Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mark 22-03-2021

Mooi design

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi apparaat en lekkere koffie(specialiteiten)

Bernadette 21-01-2021

Fantastisch

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eindelijk echt lekkere koffie en cappuccino, en dat is hard nodig nu we allemaal thuis koffie moeten drinken. Aanrader!

Ralf 15-12-2019

Mooi apparaat voor iets te veel

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Tijdens enkele weken heb ik dit apparaat mogen testen. In deze tijd is mijn normale machine vervangen door deze mooie Siemens. Kort samenvatting, er komt er goede koffie uit en hij werkt goed, maar vergeleken met mijn vorige apparaat het prijsverschil niet waard.

Het apparaat heeft voor mij meer dan voldoende opties, waaronder in sterkte. Waar ik bij het vorige apparaat op de sterkste variant zit, zit ik nu op de tweede stap van de Siemens. De temperatuur staat nog op standaard ingesteld en geeft voor de koffie een mooie temperatuur, dit geld voor mij ook voor de cappuccino.

Het uiterlijk van deze machine vind ik persoonlijk mooi. De bak voor de bonen is ook mooi afgewerkt met een rubberen rand waardoor deze enigszins afsluit. Het klepje voor de gemalen bonen is ook breed genoeg om makkelijk koffie in te doen. Wij misten hierbij wel een mooi doseerschepje, welke wel was meegeleverd met het vorige apparaat. Bovenop het apparaat zit ook een kopjesverwarmer. Ik heb deze meerdere keren geprobeerd te gebruiken, maar het is mij niet gelukt om hier een kopje mee op te warmen. Het leek alsof dit amper warm werd.

Het waterreservoir en het melkreservoir zijn voor mij een verademing. Beide reservoirs zijn makkelijk te verwijderen / te plaatsen. Dit heeft vooral te maken met hoe makkelijk de onderdelen los te verwijderen zijn en makkelijk schoon gemaakt kunnen worden.

LMH85 14-12-2019

mooi design, lekkere koffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Siemens is een mooi apparaat qua design en zeer eenvoudig te bedienen. Eenmaal de inhoud van je capuchino glazen bepalen, dit ingeven en het apparaat onthoud dit vervolgens als standaard instelling. Het los te plaatsen melkreservoir is een waar genot, altijd mooi schuim en na gebruik gewoon terug in de koelkast, verder hoeft er niets schoongemaakt te worden, het apparaat is zelf reinigend.
Kortom een goede koffie machine voor een heerlijk kopje capuchino, latte machiato of een gewone koffie of espresso met 1 druk op de knop.

Joke 13-12-2019

Prachtig design, heerlijke koffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze moderne volautomsatische machine heeft een prachtig strak design en is een sierraad in mijn keuken. Het is eenvoudig te bedienen en de onderdelen zijn makkelijk schoon te maken. Het enige wat ik wat minder vindt is het geluid wat de machine maakt en het feit dat de koffie wat snel koud wordt

VONN 11-12-2019

Heerlijke koffie uit een mooi apparaat!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb het apparaat nu enkele weken in mijn bezit.
Als eerste valt natuurlijk het mooie design van het apparaat op. De kleur wit past mooi bij de rest van de keukenapparatuur. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Echter het display zit bovenop het apparaat, dat moeilijk af te lezen valt. Het valt op dat het apparaat stof aantrekt. Ik moet nl regelmatig fijne stof van het display afvegen. Bij de start en aan het einde spelt het apparaat altijd met water door. Dat is goed voor de hygiene. Het waterreservoir is ruim, echter ietwat lastig geplaatst aan de achterzijde ivm bijvullen van water. Er zit wel een handige handgreep aan. De smaken van diverse koffies zijn heerlijk! De cappuccino heeft stevig melkschuim. Echter de eerste koffie die je met het apparaat zet is niet echt warm, terwijl deze op zeer heet staat ingesteld. het apparaat maakt vrij veel geluid bij het malen van de bonen en het duurt even voor de koffie wordt uitgegeven. Dit is vooral lastig als je visite hebt, maar voor de uitgifte van 1 kop koffie de moeite waard om te wachten. De lekbak moet relatief vaak geleegd worden. De uitgiftemond kan omhoog en omlaag geplaatst worden echter niet hoog genoeg voor een meeneemmok eronder te zetten. De verlichting aan de voorzijde oogt zeer mooi. De melk zit in een apart reservoir dat je kunt afnemen en in de koelkast zetten, dat is erg handig. Al met al een mooi apparaat met wat kleine kanttekeningen die ik zeker voor lief neem, als ik de heerlijke koffie proef! Een aanrader!

