Nivona CafeRomatica 831 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 831 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Hakro 05-06-2015

De Nivona 831 gekocht vanwege de zeer goede beoordeling van zijn grotere broer de Nivona 855 en het feit dat de zetgroep er makkelijk uit te halen en schoon te maken is. Zaterdags de machine gekocht en uiteraard direct uitgeprobeerd.
Wij drinken veel latte macchiato's en probleem met de machine was dat de ingestelde totale hoeveelheid latte macchiato niet overeen kwam met de werkelijke hoeveelheid. Zo moesten we de machine op de maximale hoeveelheid van 360ml instellen om ca. 260ml latte macchiato te krijgen. Ik heb vervolgens op maandag contact opgenomen met Nivona en werd uiterst vriendelijk geholpen. Na een aantal testen te hebben gedaan werd duidelijk dat het probleem zich alleen bij latte macchiato voordeed. De overige koffiesoorten bleken wel de ingestelde hoeveelheid te geven. Vervolgens heb ik de machine 's middags bij de importeur in Zoetermeer afgegeven. Helaas bleek het probleem niet ala minute te kunnen worden opgelost. Door de monteur werd voorgesteld de machine om te ruilen met een nieuw exemplaar. De nieuwe machines waren jammer genoeg niet op voorraad. Ze werden een paar dagen later verwacht. Bij binnenkomst heeft Nivona NL eerst getest of nu wel de juiste hoeveelheid latte macchiato werd gezet.
Alle lof voor de afhandeling en service door Nivona NL (J. Lensen Huishoud b.v.) Ik had de nieuwe machine binnen 4 dagen binnen en hij doet het perfect.
De machine maakt weinig lawaai en zet perfecte koffie, is makkelijk te bedienen en schoon te maken (geeft zelf aan wat er moet gebeuren) en is een juweeltje in de keuken.