Krups KP3408 Genio S Plus KP3408 automatische koffiemachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP3408 Genio S Plus KP3408 automatische koffiemachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ron 05-01-2024

Niet helemaal tevreden

Zo'n 2 maanden in bezit
Meteen valt op dat hij meer herrie maakt dan de vorige (met het pookje aan de boven/achterkant). De waterbak is te klein. Dat wist ik van te voren maar dit blijkt de ontkalkingsmethode in de weg te zitten. Na hervullen krijg ik het ontkalkingsproces niet meer op gang en krijg ik het ontkalkingslampje met geen mogelijkheid meer uit.
Koffie is lekker, dat wist ik al. Heel af en toe zit er een miskleun bij, een half bakkie wat je dan kan weg gooien. In 2 maanden 3 keer gehad dus niet vaak.
Je kan hem niet uitzetten, dat gaat na een minuut vanzelf, ik had daar liever zelf invloed op gehad.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • snel klaar

Minpunten

• Ontkalkingsmethode werkt niet
  • Behoorlijke herrie
  • Kan niet uitzetten
  • Te kleine waterbak

Nina Graaff 21-09-2020

Leuke compacte koffiemachine

Bij het uitpakken was ik gelijk enthousiast over het design. Compact maar leuk. Ik vind het rode snoer wel een toevoeging! De koffie die erbij geleverd is was lungo, espresso en cappuccino. Ik heb natuurlijk alles meteen geprobeerd. Het apparaat is snel warm en je kan vlot overgaan tot het zetten van koffie. Espresso en lungo worden goed ontvangen. Smaak is lekker en de crema ziet er professioneel uit. De verpakking geeft duidelijk aan welke stand je het apparaat moet zetten en het is allemaal erg gebruiksvriendelijk. De cappuccino was even uitvogelen... de kleuren geven het aan dat er in 1 melk zit en de andere koffie maar dat was voor ons even onduidelijk. De smaak vind ik tegenvallen. Ik zou het een koffie verkeerd noemen met 4 zakjes suiker. Lekker als warme drank als je zin hebt in iets zoets maar niet als je een kop koffie met melk wenst. Verrassend vind ik wel de schuim. Die is wel romig en smaakt goed. Voor cappuccino drinkers zou ik het apparaat niet aanbevelen maar voor zwarte koffiedrinkers wel. Het lekbakje zit wel snel vol want de cups lekken wel na. Dat geeft een niet fraai gezicht maar dat heb je natuurlijk zo weg. Al met al een leuke koffiemachine☺️

Pluspunten

• Compact en leuk design
  • Snel warm
  • Veel soorten koffie

Minpunten

• Lekt na
  • Cappuccino is vrij zoet

Karin1606 19-09-2020

Heerlijke koffie

Het is hele lekkere koffie, gemakkelijk in gebruik en schoon te maken en het water is snel warm. Enige minpunt is dat er niet aangegeven wordt wanneer het water (bijna) op is.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Snel warm
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geeft niet aan dat het water op is.
  • Dure cups

Nihat 18-09-2020

Super aparaat

Dit aparaat heb ik paar weken in gebruik. Ik kan hele lekkere koffie soorten maken. Het is heel eenvoudig dankzij de aangegeven hoeveelheid water die op elk cupje staat. Mijn vrouw vind het ook extreem lekker. Wij kunnrn niet wachten tot de volgende koffie! Aanrader.

Pluspunten

• Compacte voormaat
  • Makkelijk in gebruim
  • Veel variaties mogelijk
  • Luxe uitstraling

MarisDuif 16-09-2020

Heerlijke warme koffie

Vandaag de Dolce Gusto uitgeprobeerd. Veel ruimte heeft het apparaat niet nodig, want is een compact apparaat. Eerst de Dolce Gusto even goed doorgespoeld. Fluitje van een cent. Daarna een cappuccino gemaakt. De bediening gaat erg makkelijk. Het mooie is dat je tijdens het maken van de cappucino kunt zien wanneer die klaar is. Je ziet de lichtjes op het apparaat afnemen. Wij houden wel van goede warme kop koffie. Je kunt de temperatuur van de koffie zelf aanpassen. Het apparaat maakt niet veel geluid en trilt ook niet, dat is ook echt een pluspunt. Een prima apparaat voor een heerlijke warme kop koffie.

Pluspunten

• Trilt niet
  • Compact apparaat
  • temperatuur zelf in te stellen

Luukvs 15-09-2020

Lekker maar milieuvervuilend

Lekker koffie maar milieuvervuilend, grote aluminium cups zijn niet zo prettig. Hadden ze ook wat anders op kunnen verzinnen. Ook blijft er gewoon water uitlopen zodra de koffie cup / melk cup bij cappuccino leeg is. Dat is wel een minpunt.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Milieuvervuilend

Margot 15-09-2020

Goede aankoop!

