Saeco Xelsis EvoHD8954/01 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Xelsis EvoHD8954/01 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Marcel 30-09-2017

Goede koffie slecht apparaat

Saeco xelsis aangeschaft, heb hem inmiddels 6 jaar. Na 2 jaar een storing waardoor hij terug naar philips moest. Ze konden hem repareren voor 478,- euro! En dat voor een apparaat wat 1400 euro aanschaf gekost heeft. Na wat kopieen van consumenten opgestuurd te hebben repareerden ze het gratis. Jaar later melkkan wordt niet meer herkent. Opgestuurd naar reparateur kosten 90,-. Ik drink zelf altijd expresso maar gebruik van melkkan is altijd problematisch geweest met dit apparaat. Meestal moet je het diverse malen proberen en komt erg klungelig over als je bezoek hebt. Nu wil ik vandaag mijn apparaat ontkalken en weer herkent hij de melkkan niet. Dus ik kan de cyclus niet uitvoeren en blijft hij hangen in het prgramma. Wordt er gek van. Gaat waarschijnlijk weer geld kosten.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Vormgeving

Minpunten

• Klein lekbakje
  • Gebruik melkkan
  • Betrouwbaarheid

Jan Jaap 11-11-2016

Geweldige machine

Heerlijke koffie, ook met goedkopere bonen! Heel veel keuzemogelijkheden en een prachtige uitstraling.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • goede prijs/kwaliteit
  • aanwinst voor keuken
  • veel keuzemogelijkheden

Rogier22 07-05-2015

Toen ik deze machine zag was ik direct verkocht. Elk detail is tot in de puntjes uitgewerkt en de mogelijkheden voor koffievariaties zijn oneindig. De koffie die eruit komt is heerlijk (mits je er goede bonen in doet natuurlijk). Ook is het fijn dat het melkkaraf zichzelf reinigt, had met vorige apparaten altijd vele gedoe met vieze melkslangetjes etc. De bediening is wel even wennen, er zitten zoveel mogelijkheden op dat je even goed moet zoeken. Dat is echter ook gewenning. Tevens is het apparaat niet goedkoop, maar wel echt waar voor je geld (alles is van hoogwaardig RVS wat altijd 10 x beter aanvoelt als plastic)

Kortom, als je een stijlvol apparaat in je keuken wilt en houd van versgemalen bonen is dit apparaat zeker een aanrader.

ericovk 22-01-2015

Ik heb deze machine als laatste Saeco showmodel gekocht bij Kookpunt in Rotterdam. Ze gingen stoppen met de verkoop van Saeco. Een vriend van mij had al 2 jaar een vergelijkbare machine in bezit en was daar nog steeds over te spreken. Ik heb voor de Saeco gekozen omdat er geen lelijke en onhandige melkslangetjes aan hangen, zoals dat bij de Jura (waartussen ik heb zitten twijfelen) op moment van aankoop wel alleen maar beschikbaar was.

De vingerscanner gebruik ik nauwelijk. Er kunnen 6 profielen in worden opgeslagen, maar er is ook een knopje op het touch panel waarmee je tussen de profielen kunt schakelen. Dat werkt veel sneller, aangezien 'ons gezin' bestaat uit 2 personen.

De profiele an sich zijn heel prettig en uitgebreid instelbaar. Je kunt onder andere instellen: watervolume, koffiehoeveelheid, het aandrukken van de koffie, de hoeveelheid melk, temperatuur van de koffie en zelfs hoe dik de opgeschuimde melk moet zijn. Tot slot zit er een draaiknop op de voorkant van de machine waarmee je de doorloopsnelheid van de koffie kunt bepalen. Ik vermoed dat je hiermee automatisch ook de druk verhoogd als je de doorvoer knijpt. Dit zorgt verbazingwekkend genoeg voor een groot verschil in smaak. Leuk en fijn om te proberen. De laatste optie heb ik nog niet op een Jura gezien.

Pluspunten van het apparaat:
+ snel opgewarmd
+ lekkere koffie
+ smaak goed te customizen
+ toevoer koffie afneembaar voor hogere glazen + om schoon te maken
+ melkkan gemakkelijk uit elkaar te halen
+ melkkan wordt door de machine met stoom gereinigd na gebruik (zeer fijn!)
+ melkkan kan gemakkelijk na gebruik de koelkast in

Minpunten:
- lekbakjes erg klein (weliswaar is het weinig moeite om een bakje eruit te halen en leeg te gooien)
- theetoevoer te lage temperatuur voor mooie thee (het water wordt geen 100 graden waardoor er een laagje op je thee komt, niet fijn)
- tiptouch niet gemakkelijk schoon te maken
- het apparaat moet aan staan zodat het kan registreren dat je de lekbakjes/koffiedik bakjes leegt, het apparaat is vaker dan 1x in de war geweest en gooide oude koffie via de overloop eruit.

