L’OR Sublime LM9012/00 Koffiezetapparaat voor capsules - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 8.4 nov 2021
Bekijk 3 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

j*****************@g******** 27-11-2023

Een Top apparaat

Een perfecte machine de L,'or Barista. Eenvoudige bediening. Ideal om ook 2 kopjes heerlijke koffie te zetten. Automaat regelt dit vanzelf. Koffie is lekker heet. Vele smaken koffie te krijgen. Cupjes mogen wel iets goedkoper zijn. Hiervoor een Nespresso Krups machine gehad. Deze gaf altijd lauwe koffie en de ene keer vollere en dan weer mindere hoeveelheid kopjes koffie. De koffie uit de L'or Barista is 10x lekkerder en heter. De L'or Barista is zeer zeker aan te bevelen. Top apparaat.

Pluspunten

• Heerlijke koffie. Mooie crème laag
  • Hete koffie.
  • 1 of 2 kopjes te zetten
  • Grote watertank
  • Niet milieu onvriendelijke. Cupjes inleverbaar

g***************@h********** 13-11-2023

Ik vind het een kut apparaat. Dit is de 2de x dat hij weer een storing geeft. Het rechter lampje begint te knipperen, en geeft halve kopjes. Het reservoir zit vol, lekbakje is leeg. Maar blijft de storing houden. Mijn conclusie, het is een kut apparaat

w**8@g**l.com 24-10-2023

Erg tevreden over de koffiemachine! Het heeft een goed fornaat. Groter van mijn vorige nespresso machine, maar

Dat betekent ook dat je 2 kopjes tegelijk kan zetten en dat er meer water in past.

Ideaal. Je hoeft het water bakje niet iedere ochtend te vervangen. Dit was een groot irritatiepunt bij mijn vorige machine. Ook is het, zeker als je met je partner samenwoont, fijn als je 2 kopjes tegelijk kan zetten. Hier heb je dan eigenlijk wel de XL cups van l'or voor nodig. Het apparaat herkent automatisch of je een groot cupje of een klein cupje hebt. Ik verwacht dat ik zelf los van het bijgeleverde testpakket niet de grote cupjes ga kopen, maar de mogelijkheid hebben is fijn

Tom van der Aart 23-10-2023

Koffieplezier met de L'OR Barista: Proeven en Genieten

De L'OR Barista koffiemachine heeft de afgelopen twee weken een prominente plaats in mijn keuken ingenomen, en ik ben overwegend tevreden over mijn ervaring met dit apparaat. Het gebruiksgemak van deze veelzijdige koffiemachine met automatische start- en stopfuncties maakt het een aantrekkelijke keuze voor koffieliefhebbers.

De kleinste instelling levert een intense espresso, de middelste hoeveelheid een dubbele espresso en de grootste instelling een royale kop koffie. Het bijvullen van water in de machine is eenvoudig en het ruime waterreservoir zorgt ervoor dat je niet vaak hoeft bij te vullen. Wat ik bijzonder handig vind, is dat je met XL cups dankzij de twee vulmonden twee kopjes koffie tegelijkertijd kunt zetten, zonder dat je hiervoor een aparte knop hoeft in te drukken. Dit bespaart tijd en moeite, vooral als je bezoek hebt.

Een kleine kanttekening is dat de koffie uit de L'OR Barista weliswaar smaakvol is, maar dat de temperatuur iets hoger zou mogen zijn. Als je van zeer hete koffie houdt, kan dit een punt van zorg zijn. Ondanks dit minpuntje, is de smaak van de koffie nog steeds bevredigend en komen de aroma's goed tot hun recht.

Pluspunten

• Verschillende hoeveelheden
  • Twee vulmonden
  • Automatisch aan/uit

Minpunten

• Niet heet, wel warm

ReneN91 19-10-2023

Top apparaat!

