Krups EA8738 Intuition Preference EA8738 Volautomatische Espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA8738 Intuition Preference EA8738 Volautomatische Espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

a*******@p******** 15-04-2024

Duur apparaat, veel problemen met melk opschuimen en 2 jaar en twee maanden heeft ie het helemaal begeven.Net buiten de garantie.
Bel je met Krups consumenten dienst en krijg je als antwoord dat is gewoon pech. Mail jouw de reset procedure als dat niet helpt stuur je maar hem op naar ons reparatie bedrijf.
Dan krijg je van hun wel bericht wat de kosten zijn en of die nog te repareren zijn en dan kun mag je beslissen wat je er mee doet.
Had toch wel meer service verwacht van Krups, zeer teleur gesteld!

B******@l****** 27-11-2023

Een echte miskoop

Een echte miskoop dit apparaat. De melkschuimfunctie ie echt een ramp. Telkens waterige melk. Wat ik ook doe. Schoonmaken volgens de specificaties, wat dan ook. Een duur apparaat, net twee jaar geleden gekocht. Echt zonde van het geld geweest.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Melkschuimer kwaliteit is vaak erg slecht
  • Gaat regelmatig onaangekondigd spoelen.

Bart 06-06-2023

Heel wisselende kwaliteit cappuccino o

Ik vind de cappuccinofunctie echt slecht. Het resultaat is heel wisselend. De ene keer een prima cappuccino, en volgend kopje lauwe koffie verkeerd. Maak het apparaat heel regelmatig schoon volgens de specificaties van Krups. Volgende keer schaf ik zeker een andere machine aan dan deze Krups.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Niet moeilijk te reinigen

Minpunten

• Zeer wisselende kwaliteit cappucino
  • Maak wel veel herrie
  • Is behoorlijk tfaag

Bart 10-10-2022

Een hele fijne koffiemachine

Heb dit apparaat gekocht tijdens een cashback actie. Heb er zeker geen spijt van. Een dijen machine, makkelijk in gebruik en prima koffie en cappuccino e.d. enige minpuntje vind ik de ophanging van het melkpijpje. Moet je zelf.plakken op de machine. Is niet mooi en laat snel los. Daar had Krups wel wat beters op kunnen bedenken.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Hele lekkere koffie in verschillende varianten.
  • Groot waterreservoir
  • Mogelijk om twee koppen tegelijk te maken

Minpunten

• Ophanging melkpijpje
  • Apparaat reageert ietwat traag

m*************@l****** 04-01-2022

Fantastische machine ook na 1 jaar

Fantastische koffiemachine! Wij hebben hem nu ongeveer één jaar in gebruik en zijn er heel tevreden over, koffie kun je goed afstellen en de melk specialiteiten maakt deze machine ook top! Ik lees in sommige reviews dat de kwaliteit niet goed of sterk genoeg is, echter ondervind ik daar weinig problemen. Wij zijn fanatieke koffiedrinkers en ik zou deze echt zonder nadenken zo weer kopen!

Pluspunten

• Mooie machine
  • Koffie goed af te stellen naar smaak
  • Melk producten zijn echt goed
  • makkelijk schoonmaken
  • compact en best stil

Minpunten

• koffiemachine glanst, dus snel vies
  • favorieten hebben voorgeprogrammeerde namen
  • aan/uit gevoelig voor viezigheid/water

f*************@g******** 02-10-2021

Een paar weken geleden dit apparaat aangeschaft. Hij heeft het nog geen 2 weken goed gedaan. Na 2 weken was het apparaat volledig van slag, ging vanzelf aan en ook weer uit. Bij het maken van een kop koffie begon hij spontaan te spoelen. Ik heb hem teruggebracht naar de Media markt voor reparatie. Na 2 weken was het apparaat weer terug ( er kon geen storing worden gevonden ) en na het maken van 1 kop koffie begon dezelfde ellende opnieuw. Dus maar weer teruggebracht voor een volgende reparatie.
Bespaar je deze ellende door dit apparaat niet tekomen!

