Saeco HD8763/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8763/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

lamama 19-01-2017

spijt van aankoop

Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Bijna 2 jaar in gebruik nu. Een hele uitgave vergeleken met een senseo, en dat geeft niks, als het dan maar goede koffie is. Reviews waren over het algemeen goed, en ik had gelezen dat de koffie heet was wat voor mij heel belangrijk is omdat ik 'm lauw niet lekker vind. Nou, heet is 'ie zeer zeker niet!! Het is warme koffie, maar daar is ook alles mee gezegd. Meteen achterover gieten en klaar is kees. Eigenlijk had ik 'm alleen daarom al meteen terug moeten sturen. Maar ja, dat doe je niet zo snel (ik niet in ieder geval). Cappuccino is nog minder warm en gewone koffie is niet zo lekker, welke bonen en of maling ik ook gebruik. Verder maakt 'ie ontzettend veel herrie met zowel bonen malen als koffie zetten en is de machine heel bewerkelijk met het schoonmaken van de zetgroep, ontkalken, nieuw waterfilter, lekbak legen, om de haverklap is er wat. Sinds een week of 2 komt er nog maar uit 1 pijpje een volle straal koffie, de andere druppelt een beetje. Weer een keer extra ontkalkt en met een tandenstoker door het pijpje heen, maar dat is niet verstopt. Het zal wel ergens van binnen zitten waar ik niet bij kan. Ben geneigd om het hele apparaat in de kliko te mikken zo zat ben ik 'm! Net op marktplaats gekeken, daar staan er zo veel die al na een paar maanden te koop worden aangeboden....dat zegt ook eigenlijk genoeg!

Minpunten

• lauwe koffie
  • maakt veel geluid

Bert 28-10-2016

Geen onderdelen meer leverbaar!

Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Na anderhalf jaar defect en het betreffende onderdeel is niet meer leverbaar. Uit coulance kregen we 100 euro korting op de aankoop van een nieuwe Saeco. Voor ons geen Philips meer.

Minpunten

• niet duurzaam
  • onderdelen niet meer leverbaar

Rinkelk 12-10-2016

Slechte bouwkwaliteit

Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Wij hebben dit apparaat een jaar of 2 a 3 in gebruik. Gekocht in een DE winkel (die er toen nog waren)
De cappuccino en espresso is heerlijk, de koffie wat minder.
De machine maakt (in verhouding met andere bonenmachines) erg veel geluid. Zowel bij het malen als bij het zetten zelf.
Alles aan deze machine is fragiel, dun breekplastic, het waterreservoir-hendel is doormidden gebroken door het gewicht van het water.
Een positief punt is de uitneembare zetgroep.
De machine is inmiddels 2 keer terug geweest (komt geen koffie meer uit) en nu voor de 3e keer en zitten nu dus zonder.

Wij gaan op zoek naar een andere, geen Saeco meer. Ik beveel deze machine dus niet aan.

Pluspunten

• Lekkere cappuccino
  • Lekkere espresso
  • Uitneembare zetgroep

Minpunten

• Snel stuk
  • Minder lekkere koffie
  • Fragiele onderdelen
  • Maakt erg veel herrie

Blijhuis 10-08-2015
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

We hebben dit apparaat nu al meer dan 1 jaar en zijn er nog steeds zeer tevreden over. In het begin even puzzelen met instellen. Hoe sterk je jouw koffie wilt en hoeveel melk je in je cappuccino wilt. Daarna geen problemen. Koffie is ook heet genoeg. Dat spetteren wat hier ook beweert wordt hebben wij geen last van. Schenk gedeelte is voldoende naar beneden te trekken om niet te spetteren. Ook geen last van langzaam druppelen.

tamver 28-07-2015
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Smaak is waardeloos, geen cremalaag, waterige koffie, koude cappuccino.

Apparaat spettert alle kanten op, koffieuitloop is te hoog voor koffie kopjes en al helemaal voor espressokopjes.

Apparaat lekt giga veel water in de lekbak.