Service
Bij de aankoop van het apparaat bleek de veer in de waterbak niet erbij te zitten. Dit kwam waarschijnlijk omdat het apparaat een showmodel was. Philips stuurde kosteloos na 1 telefoontje een nieuwe waterbak toe.

Na 1 jaar begaf het scharnier aan de deur het. Ik weet niet zeker of dit te wijten was aan misbruik van het apparaat, ondanks dat ik er erg zuinig op ben. Philips heeft ook dit kosteloos laten vervangen onder garantie.

Ik heb in een eerdere review gelezen dat Philips gebrekkig kan zijn in de service, maar heb zelf ondervonden dat dit (in mijn geval) absoluut tegengesteld is. (warme douche voor Philips!)

Al met al een zeer fijn apparaat. Het zet lekkerdere koffie dan ik uit de Jura op kantoor kan toveren. Ik zou het zo weer kopen, ondanks dat het zijn gebreken heeft. (Dat houdt wat te wensen over.)

Timarjo 14-06-2014

Er komt goede koffie uit. Maar ons apparaat geeft niet aan wanneer de koffie op is, en dat zou wel moeten. Ook springt het apparaat af en toe spontaan aan en dan weer stand-by. Het is voor reparatie teruggewenst bij E-care. Daar hebben ze de problemen niet verholpen. Philips heeft aangeboden om het apparaat naar een andere reparateur te sturen, maar dan wordt er weer in geschroefd en gedaan. Ik vind dat het vlaggenschip onder de koffie apparaten van Philips goed moet zijn. Ondanks dat er goede koffie uitkomt, ben ik erg teleurgesteld in de klantenservice van Philips en de kwaliteit van het geleverde product. Ik zou dit mijn vrienden niet aanraden.

pdegeus 16-11-2013

Sinds enkele dagen dit mooie apparaat in huis. Erg blij mee!
Inmiddels zijn de persoonlijke voorkeuren aangemaakt en kunnen we in huis van onze eigen smaak koffie genieten. Zowel de espresso als cappuccino smaken erg goed. Het was even spelen met de voorkeuren om tot het beste resultaat te komen; naar onze smaak was de cappuccino wat te koud. Gelukkig is dat snel en gemakkelijk aan te passen.

Ik was positief verrast over de kwaliteit van alle onderdelen. Het apparaat lijkt stevig in elkaar te zitten en de melkkan is robust. Mooi om te zien hoe de machine zichzelf en de kan schoonhoudt na gebruik.

Voor een grote kop thee is dit apparaat minder geschikt; warm water is op zich prima, maar gaat niet zo snel. Verder is het even wennen om de touchbediening te gebruiken. In het begin drukte ik vaak mis of te zacht. De handleiding kan wat mij betreft wat beter. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar op de bijgeleverde CD schijnt een betere versie te staan.

Al met al helemaal tevreden en zeker zijn geld waard. Aanrader!

Micwan 17-10-2013

Fantastisch apparaat nu een paar dagen in bezit en in 1 woord fantastisch hebben nu al de gebruikersprofielen geactiveerd zeer handig kan je per persoon instellen hoe je de koffie hebben wilt de smaak doet je echt denken aan Italie heerlijke espresso en zalige cappucino.
Het gebruiksgemak is heel eenvoudig als je goed de beschrijving leest en volgt.
Over de vormgeving kunnen we kort zijn het is echt een juweel in de keuken, een klein espressocafe in huis een echte aanrader over de duurzaamheid kunnen we nog niet veel zeggen maar voelt en ziet er wel zeer degelijk uit.

cyc 06-10-2013

we hebben de machine een paar dagen in huis en zijn erg tevreden. Mooi vorm gegeven met roestvrijstaal en chroom.
Geeft aan wanneer water of bonen op zijn en is snel op temperatuur. verder is heel makkelijk in testellen of sterke koffie wil of minder melk bij de cappuccino, er handig bij bezoek die geen eigen profiel hebben. wel elke dag lekbak legen, dit komt voornamelijk door het spoelen van de machine.