Pluspunten

Minpunten

• Bijzonder slechte kwaliteit

Monique 06-06-2021

Fijne machine

We hebben deze machine nu 3 wkeken in gebruik. Ik zocht een mooie machine die niet teveel plaats op het aanrecht innam. Deze is net wat minder diep dan andere apparaten. En het is een fantastisch apparaat. Diversen instellingen, sterkte, warmte, hoeveelheid water in ml. En je zet je voorkeuren vast. Smaak van koffie is natuurlijk voor iedereen anders dus daar ga ik hier niets over zeggen. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald merk, dat moet je zelf even uitzoeken en experimenteren met de diversen koffie soorten, van ristretto tot café machiatto of van doppio tot americano alles is mogelijk. Ook zit er een heet water functie op. En de melkfunctie maakt mooie dikke melkschuim. Groot water reservoir, groter dan bij andere apparaten. En niet geheel onbelangrijk, het is een machine die je heel makkelijk schoonmaakt. Wij zetten aan het eind van de dag gewoon even de functie automaat spoelen aan en kind kan de was doen.

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden
  • Groot water reservoir
  • Hete koffie
  • Compact apparaat
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken

AnAn 06-01-2021

Mooi design en makkelijk in gebruik

Mooi design, maar veel onderdelen zijn wel van plastic. Geen idee hoe duurzaam het is. Vooral de losse melkbeker is erg licht. Het apparaat heeft een mooi helder kleurendisplay. De verschillende opties spreken voor zich en is echt voor iedereen daardoor te bedienen. Koffie, met de juiste bonen, is heerlijk. Het melkschuim daarentegen valt wat tegen. Bij de duurdere apparaten duurt het een tijd totdat de koffie erbij komt (eerst melkschuim, dan wachten en dan de koffie), wat zorgt voor mooiere lagen koffie en melkschuim. Het schoonmaken van het melkdeel is wat tijdrovend, maar als je het meteen goed doorspoelt zal dit niet elke keer nodig zijn. Gelukkig is de temperatuur van de koffie goed, want lauwe koffie is gewoon niet lekker. En ook een voordeel is dat het apparaat snel gereed voor gebruik is. Op naar de volgende heerlijke kopjes koffie. Tip: de cappuccino en latte machiato is lekkerder als je 3 boontjes selecteert. De filtermaling heb ik op 3 gezet. Dan echt wel lekker ;-) *** Na enkele weken gebruik, nog steeds tevreden. De cappuccino blijft de grote favoriet!

Pluspunten

• mooi design
  • snel opgewarmd
  • lekkere koffie
  • veel keuzemogelijkheden
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• plastic onderdelen
  • melkschuim kan beter

Coinman 04-01-2021

Mooie, compacte machine die prima koffie zet

Redelijk compact apparaat, volledig uitgevoerd in glanzend zwart kunststof. Dat ziet er erg fraai uit, maar laat ook snel vingerafdrukken zien. Zeker omdat je gebruik maakt van aanraakbediening. Die bediening is overigens heel eenvoudig. Naast een aan/uitknop heb je nog een homeknop en een touchpanel waarop heel fraai de koffiesoorten worden getoond. Je kunt door de koffiekopjes scrollen tot je de smaak tegenkomt die je wil. Als je daarop klikt heb je nog de mogelijkheid om koffiesterkte en hoeveelheid water in te stellen. Wil je sneller je favoriete koffie maken, dan kun je een 'recept' in de favorieten zetten en met 1 druk op de knop de juist koffie maken. Het display is wel wat trager dan we van moderne touchscreens gewend zijn.

Reiniging
Elke keer dat je het toestel aanzet spoelt de machine automatisch (in te stellen) om de koffieloop te reinigen. Heb je melkschuim gemaakt, dan moet je handmatig het aanzuigbuisje spoelen en spoelt het apparaat zelf het koffiekanaal. Je kunt de uitloop makkelijk uit elkaar halen om extra schoon te maken. Het display laat je daarvoor foto's zien. Eens in de zoveel tijd geeft de machine aan dat je een reinigingspil moet toedienen. Verdere reiniging is niet mogelijke en blijkbaar niet nodig. Ik vraag me af of dat op de lange duur genoeg is. Bij mijn vorige machine moest ik toch 1 keer in de week het binnenwerk goed uitspoelen anders ontstond er schimmel. We zullen zien hoe dat uitpakt.