De L'or Barista koffiecupmachine is voor ons een aangename uitkomst. Het is een degelijk apparaat die ook nog eens heel gebruiksvriendelijk is. Daarnaast is hij redelijk compact en heeft een mooi design. Vooral het feit dat er door middel van de (X)XL cups 2 koppen koffie tegelijk kan zetten, is voor ons onderscheidend ten opzichte van andere cupmachines.
Wij hebben hiervoor gebruikt gemaakt van een andere cupmachine en hier vonden wij het een nadeel dat wanneer je visite had, je lang naast het apparaat moest staan vanwege het zetten van 1 kopje tegelijk. Bij de L'or Barista gaat dit veel sneller en makkelijker. Vanwege het automatische aan/uit systeem zet je met 1 druk op de knop je kop koffie. Hij warmt dan automatisch op en laat dan je koffie op fijne temperatuur in je kopje komen. Wanneer het apparaat hier mee klaar is, schakelt hij automatisch uit.
De L'or Barista maakt geluid, maar voor ons niet storend.

Het enige nadeel wat wij hebben kunnen ondervinden aan het apparaat is de kleine 'afvalbak'. Deze is na een kopje of 6 á 8 wel vol. Daarnaast is er geen begrenzing ingebouwd, waardoor de kans bestaat dat je de gebruikte cupjes plat druk bij het zetten van een nieuw bakje koffie.

Over het algemeen gezien is dit een top apparaat die ik zeker iedereen zou aanraden.

• Gebruiksgemak
  • Temperatuur koffie

Minpunten

• Cupbakje snel vol

Anne 14-10-2023

Super lekkere koffiemachine

Ik ben aangenaam verrast door de L'OR Barista koffiemachine. Hiervoor had ik zelf nog geen ervaring met een cupmachine, maar ben nu helemaal fan geworden in deze korte tijd. Ik had altijd een padmachine, maar Wow wat een verschil qua smaak. Ik ben daarom extra blij dat ik dit product heb mogen testen en zodoende erachter ben gekomen dat dit een veel betere koffiemachine voor mij is.

Toen ik hem uit de doos haalde ging alles verder heel gemakkelijk. Het bakje voor de machine kon ik direct plaatsen en het water in de machine doen ging ook heel gemakkelijk. Daarna goed gekeken hoe het zat met de knopjes en de verschillende cups maar ook daar kwam ik al snel achter dat het niet zo moeilijk was. Gelukkig kon daarna met de eerste kop koffie het genieten echt beginnen. Ik vind het fijn dat ik mijn bezoek nu ook lekkerder koffie kan aanbieden en dat vind ik erg fijn.

Qua design vind ik dit apparaat ook super mooi in mijn keuken staan. Het is ook fijn dat je grote cups hebt, zodat je direct de 2 koffie kan klaarmaken. Dit is vooral handig wanneer je wat visite hebt, zodat het wat sneller gaat dan elke keer 1 kan zetten. Kortom, dit is een super goede koffiemachine en kan hem iedereen aanbevelen.

jkr 13-10-2023

Goede koffie voor een goede prijs

Ik heb dit product een tijdje mogen testen en ben er tevreden over. De machine ziet er luxe uit dus zal niet snel misstaan op een aanrecht. Vergeleken met andere koffiemachines in dezelfde prijsklasse zijn er een aantal verschillen te merken. Het water in deze machine wordt tot een hogere temperatuur verwarmd wat niet alleen voor een warmere kop koffie zorgt, maar mijn inziens ook van positief effect is op de smaak. Daarnaast hoef je slechts één keer op een knopje te drukken, gezien de machine zelf start wanneer het water is voorverwarmd en hij na het koffiezetten automatisch uitschakelt. Ook zorgt het vrij grote waterreservoir ervoor dat je deze niet telkens weer hoeft te vullen. Daarbij biedt deze machine ook de mogelijkheid om drie soorten koffie (ristretto, espresso, lungo) te zetten, waar anderen er vaak maar 2 bieden. Bovendien kan je per formaat ook de gewenste hoeveelheid water aanpassen naar eigen wens. De mogelijkheid om naast de ‘gewone’ koffiecups ook de XXL koffiecups te gebruiken kan een leuke optie zijn, maar biedt voor mij niet veel meerwaarde gezien het zetten van een kop koffie niet lang duurt. Het nadeel van deze machine ten opzichte van anderen is wel dat hij aanzienlijk groter is. Voor mensen met een kleinere keuken/weinig plek in huis is dit nadelig.