Melle 08-12-2019

Een slimme keuze als je van koffie houdt

Ik vind hem heel handig: snel een espressotje voor ik naar het werk ga. Of 's avonds een lekker latte machiato. Ik ben tevreden over de sterkte van de koffie, van normaal tot zeer sterk is het echt goed te proeven dat hij een andere maling/hoeveelheid kiest. Echt een ahndig ding.

Joanneke 05-12-2019

Mooi apparaat

Deze espressomachine is gemakkelijk in gebruik en heeft een mooi design. Het zorgt voor lekkere koffie met een mooie laag melkschuim.
De machine heeft veel mogelijkheden voor verschillende soorten koffie. De sterkte en temperatuur van de koffie kan je zelf bepalen.
De machine reinigt zichzelf. Het onderhoud wat overblijft, is zeer eenvoudig.
Een nadeel is de wat kleinere lekbak. Deze moet regelmatig geleegd worden. Ook de kopjesverwarmer heeft weinig toegevoegde waarde. Geeft te weinig warmte af om de kopjes echt warm te maken.

natasjj 04-12-2019

Voor de echte design en koffieliefhebber!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Allereerst is het een koffiemachine die op het oog luxe uitstraalt! Dit misstaat niet in de keuken. Verder is de koffie lekker en makkelijk in te stellen. Ook het schoonmaken en demonteren gaat snel en eenvoudig.

Anoniem 03-12-2019

Heel mooi apparaat met heerlijke koffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Qua uiterlijk vinden we het een erg mooi apparaat, een echte eyecatcher. We dachten dat het apparaat helemaal RVS zou zijn, maar waren verrast door de witte kleur! Positief verrast, want het maakt het apparaat nog mooier in onze optiek. Alles was makkelijk in te stellen, de meegeleverde handleiding is erg duidelijk. Maar ook zonder de handleiding wijst het zichzelf grotendeels. De tiptoetsen zijn erg fijn.

We zijn begonnen met de koffiebonen die we altijd gebruiken, om zo goed het verschil te kunnen ervaren tussen het apparaat wat we hebben en de Siemens die testen. Smaak is super! Het malen van de bonen maakt niet veel geluid en de koffie wordt op normaal tempo gemaakt. Dat zou wellicht iets sneller kunnen, maar wij vinden dat geen minpunt. Wat heel fijn is is dat elke kop koffie makkelijk te personaliseren is, zowel het aantal ml als de sterkte.

Het waterreservoir is behoorlijk groot en zit mooi in de hoek van het apparaat. Het bijvullen van het water is erg gemakkelijk, je moet het wel zelf in de gaten houden of er nog voldoende water inzit voor je volgende koffie. De melding dat het water bijgevuld moet worden komt wel, alleen niet voor je de koffie maakt, maar tijdens het maken, zodat je bijv. een halve kop krijgt. Als de bonen (bijna) op zijn, komt er helaas geen melding. Beide opties had ik wel verwacht bij een apparaat in deze prijsklasse. De lekbak en het bakje voor het koffiedik zijn niet heel groot, maar wel makkelijk te legen en reinigen, dus dat is voor ons niet zo'n probleem.

Wat erg makkelijk is is de losse melk-opschuim unit die je erg makkelijk aan het apparaat klikt en er ook erg makkelijk weer af haalt. Enige minpuntje hieraan is dat de melk niet zo heet uit het apparaat komt. Voordeel hiervan is dat de cappuccino of latte of welke variant met melkschuim dan ook, meteen te drinken is. Reinigen wordt prima gedaan na elke kop koffie , grote reinigingsbeurt hebben we nog niet uitgevoerd. Wel al de producten besteld die nodig zijn voor een grote onderhoudsbeurt alsmede ook een nieuwe waterfilter. Ik ben heel benieuwd na welke tijd dit vervangen dient te worden.

Het warmhoudplaatje zal ongetwijfeld goed werken als je het apparaat lang voordat je koffie gaat maken aanzet, maar nu heeft het geen enkele meerwaarde.

Al met al een heel mooi apparaat met lekkere koffie en koffievarianten!