Apparaat is wel stiller dan ons vorige apparaat (HD8752) welke vele malen betere koffie maakte.

wkoerten 29-07-2015

Ons apparaat is hiervoor teruggestuurd naar Philips waarna er een nieuw onderdeel is gemonteerd. Overigens: blijft een waardeloos apparaat.

patbbnl 20-01-2015
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

een paar dagen in het bezit van de HD8763, hij zet lekkere koffie, espresso en cappucino. Makkelijk in gebruik. Maakt wel lawaai tijdens het bonen malen maar niet storend. Als je de melk in het reservoir in de koelkast bewaard en dan een cappucino maakt word die niet erg warm. Verder prima apparaat die lekker koffie zet.

haroldkieskeurig 12-12-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Wij hebben deze automaat een week geprobeerd, maar zijn niet tevreden en sturen heb terug.

De smaak van de koffie is net slootwater. Ook op de sterkste stand en de fijnste maalstand blijft het een slap bakkie met een matig cremelaagje. De smaak van de cappuccino is wel goed.

De automaat heeft wel veel mogelijkheden. Met name de automatische cappuccino is erg handig.

De koffie loopt alleen niet goed door. Hij "druppelt" het kopje vol, wat erg lang duurt. Nu vind ik dat niet erg als het een lekker bakkie is, maar dat is helaas niet zo. Doordat de uitloop van de koffie druppelt en niet ver genoeg naar beneden kan worden getrokken, spettert er koffie naast het kopje.

Over de duurzaamheid heb ik geen oordeel omdat we hem na een week hebben teruggestuurd.

tamver 28-07-2015

Hier kan ik me helemaal in vinden. Hiervoor een HD8752 gehad, lawaaiig, met enige regelmaat defect maar zette wel goede koffie. Dit duurdere en geavanceerdere toestel kan qua smaak en cremalaag hier niet aan tippen. Op de cremalaag moet suiker enige tijd blijven liggen dat gaat bij dit apparaat niet lukken. Cremalaag is dun en waterig net als de koffie. Maalgraad staat op zijn fijnst, aroma op z'n sterkst.... Waardeloos toestel.

wkoerten 01-11-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Ik ervaar dit apparaat als een bewerkelijk ding dat maar lauwe koffie maakt. Volgens Philips zou er 80 graden uit moeten komen. Bij mij is dat 75 terwijl de toe te voegen melk niet verder komt dat 60. Als je je kopje niet voorverwarmd dat moet je het snel drinken anders is het te koud. Heb spijt van de aankoop.

wkoerten 06-11-2014

Naar aanleiding van de reactie van Philips: Als ik het zo lees bent u het feitelijk met mij eens. Er is teveel voor nodig om een goede warme kop koffie te maken. En dacht u dat ik uw suggesties niet allemaal al heb uitgeprobeerd. Voor hoe dom houdt u uw klanten eigenlijk. Blijft ook een ander argument dat , let wel, naar mijn mening dit apparaat een bewerkelijk apparaat is dat ik beschouw als een miskoop!

wkoerten 19-02-2015

Minuto One Touch, nou dat is bepaald niet waar. Het is en blijft een bewerkelijk ding dat met kunstgrepen wel een goede kop koffie maakt. Kunstgrepen omdat heet water moet worden gemaakt om de kopjes voor te verwarmen en wij gekookte melk gebruiken want met gebruikmaking van de "eigen" warme/lauwe melk wordt het er niet beter op. Het apparaat is ook al terug geweest voor reparatie. Een nieuwe " spindle " was al na 3 weken noodzakelijk. Ik heb nog altijd spijt van de aankoop en ben blij dat mijn oude machine nog werkt.

wkoerten 26-11-2014

Wij zijn nu bijna een maand verder en wij gaan ons steeds meer ergeren aan dit misbaksel van een apparaat. Wij hebben al moeten ontkalken en krijgen voortdurend meldingen van schoonmaken enz. Hoe dit bij anderen tot een 4 sterren beoordeling kan komen is ons een raadsel. Wij zijn blij dat wij ons vorige apparaat nog hebben.

Officiele reactie van Philips Nederland 05-11-2014

Beste wkoerten,

De optimale temperatuur voor koffie is afhankelijk van uw voorkeur. De temperatuur kan ook verschillen als u deze niet op dezelfde manier meet. Om juist te meten, moet u de thermometer net onder het tuitje waar de kofie uitkomt houden.