• Zet goed warme koffie
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Neemt veel ruimte in beslag

gmderooij@live.nl 12-01-2023

Waterverhouding klopt niet!

Philips L'OR Barista gekocht vanwege grote waterreservoir meer dan in onze Nespresso daarbij gebruiksvriendelijker. Echter water verhouding klopt niet klein =25ml geeft 66ml, midden =40ml geeft 66ml en groot=100ml geeft 165ml? Apparaat eind december 2022 gekocht dus gaat retour en zien wat er dan gebeurd!

Pluspunten

• Groot Waterreservoir
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Waterverhouding klopt niet
  • Apparaat vrij groot

Edward 31-03-2022

Prima koffie, na 3 maanden timer stuk

Zet goede koffie, de XXL functie geeft extra fijne koffie, lekker warm.
Klep opent rommelig, maar het functioneert goed.
Als je niet elke 4 stuks ledigt gaat hij lastig open, de la met cups blijft dan hangen, maar het gaat uiteindelijk wel. Warmt ook snel op.

Helaas na 3 maanden stuk, de timer gaf alleen nog mini / espresso hoeveelheid.
Ook na een fabriek reset die ik opgezocht had werkte het niet meer.

Erger is dat na het terugsturen ik van Philips reparateur door kreeg, ongemotiveerd, dat het niet on der garantie viel. Na 3 maanden ? Nu als er wat afgebroken was snap ik het nog, maar dit was uiteraard raar, want hoe kan ik zelf de timer stuk maken? Dus heb ik gevraagd waar dit op gemotiveerd was.

De 3 keuze opties reparatie a 56,-, retour a 19,- of afvoeren, verder geen uitleg of mogelijkheid tot navraag. Dat moest ik uiteindelijk apart doen via opstarten van een klacht procedure via Bol .
Weken later steeds nog geen uitleg. Wel heeft Bol.com de machine uiteindelijk zonder verdere uitleg vergoed. Mijn indruk is dat Bol het uiteindelijk zelf heeft vergoed, en Philips laat gewoon niets horen.
Geen goede service dus, voor mij geen Philips meer. Zoveelste teleurstelling.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • XXL cups extra warm uitstroom dus lekkerder

Minpunten

• Snel stuk
  • Geen goede garantie afhandeling

d***********@k********* 14-03-2022

L’or koffiecupmachine

Nog steeds maak ik dagelijks met veel plezier en gemak gebruik van de L’or Barista koffiecupmachine.
Erg gemaklijk in gebruik, makkelijk schoon te maken, vooral het feit dat je een dubbele kop koffie kunt zetten vind ik erg fijn! Jammer is dat de jumbo cupjes niet te krijgen zijn in Nederland maar dan gebruik ik gewoon ristretto cupjes! Net zo makkelijk in gebruik! Ziet er mooi uit op de keuken. Met deze machine heb je een prima koffiecupmachine die net even wat meer kan dan de standaard machines. Niet twijfelen gewoon voor deze kiezen, krijg je geen spijt van!

Review 24-11-2021
Na een aantal weken gebruik te hebben gemaakt van de nieuwe L'OR Barista koffiecup machine zijn wij erg tevreden.

Hij werd stevig verpakt geleverd met een proeverijtje aan koffiesmaken.
Heel fijn om gelijk wat smaken en functies uit te proberen.
Mijn eerste indruk van het apparaat was dat het een mooi matt zwart design is met gouden accenten wat een luxe uiterlijk geeft en niet misstaat in onze keuken.
Hij neemt wel iets meer ruimte in dan ons vorige cupjes koffiezetapparaat maar daarentegen past er meer water in het reservoir dan ons eerdere exemplaar.
Wat minder frequent bijvullen betekend.