De Dolce Gusto Genio s Plus is een goede aankoop. Het apparaat is vrij compact en past daarom mooi op je aanrecht. Het product is eenvoudig te bedienen en werkt intuïtief. Je kan zelf de sterkte van je koffie en de temperatuur bepalen, wat erg prettig is. Een ander groot voordeel is dat je met één apparaat veel variaties koffie kan maken.

Pluspunten

• Compact
  • Eenvoudig in gebruik
  • Zelf je voorkeuren aangeven

SanV75 14-09-2020

Top apparaat, heerlijke koffie en makkelijk in gebruik.

Heel fijn compact apparaat met heerlijke koffie, makkelijk in gebruik. Groot waterreservoir wat makkelijk te vullen is.

Pluspunten

• Compact apparaat
  • makkelijk in gebruik
  • groot waterreservoir
  • Schakelt automatisch uit

Minpunten

• Rode snoer

NoFearzz 11-09-2020

Goed maar...

Ik heb de Dolce Gusto (DG) nu een weekje in huis en hij staat, met zijn mooie design, op een dressoir in de keuken naast zijn concurrent de Senseo. Wat mij en meerderen al is opgevallen is de rode netsnoer. Waarom vraag je je dan af. Maar wellicht is het antwoord van DG: gewoon omdat het kan.

De diverse koffiesmaken/creaties zijn inmiddels de revue gepasseerd en daarmee wint de DG het al zeker van de Senseo. De kinderen hebben zelfs al heerlijke ijskoffie's gemaakt. Vanmiddag ga ik naar de winkel en ga eens op zoek naar wat voor cups Nescafé nog meer te bieden heeft want ik wil ze allemaal proberen.

DG is met de manuele bediening ontzettend gebruiksvriendelijk. Zoals het gezegde luidt: "Een kind kan de was doen". De cup er in, kijken hoeveel streepjes, temperatuur en hoppa starten maar. Bijvullen van het water, cups verwisselen en onderhoud gaat eveneens vrij gemakkelijk.

Maar dan toch even een kopje duurzaamheid. Dat de koffie duurzaam geproduceerd wordt met aandacht voor de boeren vind ik in deze tijd meer dan normaal. Dat het apparaat vanzelf in ECO stand gaat helemaal geweldig. Maar waar ik het hier wel even over wil hebben zijn de cups.
Na wat onderzoek kom ik tot de conclusie dat de cups goed te recyclen zijn maar dat ze niet bij het plastic afval mogen aangezien er nog koffie/melk en aluminium in zit. Het beste is om ze middels de recyclezak van DG bij 1 van de inzamelpunten in te leveren. (lees: voor sommige mensen toch weer een drempel om dit te doen). Maar de recyclezak is door omstandigheden nog niet te bestellen geeft de website van DG aan. Dus nu gaan mijn cups en die van velen met mij gewoon bij het restafval en dat is toch een gemiste kans.

TIP: Veel mensen kopen hun cups bij de lokale supermarkt en daarom zou ik daar ook de zakken neerleggen. Deze zakken kun je dan tegen kostprijs kopen of bij aankoop van 4 doosjes DG gratis meenemen. Het inleveren van een volle zak bij een UPS punt kun je dan weer extra stimuleren door er bijvoorbeeld maandelijks een winactie aan te hangen. Eindconclusie: Goed maar....

Pluspunten

• Koffievarianten
  • Smaak
  • Gebruikersgemak
  • Eco

Minpunten

• Geen warm water tappunt
  • Cups bij het restafval

Tineke 10-09-2020

Mijn ervaring met de Dolce Gusto Genio S Plus

Ik gebruik al een paar weken intensief de nieuwe Dolce Gusto Genio S Plus.
Wat een mooi model,niet al te groot op mijn aanrecht ,
Maar prettig in gebruik.
Wat fijn dat de temperatuur regelbaar is dus een heet kopje koffie is gegarandeerd.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Regelbare temperatuur
  • handig model

Minpunten

• Rood snoer is smaak gevoelig

Debby 09-09-2020

Ben heel blij met dit apparaat.
Wat ik ideaal vind is dat je de temperatuur bij dit koffie apparaat kan kiezen.
Want niet iedereen wil hele hete koffie..
Je kan kiezen tussen heet-minder heet-lauw-en koud
Hij is heet duidelijk qua gebruik..
Kortom.. de ideale dolce gusto

Pluspunten

• Temperatuur instelbaar
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Nog niet gevonden

R. Boer 07-09-2020

Topmachine voor een prima prijs!

Tot op heden erg blij met de Dolce Gusto Genio S Plus. Het design is weer een stuk fraaier dan de allereerste versie van de Dolce en een erg fijne toevoeging is dat je de temperatuur kan bepalen. Zelf vinden we het lekker om hem zo heet mogelijk te zetten en het is fijn om daar nu zelf invloed op te hebben. De bonenboost is ook een fijn extraatje. Onderhoud is ook minimaal, tot op heden alleen (vanzelfsprekend) het uitlekbakje moeten schoonmaken.