Als u de koffie niet heet genoeg vindt, wil ik u inderdaad aanraden om het kopje voor te verwarmen. Zorg er ook voor dat u geen te grote kop gebruikt en dunne kopjes absorberen minder warmte van de koffie dan dikke koppen.

De melk kan u eventueel voorverwarmen in de magnetron.

Philips Webcare

Rinkelk 16-06-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Sinds een paar dagen in bezit, ter vervanging van nespresso (duur!)
Het apparaat voelt wat fragiel aan met al die dunne platen.
Het is wel goed schoon te maken (zetgroep) wat bij mijn vorige Jura niet gemakkelijk ging. Alleen is de lade voor het opvangwater niet zo heel handig.

Gemakkelijk in gebruik, alles werkt heel simpel.
Ik vind het malen niet echt heel erg veel geluid maken in vergelijking met andere machines.

Cappuccino is echt lekker, evenals de espresso. De gewone koffie daarentegen is echt heel erg slap. Ik snap ook niet dat dit bij andere reviews niet naar voren komt. Houdt iedereen van een heel erg slappe bak koffie?

Dit valt me echt heel erg tegen. Ik heb een 5 gegeven voor smaak, puur omdat de cappuccino en espresso wel lekker zijn, maar de gewone koffie krijgt van mij echt niet meer dan een 2.

roderikvanderploeg 02-05-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Prima apparaat maar na vijf maanden gebruik al twee keer stuk.
Hoewel een goede service van philips was ik twee keer mijn apparaat kwijt voor een nieuw waterreservoir en aanuit-schakelaar

wkoerten 01-11-2014

Hoezo "prima apparaat" als hij in 5 maanden al 2 keer stuk is geweest? Ik ben over de mijne ook niet erg te spreken.

Mycall71 17-03-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Na lang wikken en wegen toch voor een volautomaat gegaan. Ik heb jaren genoten van mijn Gaggia New Baby Twin halfautomaat, maar wilde wat meer vrijetijd hebben...

Ik heb, vooralsnog, een perfecte keuze gemaakt. Deze Saeco is niet alleen mooi, gemakkelijk in gebruik, maar hij maakt ook perfecte espresso en cappuccino en daar ging het me natuurlijk om.

De molen maakt flink wat herrie, maar dat is ook het enige minpuntje wat ik kan noemen. Hij kan meer dan dat ik op allerlei sites had gevonden over deze machine. Kokend water geeft hij ook en je kan wel degelijk alles naar believen instellen. Het volautomatisch maken van een cappuccino gaat geweldig met één druk op de knop en dat voor deze prijs!
Ik heb €418,- betaald terwijl hij een dag later €543,- kostte (dat is een stijging van 30 procent!
Waarom zou je nog meer uitgeven?

denwes 17-02-2014
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

10 jaar Senseo gehad maar alles gaat een keer stuk dus nu voor de saeco gekozen prachtig apparaat doet het goed koffie is echt bloedheet voor de rest spreekt het allemaal voor zich de cappuccino is ook echt lekker nog wel even kijken wat echt een beetje goede en betaalbare bonen zijn

Blijhuis 30-05-2014

Wij zijn al jaren te spreken over de bonen van het kruidvat. Ze zijn er alleen als ze ook in de aanbieding zijn. Ik geloof 6,- per kilo. Meestal eens in de 2 maanden een aanbieding. Dan maar gelijk inslaan.

pinokkia 25-12-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Na 8 jaar senseo te hebben. Kwam me die koffie de neusgaten uit en vond het niet meer lekker. Ben ik eerst overgestapt voor 2 jaar terug naar Dolce Gusto. Dat is heerlijke koffie. Maar het werd me een beetje erg prijzig. Zeker als je heel veel visite krijgt.

Voor een week of 3 terug ben ik via internet gaan kijken/vergelijken welke espressomachine zou aanschaffen. Alleen door het vergelijken zag ik door de bomen het bos niet meer. Dus heb ik maar een week later weer gekeken. Nu viel mijn 2 espressomachine op. Dat was de saeco HD8769/01 of deze. Nu zitten er bijna €170 verschil in de "duurdere". Ja wat doe je dan. Ga je voor de duurdere met 2 functies meer of ga je voor de goedkopere versie. Uiteindelijk heb ik toch voor de goedkopere gekozen, omdat de 2 extra functies eigenlijk niet als meerwaarde voor mij toevoegen. Dus heb ik op 9 december 2013 deze espressomachine besteld bij de wehkamp.

