Siemens TE806201RW zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE806201RW zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martien Schmitz 17-08-2017

Gewoon perfect

Alles aan deze machine is goed.
Het geleverde product wat je ook kiest.
Het gemak van het onderhoud.
De uitstraling van de machine

Pluspunten

• eenvoudig onderhoud
  • brede keuze van koffieproducten

Minpunten

• dure onderhoudsmiddelen

Martien 29-04-2017

Geweldig

prima machine; uitstekende koffie hiermee bedoel ik ook de koffievarianten zoals latte e.d.
Temperatuur dranken exact goed.
Eenvoudig onderhoud.
Onderhoudsmiddelen redelijk in prijs.

Pluspunten

• Diversiteit dranken
  • Eenvoud onderhoud

Minpunten

• kleine lekbak

mo 29-01-2017

Mooi apparaat, volledig naar wens

Na veel napluizen en afwegen of we een duur koffie apparaat zouden kopen. Kunnen we nu met gelukkig na ruim een maand gebruik aangeven dat we uitermate tevreden zijn.
Er is een klein nadeel en dat is dat op de rvs plaat waar de kopjes op komen te staan, snel krassen komen.
Dit is helaas niet tegen te gaan.

Smaak koffie is prima!!

Pluspunten

• smaak
  • eenvoudig te gebruiken

Minpunten

• krassen op bodemplaat kopjes

Martien 09-01-2017

Gewoon een perfecte met name stille machine.

Gebruiksvriendelijk; ongecompliceerde bediening/handleiding.
Eenvoudig in onderhoud.
Rijke uitstraling door gebruik van rvs.
Koffie consumeren wordt hiermee een plezier.
En ten slotte een uitstekend product in de zin van koffie waarvoor ik het apparaat uiteindelijk ook heb gekocht

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • onderhoud
  • kwaliteit product(koffie)
  • styling

Minpunten

• geen

Francisco 04-01-2017

lekkerste koffie

Zeer makkelijk in gebruik, duidelijke programma's en goed schoon te houden. Mooi apparaat, past in iedere keuken. Belangrijkste: heerlijke, lekkerste, koffie!

Pluspunten

• duidelijk
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• geen

Alfred 30-12-2016

Gemakkelijk in gebruik en lekkere koffie

Deze koffiemachine van Siemens is zeer eenvoudig in gebruik. Het maakt de senseo en de waterkoker overbodig in de keuken. Voor iedere koffiedrinker is de smaak van alle soorten koffie aan te passen. Dit is een super product.

Pluspunten

• Compacte machine
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te reinigen

Thomas 26-12-2016

Uitgebreide mogelijkheden en simpele bediening

Dit is mijn eerste volautomaat espressoapparaat. Hiervoor heb ik meerdere luxe piston-apparaten gehad en het was een moeilijk moment toen ik in de nieuwe woning erachter kwam dat mijn oude apparaat niet aangesloten kon worden.

Na enig onderzoek kwam ik dit Siemens apparaat tegen en ik moet toegeven, de eerste 'bak koffie' viel wat tegen. Na echter de temperatuur van het water, de hoeveelheid koffie per shot en de maalgraad aan te passen (ongeveer 5 minuten werk, als je het apparaat een eerste keer gebruikt), verbaasde de koffie me positief.

Mijn vriendin kan dit apparaat ook goed hanteren waardoor ik kan concluderen dat het met gemak van de bediening ook echt wel goed zit.

Het gemak en de kwaliteit van deze Siemens volautomaat (in de espresso, cafe creme, machiatto en cappucino stand) maakt dat ik elke ochtend iets meer tijd heb om van de koffie te genieten!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Afwerking
  • Gebruiksgemak (van de menu's)
  • Onderhoud (weinig)
  • Groot water reservoir (ongeveer 10 kopjes)

Minpunten

• Spoelen (telkens bij opstarten en uitschakelen)
  • Bonenreservoir (250g is klein)

Jolande 08-12-2016

Elk moment van de dag een lekker vers bakje koffie

Heerlijke koffie; voor elk wat wils. Vind wel dat ik het melksysteem vaak moet reinigen, al gaat dit wel automatisch. M'n eerste bakje 's ochtends is de cafe crème, die ik dan lekker sterk pak. We gebruiken hem zelfs ook voor het maken van chocomel

