Ascaso Dream aluminium

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ascaso Dream aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

mbsvangrootveld 30-11-2014

60 seconden voor stoom kaar is van daar mijn 8.6
lagen kosten voor onderhoud en de espresso dikke 10

Rob6669 09-06-2014
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Apparaat >4 jaar in bezit mooie vormgeving en makkelijk in gebruik. Schoonmaken minder makkelijk. Filter waar piston in gaat kan er alleen met haakse schroevendraaier uit. Duurzaamheid ver beneden de maat. Net binnen garantie terug voor roestvorming in reservoir ruimte, en vervangen pomp. Nu ruim 2 1/2 jaar verder weer forse roestvorming in en vind roestdeeltjes in waterreservoir. Ook de lak laat los in de resrervoir ruimte. Deze kan kennelijk niet tegen vocht. Als je deze goed uitziende machine koopt en de tuimelschakelaars voelt ben je overtuigd van de kwaliteit. Helaas voldoet deze bij lange na niet.

whisky59 06-01-2013
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Een prachtig vormgegeven apparaat. Koffie of espresso bereiden gaat prima,echter een capucchino vergt wel de nodige tijd. Om deze reden ben ik onlangs overgegaan op een volautomaat. Maar voor de ware beleving, eerst koffie malen,vervolgens aanpersen en zelf de hoeveelheid water regelen, geniet zo'n apparaat de voorkeur. Het apparaat heeft bij mij ruim 3 jaar prima gefunctioneerd, dus nooit een kapotte boiler.

PaulKoffie 05-12-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Deze Dream nu een jaar in bezit, het is de 'nieuwe' uitvoering met het druk-afblaas pijpje, welke bij afschakelen de druk direct aflaat en zo nadruppelen voorkomt. Di werkt prima. Het apparaat kan niet veel maar precies dat wat je ervan verwacht: een goede espresso zetten. Essentieel is een goede bonenmaler en maling (fijnheid). Te grof gemalen koffie laat het water te snel doorlopen, geeft een slechte espresso en, het meest vervelend, de piston klemt zich vast. Met enige kracht is die los te draaien met als gevolg dat de rubberen pistonring gedeeltelijk loskomt. De piston terugplaatsen is dan onmogelijk. Met voorzichtig priegelen (er is weinig ruimte) met een smal en stomp voorwerp (achterkant lepeltje) is de ring weer terug te duwen. Voorzichtig de piston er weer in wringen en rustig aanduwen zet de ring weer op zijn plek. De eerste keer de pistonrand dun insmeren met wat vasiline helpt om de ring wat meegevender te maken. Inderdaad, omslachtig. Zit de ring niet goed dat gaat ie lekken/spuiten. Dit is het enige serieuze minpunt. Verder kan er ook weinig aan kapot. De capucinno stoomfunctie is minimaal, boiler vermogen van 900W is gewoon ontoereikend. Apparaat is stevig en zwaar en staat stabiel. Het is aan te raden minimaal 15 min voor het koffie zetten het apparaat aan te zetten zodat zowel de boiler als de piston opgewarmd zijn. Warme kopjes helpen bij een goede espresso en heet water uit de kraan is effectiever dan de kopjes bovenop deze machine zetten aangezien de bovenkant slechts handwarm wordt (wat ik overigens liever heb dan gloeiend heet). Als laatste, het geluidsniveau is sterk afhankelijk van de grofheid van maling: een fijne maling geeft een gedempter geluid (de pomp moet werken om de druk op te bouwen), een betere espresso en een steviger 'koek' die met een goede klap uit de piston is te slaan.

Jaap68 26-10-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Prachtige vormgeving en heerlijke koffie, helaas is het plezier van korte duur geweest, na 2 en half jaar heeft de boiler het begeven. Kosten zijn een dikke 100 euro. Dit euvel schijnt vaker voor te komen dus wees gewaarschuwd.

StPierre 07-10-2012

Wij ook verliefd geworden op het design en als hij het doet, smaakt de koffie prima, maar helaas in 7 jaar tijd moet hij nu al weer voor de derde keer een nieuwe boiler hebben....

Martijn355 21-10-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Geweldig apparaat. moet er wel bij blijven staan om hem uit te klikken, maar dat is het zeker waard! heb hem bij simon levelt gekocht in iedergeval een geweldige service! kreeg er nog koffie bij ook!

vg,

Martijn

kdtl 24-09-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

anderhalf jaar geleden een ascaso dream gekocht. Mooi apparaat, klein, warmt snel op. Via google prima berichten (op www.thuisbarista.nl)over de service van importeur gelezen.

