Philips EP5444

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips EP5444 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HansPurmerend 05-10-2020

Latte Go en melkschuim ok, verder drama.

Geschreven voor: Philips EP5444

Apparaat sinds twee weken in bezit. Gaat morgen weer retour. Reden: Zeer onregelmatige hoeveelheden koffie. De lekbak loopt razend snel vol. Het lijkt wel of het systeem de koffie niet door de afgifte geperst krijgt. Als je naar de video’s kijkt over het onderhoud schrik je je wezenloos: met een tubetje vet moet je op de meest onmogelijke punten invetten. Philips heeft heel veel heel dure onderhoudsmiddelen. Voor de Latte Go, voor de ontkalking en dan de Aqua Clean filter: 50 Euro voor drie stuks, voor een jaar! De Aqua Clean Filter moet in de waterbak gedrukt worden maar klemt zich niet vast waardoor deze gaat drijven.
Enig pluspunt is het Latte Go melkschuimsysteem, dat werkt erg goed en geeft heel mooie schuim zonder veel af te wassen onderdelen. Maar spijt? Ja, ik verlang terug naar de vrijwel onderhoudsvrije, super betrouwbare Delonghi die ons jaren zonder storing nooit in de steek gelaten heeft.

Pluspunten

• Latte Go en melkschuim

Minpunten

• Veel te veel onderhoud
  • Onregelmatige hoeveelheden koffie
  • Drijvend Aqua Clean Filter
  • Lekbak loopt te snel vol
  • Signaleert vol koffiedikbakje niet op tijd