Tilly Konings 29-11-2016

Koffievolautomaat EQ8

Mooie functionele koffie volautomaat makkelijk en praktisch in het gebruik. Strak design met goed zicht op water en bonenreservoir. Voldoet volledig aan de omschrijving en is makkelijk in gebruik. Was nooit een echte koffiedrinker, maar nu verlang ik naar meer dan een kopje koffie. Ideaal is de mogelijkheid om jouw persoonlijke voorkeuren te programmeren, zodat je steeds het kopje koffie krijgt dat jij het lekkerste vindt. Had eerder moeten weten dat je op zo'n eenvoudige en snelle manier zoveel verschillende variaties koffie uit een machine kunt halen. Dan hadden wij al veel eerder deze machine in huis gehaald. Naast de eenvoudige bediening en het makkelijk schoonhouden (zelfreiniging) is deze machine ook heel praktisch door zijn zijwaarts te verwijderen transparante en voldoende grote waterreservoir zodat men direct kan zien of er water bijgevuld moet worden. Ook op het grote transparante bonenreservoir heeft men direct zicht en ziet men wanneer er bonen bijgevuld dienen te worden. Met andere woorden wij zijn ontzettend blij met deze geweldige machine.

Pluspunten

• Geweldige koffiesmaak
  • Eenvoudige bediening en reiniging
  • Praktisch, functioneel en stil
  • Ideaal de mogelijkheid om te personaliseren
  • Geweldig design

Minpunten

• geen
  • geen

Guus Schouten 16-11-2016

Een sieraad in mijn keuken

Al jaren lang hadden wij een koffiemachine maar steeds weer werden wij bij onze kinderen verrast met veel lekkerdere koffie uit een Siemens koffiemachine. Dus de stap naar deze super mooie en stille machine was nu snel gezet en wij en onze kinderen zijn hier heel blij mee. Wij raden deze machine dan ook zeker bij iedereen aan. De prijs kwaliteit verhouding is zeker hier ook op zijn plaats.

Pluspunten

• super stil
  • heerlijke koffie soorten.
  • gemakkelijk in bediening
  • zeer overzichtelijk in display
  • een mooie aanvulling in de keuken

Minpunten

• geen

Marjolijn 07-11-2016

Duidelijk, verlicht bedieningsscherm

Mooi apparaat. Zeer makkelijk in de bediening. Maakt weinig geluid. En mooie melkschuimlaag. Kortom, we zijn zeer tevreden met onze aanschaf.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel voorkeursinstellingen
  • Makkelijk in de bediening

Marjolijn 05-11-2016

Duidelijk, verlicht bedieningsscherm

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel voorkeursinstellingen
  • Makkelijk in de bediening

Pim 23-10-2016

Siemens TE806201RW zeer luxe uiterlijk stil in gebruik.

Makkelijk in gebruik geeft aan als iets vol zit lekbak koffiedikreservoir.
melksysteem spoeld na elk gebruik schoon. En bij het zetten van thee geen koffie en melk resten. Een aanrader.

Pluspunten

• Stil
  • Duidelijk display
  • 6 personen eigen in stelling
  • Kinderbeveiliging

Minpunten

• Melk uit koelkast geeft te koude afdronk

F Bos 19-06-2016

goede aankoop

Geen spijt van de aankoop, maakt heerlijke koffie, heel erg stil en staat mooi in de keuken! Het is even een uitgave maar ik vind het 't zeker waard! Öok de cappuccino is lekker en de waterkoker is ook niet meer nodig voor de thee .

paul Ruis 30-05-2016

siemens koffiemachine

Sinds een paar dagen de koffiemachine in huis. De mogelijkheden met de machine is geweldig en makkelijk te biedinen. hij is heel stil en maakt ook nog heerlijke koffie

geen 26-05-2016

mooie koffiemachine

Erg mooi uitgevoerde koffie machine in echt RVS, maakt heerlijke koffie met veel mogelijkheden om je eigen smaak te bepalen. Helaas wordt de melk bij de capucino en latte macchiato niet heel warm, de temperatuur van de melk is in tegenstelling tot die van de koffie ook niet in te stellen. Je moet de melk dus eerst verwarmen en dan in de bijgeleverde melkkan gooien, die overigens ook erg mooi is.