Smaak:
Voor de gewone koffie vind ik het nog niet zo lekker. Maar dat kan ook nog niet, want ik heb pas 1 soort bonenkoffie(hema bonen 1KG) geprobeerd. Maar als ik cappuccino koffie maak dan is de smaak weer super heerlijk. Wel valt me op dat zowel gewone koffie als cappuccino de koffie echt heet is in dubbelwandige koffieglazen. Ook als ik de koffie een minuut of 3 laat afkoelen. Dit heb ik nog nergens anders meegemaakt. Zelfs bij een vriendin van mij. Die heeft zo`n jura ENA7.

Mogelijkheden:
Je kan gewone koffie, expresso, cappuccino, latte macchiato, heet water, warme melk maken. Dus je hebt heel veel mogelijkheden.

Gebruiksgemak:
Alles wijzig zichzelf. Met 1 knop cappuccino of latte macchiato maken. De espressomachine reinigt automatisch na 15/30/60 minuten. Ik doe standaard elke avond de waterbak/koffieprutbak/melkkan schoonmaken. Dat is gewoon aan de zijkanten de 2 knoppen indrukken en je haalt de hele boel eruit. Dat is 5 minuten werk. De drukgroep doe ik 1 x in de week onder de lauwe kraan spoelen. Nou dat is 5 minuten werk bij elkaar. Alleen 1 x per maand moet je alles goed doen. Daar kan ik nog niet over oordelen, omdat ik deze espressomachine pas 2 weken heb. Maar ik denk dat alles bij elkaar een uurtje werk is.

Vormgeving:
Lekker compact. Past mooi op onze kleine aanrecht in de hoek. Alleen jammer dat de zilveren uitvoering €100 duurder is. (tenminste waar ik het gekocht heb)

Duurzaamheid:
Kan ik niet over oordelen, want heb net 2 weken deze espressomachine. Deze beoordeel ik pas als ik het zo`n 6 maanden in mijn bezit heb.

1 minpuntje: Het malen geeft best wel veel herrie. Hebben meerdere mensen hier last van?

jantheman050 17-11-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Smaak: Prima, echte koffiesmaak. De heerlijke lucht van de gemalen bonen. Een verademing na een hele tijd pad koffie. Zowel de espresso/lungo als de cappuccino prima op smaak en een goeie schuimlaag!

mogelijkheden: Kan naar mijn mening voor deze prijs nauwelijks worden uitgebreid. Doet alles naar je eigen wensen.

Gebruiksgemak: Hele simpele handleiding, stap voor stap te volgen. Net als de knoppen op het apparaat die voor zich spreken.

vormgeving : staat heel mooi op het aanrecht, klein compact en door de zwarte kleur ook nog redelijk stijlvol

duurzaamheid: alle onderdelen ogen en voelen zeer degelijk aan. Ik kan echter nog niks zeggen over de duurzaamheid op langere termijn aangezien ik deze machine pas enkele dagen in bezit heb.

Jan v M te Utrecht 16-11-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

voor het eerst in het bezit van een volautomatische koffiemachine.
Wij hebben gekozen voor de Saeco Minuto HD8763/01.
Echt lekkere koffie en als je eenmaal de bediening onder de knie hebt ook erg makkelijk.
Van de duurzaamheid kan ik niets zeggen aangezien we hem pas net in huis hebben!

chleg 15-11-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

We hebben voor dit model gekozen vanwege de compacte vorm en de mogelijkheden. Het werkt allemaal heel eenvoudig. Binnen een half uur na het in ontvangst nemen van de doos zit je aan een heerlijke espresso of cappuccino. Het apparaat warmt snel op en levert prima kwaliteit. Helaas was onze machine niet helemaal in orde. Binnen enkele dagen kregen we van de leverancier een nieuw apparaat. Vanwege dit voorval hebben we voor duurzaamheid een paar punten afgetrokken, maar wie weet gaat de HD8763 nu vele jaren mee.

Fam. Peeters 08-11-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Ons gezin bestaat uit espresso en cappuccino drinkers. Voor de HD8763 gekozen omdat deze een geintegreerde melkschuimfunctionaliteit biedt - en dat leek ons de meerprijs tov de 8761 en 8762 wel waard.