Dat bleek dus nogal tegen te vallen. Mijn dream ging steeds meer lekken. Naar de winkel teruggebracht.
Na een maand (!) kreeg ik het apparaat terug met een rekening van bijna 100.-- erbij. Er was onderhoud verricht (vervangen pistonring en polijsten afsluitballetje). Vreemd omdat ik 4 maanden ervoor de ring ook al vervangen had en slechts ontkalkt water gebruik. Bovendien ontkalk ik de machine eens per kwartaal.

Enigszins overrompeld heb ik de rekening betaald. Bij thuiskomst bleek het apparaat nog steeds te lekken. Op eigen kosten het apparaat weer opgestuurd. Uiteindelijk lijkt het (-voor nu-) nu opgelost maar men weigert de betaalde rekening ter discussie te stellen.

Ik voel me als eindklant belachelijk behandeld door de importeur.

Voor mij nooit meer een Ascaso apparaat. Ook een beetje een principekwestie.

caroline1979 09-06-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Wij hebben dit apparaat nu alweer 7 jaar. Toen was het nog de Innova Dream. We gebruiken 'm bijna dagelijks en we onderhouden 'm goed door 'm 3 a 4x per jaar te ontkalken.
We hebben nog geen enkele keer problemen met deze machine gehad, al gaat de volgende keer onze voorkeur uit naar een machine voor bonen i.p.v. gemalen koffie.
Na 7 trouwe jaren en hopelijk nog meer, kunnen wij dus niet anders dan tevreden zijn over de Dream.

artijn 22-04-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

De Ascaso Dream is een uitstekende single boiler machine. Over de voor en nadelen van een single boiler machine zal ik hier verder niet uitwijden.

Alles wat bij de Dream met koffie in aanraking komt is van hoge kwaliteit: bronzen boiler, bronzen zetgroep, bronzen filterhouder. Ook de aluminium behuizing is prachtig. Helaas moet men op andere plekken wel bezuinigen: bijvoorbeeld het handvat van de filterhouder (lichtgewicht kunstof) en het glaasje voor de thermometer (ook plastic).

Sinds enkele maanden is de Dream vernieuwd (Dream Up wordt hij genoemd) waarbij hij onder andere een driewegklep en overdrukventiel heeft gekregen. Dit geeft de Dream nog meer waarde voor zijn geld. Bovendien wordt hij geleverd met een extra 3-gats stoomtip die veel betere resultaten mogeljk maakt dan de standaard panarello. Hiermee is in luttle seconden het zo gewilde 'microfoam' te creeren. Tot slot wordt de Dream geleverd met een zeer mooie aluminium tamper (kost je normaal toch weer een paar tientjes). Dit maakt de Ascaso Dream mijns insziens tot de beste machine in zijn klasse.

De Ascaso Dream (Up) heeft niet alleen een mooi design, maar is ook echt een goed espressoapparaat.

dabrock99 16-02-2010

---------- update review, 16-02-2010 ---------
Inmiddels hebben wij het apparaat geheel eigenhandig gerepareerd. Door de broeikop zeer grondig met roestvrijstaalpolijstmiddeld van binnen kalkvrij te maken, is een deel van de lekkage verholpen. De rest van de lekkage is verholpen door een nieuw pijpje in het binnenwerk te plaatsen. Dit pijpje hoort in het apparaat te zitten en voorkomt dat er te veel water uit loopt. Bij een eerdere reparatie heeft de monteur dat pijpje vrijwel zeker gebroken en niet vervangen. Dat verklaart een groot deel van de ellende. Het apparaat werkt inmiddels al weer een half jaar perfect. Niet de schuld van het apparaat dus, hoewel ik het evengoed geen topkwaliteit blijf vinden. Voor meer kwaliteit moet je sowieso in hogere prijsregionen zoeken (>800 euro).

---------- 2e review, 12-08-2009 ----------
Na mijn eerdere review stel ik mijn beoordeling drastisch bij - in negatieve zin. Helaas.

Inmiddels hebben wij het apparaat 3 jaar en is hij volledig afgeschreven, de reparaties niet langer waard.

Na zo'n anderhalf jaar begon het lekken, ondanks keurig onderhoud (regelmatig ontkalen). Er kwamen steeds meer druppen uit het element, op een gegeven moment bijna een straaltje. Gevolg: de druk valt weg, het systeem loopt leeg, de boiler loopt droog, melk opschuimen lukt niet meer... Laten schoonmaken van binnen bij een reparateur leek eerst te helpen, maar het lekken kwam snel terug. Zelf leren schoonmaken op advies van de reparateur, maar het lekken kwam steeds sneller terug.

Ondertussen: na 2 jaar en 2 dagen begaf de boiler het. Garantietermijn was twee dagen verlopen, maar helaas gewoon een nieuwe boiler moeten betalen, ondanks contact van de winkel met de fabriek. Kosten waren ruim boven 100 euro.