Het bedienings paneel spreekt voor zich: 3 knopjes naast elkaar bovenop de machine voor espresso, ristretto en Lungo.
In tegenstelling tot ons vorige apparaat heeft hij geen lange opwarmtijd maar kan de koffie binnen een paar seconden al pruttelen. En de koffie is goed warm.
Cupjes laden is erg makkelijk: je trekt de hendel naar boven en het cupje past maar op 1 manier in de lader. (zowel de kleine als de grote cupjes)
Wat erg handig is is dat het apparaat zelf herkend of er een klein e of jumbo cup geladen is en daar de watertoevoer op afstemt.
25 ml/2x 25 ml
40 ml/2x40 of 80 ml
1x110 ml/ 2x110 ml

Wat ik uitermate handig vind is - en dat is volgens mij vrij uniek met een cupjes machine- dat je 2 kopjes koffie tegelijk kunt zetten. Handig met visite!
De L'OR koffie vinden wij van prima kwaliteit en zowel de kleine als jumbo cupjes hebben een heerlijk rijke koffiesmaak. En zijn gewoon te koop bij de supermarkt om de hoek.
Met de jumbo grand Matin cupjes kun je zelfs heerlijke filterkoffie zetten! (aanrader voor de ochtend)
Hiermee kun je een extra sterke lungo zetten.
Normaal drink ik altijd 2 latte machiato in de ochtend maar nu hoef ik maar een keer koffie te zetten. (fijn begin van de dag!)

Ik moest heel even zoeken hoe het opvangbakje voor de gebruikte cups los komt maar als je het lekbakje naar voren schuift, schuift het bakje vanzelf mee.
Ook hier passen meer gebruikte cupjes in dan ons vorige koffiezetapparaat.
Wat minder vaak legen betekend mits je niet heel veel jumbo cupjes gebruikt uiteraard.
Kortom ik ben erg tevreden over deze Phillips L'OR Barista.
Er zijn veel verschillende functies te kiezen, goede kwalieit koffie voor een leuke prijs!

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk

Minpunten

• lastig te zien of waterreservoir leeg/ vol is

s*******@y******** 13-03-2022

Zeker een aanrader!

Na enkele maanden nogsteeds zeer tevreden over dit apparaat.
Doet zeer gemakkelijk en goed zijn werk. Nog geen minpunten, op naar mijn mening iets te kleine opvangbakje voor de gebruikte cups (zeker als je de grote gebruikt)na. De koffie is heerlijk, zeker de “filtervariant” geef deze aan verstokte filterdrinkers en ze proeven geen verschil. Deze koffie (de filtervariant) is ook zeer geschikt als je niet van het cremalaagje houdt. Kortom nogsteeds een echte aanrader!

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk zetten met grote cup
  • Schakelt zelf uit na het zetten van koffie

Minpunten

• Klein opvangreservoir voor cups

SannieD70 01-07-2022

Nogsteeds zeer tevreden met dit apparaat! Heerlijke koffie en ook met de grote cups gemakkelijk 2 kopjes zetten is heel handig. Inmiddels het apparaat ontkalkt, ook dit is zeer gemakkelijk. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het moet gebeuren.

w********@h********** 24-11-2021

Eenvoudig en zeer smaakvol

Heel eenvoudig in gebruik. Het zetten van koffie is snel en eenvoudig. Ook het vullen en schoonmaken is erg gebruiksvriendelijk.
Water bijvullen gaat middels het losse component wat je er makkelijk vanaf kan halen. Cupje naar behoefte in hoeveelheid en smaak erin doen en op de knop drukken.
Het apparaat Start dan automatisch wanneer hij op de juiste temperatuur is en stopt ook vanzelf.
Je kan zelfs de hoeveelheid ml instellen.

Houdt je van een grote kop koffie kan je de grote capsule erin doen en heb je een heerlijke grote americano.
Ook is er een groot assortiment aan verschillende smaken koffie verkrijgbaar. Gewoon in de supermarkt.

Houdt je van een modern design. Dan valt deze ook in de smaak. Mooi strak in afwerking en goed materiaal!

Schoonmaken; de onderdelen kunnen in de vaatwasser en er is ook een speciale kalkreiniger verkrijgbaar.

