Saeco HD8763/01 - Reviews

7,9

Gio 22-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Machine met vele fouten in het ontwerp

5,2
Weinig positiefs te zeggen over deze machine.

- Het waterreservoir is eerder aan de kleine kant, het is uitneembaar maar dat is niet aan te raden. Condenswater van het deksel loopt dan in de ruimte waar het waterreservoir in komt. Een verdwaalde koffieboon van het vlak naast gelegen reservoir geraakt snel onder het waterreservoir waardoor er geen water in de machine komt of het reservoir niet goed te plaatsen is.

- Het bonenreservoir is goed van inhoud, de zwakke helling zorgt dat de laatste bonen nooit de maalmolen bereiken.

- De zetunit is diegene die we al jaren kennen, eenvoudig in onderhoud en simpel uitneembaar.

- Vlak onder de zetunit is een plaatje dat help het restwater af te drijven. Hierin zit een piepklein gaatje dat niet mag verstoppen. Eens om de twee dagen schoonmaken is noodzakelijk.

- De koffie-uitloop is in hoogte regelbaar maar gaat niet laag genoeg voor een espressotas, hierdoor komen er vele spatten op je aanrecht.

Voor de prijs van deze espressomachine zijn er vele betere aankopen op de markt, Saeco is sinds de overname door Philips niet meer het vooraanstaand merk dat we gekend hebben.

Blijhuis 10-08-2015 Product jaar of meer in bezit

9,6
We hebben dit apparaat nu al meer dan 1 jaar en zijn er nog steeds zeer tevreden over. In het begin even puzzelen met instellen. Hoe sterk je jouw koffie wilt en hoeveel melk je in je cappuccino wilt. Daarna geen problemen. Koffie is ook heet genoeg. Dat spetteren wat hier ook beweert wordt hebben wij geen last van. Schenk gedeelte is voldoende naar beneden te trekken om niet te spetteren. Ook geen last van langzaam druppelen.

tamver 28-07-2015 Product paar dagen in bezit

2,8
Smaak is waardeloos, geen cremalaag, waterige koffie, koude cappuccino.

Apparaat spettert alle kanten op, koffieuitloop is te hoog voor koffie kopjes en al helemaal voor espressokopjes.

Apparaat lekt giga veel water in de lekbak.

Apparaat is wel stiller dan ons vorige apparaat (HD8752) welke vele malen betere koffie maakte.

patbbnl 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

een paar dagen in het bezit van de HD8763, hij zet lekkere koffie, espresso en cappucino. Makkelijk in gebruik. Maakt wel lawaai tijdens het bonen malen maar niet storend. Als je de melk in het reservoir in de koelkast bewaard en dan een cappucino maakt word die niet erg warm. Verder prima apparaat die lekker koffie zet.

haroldkieskeurig 12-12-2014 Product paar dagen in bezit

5,5
Wij hebben deze automaat een week geprobeerd, maar zijn niet tevreden en sturen heb terug.

De smaak van de koffie is net slootwater. Ook op de sterkste stand en de fijnste maalstand blijft het een slap bakkie met een matig cremelaagje. De smaak van de cappuccino is wel goed.

De automaat heeft wel veel mogelijkheden. Met name de automatische cappuccino is erg handig.

De koffie loopt alleen niet goed door. Hij "druppelt" het kopje vol, wat erg lang duurt. Nu vind ik dat niet erg als het een lekker bakkie is, maar dat is helaas niet zo. Doordat de uitloop van de koffie druppelt en niet ver genoeg naar beneden kan worden getrokken, spettert er koffie naast het kopje.

Over de duurzaamheid heb ik geen oordeel omdat we hem na een week hebben teruggestuurd.

wkoerten 01-11-2014 Product paar weken in bezit

Ik ervaar dit apparaat als een bewerkelijk ding dat maar lauwe koffie maakt. Volgens Philips zou er 80 graden uit moeten komen. Bij mij is dat 75 terwijl de toe te voegen melk niet verder komt dat 60. Als je je kopje niet voorverwarmd dat moet je het snel drinken anders is het te koud. Heb spijt van de aankoop.

