Siemens s100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens s100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Scary Powervrouw 07-04-2022

Koude douche

Geschreven voor: Siemens s100

Het is een mooi apparaat met veel mogelijkheden en functionaliteiten.
Alleen geeft t niet de koffie belevenis die is beloofd.
De koffie temperatuur is 73° en dat is dikke prima. Maar omdat de melktemperatuur slechts 42° is wordt de temperatuur van je drankje 50°. Dit is mijns inziens te koud.
Siemens geeft aan dat er technisch gezien niets mis is met t apparaat en dat t voldoet aan de specificaties. Dat je lauwe melk moet gebruiken of voorverwarmde koffiekopjes
Voor de prijs van € 999,00 verwacht ik meer.
Dus staat de prijs en kwaliteitsverhouding niet met elkaar in verhouding.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Veel keuzes uit dranken

Minpunten

• Temperatuur
  • Waterverbruik

Paco barrista 27-06-2021

Prima apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens s100

Na meerdere apparaten te hebben gehad, van andere merken, nu toch gekozen voor een Siemens. Geen seconde spijt van: zeer veel mogelijkheden om koffie op maat te maken en eenvoudig te reinigen.

Pluspunten

• koffie op maat
  • onderdelen kunnen in de vaatwasser gewassen worden
  • plag & play

Michel 23-01-2021

Siemens eq9 s100

Geschreven voor: Siemens s100

Superfijn apparaat ,makkelijke bediening ,gemak in onderhoud en het belangrijkste heel lekkere koffie

Roel 06-01-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens s100

Doet waarvoor het bedoelt is: goede en warme koffie zetten! Water erin, aan de stroom en de bonen erin en je kunt je gang gaan!

Perry 02-01-2021

Siemens TI921309RW

Geschreven voor: Siemens s100

Zeer goede kwaliteit espresso machine. Onze EQ 7 deed het nog steeds na 22241 kopjes koffie. Maar het werd tijd voor de nieuwe generatie. Hij zet weer een heerlijke kop koffie, latte of cappuccino.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Gepersonaliseerd

Emjee 20-07-2020

fijne koffieautomaat

Geschreven voor: Siemens s100

Mooie vormgeving. Heel duidelijk in gebruik, veel mogelijkheden. Heetwaterfunctie fijn voor thee. Apparaat heeft veel gradaties in sterkte koffie of hoeveelheden koffie/melk. Het is een aanwinst in de keuken. De dranken kunnen allemaal naar de persoonlijke voorkeuren van eenieder bereid worden.

Pluspunten

• mooi apparaat
  • heetwaterfunctie
  • veel gradaties in sterkte koffie
  • veel gradaties in hoeveelheden koffie/melk
  • persoonlijke instellingen

Siemen EQ9.100 Espresso apparaat 30-06-2020

Siemens EQ9.100 Espresso Machine

Geschreven voor: Siemens s100

Zeer complete en stille machine. Met een pompdruk van 19 bar, een goede druk voor het creëren van de juiste smaak.
Een ruim bemeten waterreservoir van 1,7 liter is ook een uitkomst. De keramische schijven zorgen voor een lange levensduur.

Pluspunten

• Stil
  • Kunnen persoonlijke favorieten worden ingesteld.

Minpunten

• Americano is geen standaard instelling

Lars 12-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens s100

Na jarenlang een EQ 6 machine tevreden gebruikt te hebben, nu overgeschakeld en opgewaardeerd naar deze EQ 9 en dit is een heel fijn apparaat.
De zetgroep is makkelijk(er) schoon te maken
Groot waterreservoir
Veel instelmogelijkheden ( soorten koffie, watertemperatuur, gebruikersprofielen enz. )
Mooi display
Voordeel t.o.v. de EQ 6 machine is dat je de koffie uitloop niet meer hoeft te draaien als je cappuccino wilt en hij spoelt zichzelf schoon nadat je een melkproduct gebruikt hebt, ook kun je de melkcontainer in de koelkast bewaren en makkelijk in en uit de machine klikken.

Pluspunten

• spoelt zichzelf
  • veel instelmogelijkheden
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Robert 11-06-2020

Heerlijke koffie - stil apparaat - mooi design

Geschreven voor: Siemens s100

Als gebruiker van een Nivona machine die de geest had gegeven gekozen voor de Siemens EQ.9 plus s100 in verband met andere goede recensies. De koffie is lekker en goed op temperatuur.
In vergelijking met de Nivona welke ik eerder gebruikte is het apparaat tevens stiller. Uitgebreide instellingsmogelijkheden zorgen er voor dat de koffie zoals je deze lekker vindt zeker uit het apparaat te krijgen is. Of het nu een ristretto is of een cappuccino met een dubbele sterke koffie erin.
Ik heb er wel voor gekozen om alsnog een accessoire aan te schaffen ter vervanging van de meegeleverde melkschuim optie. Ervaringen met andere apparatuur gaven aan dat melk in een bus toch sneller zuur wordt, ondanks terugzetten in de koelkast. Met de Siemens TZ90008 Melkpak Adapter EQ.9 in combinatie met de benodigde hoeveelheid melk in een glaasje maakt het mogelijk het systeem volledig schoon te houden en zure melk in de koffie te voorkomen.

Pluspunten

• Goede koffie
  • temperatuur goed in te stellen
  • Voldoende instelmogelijkheden

Minpunten

• accessoire duur
  • sommige onderdelen voelen wat fragiel aan