Krups EA895E Evidence One EA895E Volautomatische espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA895E Evidence One EA895E Volautomatische espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan-Willem 17-01-2024

Makkelijk meerdere cappuccino’s maken

Mooie compacte machine, neemt niet veel ruimte in op aanrecht.
De koffie, espresso, cappuccino zijn van goede kwaliteit.
Eenvoudig te bedienen en af te stellen.
Grote voordeel is dat je 2 cappuccino te gelijk kan zetten omdat uit beide pijpjes melk komt.
Daarnaast eenvoudig schoon te maken zonder zet groep te verwijderen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit koffie
  • 2 cappuccino’s te gelijk maken
  • Compact apparaat

Danny 15-05-2023

Krups Evidence One EA895E

Wij hadden net een siemens EQ300 gekocht maar hier toch ontevreden over. Wegens de goede service en advies van bcc oss toch uitgekomen op een duurdere apparaat de krups.
Gezien alle functies, zelfreiniging, cashback actie en ervaringsdeskundig advies was de prijs/ kwaliteit ons de keuze waard. Nu een week in gebruik en tot heden zeer goeie koffie specialiteiten. Alle bonen apparaten maken geluid bij het malen maar deze was stiller dan de siemens. Bij dit soort apparaten is ook een verzekering aan te raden ongeacht welke omdat het toch vrij dure apparaten zijn en over het algemeen gevoelig. Tot nu reinigen we na elk melkproduct de slang en spoelen de openingen gewoon een keer extra en de koffie variaties blijven zeer goed.
Opvangresevior zijn inderdaad vrij snel vol maar onze ervaring hebben alle machines dat wel en vind ik naar grote van de opvangbak deze krups echt meevallen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Mooie uitstraling
  • Zeer goede koffie
  • Grote waterreservoir
  • Makkelijke reinigings programma's

Minpunten

• Reinigen goed bijhouden

Ferdi52 19-03-2021

Matig schuim bij een cappuccino

Sinds 16 januari 2021 in het bezit. Vanaf het begin gaf de machine van de 10 koppen cappuccino zo’n 3 koppen zonder melkschuim. Je krijgt dan gewoon een bak warme melk met wat koffie erin. Ziet er niet uit en de smaak is dan ook niet zoals het hoort. Achteraf had ik hem na 30 dagen terug moeten geven aan de BCC.
Omdat de machine steeds vaker ongeschuimde melk gaf heb ik de machine aangeboden ter reparatie bij de BCC. Ik ben benieuwd of dit euvel wordt opgelost. Het kan natuurlijk zijn dat ik net pech heb gehad en een maandagmorgen apparaat heb getroffen. Vooralsnog ben ik zeer ontevreden hierover.

Vanaf januari 2021 in bezit. Omdat de cappuccino vaak mislukte is de machine door BCC opgestuurd ter reparatie. Na terug ontvangst leek het er op dat er weinig aan is gedaan. Nog regelmatig mislukt het maken van cappuccino.
Het melksysteem moet na iedere cappuccino worden door gespoeld. En na gebruik moet je de melkslang ed goed reinigen. Ik spuit de kleine gaatjes 2x per week door met een lucht compressor.
Het schoonmaken van het koffie is daarentegen eenvoudig en makkelijk.
Toch zou ik deze machine nooit meer kopen. Melksysteem werkt gewoon niet goed. Ondanks al het reinigen van het melksysteem gaat het maken van een cappuccino nog steeds regelmatig mis.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Compact
  • Warme koffie

Minpunten

• Slecht ot geen cappuccino schuim
  • Duurzaamheid

Ferdi 15-11-2021

Ik heb de machine onderhand 1 jaar. Cappuccino maken blijft problematisch. Ondanks regelmatig schoonmaken en doorblazen (met luchtcompressor) van de onderdeeltjes krijg je regelmatig een mislukte onsmakelijk ogende bak melk met koffie die de naam cappuccino niet waardig is.
Mijn advies is als je cappuccino wil neem dan geen KRUPS. Het melksysteem werkt zeer matig. Als de machine wel een cappuccino maakt is het schuim ook nog eens van zeeeer matige kwaliteit. Voor mij in ieder geval geen KRUPS koffiemachine meer!!!

Den Haan 23-12-2020

Volautomatisch, makkelijk bedienen en heerlijke gerechten

Eerst allerlei opties bekeken, prijs, volautomatisch, aantal mogelijkheden. Krups kwam daar echt bovenaan. Ook grotendeels zelfreinigend. Melkpak ernaast en heerlijke cappuccino.
Echt genieten.

Theo 27-10-2020

Toch problemen met apparaat

Ik heb sinds 1 mei 2020 dit apparaat in bezit. In eerste instantie een pracht apparaat met na verloop van tijd toch wat beperkingen. Natuurlijk zet hij goede koffie. Natuurlijk maakt hij veel lawaai bij het malen van de koffiebonen. Dat zijn allemaal dingen die elk espressomachine doet. Wel moet je heel vaak de lekbak legen en de bak met de koffiecookies. Na ongeveer 8 kopjes koffie, dus wel vaak. Je went eraan. Maar wat ik wel een probleem vind is dat er regelmatig wat kleine storingen optreden. Als de stekker uit het stopcontact wordt gehaald en een paar minuten later weer wordt ingedaan is de storing weer verholpen. Echter, afgelopen week een niet op te lossen probleem. Machine gaat in een " Automatisch Onderhoud " programma. Vervolgens kom je in de modus " Vullen van de Machine ". Dit zou 15-20 minuten mogen duren. De machine wordt doorgespoeld. Ik heb na 1,5 uur doorspoelen de stekker uit het stopcontact gehaald. Na 5 minuten weer aangesloten. Na weer 1 uur doorspoelen heb ik de stekker er weer uitgehaald. De machine is aangeboden ter reparatie. Dit kan wel 3 weken duren.. Nu het probleem hoe houd ik mijn welk vers. Ik hoop dat mijn vertrouwen in deze Krups EA895E niet wordt geschaad want hij kost genoeg..Na 6 weken kon ik een nieuwe machine komen halen. De oude was onherstelbaar.. Toch jammer want ik weet niet hoe lang deze het uithoudt.

Maverick49 21-08-2021

Na ongeveer 4 maanden krijg ik regelmatig koude cappuccino. De melk warmt niet op en schuimt niet. Gewoon een kouwe zeikbak..
Ter reparatie aangeboden bij BCC. Na 4 weken terug gekregen met de mededeling dat er geen afwijkingen gevonden zijn.
Daar moet je het dan mee doen. Inmiddels krijg ik steeds vaker die koude cappuccino s'morgens. Op ongeveer 10 koppen zijn er 4-5 niet warm..
Nu een noodoproep naar Krups gestuurd in de hoop dat zij me kunnen helpen. Het apparaat kosten me € 599,=. Als dit het resultaat is van deze koop dan voel ik me behoorlijk belazerd.