Rinkelk 16-06-2014 Product paar dagen in bezit

6,8
Sinds een paar dagen in bezit, ter vervanging van nespresso (duur!)
Het apparaat voelt wat fragiel aan met al die dunne platen.
Het is wel goed schoon te maken (zetgroep) wat bij mijn vorige Jura niet gemakkelijk ging. Alleen is de lade voor het opvangwater niet zo heel handig.

Gemakkelijk in gebruik, alles werkt heel simpel.
Ik vind het malen niet echt heel erg veel geluid maken in vergelijking met andere machines.

Cappuccino is echt lekker, evenals de espresso. De gewone koffie daarentegen is echt heel erg slap. Ik snap ook niet dat dit bij andere reviews niet naar voren komt. Houdt iedereen van een heel erg slappe bak koffie?

Dit valt me echt heel erg tegen. Ik heb een 5 gegeven voor smaak, puur omdat de cappuccino en espresso wel lekker zijn, maar de gewone koffie krijgt van mij echt niet meer dan een 2.

roderikvanderploeg 02-05-2014 Product paar dagen in bezit

6,6
Prima apparaat maar na vijf maanden gebruik al twee keer stuk.
Hoewel een goede service van philips was ik twee keer mijn apparaat kwijt voor een nieuw waterreservoir en aanuit-schakelaar

Mycall71 17-03-2014 Product paar dagen in bezit

Na lang wikken en wegen toch voor een volautomaat gegaan. Ik heb jaren genoten van mijn Gaggia New Baby Twin halfautomaat, maar wilde wat meer vrijetijd hebben...

Ik heb, vooralsnog, een perfecte keuze gemaakt. Deze Saeco is niet alleen mooi, gemakkelijk in gebruik, maar hij maakt ook perfecte espresso en cappuccino en daar ging het me natuurlijk om.

De molen maakt flink wat herrie, maar dat is ook het enige minpuntje wat ik kan noemen. Hij kan meer dan dat ik op allerlei sites had gevonden over deze machine. Kokend water geeft hij ook en je kan wel degelijk alles naar believen instellen. Het volautomatisch maken van een cappuccino gaat geweldig met één druk op de knop en dat voor deze prijs!
Ik heb €418,- betaald terwijl hij een dag later €543,- kostte (dat is een stijging van 30 procent!
Waarom zou je nog meer uitgeven?

denwes 17-02-2014 Product paar dagen in bezit

10 jaar Senseo gehad maar alles gaat een keer stuk dus nu voor de saeco gekozen prachtig apparaat doet het goed koffie is echt bloedheet voor de rest spreekt het allemaal voor zich de cappuccino is ook echt lekker nog wel even kijken wat echt een beetje goede en betaalbare bonen zijn

pinokkia 25-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na 8 jaar senseo te hebben. Kwam me die koffie de neusgaten uit en vond het niet meer lekker. Ben ik eerst overgestapt voor 2 jaar terug naar Dolce Gusto. Dat is heerlijke koffie. Maar het werd me een beetje erg prijzig. Zeker als je heel veel visite krijgt.

Voor een week of 3 terug ben ik via internet gaan kijken/vergelijken welke espressomachine zou aanschaffen. Alleen door het vergelijken zag ik door de bomen het bos niet meer. Dus heb ik maar een week later weer gekeken. Nu viel mijn 2 espressomachine op. Dat was de saeco HD8769/01 of deze. Nu zitten er bijna €170 verschil in de "duurdere". Ja wat doe je dan. Ga je voor de duurdere met 2 functies meer of ga je voor de goedkopere versie. Uiteindelijk heb ik toch voor de goedkopere gekozen, omdat de 2 extra functies eigenlijk niet als meerwaarde voor mij toevoegen. Dus heb ik op 9 december 2013 deze espressomachine besteld bij de wehkamp.

