op je eigen smaak; ideaal! Wij hebben wel een paar keer kleine problemen gehad met het apparaat, maar de service bij Melitta is super!! Brenda Broekmaat regelt dat tot in de puntjes. Je ontvangt een leen machine en alles wordt keurig conform afspraak opgehaald en omgeruild zonder enig gezeur. Echt opmerkelijk. Dus wat ons betreft een prima keuze waarbij je verzekerd bent van goede koffie en service als dat nodig is.

Rcgzantvoo 30-01-2016
Echt een heerlijke machine die een perfecte espresso, cappuccino of normale koffie zet. Alle voorgeprogrammeerd producten kloppen en kunnen met 1 druk op de knop bereid worden. Voor ons echt een heerlijke aankoop.

Annelies 29-01-2016
Wij hebben na 1 jaar gebruik het apparaat moeten laten repareren. Gelukkig viel dat nog onder de garantie en voor het ongemak kregen we nog 1 pak koffie. Netjes opgelost dus.
De schuim voor de cappuccino en latte macchiato, valt ons tegen, de schuim is te zacht. Zakt te snel in.

Guus & Edith 24-01-2016
het is een geweldig apparaat alleen het boekje van de gebruiksaanwijzing viel al gelijk uit elkaar!
maar het apparaat is supper, gemakkelijk in gebruik hij geeft aan wanneer je hem moet schoonmaken, alles kan in de vaatwasser heerlijk en mooi om te zien

Hennie 23-01-2016
We zijn heel tevreden over het koffiezetapparaat, veel mogelijkheden espresso, cappuccino, latte macchiato etc etc warm water voor thee, melkschuim en warme melk etc. Maar je kunt ook zelf aangeven hoeveel water en/of bonen.
Het reinigen van het koffiesysteem, ontkalken, reinigen van melksysteem geeft het apparaat aan wanneer het nodig is en helpt je het programma te doorlopen.
Wij zijn zeer tevreden.
De gebruiksaanwijzingen (boekje) zijn ook duidelijk.

lily.schreurs 27-04-2014
De Smaak van de koffie is voor ons perfect, ook het aantal mogelijkheden (recepten) is meer dan we nodig hebben. Gebruiksgemak: het zetten van de koffie is zeer duidelijk, alleen duurt het even voordat je e.e.a. goed in de gaten hebt. Maar al doende leert men, dus t.z.t. zal de 7 sterren verder omhoog laten gaan.
Schoonmaken apparaat: duidelijke instructie eerste keer even zoeken. Alleen het instructieboekje valt al direct uit elkaar. Meteen moeten plakken
Mooie machine past in mijn keuken
Duurzaamheid: Kan ik na 2 weken bezit nog geen oordeel over vellen.