Krups Nescafé Dolce Gusto Genio2 Titan KP160T - Reviews

Kleur(en)
titanium
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 310 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dré 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima koffiemachine, maar.........

jammer van het te kleine reservoir en soms van de koffietemperatuur, ik doe het eerste bakje altijd eerst alleen water erdoor laten lopen, dat de machine opwarmt, en dan zet ik koffie.
We hebben inmiddels al aardig wat soorten koffie geprobeerd en tot op heden nog geen "vieze" koffie geproefd, maar smaken verschillen, mijn favoriet is de Mocha.
1 groot minpunt voor ons is de prijs van de koffiecups, dat vind ik tegenvallen, wij dronken voorheen Senseo en veel, dat is nu drastisch minder met de Dolce.
Aanraden ja ik heb er inmiddels 3 aangeraden en die hebben ook de machine gekocht, zelfde verhaal, lekker maar duur, dus de Senseo blijft er naast bestaan.

Pluspunten

• Lekkere kofiie
  • veel variatie aan koffie

Minpunten

• temperatuur van de koffie
  • inhoud reservoir

Nathalie 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Onze elektronische koffiehond

Wat een mooi apparaat 😍. De koffie is heerlijk en ook voor de kinderen een feestje om zelf warme choco te maken. Na een keer geproefd te hebben toch besloten om dolce gusto aan te schaffen. Nog geen moment spijt van deze mooie goed schoon te houden machine. Design is erg mooi en strak. Fijne bediening.

Pluspunten

• Uitstalling
  • Smaak mogelijkheden
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Lekbakje

Pauluskunstje 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel,schoon,goed produkt.

Goed produkt,schoon,snel,voldoet aan mijn verwachtingen.Vorige dolce ging 6 jaar mee.Vriendelijk verbruik.

Pluspunten

• Snel.
  • Goede koffie.
  • Schoon.
  • Velen smaken,mis de soepboilionpad.
  • Mooi ontwerp en simpel bediening.

Minpunten

• Kleine watertank.
  • Koffie kop schuift tijdens proces.
  • Dure pads.
  • Geen regelbare watertemperatuur.
  • In krimpgebieden geen steun ivm recycle.

Bert 16-12-2016 Product paar weken in bezit

Dolce Gusto Genio 2 (Krups KP 1608)

Geweldige machine, via een kennis van gehoord, tot nu toe Lungo, cappuccino, espresso intenso en nesquick chocomelk geprobeerd.
Lungo te vergelijken met "normale" koffie maar dan veel lekkerder. De espresso is te vergelijken met goede restaurant espresso. Machine zeer snel op temperatuur, je stelt de hoeveelheid water in en zet het apparaat aan. Op de machine zelf geen minpunten water makkelijk te vullen. Sommigen vindenhet rode snoer lelijk maar het past bij deze toch wel design apparaten vind ik. Qua bediening erg gemakkelijk compleet met afvalbakken voor de cups. Oh Ja de cappuccino en nesquick ook erg lekker volgens mijn vrouw. Prijs van de cups is vrij hoog maar de kwaliteit en smaak maakt veel goed. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Water vullen
  • Snel warm
  • Hete koffie
  • Melkopschuimen hoeft niet
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Prijs cups
  • Geen minpunten eigenlijk

Eveline 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Goedgevoel

Had eerst een circolo en nu Geneo 2.De circolo was al fijn maar deze is werkelijk geweldig, lekker hete koffie en fijn gebruiksgemak.

Jo181965 19-05-2015 Product half jaar in bezit

Heel soms komt er een lauwe tot warme koffie uit het apparaat. Dat is heel vreemd. Een ook wel zonde aangezien de pakken koffie relatief helemaal niet goedkoop zijn t.o.v andere cup-apparaten, het komt gemiddeld eens per 16 kopjes wel een keer voor dat we een kop koffie zo door de spoelbak weg kunnen gieten. Voor de rest... Heel lekker

Liza 04-10-2017 Product paar maanden in bezit

Dure koffie, wel heeel lekker!

Lekkere koffie is belangrijk! Voor mij is dat dan vooral de Cortado. Helaas zijn de capsules erg duur, beetje jammer... Het apparaat heb ik nu pas 5 maanden dus ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid van het apparaat.

Annette 18-09-2017 Product paar dagen in bezit

Super apparast

Heb deze een paar dagen in huis. Ben er erg blij mee. Heb nu latte macchiato cups. Het voordeel is dat je zelf kan doseren dus veel melk of veel koffie. Cups zijn inderdaad niet goedkoop. Maar ik neem er zelf maar een per dag dus dan geeft het niet. Maar als je meer kopjes zet is het best wel duur. Ik zelf doe er wat hazelnoot siroop bij.
Er zit trouwens een lekkere schuilnaam op. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Zelf doseren
  • Goede schuimlaag

Minpunten

• Cups zijn niet goedkoop

Anneke 10-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Dolce Gusto Genio2

Het is een hele pretiige manier van koffie maken en voor ieder zijn smaak, je hoeft niet meer apart met koffie melk te leuren want dan neem je de cafe au lait, wil je zwart dan is er lungo nou ja gewoon heel erg lekker.

