De'Longhi ECOV 310.BK zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ECOV 310.BK zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Marcillaud 19-07-2015
Geschreven voor: De'Longhi ECOV 310.BK zwart

De machine gaat lekken na een aantal weken, en dat wordt steeds erger. De machine opgestuurd voor reparatie. NIET DOEN!! Wij hebben hem ernstig beschadigd terug ontvangen, en vies? Hoe is het mogelijk? Lees ook op hun Facebook pagina en schik niet! KOOP GEEN DELONGHI!!!! het lijkt mooi, de prijs is redelijk, maar de kwaliteit en service een dikke nul!!!

Plonsplons 20-07-2015

Ook bij mij ging ie lekken. Na een jaar of zo. Heb 'm zelf gerepareerd: de O-ring van de hogedrukpijp in de boiler was stuk. Naar mijn mening een ontwerpfout.
Dat je (Marcillaud) 'm vies en beschadigd terugkrijgt is natuurlijk schandalig. Hier reviewen is nuttig en nodig. Maar ik zou De'Longhi Nederland dit ook laten weten.
Succes. Wie weet wordt het alsnog geregeld.

Plonsplons 25-07-2013
Geschreven voor: De'Longhi ECOV 310.BK zwart

M'n oude DeLonghi (zilvergrijs/RVS) gaf na jaren trouwe dienst de geest: de aardlekschakelaar klapte eruit

door interne lekkage van heet water uit de boiler naar de aansluitingen van het verwarmingselement. Enfin,

niet ècht van belang maar ik wilde toch graag weten wat de reden was voor dit defekt raken.

Deze nieuwe ECOV310BK opgehaald in Bilthoven, bij Scheer en Foppen, € 199.95. Was niet in Hilversum te

krijgen :-(
Retro is het buzz-word. Nou, ik vind dat ie er fraai uitziet. Maar "see for yourself"
Ik gebruik zelfgemalen koffie: verser kun je 't niet krijgen. Krups molen/maler. Qua gebruik is dit espresso

apparaat niet anders dan de vorige. Zelfs de cup-houder en cups zijn hetzelfde gebleven. Ik had namelijk net

2 nieuwe gekocht, à € 10,-. Dus die "compatibility" woog mee in de keuze.

De melk-opschuimer: ik ben er niet zo dol op omdat de spuitmond snel vervuilt met melk-resten, en 't is een

gedoe om die steeds schoon te maken. Steelpannetje met een bodempje volle melk (lekker romig), en dat

kloppen met een .... melk-klopper. Ziet eruit als een platgeslagen thee-zeef. Verkrijgbaar bij kook-winkels,

maar wie weet heeft Blokker ze ook. Het kloppen vergt wat oefening, maar dan maak je ook het mooiste schuim.

En veel eenvoudiger schoon te maken. Dit is overigens geen euvel van het apparaat, alle espresso apparaten

met zo'n schuimpijpje lijden er aan.

Waterreservoir is afneembaar. Makkelijk voor het schoonmaken. Verder vul ik 'm gewoon met een waterkan: zo'n

ding met een filter. Britta bijvoorbeeld. Wel tijdig het filter vervangen, hè. Niet mee marchanderen.

Deze DeLonghi ECOV310BK is in vergelijking met de duurdere soortgenoten eenvoudig qua uitusting. Maar al die

slimme combi-apparaten hebben een groot manco: als één van de funktie defekt raakt ben je gelijk weer aan de

beurt voor een nieuw apparaat. Reparatie is vaak niet zinvol want duur. En wat moet je in de tussentijd ?!

Als deze net zo'n trouwe staat van dienst krijgt als z'n voorganger, mag de duurzaamheid zelfs een 10

worden.

Is er dan niks aan te merken op dit apparaat ? Jawel, ... maar ik zou eerder een "te verbeteren" punt willen

noemen: de constructie van de cup (dus daar waar je de koffie in doet). Als je de zeef van de cup

schoonmaakt, zie je dat die zeef op een zwart kunststof schijf rust. En in het hart van die schijf zit een

verende klep. En dat is lastig schoonmaken.
Tip: voor de metalen zeef is een messing borstel het goede gereedschap. Met een speld gaan zitten pieren

zoals de gebruiksaanwijzing meldt is naar mijn mening een zotte schoonmaak methode: er zitten een paar

honderd gaatjes in een zeef ! Messing borstel bij de ijzerhandel halen. Met dunne "haren". En GEEN

staalborstel .... daarmee maak je krasjes in de zeef die vervolgens de koffievetten vasthouden. De smaak

gaat achteruit, en je moet steeds vaker schoonmaken.

Geniet van je eigen vakkundig gemaakte espresso, cappuccino of welke variant dan ook. Ga ik ook doen :-)