Smaak:
Voor de gewone koffie vind ik het nog niet zo lekker. Maar dat kan ook nog niet, want ik heb pas 1 soort bonenkoffie(hema bonen 1KG) geprobeerd. Maar als ik cappuccino koffie maak dan is de smaak weer super heerlijk. Wel valt me op dat zowel gewone koffie als cappuccino de koffie echt heet is in dubbelwandige koffieglazen. Ook als ik de koffie een minuut of 3 laat afkoelen. Dit heb ik nog nergens anders meegemaakt. Zelfs bij een vriendin van mij. Die heeft zo`n jura ENA7.

Mogelijkheden:
Je kan gewone koffie, expresso, cappuccino, latte macchiato, heet water, warme melk maken. Dus je hebt heel veel mogelijkheden.

Gebruiksgemak:
Alles wijzig zichzelf. Met 1 knop cappuccino of latte macchiato maken. De espressomachine reinigt automatisch na 15/30/60 minuten. Ik doe standaard elke avond de waterbak/koffieprutbak/melkkan schoonmaken. Dat is gewoon aan de zijkanten de 2 knoppen indrukken en je haalt de hele boel eruit. Dat is 5 minuten werk. De drukgroep doe ik 1 x in de week onder de lauwe kraan spoelen. Nou dat is 5 minuten werk bij elkaar. Alleen 1 x per maand moet je alles goed doen. Daar kan ik nog niet over oordelen, omdat ik deze espressomachine pas 2 weken heb. Maar ik denk dat alles bij elkaar een uurtje werk is.

Vormgeving:
Lekker compact. Past mooi op onze kleine aanrecht in de hoek. Alleen jammer dat de zilveren uitvoering €100 duurder is. (tenminste waar ik het gekocht heb)

Duurzaamheid:
Kan ik niet over oordelen, want heb net 2 weken deze espressomachine. Deze beoordeel ik pas als ik het zo`n 6 maanden in mijn bezit heb.

1 minpuntje: Het malen geeft best wel veel herrie. Hebben meerdere mensen hier last van?

jantheman050 17-11-2013 Product paar dagen in bezit

Smaak: Prima, echte koffiesmaak. De heerlijke lucht van de gemalen bonen. Een verademing na een hele tijd pad koffie. Zowel de espresso/lungo als de cappuccino prima op smaak en een goeie schuimlaag!

mogelijkheden: Kan naar mijn mening voor deze prijs nauwelijks worden uitgebreid. Doet alles naar je eigen wensen.

Gebruiksgemak: Hele simpele handleiding, stap voor stap te volgen. Net als de knoppen op het apparaat die voor zich spreken.

vormgeving : staat heel mooi op het aanrecht, klein compact en door de zwarte kleur ook nog redelijk stijlvol

duurzaamheid: alle onderdelen ogen en voelen zeer degelijk aan. Ik kan echter nog niks zeggen over de duurzaamheid op langere termijn aangezien ik deze machine pas enkele dagen in bezit heb.

Jan v M te Utrecht 16-11-2013 Product paar dagen in bezit

voor het eerst in het bezit van een volautomatische koffiemachine.
Wij hebben gekozen voor de Saeco Minuto HD8763/01.
Echt lekkere koffie en als je eenmaal de bediening onder de knie hebt ook erg makkelijk.
Van de duurzaamheid kan ik niets zeggen aangezien we hem pas net in huis hebben!

chleg 15-11-2013 Product paar weken in bezit

We hebben voor dit model gekozen vanwege de compacte vorm en de mogelijkheden. Het werkt allemaal heel eenvoudig. Binnen een half uur na het in ontvangst nemen van de doos zit je aan een heerlijke espresso of cappuccino. Het apparaat warmt snel op en levert prima kwaliteit. Helaas was onze machine niet helemaal in orde. Binnen enkele dagen kregen we van de leverancier een nieuw apparaat. Vanwege dit voorval hebben we voor duurzaamheid een paar punten afgetrokken, maar wie weet gaat de HD8763 nu vele jaren mee.

Fam. Peeters 08-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ons gezin bestaat uit espresso en cappuccino drinkers. Voor de HD8763 gekozen omdat deze een geintegreerde melkschuimfunctionaliteit biedt - en dat leek ons de meerprijs tov de 8761 en 8762 wel waard.