Diana Keulemans 13-05-2016

De Siemens EQ8 TE806201RW .... de koffiespecialist thuis

De lekkerste koffie drink je toch in een restaurant of koffiebar? Nu we deze high tech koffieautomaat van Siemens in huis hebben, denken we daar wel anders over. Voor het optimaal genieten van een heerlijke koffiespecialiteit, zoals een espresso, cappuccino of een latte macchiato gaan wij de deur niet meer uit. Het apparaat is eenvoudig te bedienen, werkt snel en is makkelijk in onderhoud. Daarnaast is deze 'koffietovenaar' door zijn fraaie design een aanblik in de keuken waard! De aanschafprijs is tot 19 juni 2016 extra aantrekkelijk vanwege de €50 refund actie van Siemens.

jamie86 04-06-2016

Hoi Diana,
Krijg jij de cappuccino en latte echt warm? Wij hebben deze machine al een tijdje maar vind de cappuccino en latte echt lauw, bijna koud. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is.

Bas en Marijke 15-01-2016

Nu een maandje in bezit. Met name het reguliere onderhoud (legen van de overloop en het reinigen van de zetgroep) is een piece of cake in vergelijking met onze vorige machine (DeLonghi PrimaDonna, ook niet slecht).

Niet in de laatste plaats, het apparaat zet lekkere koffie! Zowel de espresso als de café crema en de cappucino geven wij zeker een 9 (gevolg is wel dat er veel meer koffie doorheen gaat als voorheen).

jamie86 04-06-2016

Hoi Bas en Marijke, ik las dat jullie de cappuccino een 9 geven. Krijgen jullie warme cappuccino? Wij hebben dit apparaat al een tijdje maar de cappuccino en latte zijn echt lauw, bijna koud. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is.

Donkers 01-01-2016

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, het apparaat is pas drie dagen in gebruik. Hij bevalt prima. De smaak van de koffie is erg lekker (romig)en het apparaat kent een scala aan mogelijkheden. Ik ben er erg blij mee.

Bob 23-12-2015

een alleskunner en alle smaken mogelijk met grote bedieningsgemak. Duidelijke gebruiksaanwijzingen.
Een sieraad in de keuken.

Marijke 23-12-2015

Net gekocht, maar qua (na een kopje of 6 espresso) enthousiast. Een geweldig apparaat. Stil, snel en gemakkelijk en niet in de laatste plaats een goede smaak. Ik hoop hier nog heel lang van te kunnen genieten.

Daddy H 22-12-2015

Wij hebben deze machine nog maar pas in huis maar zijn er al erg tevreden over. Alles is via duidelijke menu's in te stellen naar wens. De kwaliteit van de gezette koffie is uitstekend en op een goede temperatuur. Wat betreft de vormgeving is dit een typisch Siemens apparaat, een strak en functioneel design, dus een eyecatcher voor de keuken. Over de duurzaamheid kan ik geen beoordeling geven, maar gezien onze overige Siemens apparatuur zit dat wel goed.

Globetrotter 17-12-2015

Het belangrijkste: heerlijke en echte koffie! De volautomaat ziet er netjes en degelijk uit in z'n rvs 'jas'! Eenvoudige, begrijpelijke bediening.

R.A. Westerveld 01-06-2015

Wij hebben op werk nu +/- 1 week het apparaat, en zijn zeer tevreden. We hebben de bij mediamarkt te kopen koffie erbij genomen en die smaakt prima! Na wat twijfel toch voor dit apparaat gekozen ipv de simpelere versie met touchscreen. De verkoper gaf aan dat dit apparaat wat lastiger in gebruik is, maar dat valt reuze mee. Er zitten veel mogelijkheden op zodat iedereen zijn eigen smaak kan kiezen, maar als je daar geen zin in hebt neem je gewoon de standaard keuze. De melk voor cappuccino en macchiato wordt tot een heel goed schuim gemaakt. Het onderhoud van het apparaat is wel iets uitgebreider dan wij gewend waren, maar het is het wel waard. Het is ook handig dat je alle onderdelen makkelijk zelf kan schoonmaken en onderhouden, en dat niet hoeft te laten doen.
Al met al een goeie koop geweest!

Suusenbart 17-05-2015

Net dit apparaat in bezit. Het gebruikersgemak is prettig. Ik als niet technisch persoon kon gelijk een lekker bakje koffie zetten. Maakt niet veel herrie. Daarnaast mogelijkheid om kopjes te verwarmen op de bovenkant. Ziet er mooi uit in onze strakke keuken en bijna geheel RVS.
Er zijn nog vele mogelijkheden die ik nog niet ontdekt heb.
Ook komt er kokend hetend water uit t.b.v. thee.