RichardSp 29-11-2019

Mooi apparaat met kleine minpuntjes

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eerste indruk van het apparaat is dat deze zeer mooi is en klasse uitstraalt. De combi wit/zilver had ik liever helemaal zilver rvs gehad. De bediening is eenvoudig en logisch. Na het aanklikken van de laatste optie verschijnen er nog meer mogelijkheden. Instellen hoeveelheid en sterkte gaat goed. Wat ik vooral geweldig vind is de melk die aangeklikt kan worden en na afloop zo de koelkast weer in. Apparaat spoelt automatisch alles na, wat bij mijn vorige apparaat nogal een werk was om te doen. Bonen malen gaat minder luidruchtig zolang de deksel er maar op zit. Schoonmaken wordt wel een dingetje, omdat de lekbak snel vol is. Er zit wel een lekkere grote waterkan op. Koffie is in ieder geval goed heet en smaakvol en daar gaat het natuurlijk om :-)

Attila 28-11-2019

Maakt een smaakvolle coffe

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] EQ.500 is een zeer fijn koffiezetapparaat van hoge kwaliteit. Visueel is ze echt een succes.Eenvoudig maar aantrekkelijk. Het bedieningsconcept is ook eenvoudig en goed doordacht. Toetsen en scherm laten geen vragen onbeantwoord, zodat u altijd weet wat u meteen moet doen. Een eenvoudige en intuïtieve bediening, zo zou het moeten zijn. Het waterreservoir is ruim bemeten en gemakkelijk te verwijderen en te vullen. De melkkan is ook goed geïntegreerd. De EQ.500 maakt echt goede koffie's in verschillende variaties. Het geluidsniveau is relatief laag, wat erg prettig is. Ook is de functie voor 2 kopjes erg handig, je vindt het niet in alle volautomatische machines. Het schoonmaken is heel eenvoudig, omdat u de voorkant van de machine kunt openen en gemakkelijk bij alle componenten kunt komen. Het reinigings- en ontkalkingsprogramma wordt stap voor stap op het display uitgevoerd. Dat werkt ook geweldig. Er zijn echter enkele kritiekpunten: Het display bevindt zich bijvoorbeeld bovenop, plat op de machine. Deze plaatsing is niet optimaal. Machines die het display aan de voorkant hebben geïnstalleerd, zijn gemakkelijker en comfortabeler te lezen. Evenzo is de machine relatief langzaam in de koffiebereiding. De uitlaatstralen voor de koffie zijn erg wankel. Je kunt het paneel hier verwijderen om het schoon te maken, maar dit mist enige stabiliteit. Samenvatting: Ondanks kleine kritiek een prima koffiemachine. Voor 5 sterren zouden de genoemde punten een beetje beter moeten worden geïmplementeerd, maar nu vormen ze geen groot obstakel. De prijs is meer dan redelijk voor deze prestatie. Je krijgt hier een echt goede volledig automatische machine. Daarvoor 4 sterren.

Anoniem 28-11-2019

Prachtige machine

Nadat ik de EQ500 TQ507R02 ontvangen had meteen mijn oude machine in de garage gezet. Prima apparaat welke eenvoudig te bedienen is. De uitstraling van de machine is zeer professioneel en degelijk. Handige features zijn het instellen van de koffie temperatuur maar vooral ook de hoeveelheid koffie dat gemaakt wordt. Niet meer het gedoe om 2 kopjes koffie te maken om een grotere mok te vullen. Het belangrijkste, de koffie, die smaakt gewoon goed. De Latte is gewoon een plaatje waar menig koffiehuis jaloers op is.

Anoniem 27-11-2019

prachtige machine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nadat ik de EQ500 TQ507R02 ontvangen had meteen mijn oude machine in de garage gezet. Prima apparaat welke eenvoudig te bedienen is. De uitstraling van de machine is zeer professioneel en degelijk. Handige features zijn het instellen van de koffie temperatuur maar vooral ook de hoeveelheid wat gemaakt wordt. Niet meer het gedoe om 2 kopjes koffie te maken om een grotere mok te vullen. Het belangrijkste, de koffie, die smaakt gewoon goed. De Latte is gewoon een plaatje waar menig koffiehuis jaloers op is.

JanA 26-11-2019

Heerlijke koffie maar te veel minpunten

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het design van het apparaat is mooi te noemen en met de verlichting heeft het een aangename luxe uitstraling, De machine staat mooi in een moderne keuken.

Dit apparaat maakt in een handomdraai koffie in verschillende varianten. Je kan veel instellen om je favoriete smaak te krijgen (temperatuur, graad van maling, hoeveelheid water, hoeveelheid koffie). Verder kun je op zoek naar jouw favoriete bonen.
Na een paar keer gespeeld te hebben met de temperatuur, de maalstand en koffiesterkte heb ik nu de perfect espresso en lungo gevonden. De smaak van de koffie is zeer goed en das ook wel 1 van de pluspunten van deze machine.

Hij spoelt wel wat vaak door en dat kost water en vooral een volle lekbak. De melkkan kan je makkelijk afnemen en in de koelkast stoppen.

