Siemens TK69009GB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK69009GB zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

JandeJ 27-07-2013
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

Dit is echt een slecht apparaat als het op duurzaamheid aan komt. Kwaliteit van de koffie ie redelijk al wordt de koffie net niet heet genoeg. Wij hebben deze machine 7 jaar geleden gekocht en sindsdien is hij 2 keer voor reparaties weggeweest die minimaal €200 per keer gekost hebben. De machine is steeds netjes volgens schema ontkalkt en gereinigd. Nu is hij echt overleden: molen kapot, waterlekkage door de hele machine. Zou zeker weer enige honderden euro's gekost hebben ware het niet dat hij bij de vuilnisbak staat. Dit is natuurlijk slecht voor een machine van €1200.

Martiri 21-06-2011

--------- update review, 21-06-2011 ----------
Nog steeds erg tevreden met deze aankoop. Geen storingen oid. Over de smaak van koffie valt natuurlijk te twisten maar de kwaliteit van de gemalen koffieboon niet. Gewoon heerlijk.

--------- 1e review, 03-03-2011 ---------
Sinds 2 weken deze 'koffiemachine' in huis. Hadden een Senseo die dachten wij goede koffie maakte. We zijn er echter achter gekomen dat deze machine vele mogelijkhden heeft m.b.t. de soort, sterkte ed. koffie. De sterkte is b.v. instelbaar van zeer mild en heel sterk.
Het is een heel makkelijk bedienbaar apparaat, alles goed te lezen op een display.
Hebben de machinegekocht bij een koffiewinkel in Haren, die daar een hele goede aanbieding had, zelfs ver onder de internetprijs. Nu nog de lekkerste koffiebonen vinden. Iemand tips. Roodmerk van Douwe Egberts werd ons afgeraden ivm de vette bonen.

ed pomper 14-06-2011

---------Update review, 14-6-2011---------
we hebben 23 december 2008 een surpresso automaat s75 de tk69009 gekocht, de prijs was behoorlijk maar de firma die hem verkocht zij dat dit een van de betere machines was dus gekocht voor 900e
Maar nu is hij al kapot er zijn 3285 kopjes mee gezet
We krijgen nu een rekening van 205e, de koffie molen is stuk, de vermogensprint, microschakelaar ,ventil, pakking,
Wil hierbij een klacht indienen en de 205e niet betalen,dit vind ik niet normaal,wat kost dan 1 kopje ,reken maar uit.
Anders zal ik stappen ondernemen dit laat ik er niet bij zitten, hopend op een goed bericht,
Geachte heer Pomper
dit kregen we als antwoord van siemens

Het spijt ons te vernemen dat uw espressomachine defect is geraakt. Het is niet ongebruikelijk dat espressomachines na een paar jaar onderhoud nodig hebben. Tussen de 1500 en 3500 koppen klein onderhoud en boven de 3500 koppen groot onderhoud. Buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar zijn er helaas kosten verbonden aan een reparatie, te weten maximaal euro 195,-- in het 3e gebruiksjaar; eventuele meerkosten nemen wij voor onze rekening. In uw geval bedroegen de werkelijke reparatiekosten euro 348,61 en hebben wij euro 153,61 voor onze rekening genomen. Wij zien geen aanleiding de kosten van factuur 20048064 te laten vervallen.

Met vriendelijke groeten,

---------1e review, 12-6-2011----------
december 2008 de tk 69009 gekocht het apperaat werkte
goed maar 1juni deet hij niets meer apperaat door siemens opgehaald en weer terug kosten 205 euro
koffie molen stuk vermogensprint stuk microschakelaar en ventiel stuk, dit kan toch niet voor zoon apperaat,slechts 3300 kppen koffie mee gemaakt,
app,koste 925euro, siemens geeft geen garantie dit vind ik niet goed,zal nooit meer zoon deur apperaat van siemens kopen

Sjaak06 08-08-2010
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

werkt prima! Goede espresso, koffie. Veel instelmogelijkheden (en toch gebruiksvriendelijk) en makkelijk in onderhoud. Het apparaat geeft in het display precies aan wat je aan het doen bent dan wel wat je moet doen.