Inmiddels lekt het apparaat zodanig dat gebruik een grote ergernis is. Ik moet me in allerlei bochten wringen om er een cappucino uit te toveren. voor controle naar een (andere) reparateur gebracht. Hun advies: niet meer in investeren, boiler alweer versleten, rubbers versleten, einde verhaal.

Kortom: 3 jaar levensduur voor een apparaat van een behoorlijke prijs: veel te kort. We overwegen een brief naar de fabrikant te sturen.

---------- 1e review, 04-08-2007 ----------
Zojuist een dubbele espresso voor mijn neus gezet, uit deze Ascaso. We hebben dit apparaat nu bijna een jaar. Zeer tevreden! Heerlijke koffie, een mooi en vooral degelijk apparaat. Het aantal functies is beperkt, maar dat sprak ons juist aan.

Enkele bijzonderheden:
- Je leert wel wat trucjes om het apparaat handig te bedienen. Het vergt wel enige gewenning: veel handwerk, het maken van een cappucino is echter een bereiding, niet even op de knop drukken en klaar. Daar kies je voor, als je deze machine koopt.

- Je moet wel regelmatig koffieresten uit het apparaat verwijderen, anders sluit het zaakje slecht aan en krijg je prut in je koffie. Kwestie van een beetje bijhouden, doekje erlangs en klaar.

- De warmhoudplaat voor kopjes werkt alleen als je het apparaat de hele dag aan hebt staan. Anders is de tijd te kort om goed door te warmen.

- Zorg dat er altijd voldoende water in het reservoir zit. Zo niet, dan slaat ie dood! Je hebt dan een truc nodig om m weer aan de praat te krijgen (opschuimknop een minuut opendraaien, zodat het water weer aangetrokken wordt).

Kortom: een goede machine, met karakter.

Jacques3 13-02-2010
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Wij hebben al zeker 5 jaar 2 Ascaso Dream espresso apparaten. De oudste van de twee begint wel gebruikssporen te krijgen, barsten in het handvat, maar beide maken nog steeds een voortreffelijke espresso. Indien gewenst kan er makkelijk een gewoon koffiekopje onder, ruimte genoeg. Het design blijft aanstekelijk mooi. Geen behoefte aan een ander apparaat, en als hij kapot gaat wordt hij gewoon vervangen door eenzelfde model. Schrok wel even van de recensie van een maandagmorgen model op deze website, service had na twee jaar beter gemoeten, volgens de rechter betekent het verlopen van de garantie niet dat de fabrikant/importeur met de handen op de rug mag staan bij zo'n probleem bij zo'n jong apparaat. Dat is wel een afknapper.

P. de Loos 24-12-2008
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Wij zijn erg tevreden met ons espresso-apparaat! Hij staat enorm goed bij ons strakke design en hij maakt erg lekkere koffie. Via Playboy las ik over de machine. Hij voldeed precies aan onze eisen, dus hebben we besloten hem 3 weken terug te kopen met zelfs een fikse korting via de Playboy website..
Naast de goede smaak is het apparaat zeer makkelijk in gebruik!

Ronald411 04-06-2008
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

We hebben dit apparaat nu 1 week in bezit en het koffie zetten gaat per dag beter en wordt lekkerder.
De keuze voor dit apparaat was de retro vormgeving, maar na vele slechte recensies over de FrancisFrancis zijn we bij deze ascaso uit gekomen.

Het apparaat bezit weinig toeters en bellen, maar dit komt het bedieningsgemak alleen maar ten goede. Hij doet waarvoor hij is gemaakt: een lekker kopje espresso zetten!

Tot nu toe dus zeer tevreden!

D Depenbrock 04-08-2007

Enkele bijzonderheden:

Kortom: een goede machine, met karakter.

fant 12-02-2007
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Prachtig apparaat wat naar behoren werkt. Samen met een mooie ascaso maler gekocht.

Functioneert zoals een single boiler espressoapparaat hoort te werken, nu nog mijn techniek in orde krijgen. warmt snel op en neemt ook niet veel ruimte in.

Het enige waar ik vanop kijk is dat er wat water lekt uit de zetgroep wanneer ik de stoomschakelaar aanzet. Is dit normaal

JanJanJanJanJan 02-12-2006
Geschreven voor: Ascaso Dream aluminium

Ik heb de 'polish' uitvoering van dit apparaat. Ik vind het een fantastisch
design en het apparaat is erg degelijk: goede materialen en knoppen. Ascaso is
de nieuwe merknaam van Innova, wat een bekend merk is onder de
espressoapparaten. Een aantal minpuntjes: mijn apparaat staat momenteel weer
bij de winkel omdat (ondanks regelmatig reinigen) het stoompijpje erg begon te
lekken na het zetten van een kopje koffie. Verder is de verbinding tussen het
verticale deel (reservoir) en de voet niet echt handig: want de ruimte
hiertussen is vrijwel niet te reinigen van de koffierestjes die hier in de loop
van de tijd inkomen.