Handling
Het waterreservoir is groot genoeg om een 10-tal kopjes koffie te zetten, maar het hengsel voelt niet heel stevig. Er zit een kalkfilter in dat je ook af en toe moet vervangen. De machine geeft aan wanneer je het bakje met residu en het lekbakje moet legen. Het reservoir voor bonen is ook zodanig groot dat je niet elke dag hoeft bij te vullen en sluit luchtdicht af.

Smaak
Het allerbelangrijkste is natuurlijk de smaak. Ik heb de maalgraaf op het een na fijnste niveau gezet. De koffie is goed warm en smaakt goed. Mijn favoriet is de Americano. De zettijd daarvan is echter behoorlijk lang omdat er eerst een espresso wordt gemaakt, vervolgens de machine opwarmt om er kokend heet water bij te doen. De recepten met melk gaan heel simpel en geven een perfect resultaat. Ik verwarm de kopjes altijd voor met heet water uit de Quooker en dan is elk drankje goed warm.

Pluspunten

• compact
  • fraai display
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• twijfel over reiniging
  • iets traag werkend display

SdeV 04-01-2021

Luxe!

Gisteren het koffie apparaat ontvangen om te testen voor The Insiders. Snel geïnstalleerd met duidelijke instructies via het touchscreen. Kwaliteit van de koffie (in combinaties met zorgvuldig uitgekozen bonen) echt restaurant waardig! Al drie “recepten” opgeslagen. Dat gaat met één druk op de knop waardoor ik gemakkelijk het favoriete kopje koffie van mij of een ander zet. Tot nog toe erg enthousiast over het apparaat

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Gemakkelijk reinigen
  • Mogelijkheid om favorieten op te slaan

VeraGH 01-01-2021

Een geweldig apparaat van Krups!

Geweldig apparaat! Na veel onderzoek in de bonen koffiemachines, uitgekomen bij de Krups Intuition preference EA8738 volautomatische espressomachine. Het apparaat sprak ons aan vanwege de vele functies en het mooie design. Ik houd erg van Latte Machiato en wilde dan ook dan deze te maken van met onze nieuwe machine. Heerlijk! Heel makkelijk switch je naar een andere soort koffie. Het apparaat geeft alles aan, wanneer het ontkalkt moet worden, maar ook het spoelen na ieder gebruik.
Je kunt kiezen uit verschillende sterktes koffie, maar ook in verschillende sterktes van het malen van de bonen. Daarnaast is de grootte van de kop koffie ook aan te geven in 3 verschillen. Nadat je de koffie hebt gevonden die het best bij je past, sla je deze makkelijk op in het apparaat. Zodat je een volgende keer kan blijven genieten van de heerlijke koffie. Al met al een toppertje!

Pluspunten

• makkelijk te onderhouden
  • heerlijke koffie

Minpunten

• even uitvogelen hoe hij werkt

Isabelletje14 28-12-2020

Heerlijke koffie in een handomdraai

Het apparaat ziet er erg stylish uit. Echt een eyecatcher op het aanrecht. Je kan veel verschillende soorten koffie maken en allemaal smaken ze heerlijk l. Daarnaast is het apparaat heel gebruiksvriendelijk. Het toucheren werkt super en als al je het apparaat moet kegen of schoonmaken, krijg je een melding.
Ik vind het wat aan de dure kant, en het melk slangetje zit vast met we soort leukoplast, maar verder geen klachten

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Ook thee te zetteb
  • Vormgeving

Minpunten

• Prijs
  • Slangetje

ivostaal 27-12-2020

Bediening
Zeer prettige intuitive bediening. Het apparaat geeft zelf aan of en wat en hoe er iets gedaan moet worden. Voorbeelden hiervan zijn: het legen van de opvangbakjes, het vullen van het water en het reinigen van de melkopschuim unit. Verder is het mogelijk je favorieten te programmeren, zodat je in no-time je lekkerste kop koffie kan zetten naar je eigen smaak.