• Temperatuur instellen
  • Minimaal onderhoud

Anjani 07-09-2020

Heerlijke koffie, makkelijk gezet

De Dolce Gusto is mijn eerste eigen koffieapparaat en ik ben er hartstikke tevreden over. Het apparaat ziet er mooi uit en neemt niet teveel plek in beslag. Hij is ook makkelijk schoon te maken doordat de onderdelen makkelijk uit elkaar te halen zijn en het heeft daarnaast ook een ontkalkingsfunctie. Het apparaat is makkelijk in gebruikt en je kunt zelf beslissen hoe sterk je de koffie maakt, waardoor koffie maken heel makkelijk en snel is. Op de dozen van de cups staat overigens welke sterkte is aanbevolen. De bijbehorende glazen kopjes zijn trouwens ook ontzettend mooi! Een minpuntje is wel dat de cups blijven lekken na het zetten van de koffie, maar als je ze meteen na het maken in de prullenbak gooit dan is dit ook meteen opgelost (wel met een krant in de onderkant van je prullenbak, anders lekt je vuilniszak). De rode kabel is overigens ontzettend opvallend in mijn neutraal gekleurde keuken, dat vind ik persoonlijk niet mooi. Daarnaast maakt het apparaat gebruik van poedermelk in de cups om koffie te maken. Op zich merk ik daar niks van qua smaak (behalve bij de chocolademelk, die vind ik niet zo lekker), maar hierdoor heb je wel wat minder geschuimde melk (voor cappuccino en latte macchiato). Als je verse melk wilt gebruiken heb je echter een apparaat nodig wat groter is of met meer onderdelen. Ik vind de Dolce Gusto perfect voor mij, makkelijk in gebruik, lekkere koffie en een compleet apparaat. Koffie zetten kan ik niet - nu dus wel. ik krijg nu complimenten van mijn gasten over de koffie die ik schenk :)

Pluspunten

• compact
  • goede kwaliteit koffie
  • veel smaken
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• cups lekken na
  • rode kabel valt op

Monique 05-09-2020

Gemakkelijk toestel in bediening en onderhoud. Mooi design. Het toestel warmt snel op. Grote keuze aan soorten koffie en de koffie is lekker.

Pluspunten

• gemakkelijk
  • lekkere koffie

Tealc 04-09-2020
  • Product gekregen

Lekker, makkelijk en snel

Een mooie koffiemachine die snel een heerlijke kop koffie maakt. Of je nou houd van een espresso, een cappuccino of een gewoon kopje koffie het kan allemaal met deze machine. Je stopt de cup in de cuphouder, klepje dicht, en met het draaiwiel stel je de hoeveelheid water in die nodig is. Met de temperatuur knop kun je kiezen warm of heet, maar ook koud is mogelijk. En voor de espresso fans kun je nog extra aroma toevoegen met een knop. Het waterreservoir is eenvoudig te vullen en te reinigen door zijn rechte vorm. Echt super lekkere koffie uit een prachtige machine.

Pluspunten

• Snel warm
  • Veel keus in koffie soorten
  • Handig instelbaar

Minpunten

• Rood snoer
  • Cuphouder heeft wat korte greep

Rebelheart 30-08-2020
  • Product gekregen

Verwenkoffie

Heerlijke koffie en veel variëteit . Makkelijk klaar te maken en een voordeel met deze kan je ook ijskoffie maken . Al moet ik die laatste wel zelf op smaak
Brengen met karamel.

Pluspunten

• Lekker
  • Makkelijk

roellahaije 27-08-2020

Lekker en snel

Unboxing, makkelijk, geen gedoe, lekker eenvoudig. Effe spoelen conform de zeer makkelijke instructie en snel klaar om in gebruik te nemen.

Uitleg hoe de cupjes gebruikt dienen te worden is ook eenvoudig. Op de verpakking van de koffie staat duidelijk op vermeld op welke stand je de machine moet instellen.

Gebruik is elke keer plug and play. Even aan de knopdraaien voor de juiste stand. Binnen no time warm voor een lekker bakkie capo, espresso of 1vd hele hoop andere smaken koffie, thee, choco.
Ook fijn dat ie snel uit gaat.

Nadeel is wel dat hij nalekt. Dus beste is om meteen het gebruikte cupje in de prullenbak te mikken. Top apparaatje. Wel na 2-3 bakkies water steeds bijvullen. Wat meer werk tijdens een verjaardag, maar dat mag de pret niet drukken. Goeie prijs quality verhouding. Cupjes vallen enigsinds mee qua prijs. Beetje opletten voor aanbiedingen. Heb andere koffiesystemen gehad maar deze is erg fijn en gemakkelijk in gebruik. Eerst getest, daarna gekocht.

Pluspunten

• Snel op temp
  • Makkelijk schoonmaken
  • Weinig plaats in beslag
  • Veel smaken en mogelijkheden

Minpunten

• Druppelt na
  • Water snel bijvullen