Pluspunten

• altijd verse koffie
  • ieder zijn/haar eigen smaak

Minpunten

• De prijs van de capsules is wat hoog
  • zou het niet weten

van Schagen 15-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima koffiezetapparaat

Dit is de tweede die ik nu aanschaf. De andere deed het nog prima na 3 a 4 jaar (krijgt een nieuwe bestemming) ik vind het zelf een fijn apparaat lekker klein apparaat die er strak uitziet. Heb de nieuwe ook bekeken maar die waren iets groter. Jammer dat ze het snoer nu rood hebben gemaakt! Wat ik wel weer top vind is het afvalbakje, die zat er bij mijn oude apparaat niet bij. Als je een handzaam koffieapparaat zoekt waar je lekkere koffie, thee of andere dranken mee kunt zetten is dit zeker een aanrader!
Zelf vind ik de koffie van krups het lekkerste. Tegenwoordig heb je ook andere merken maar die smaken vind ik niet zo lekker.

Pluspunten

• Snel een lekker bakje koffie
  • Je kan in het waterreservoir kijken
  • Makkelijk te onderhouden
  • Neemt weinig ruimte in beslag
  • Het afval emmertje voor de cups grandioos!

Minpunten

• Rood snoer
  • De cups zijn vrij prijzig

Annemarie 13-06-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie

Wat een heerlijke cappuccino komt hier uit! Anders dan bij de Senseo hoeft het apparaat niet op te warmen maar is gelijk klaar voor gebruik. Vind het elke keer weer een verwenmomentje waar ik echt van geniet. Heerlijk!

Pluspunten

• Gelijk klaar voor gebruik
  • Klein en compact

Michel 11-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Een geweldig apparaat, veel keuze in koffiesmaken. De mogelijkheden zijn enorm met deze compacte machine. Gebruiksvriendelijk en kwalitatief een goed produkt.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Snel koffie en warm

Willem Bosman 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijne en lekkere koffie.

Onze vorige machine had na vele jaren de geest gegeven en een nieuwe Genio2 gekocht. Het is een handzame en fijn koffieapparaat die ons van goede en lekkere koffie voorziet.
Wij raden hem zeker aan bij onze vrienden en familie.

FREEK 07-06-2017 Product paar weken in bezit

dolce gusto

jaren senseo gehad maar ging stuk (kan gebeuren) dus een dolce gusto aangeschaft prys was te doen naar verhouding wat duurder als andere merken maar dat is het myn wel waard pas paar weken in huis maar is geweldig een aanrader

Maria 01-06-2017 Product paar maanden in bezit

nescafé Dolce Gusto Genio 2

Heerlijke koffie, mooi apparaat. Niet te groot, en toch voor voldoende kopjes koffie. Superblij.
Nadeel, de rode snoer naar het stopcontact. jammer, zwarte machine met een rode snoer.
Ik verstop deze snoer zo goed mogelijk achter de machine

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • niet te groot, past goed op mijn aanrecht

Minpunten

• rode snoer

Willem.v 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi model automatische stop

Ben heel tevreden met mijn Krups Dolce Gusto Genio2 Titan KP160T
Wat ook fijn is dat hij automatisch afslaat en dat je de sterkte ook nog kunt instellen
En verder is het een heel leuk model.

W.v

Pluspunten

• automatische stop
  • sterkte instelbaar
  • Mooi model

Anneke 23-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Dolce Gusto Genio2

Ik ben compleet verslaafd aan mijn Dolce Gusto, het is zalige koffie gemakkelijk te bedienen snel klaar. En onze dochter en schoonzoon hebben dezelfde gekocht nadat ze hem bij ons hadden gezien en de koffie geproefd.

Pluspunten

• Snel lekkere koffie
  • Handig in gebruik
  • Cafe au Lait geen aparte koffie melk nodig

Minpunten

• De prijs van de capsules is wat hoog
  • Het mag iets heter

S. 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte koffiezetter

De "oude" Piccolo( die ook goed beviel) aan onze zoon gegeven nu zelf een genio 2 gekocht, waterhoeveelheid per kopje instellen en het meest geweldige is dat hij automatisch stopt na waterafgifte. De koffie smaakt prima, meest gebruikte cups: de rode Lungo.

Pluspunten

• Per streepje hoeveelheid waterafgifte instellen
  • Automatische stop
  • Compact
  • Goede koffiesmaak

Minpunten

• Redelijke dure cups.

Coffeelover 15-05-2017

Dolce Gusto Genio

Voor deze Moederdag een Dolce Gusto Genio aangeschaft , stond al langer op mijn verlanglijstje!
Deze nieuwe Titanium uitvoering vond is qua uitstraling verreweg het mooist en ook handig met de auto stop! Het uitproberen van diverse fijne koffie specialiteiten is begonnen , perfect!
Moet nog even wennen aan de hendel , deze schiet nu telkens terug bij het naar rechts duwen voor een warme drank, dus die moet echt wat langer vastgehouden worden ?! Verder tot nu toe een heel fijn cadeau!

Pluspunten

• uitstraling
  • diversiteit in dranken

Minpunten

• rode snoer

Y Aliyat 30-04-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer mooie machine maar duur in gebruik!

Het is een zeer mooie machine. Alleen het grote nadeel voor mij is dat de cups veel te duur zijn. Om de machine dagelijks te gebruiken is gewoon nagenoeg niet te betalen!
Er zouden meer alternatieven op de markt moeten komen met als bij de andere cups van nespresso die een stuk voordeliger zijn in aanschaf.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Goede kwaliteit koffie

Minpunten

• Erg dure cups
  • Niet voor dagelijks gebruik