Persoonlijk gebruik ik hem eerder dan mijn vaste bonen apparaat. Makkelijker in gebruik, in schoonmaak en in onderhoud. En ook de smaak is heerlijk. Niet een hele zak met bonen en dus lang dezelfde smaak. Maar je kan ieder kopje afstemmen op jouw behoefte!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede smaak
  • Fijn in onderhoudt

Minpunten

• Niet aan te sluiten op de waterleiding

Christina0102 24-11-2021

Aanrader voor liefhebbers van gevarieerde koffie

Het is een mooi koffiezetapparaat, klein en compact met een mooie uitstraling. Je kunt erg variëren met de verschillende koffie cupjes. Ook kun je variëren qua sterkte, zo kun je een cupje in het apparaat doen en vervolgens kiezen of je een kleine (ristretto), middelgrote (espresso) of grote (lungo) kop koffie wilt. De cupjes zijn vrijwel overal verkrijgbaar. Er zijn kleine cupjes en XXL cupjes, waarmee je twee kopjes kan zetten. Het apparaat is makkelijk om te bedienen en schakelt na het zetten van een bakje koffie, zichzelf uit. Dit is erg energie zuinig. Om op apparaat aan te zetten, druk je op de gewenste sterkte. Het installeren van het apparaat is erg makkelijk. Er zit een handleiding bij die alleen bestaat uit afbeeldingen. Iedereen zou het zo moeten kunnen begrijpen, hoewel ik het zelf wel handiger zou vinden dat er wel tekst bij de plaatjes zat. Het apparaat is in aanschaf niet duur, de cupjes daar in tegen zijn wel wat prijziger. Als je van variërende koffie houd, dan is de L'OR Barista zeker een aanrader!

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi design, klein en compact
  • Je kunt variëren met koffiesmaken en sterktes

Minpunten

• Cupjes zijn prijzig

m*********@g******** 23-11-2021

Mooi design, gezellig samen lekkere koffie drinken

Mooi design, voelt fijn aan de zijkanten. De hendel aan de bovenkant is gemaakt van een ander soort plastic waar je jammer genoeg juist heel goed vingerafdrukken op ziet. Qua hoogte moet je er goed rekening mee houden dat de hendel compleet open gedaan moet worden om de cups erin te kunnen plaatsen en dat het apparaat dan in totaal een hoogte heeft van 41 cm. In het reservoir aan de achterkant gaat 1 liter water, dus je kunt heel veel kopjes zetten voordat je opnieuw moet vullen.

Hij weet automatisch of je er een groot of een klein cupje in hebt gedaan en geeft dan dus de enkele of dubbele hoeveelheid water. Zo kun je met z’n tweeën koffie drinken of een extra grote bak voor jezelf zetten. Super handig is de functie waarmee je de standaard hoeveelheid van de kleine, middel en grote kopjes kan aanpassen aan jouw koppen/mokken.

Voor de mensen die liever filterkoffie drinken zijn hier ook speciale cups voor, wel even opletten dat je daar eerst een lipje af moet trekken voordat je die in het apparaat stopt. Je krijgt dan dus niet dat bekende schuimlaagje dat je bij alle andere soorten wel op je kopje koffie krijgt.

Praktisch is dat je je kopje klaarzet en op de knop naar keuze duwt en dat het apparaat dan wanneer hij warm is automatisch de koffie gaat zetten. Dat is binnen 20 seconden en met een bescheidener geluid dan andere cupjesautomaten. Een van de weinige nadelen is dat het apparaat best wel even blijft nadruppen.

Het apparaat wordt geleverd in een voornamelijk kartonnen verpakking, dat is milieutechnisch fijn. De aluminium cups van L’or kunnen gerecycled worden, maar de biologisch afbreekbare cupjes van andere merken werken gelukkig ook goed in dit apparaat.

Pluspunten

• reservoir van 1 liter
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • grootte kopjes aan te passen

Minpunten

• blijft even nadruppen
  • vingerafdrukken op bovenkant

pejos 26-04-2022

Dag, na het lezen van jou uitgebreide review zou ik je graag een vraag stellen, als mag?
Wij zijn aan het kijken voor een simpele Nespresso machine en kwamen bij de Philips uit en nu zouden wij graag willen weten of jij met deze machine ook Cups van de Lidl kunt gebruiken?
Smaak is persoonlijk en wij vinden de Lidl cups (verschillende smaken) het lekkerste smaken.
Heb jij ervaring met deze Lidl Cups? En zoja zou ik dan mogen vragen wat jou ervaringen met deze Cups zijn?