Het maken van de Cappuccino valt wel wat tegen want de temperatuur is te laag en de melk schuimt maar matig op. Ik heb hiervoor goede vette melk gebruikt en het ligt dus niet aan de melk dat ik hiervoor gebruik.

Als ik de conclusie trek dan is voor deze prijs de machine niet het geld waard. Er zitten te veel minpunten aan deze machine die in deze prijsklasse niet zouden mogen.

Anoniem 23-11-2019

Mooie koffie uit een mooie machine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] 1. Installatie
De Siemens TQ507R02 is een redelijk grote machine die imposant op het aanrecht staat. Het uitpakken en installeren gaat redelijk eenvoudig en de instructies voor het eerste gebruik zijn duidelijk beschreven. Het duurt wel even voordat alles gebruiksklaar is. Na de eerste keer inschakelen wordt het proces duidelijk op het display aan de bovenkant weergegeven. Ook het brita waterfilter patroon is eenvoudig in gebruik te nemen. Zorg bij het plaatsen van het apparaat dat er genoeg ruimte is aan de linkerkant voor het melkreservoir. Deze wordt links in het apparaat gestoken. Voor de rest ziet het apparaat er strak uit en past het witte design mooi in een witte keuken.
2. Gebruik
Het gebruik van deze machine is heel eenvoudig. De waterbak is makkelijk van de machine te halen om deze te vullen en weer terug te plaatsen. Het maximale niveau streepje lijkt wat aan de lage kant want er kan veel meer water in. De machine opent simpel aan de voorkant om de lekbak, met daarin ook een opvangbakje voor de koffieprut, te verwijderen en te legen. De bovenkant van het apparaat herbergt de bak waarin de koffiebonen bijgevuld kunnen worden, welke is voorzien van draaiknopje voor het instellen van de maalgraad van de bonen. Tevens is er een aparte opening voor gemalen koffie voor als je 1 of 2 kopjes van een andere soort koffie wilt maken. Tevens bevindt zich aan de bovenkant een klein kleurenscherm met tiptoetsen ernaast, waarmee de koffie is in te stellen, als ook de algemene instellingen van de machine te bedienen is. Het zou mijns inziens handiger zijn geweest om deze, net zoals de tiptoetsen voor de koffieselectie, aan de voorkant van het apparaat te plaatsen zodat ook kleinere mensen er goed op kunnen kijken.
3. Resultaten
Eén van de belangrijkste dingen van zo'n machine is natuurlijk de gemaakte koffie zelf. Dit hangt natuurlijk ook mede af van de gekozen bonen en de gekozen melk. Voor wat betreft de instellingen voor de sterkte van de koffie, hoeveelheid per kopje, temperatuur van het water en maalgraad van de bonen lijken er genoeg opties te zijn. De temperatuur van de koffie had wat mij betreft nog wel wat hoger gemogen en dat geldt tevens voor de temperatuur van het melkschuim. Je kunt naar hartelust experimenten om zo het lekkerste kopje koffie te krijgen.
4. Gebruiksgemak
Als je een handmatige espresso machine bent gewend met een losse melkopschuimer is deze Siemens TQ507R02 een hele verademing voor wat betreft het gebruiksgemak. Het is een kwestie van het melkreservoir inklikken, een kopje plaatsen en de juiste koffie te kiezen. De machine is niet supersnel maar doordat je weinig handelingen hoeft te verrichten is het gebruiksgemak super. Wat ik wel mis is een persoonlijke instelling. Niet iedereen drinkt zijn/haar koffie op dezelfde manier dus zou het handig zijn om een aantal voorkeuren te kunnen opslaan. Nu wordt alleen de laatst gebruikte instelling onthouden.
5. Schoonmaken
Het schoonmaken van het maalwerk heb ik nog niet gedaan dus daar kan ik nu nog niets over zeggen. Voor het overige wordt aangegeven wanneer de lekbak geleegd dient te worden. Ook handig om dan meteen het bakje met de koffieprut te legen want daar komt geen aparte melding over. Tevens wordt zowel bij het aan- als uitzetten van de machine de leidingen doorgespoeld. Het water dat daarbij verbruikt wordt komt in het lekbakje terecht. Doordat er twee keer gespoeld wordt is de waterbak sneller leeg en de lekbak sneller vol helaas. Het brita waterfilter dient af en toe vervangen te worden en ook daar komt een melding voor op het scherm.
6. Conclusie
Deze mooie koffiemachine van Siemens maakt heerlijke koffie in een handomdraai. Je moet wel even wachten voordat je de koffie kunt gaan drinken maar de smaak van zowel de koffie als structuur van het melkschuim maken dat meer dan goed. Ik zou deze machine dan ook zeker aanraden.