Bosch TES50221RW - Reviews

Volautomatisch
ja (koffie)
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

atlas 10-08-2016

uitstekende machine

zet heerlijke koffie en ook de melk opschuimem gaat prima.
enig minpunt vind ik dat hij veel water verbruikt maarja hij spoelt wel iedere keer en dat kost natuurlijk water.

vanaalten 24-06-2016

Prima, zo lang het duurt

Prima koffie, handig in dagelijks gebruik. Voor het reinigen moet ik wel telkens de handleiding erbij pakken, "hoe start ik die procedure ook al weer?!?".

Meest negatieve: na twee jaar en drie maanden is het apparaat overleden. Beweert dat ik bonen moet bijvullen, terwijl het reservoir vol zit.
Ofwel, nu dure reparatie of, waarschijnlijker, een vervanger zoeken.

Aangezien er geen scoremogelijkheid voor duurzaamheid is, dit maar bij productdesign verwerkt: een apparaat dat drie maanden na aflopen garantie kapot gaat is een slecht design.

Petersl 17-07-2014 Product kwartaal in bezit

6,8
Al met al valt me de Bosch toch tegen. De smaak is redelijk goed (hoewel dat natuurlijk voornamelijk va het soort bonen afhangt),maar zelfs op de hoogste stand is de koffie niet echt heel heet. Ook is de opvangbak voor de koffie snel vol en moet je dus met grote regelmaat de lekbak en opvangbak legen. Maar meest irritante vind ik dat het apparaat geen waarschuwing geeft als de watertank (bijna) leeg is en je dus regelmatig een half kopje en een lege watertank hebt.

hansw49 10-10-2014

Beste,

Bij mijn vorige espresso-machine kreeg ik ronde compacte afvalschijven in de afvalbak . Bij de Bosch heb ik losse
hoopjes koffieafval. Ik vraag mij af welke maalstand ik
moet instellen voor espresso-koffiebonen.

Mvg Hans

Petersl 17-07-2014

Had hier toch meer van verwacht

Al met al valt me de Bosch toch tegen. De smaak is redelijk goed (hoewel dat natuurlijk voornamelijk van het soort bonen afhangt),maar zelfs op de hoogste stand is de koffie niet echt heel heet. Ook is de opvangbak voor de koffie snel vol en moet je dus met grote regelmaat de lekbak en opvangbak legen. Maar meest irritante vind ik dat het apparaat geen waarschuwing geeft als de watertank (bijna) leeg is en je dus regelmatig een half kopje en een lege watertank hebt. En echt snel is deze Bosch ook niet.

quis2 18-02-2014

gewoon een prima en prettig apparaat

* eenvoudig te bedienen * heldere info via display * duidelijke handleiding * koffiesterkte goed regelbaar * snel te reinigen * het inwendige van de machine ziet er solide uit