Peter

SannieD70 23-11-2021

Superapparaat voor normale en XL koffiecups

Ik wilde deze machine graag testen omdat ik met mijn huidige koffiemachine dure koffie moet kopen en er geen xl cups inkunnen dus was benieuwd naar deze machine.

Ik was blij verrast door deze machine, mooi design en gemakkelijk te bedienen.

De cups (normale of xl cups) gaan gemakkelijk in de machine, en na gebruik vallen ze ook gemakkelijk in de opvangcontainer. Deze is gemakkelijk te legen.
De machine schakelt na gebruik meteen uit.
De watercontainer is gemakkelijk te vullen, deze zou misschien wat groter kunnen zij.

De koffie vond ik echt verrassend goed. Vooral de Grand Matin xl. Deze smaakt naar echte filterkoffie dus zonder cremalaag!

De espresso en ristretto zijn ook heerlijk van smaak. Daarbij vond ik het fijn dat de cremalaag niet zo overheersend was zoals bij mijn huidige machine.

Kortom:

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat en zeker over de koffie en zou het apparaat na het nu getest te hebben zeker willen aanschaffen.

En wel hierom:

+ gemakkelijk in gebruik
+ maakt weinig geluid
+ schakelt na gebruik uit
+ je kunt normale en XL cups in het apparaat gebruiken
+ heerlijke koffie

Het enige minpuntje wat ik zou kunnen vinden is dat de watertank iets groter zou kunnen.

Een echte aanrader en voor de prijs hoef je het niet te laten!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Voor normale en XL cups
  • Machine maakt niet veel lawaai

Minpunten

• Watercontainer kan misschien groter

Tiha 22-11-2021

Heerlijke koffie

Een hele mooi compacte koffieapparaat met een luxe uitstraling. Hij is niet al te groot, waardoor die makkelijk in elke hoek van je keuken past. Heerlijke koffie die je binnen no time hebt gezet.

Pluspunten zijn;
- xxl cups waarbij je 2 kopjes tegelijkertijd kunt zetten.
- opvangbak gebruikte cupjes. Die je dus in 1 keer kunt legen nadat het vol zit.
- Warme koffie

Nadelen;
- Maakt veel geluid
- Kleine waterreservoir

Kortom een goede compacte koffieapparaat met heerlijke koffie. Met de mogelijkheid om 2 kopjes tegelijkertijd te zetten met de xl cupjes. Maakt wat lawaai maar dat is zeker niet al te storend.

Pluspunten

• Xl cupjes voor 2 kopjes
  • Heerlijke koffie
  • Warme koffie

Minpunten

• Lawaai
  • Kleine waterreservoir

Teun 22-11-2021

Aanrader & gebruiksvriendelijk

Een fijn en gebruiksvriendelijk apparaat!

Het is een compact en eenvoudig te bedienen koffiezetapparaat. Door middel van de klep te openen kan je de normale of de XXL cups plaatsen. Met de drie standen kan je altijd je gewenste kop koffie zetten. De drie standen zijn eenvoudig af te stellen om zo de perfecte inhoud passend te maken aan je kopjes. Ook is het zeer eenvoudig om het water bij te vullen door makkelijk het reservoir los te maken en te vullen.

Het apparaat maakt zelf het onderscheid tussen de normale en de XXL cups. Zo hoef je nooit te switchen tussen bepaalde standen en cups.

Nadat je de gewenste knop hebt ingedrukt voor je kop koffie heb je binnen enkele seconden een gevulde kop hete koffie.

Ik ben erg te spreken over de smaak van de koffie. De cups doen niks onder voor het grote andere merk koffiecups!

Het reinigen van het opvangreservoir van de cups gaat zeer eenvoudig door het plateau waar de kopjes op staan naar voren te halen. De onderdelen zijn vaatwasser-proof dus je kan ze makkelijk schoon maken als er wat opgedroogde koffieresten in zitten.