Uiterlijk
Het apparaat heeft een mooi design en misstaat in geen enkele keuken. De watertank is mooi weggewerkt aan de achterkant en zeer ruim van inhoud.

Gebruik
Naast de fijne inuitive bediening, maakt het apparaat minder lawaai tijdens het malen dan eerdere die ik heb gehad. Het melkschuim voor desbetreffende koffievarianten is zeer stevig en goed van smaak. De smaak van de koffie is te beïnvloeden door het instellen van de maalgraad van de bonen. Ten slotte is het apparaat goed schoon te houden.

Pluspunten

• watertank
  • bedeining

Minpunten

• residu tank vaak legen

Joyce 23-12-2020

De Krups Espresso heeft verschillende variaties koffie waar uit je kunt kiezen. Dit gaat makkelijk via het toch screen. Zodra de koffie gezet is ruik hoe lekker deze is. Met losse melkkan die makkelijk is een te sluiten kun je ook nog eens lekkere Macchiato of Cappuccino maken.

Hele fijne koffie machine

Pluspunten

• Handig te installeren
  • handig in gebruik

Keeden 22-12-2020

Fijn gebruiksvriendelijk apparaat

Ik heb dit apparaat nu enkele weken in gebruik en ben er erg tevreden over.
Het is eenvoudig om de koffie aan te passen naar ieders smaak qua sterkte en hoeveelheid.
Ook kun je , je favoriete smaak makkelijk opslaan bij je favorieten.
Elke koffie heeft dan een eigen kleur en je kan ook instellen op welk moment je koffie drinkt.
Het touchscreen werkt ook makkelijk en snel.
De tijd die deze machine nodig heeft om een kopje koffie of twee te zetten is ook prima.
De melkkan maakt aanvaardbaar schuim maar maakt de koffie naar mijn smaak te lauw.
Ik gebruik nu een aparte melkopschuimer.
Groot voordeel vindt ik ook het grote waterreservoir .
En het legen van het restwater en de gemalen bonen gaat ook simpel en snel.
Al met al een fijn apparaat dus.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Lauwe melk

Michelle Ravesteyn 22-12-2020

Makkelijk apparaat en heerlijke koffie

Het apparaat bevalt prima. Fijn is dat je de diverse koffies kan aanpassen aan je eigen voorkeur in grootte en sterkte. Dit gaat allemaal via het touchscreen. Ook kan je je favoriete koffies opslaan. Wat wel fijn zou zijn is iets meer informatie over de verschillende maalstanden.
De machine is makkelijk te bedienen je wordt stap voor stap geholpen bij de schoonmaak van het melk gedeelte. Het apparaat geeft na iedere melkdrank de vraag of je dat gedeelte wilt schoon maken maar je kunt dat uitstellen tot je laatste zetbeurt.
Enige twee min punten vindt ik, dat de machine niet spoelt voor het uitschakelen (dit kan wel handmatig) en dat de koffies met melk warmer zouden mogen zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Melkdranken mogen warmer
  • Spoelt niet automatisch bij uitschakelen

Mariska vs 22-12-2020

Top apparaat

Wat een heerlijke koffie en wat een gemak. Ook dat t programma stopt wanneer bonen of water op is en Na vullen weer doorgaat is super. Heerlijke koffie. Goede melk schuim(net slagroom) Veel keuzes in koffie en ook de heet water functie is top. Geen witte puntjes in mijn thee

Pluspunten

• Veel variaties
  • Heet water

Minpunten

• Veel geluid

marijke 21-12-2020

Heerlijke koffie

Het apparaat heeft een mooi uiterlijk en is makkelijk te bedienen. De installatie ging gemakkelijk. Het apparaat heeft weinig onderhoud nodig. Het is leuk dat je verschillende kleuren kan selecteren voor je favoriete drankje.
De melkschuim van de cappuccino en latte machiato is van stevige kwaliteit. De koffie is heerlijk!