De prijs-kwaliteit-verhouding is m.i. zeer goed. Dit vergeleken met diverse andere merken waaronder Jura (veel te duur, zowel in aanschaf als in onderhoud - meer iets voor snobs.

Heb de jaren hiervoor diverse koffiepadmachines gehad. Had jaren eerder moeten overschakelen!

Cobuss 09-08-2009
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

Sinds een paar maanden zijn we in het bezit van deze Siemens volautomaat.
De koffie, espresso en cappucino die het apparaat maakt is erg lekker.
Veel verschilende bonen al geprobeerd en nu erg lekkere vers gebrandde gevonden.
De lekkerste bonen zijn toch wel van de koffiewinkeltjes waar echt vers voor gebrand wordt.
Koop liever geen fabrieksbonen van bekende meken. Je proeft het echt!

De koffie is lekker heet als je in het menu het heetst instelt, middelste stand vond ik de koffie niet heet genoeg.
Met 1 draaiknop stel je de hoeveelheid water in, van een kleine espresso tot 2 keer xxl koffie toe.
Met een 2e knop regel je de hoeveelheid maling die gebruikt wordt, van Zeer mild tot extra sterk.

Opschuimen is erg makkelijk met dit systeem.
Een druk op de knop en 30 seconden later heb je een mok stevig opgeschuimde melk.
Espresso erop en je hebt een heelijke cappucino.

Het apparaat meld zelf wanneer er wat gedaan dient te worden zoals water vullen, reiniggen, bonen vullen en opvangbak legen.

Ik gebruik een kalkfilter in het waterreservoir voor het behoud van de boiler.
Er zijn shops die compatible filters verkopen die de helft van de originele kosten.
Na 200 kopjes vroeg het apparaat om een nieuw filter en om gereinigd te worden.
De volgorde van de handelingen komen op het scherm te staan.

Vormgeving.
Zoals vaker gezegd vind ik hem ook erg plastic aandoen.
Had wel wat zwaarder uitgevoerd mogen zijn.
Allemaal plastic knopjes ook.

Duurzaamheid.
We wachten af.
Er zitten veel bewegende delen in en vanwege het vele plastic ben ik een beetje bang voor de degelijkheid.

Pien1969 06-07-2009
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

Mooi apparaat, heerlijke, warme koffie! Dagelijks genieten we van een lekker kopje koffie. Het is nog even zoeken naar de lekkerste koffieboon, maar dat is geen straf!
Het apparaat is netjes afgewerkt, het opschuimen werkt prima en er zijn meer dan voldoende instelmogelijkheden. Ideaal is dat je zelf de zetgroep kunt verwijderen en schoonspoelen.

Wendy01 19-01-2008
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

Dit apparaat inmiddels enkele dagen in bezit. De temperatuur is erg goed. Mijn vriend die van (erg) warme dranken houdt, vind de koffie zelf heerlijk warm. De smaak is erg lekker, maar dit is waarschijnlijk afhankelijk van de koffiebonen die men gebruikt. Het formaat is wel aan de forse kant en eist dan ook wel een de nodige ruimte op het aanrecht op. Voor dit geld vind ik het apparaat wel wat plastic aandoen, maar dat is bij andere apparaten eigenlijk ook zo. Gezien de smaak (waar het toch om gaat) een echte aanrader!

Wim van ROOIJ 08-08-2007
Geschreven voor: Siemens TK69009GB zwart

Heb deze machine gekocht en is voortreffelijk,je kan er erg goed capuchino mee maken en de smaak is voortreffelijk te regelen(ook hier speelt de soort koffieboon een grote rol). opschuimen gaat voortreffelijk.