De machine is een aantal dagen geleden bezorgd en maakt bij uitpakken en installeren een goede indruk. Het apparaat oogt solide, ondanks een groot aantal plastic elementen. De eerste espresso was prima - fenomenaal van temperatuur en smaak met een mooi klein kraagje. Ook de cappuccino was naar de smaak van onze cappuccinodrinkers, hoewel hier de standaardinstelling inmiddels is aangepast om er iets meer koffie aan toe te voegen. Mooi en stevig melkschuim! (lang houdbare melk, halfvol).

De gebruiksaanwijzing bevat enkele - op het eerste oog - verontrustende zinnen over wekelijks en maandelijks onderhoud, maar dat lijkt vooralsnog allemaal relatief eenvoudig te zijn (een onderhoudssetje aangeschaft). Ondanks het grote waterreservoir, vraagt het apparaat regelmatig om nieuw water - het zelfstandig spoelen en de lekkere koffie zullen hiervoor verwantwoordelijk zijn. Ik weeg dit onderhoud mee onder gebruiksgemak.

Samenvatting: lekkere espresso en cappuccino, met 1 druk op de knop, voor een aangename prijs. Om dit zo te houden wel regelmatig water en bonen bijvullen en onderhouden.

Jalumi 30-10-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Een paar dagen geleden deze machine ontvangen. Uiteraard gelijk uitgebreid getest, en de resultaten zijn heerlijk. Heerlijke espresso, cappuccino en koffie. Als je gebruiksaanwijzing net opent lijkt het ingewikkelder dan het is. Het wijst allemaal voor zich. Je kan voor alle koffie soorten een persoonlijke instelling maken, ideaal. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen, moest wel aangegeven worden ivm posten review,maar Saeco staat bekent om zijn goede machines. Kortom een aanrader!

jawadde 17-10-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Het malen van de koffie vind ik wat te luid, lek bakje is snel vol, maar wel heerlijk koffie en dat met één druk op de knop

Jessica Schouten 11-10-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Sinds twee dagen in het bezit van een Philips Saeco Minuto HD8763/01. Een mooi klein, smal apparaat waar heerlijke koffie uitkomt. Je kunt alles naar eigen wens instellen. Van de maling van je koffiebonen, de sterkte en hoeveelheid van je koffie, naar de juiste afstelling van je thee en melkschuim voor een perfecte cappuchino. Ik kan je zeggen die van mij is perfect, precies zoals ik hem graag drink met heerlijke dikke schuim mmm.
Het afstellen van de juiste koffie wijst zichzelf, het apparaat geeft duidelijk aan wat er van je verwacht wordt zodat er niets mis kan gaan.

Ik ondervond wel een klein nadeel.. Je moet dagelijks je melkreservoir reinigen en de deksel gaat er erg lastig en stroef af. Voor het reinigen moet je de melk eruit halen, opnieuw vullen met water en door laten spoelen. Bij mijn vorige apparaat kon ik op een knopje drukken wat het melkijpje schoonspoot met heet water en de kan met melk dus weer in de koelkast plaatsen. Ik heb het er wel voor over want mijn schuim is nu veel dikker dan bij mijn oude delonghi apparaat en het schuim valt nu niet van mijn lepeltje.
Verder is het apparaat/behuizing van plastic maar dat staat aangegeven en daar betaal je deze mooie prijs ook voor. Ik vond dit verder geen probleem.
Ik ben deze keer gegaan voor een philips apparaat aangezien ik meerdere producten van hun in huis heb en heb ondervonden dat zij een uitstekende service bieden, heel fijn!

jawadde 05-10-2013
Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Mijn eerste kopje koffie is gemaakt en moet eerlijk zeggen smaakt heerlijk.
Het malen van de koffie vind ik iets te luid.
Koffie maken door maar één knop in te drukken zeer gemakkelijk vind ik dat.
Ook cappuccino maken door één knop te gebruiken.
Sterkte van de koffie en de inhoud van een tas koffie kan je ook regelen.
ik heb er ook meteen een Saeco onderhoudsset CA6706 bij gedaan om nog jaren lang te kunnen genieten van een heerlijke koffie met deze apparaat.