Pluspunten

• Melkschuim
  • Weinig onderhoud
  • Mooi uiterlijk

tessheuvel 20-12-2020

Zeer gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Wij hebben nu 6 weken dit apparaat uitgeprobeerd en zijn nog steeds zeer tevreden. De vele opties worden erg gemakkelijk weergegeven en het display reageert prima op touch. De verschillende soorten koffie zijn erg goed, van super sterk tot een slap bakkie. Ook is de cappuccino erg goed, de schuimlaag is bijna perfect, en de verhouding koffie en melk is goed gebalanceerd.
Je kunt de resten van de gebruikte bonen goed legen via de zijkant van het apparaat. Ook het legen van het opvangbankje is top, aan de onderkant. Het waterreservoir zit aan de achterkant, dat is voor mij een van de nadelen.
Ook is de bevestiging van het houdertje van de melkslang niet stevig genoeg, daardoor valt het slangetje steeds.
Maar, hij is bijzonder stil, en maakt heerlijke koffies!

Pluspunten

• opvangbakje aan zijkant
  • veel verschillende opties

Minpunten

• waterreservoir achterkant
  • houder melkslang

Iris 18-12-2020

Geweldige machine!

Heel mooi apparaat, makkelijk te installeren en de bediening wordt heel makkelijk gemaakt door het touchscreen die je precies verteld welke handelingen je moet verrichten. Na het maken van bijvoorbeeld een latte macchiato zegt hij je ook hoe je moet reinigen. Het bijgeleverde melkkannetje is zeer handig na gebruik kan je hem dichtdoen en in de koelkast zetten. Hij heeft veel mogelijkheden en je kan alles precies zo instellen hoe jij je bakkie koffie wilt hebben en wat voor soort en daarna toevoegen aan je favorieten zodat je de volgende keer snel je keuze kan maken. Hij maakt ook niet teveel herrie tijdens het malen en de koffie is zalig! Ik kan alleen maar zeggen: aanrader!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Makkelijk bediening
  • Bijgevoegde melkkan
  • Goede smaak

Linger 18-12-2020

Veel mogelijkheden maar fine-tuning is nodig

Het apparaat is eenvoudig in gebruik, zelfs zonder handleiding kom je al een heel eind met de installatie. Het is een vrij groot apparaat maar vanwege de kleur valt hij niet zoveel op, op ons aanrecht.

Er zijn veel mogelijkheden in sterkte, hoeveelheid en variaties. Na een tijdje wat varianten en sterktes geprobeerd te hebben weet ik mijn favorieten wel te vinden, deze kan je makkelijk wegzetten onder 'favorieten' waardoor je niet het hele menu af hoeft.

Het grote waterreservoir is erg handig maar oogt niet heel stevig, vraag mij af hoe lang het hengsel heel blijft. Heb het gevoel dat dit apparaat veel koffie verbruikt, maar omdat ik geen ervaring heb met andere automaten kan het hiermee te maken hebben.

Een groot nadeel vind ik het touchscreen en menu waar je doorheen dient te scrollen, deze werkt erg traag en zit daardoor nog eens verkeerd. Ook is het apparaat vrij groot en neemt het op mijn aanrecht redelijk wat ruimte in. De melk wordt niet mooi zo lobbig opgeschuimd als ik had gehoopt (veel soorten melk geprobeerd) en is verhoudingsgewijs teveel. De bijgeleverde plastic melkkan was voor mij niet van toegevoegde waarde. Daarnaast lijken niet alle onderdelen even stevig en mooi afgewerkt: klep om koffiebonen bij te vullen, bevestiging voor melkbuisje lag er binnen een week vanaf.

Al met al vind ik daardoor de prijs wat te hoog voor hetgeen wat je terugkrijgt; een paar lekkere kopjes koffie uit een vrij traag apparaat wat veel ruimte inneemt en nog wat updates nodig heeft.

Pluspunten

• Veel opties
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Vrij traag touchscreen
  • Overzicht is onhandig
  • Niet alles voelt even stevig