De machine is een aantal dagen geleden bezorgd en maakt bij uitpakken en installeren een goede indruk. Het apparaat oogt solide, ondanks een groot aantal plastic elementen. De eerste espresso was prima - fenomenaal van temperatuur en smaak met een mooi klein kraagje. Ook de cappuccino was naar de smaak van onze cappuccinodrinkers, hoewel hier de standaardinstelling inmiddels is aangepast om er iets meer koffie aan toe te voegen. Mooi en stevig melkschuim! (lang houdbare melk, halfvol).

De gebruiksaanwijzing bevat enkele - op het eerste oog - verontrustende zinnen over wekelijks en maandelijks onderhoud, maar dat lijkt vooralsnog allemaal relatief eenvoudig te zijn (een onderhoudssetje aangeschaft). Ondanks het grote waterreservoir, vraagt het apparaat regelmatig om nieuw water - het zelfstandig spoelen en de lekkere koffie zullen hiervoor verwantwoordelijk zijn. Ik weeg dit onderhoud mee onder gebruiksgemak.

Samenvatting: lekkere espresso en cappuccino, met 1 druk op de knop, voor een aangename prijs. Om dit zo te houden wel regelmatig water en bonen bijvullen en onderhouden.

Jalumi 30-10-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Een paar dagen geleden deze machine ontvangen. Uiteraard gelijk uitgebreid getest, en de resultaten zijn heerlijk. Heerlijke espresso, cappuccino en koffie. Als je gebruiksaanwijzing net opent lijkt het ingewikkelder dan het is. Het wijst allemaal voor zich. Je kan voor alle koffie soorten een persoonlijke instelling maken, ideaal. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen, moest wel aangegeven worden ivm posten review,maar Saeco staat bekent om zijn goede machines. Kortom een aanrader!

jawadde 17-10-2013 Product paar weken in bezit

Het malen van de koffie vind ik wat te luid, lek bakje is snel vol, maar wel heerlijk koffie en dat met één druk op de knop

Jessica Schouten 11-10-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Sinds twee dagen in het bezit van een Philips Saeco Minuto HD8763/01. Een mooi klein, smal apparaat waar heerlijke koffie uitkomt. Je kunt alles naar eigen wens instellen. Van de maling van je koffiebonen, de sterkte en hoeveelheid van je koffie, naar de juiste afstelling van je thee en melkschuim voor een perfecte cappuchino. Ik kan je zeggen die van mij is perfect, precies zoals ik hem graag drink met heerlijke dikke schuim mmm.
Het afstellen van de juiste koffie wijst zichzelf, het apparaat geeft duidelijk aan wat er van je verwacht wordt zodat er niets mis kan gaan.

Ik ondervond wel een klein nadeel.. Je moet dagelijks je melkreservoir reinigen en de deksel gaat er erg lastig en stroef af. Voor het reinigen moet je de melk eruit halen, opnieuw vullen met water en door laten spoelen. Bij mijn vorige apparaat kon ik op een knopje drukken wat het melkijpje schoonspoot met heet water en de kan met melk dus weer in de koelkast plaatsen. Ik heb het er wel voor over want mijn schuim is nu veel dikker dan bij mijn oude delonghi apparaat en het schuim valt nu niet van mijn lepeltje.
Verder is het apparaat/behuizing van plastic maar dat staat aangegeven en daar betaal je deze mooie prijs ook voor. Ik vond dit verder geen probleem.
Ik ben deze keer gegaan voor een philips apparaat aangezien ik meerdere producten van hun in huis heb en heb ondervonden dat zij een uitstekende service bieden, heel fijn!

jawadde 05-10-2013 Product paar dagen in bezit

Mijn eerste kopje koffie is gemaakt en moet eerlijk zeggen smaakt heerlijk.
Het malen van de koffie vind ik iets te luid.
Koffie maken door maar één knop in te drukken zeer gemakkelijk vind ik dat.
Ook cappuccino maken door één knop te gebruiken.
Sterkte van de koffie en de inhoud van een tas koffie kan je ook regelen.
ik heb er ook meteen een Saeco onderhoudsset CA6706 bij gedaan om nog jaren lang te kunnen genieten van een heerlijke koffie met deze apparaat.