Krups XP521030 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Krups XP521030 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ajw 28-03-2015
Geschreven voor: Krups XP521030 zwart

De koffie uit het apparaat is zeer goed bij het het gebruik van 1 schep van de bijgeleverde koffie schep. Er kan ook een dubbele schep in de piston, maar dan vind ik de koffie toch minder lekker. Ik maak dus de espresso's met 1 tegelijk (met Lavazza espresso maling). De piston drukt de koffie automatisch aan en dat vindt ik handig. De piston bevat ook een knop voor het uitwerpen van de prut, maar dat werkt niet altijd goed. De klassieke methode werkt natuurlijk altijd. Opwarmen van het apparaat duurt 35 seconden dat vind ik zeer netjes. De temperatuur van de koffie is goed, maar wel voor directe consumptie. Het handmatige systeem is handig als je in de meeste gevallen 1 kopje koffie maakt. Er is in dat geval eigenlijk geen meerwaarde in een vol automaat. Tenslotte de melk schuimer: vergt wat oefening, maar werkt prima. Is goed schoon te maken. Opmerking: Een lungo voor visite welke filter koffie gewend zijn valt niet altijd in de smaak. Het is natuurlijk ook een espresso machine.