Al bij al is dit een zeer fijn apparaat en het is zeer gebruiksvriendelijk!!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Variatie tussen gewone en XXL cups

Maartje 22-11-2021

Zeer functioneel en mooi

Dit koffiecupapparaat is een mooi en stevig apparaat. Het voelt solide aan als je hem oppakt of verplaatst. Ik vind dat het apparaat er op foto's en tv-reclames groter uitziet dan het daadwerkelijk is. Voor mij is dat een meevaller omdat mijn aanrecht niet al te groot is. Ik heb het apparaat in een hoekje staan.

De handleiding is zeer compact maar hij geeft precies voldoende informatie. Alles wat je moet weten en niet meer dan dat.

Het plaatsen van de cup, ongeacht de maat cup, doe je steeds in dezelfde houder. Je hoeft dus niet van houder te wisselen zoals bij een koffiepadmachine. Het waterreservoir is groot genoeg maar wel lastig los te halen van het apparaat. Misschien is het nog "nieuwigheid" maar het is nog niet verbeterd door het gebruik van de afgelopen tijd.

Heel fijn dat je van een heleboel merken de koffiecups kunt gebruiken. Als je een cup gebruikt voor 2 kopjes gebruikt dan detecteert het apparaat zelf dat het om die maat gaat en gebruikt dan ook automatisch genoeg water voor 2 kopjes. Hij warmt heel snel op. Voor mijn gevoel is hij echt binnen 20 seconden opgewarmd.

Het reservoir voor de cups is aan de kleine kant. Het druppelreservoir is daarintegen groot genoeg.

De variatie die L'Or aan koffie heeft is echt heel groot. Ik heb voor het eerste gebruik de adventskalender van L'Or gekocht. 24 soorten cups varierend van ristretto tot XXL in een grote verscheidenheid aan koffiesterktes. Heerlijk om te drinken!

Een zeer gebruiksvriendelijk apparaat zonder overbodige functies.

Ik ben dik tevreden met dit apparaat!

Pluspunten

• Snel warm
  • Redelijk compact apparaat
  • Geluidsarm
  • Veek soorten/merken cups toepasbaar

Minpunten

• Lastig los te halen waterreservoir

mireille 22-11-2021

barista met genoeg variatie

Ik heb dit apparaat enkele weken mogen testen .
Al bij het uitpakken was ik al blij verrast hij is best klein van formaat wat fijn is want zo komt je keukenblad ook niet vol apparaten te staan .
En er zat een doosje bij met een selectie cups om uit te proberen zowel de kleine als de xxl variant.
Het apparaat ziet er al sjiek uit met de zwarte en goude details .
Wel een klein water reservoir van 0,8 liter (ong. 6 kopjes) maar dit houdt hem wel compact.
De bediening is ook super makkelijk je drukt de hendel omhoog de gekozen cup erin weer dicht kopje eronder en het knopje indrukken van de gewenste sterkte.
Het apparaat start dan zelf op en zet binnen 30 seconden jou perfect gezette koffie onder een druk van 19 bar .
Als hij klaar is schakelt hij ook vanzelf uit zodat je zorgeloos van je bakje koffie kan genieten .
Ook fijn dit apparaat kan twee koppen tegelijk zetten ,1 extra grote kop of een enkel kopje.
de xxl capsules vindt ik persoonlijk super fijn want ben een fanatiek koffiedrinker .
ook hebben ze van de xxl variant de Grand Matin als je hier het lipje van het cupje haalt heb je een lekker kopje filterkoffie .
de barista biedt dus genoeg variatie voor optimaal genot van je perfect gezette koffie.

Pluspunten

• compact
  • mooi design

Minpunten

• klein water reservior

Sandra 20-11-2021

zeker een aanrader

Het apparaat heeft een stijlvolle uitstraling door zijn eenvoud. Het staat stevig en maakt weinig geluid. Bij het in gebruik name is er niet perse een handleiding nodig, het spreekt voor zich. De barista is goed voor een stevig kopje espresso of andere variant. Je kunt eenvoudig de sterkte aanpassen door op een knop met een grotere inhoud te drukken. De koffie is snel en goed warm gezet. Een aanrader!

Pluspunten

• stijlvolle uitvoering
  • werkt snel en duidelijk

Minpunten

• je moet van sterke koffie houden
  • geen melkschuim mogelijkheid