De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ507R02 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Richard 12-06-2021

Eindelijk lekkere koffie met de siemens alles kunner

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Na een teleurstellende Philips aankoop, deze alleskunner gekocht. Siemens EQ500 integral.
Een degelijker gebouwde koffiemachine, smaak is heerlijk en doet zijn werk stil, makkelijk in onderhoud is wel zo prettig, aanrader dus!

Pluspunten

• geluid
  • smaak
  • keuze in soorten koffie

Minpunten

• water gebruik, houd je machine wel schoner

Bernadette 04-05-2021

Nog steeds blij met de koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Vanaf dag 1 tevreden met mijn keuze voor deze Siemens koffiemachine!
Gemakkelijk om de losse melk container er aan te koppelen al naar gelang heerste cappuccino of latte macchiato.
Wel verbruikt hij wat veel spoelwater maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat na ieder kopje een klein beetje spoelwater er doorheen komt. Beste koop, wel wat duur

Pluspunten

• Kleur, designhandtas, werking en schuimende melk!

Bernadette 14-01-2021

top koffie machine

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Hèhè.... eindelijk een Koffiemachine die hééérlijke cappuchino maakt. Ik had deze machine veel eerder moeten aanschaffen. Maar beter laat dan nooit. En nu we veel thuis zijn is koffie veel belangrijker dan ooit.

Pluspunten

• mooi design
  • redelijk stil bij het malen
  • lekkere geschuimde melk
  • heel gemakkelijk te bedienen
  • melk container makkelijk los te koppelen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Mark-Jan 08-01-2021

Heerlijke diverse soorten koffie

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Heerlijke diverse soorten koffie van espresso tot lattemacchiato. De sterkte van de koffie, het volume en de temperatuur zijn helemaal naar wens in te regelen. Kortom perfecte prijs kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Veel instellingsmogelijkheden

Minpunten

• Aansluiting op waterleiding ontbreekt
  • Kleine opvangbak koffie en water

Mooie koffiemachine voor heerlijke koffies 02-01-2021

Heerlijke koffie, mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Een heel mooi en strak apparaat in de keuken dat erg lekkere koffies zet. Wij hebben voor de wit met RVS versie gekozen. Strak en modern. Weinig herrie bij malen en zetten en goede koffies. Echte espresso, stevig en sterk. Mooi dik melkschuim. Klasse apparaat.

Pluspunten

• Strak design
  • Weinig herrie
  • Heerlijke koffie
  • Mooi stevig melkschuim

Minpunten

• opvangbak niet erg groot

Pandy01 18-01-2020

Prachtig design, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Deze volautomatische koffiemachine is makkelijk in gebruik en heeft een prachtig design. Je kunt er allerlei varianten koffie mee maken van een cafe latte tot een cappucino. Je kan de sterkte van de koffie instellen en de bonen gebruiken die jou favoriet zijn. Het apparaat geeft duidelijk aan wanneer je deze moet reinigingen. Het gebeurt verder automatisch. Een kind kan de was doen.

LMH85 17-01-2020

Mooi Design, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

De Siemens is een mooi apparaat qua design en zeer eenvoudig te bedienen. Eenmaal de inhoud van je capuchino glazen bepalen, dit ingeven en het apparaat onthoud dit vervolgens als standaard instelling. Het los te plaatsen melkreservoir is een waar genot, altijd mooi schuim en na gebruik gewoon terug in de koelkast, verder hoeft er niets schoongemaakt te worden, het apparaat is zelf reinigend. Kortom een goede koffie machine voor een heerlijk kopje capuchino, latte machiato of een gewone koffie of espresso met 1 druk op de knop.

Pluspunten

• melk systeem zelf reinigend
  • onderdelen te reinigen in vaatwasser
  • gemakkelijk instelbaar volume en sterkte koffie

Minpunten

• kleine lekbak, regelmatig legen

VON 11-12-2019

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Ik heb het apparaat nu enkele weken in mijn bezit.
Als eerste valt natuurlijk het mooie design van het apparaat op. De kleur wit past mooi bij de rest van de keukenapparatuur. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Echter het display zit bovenop het apparaat, dat moeilijk af te lezen valt. Het valt op dat het apparaat stof aantrekt. Ik moet nl regelmatig fijne stof van het display afvegen. Bij de start en aan het einde spelt het apparaat altijd met water door. Dat is goed voor de hygiene. Het waterreservoir is ruim, echter ietwat lastig geplaatst aan de achterzijde ivm bijvullen van water. Er zit wel een handige handgreep aan. De smaken van diverse koffies zijn heerlijk! De cappuccino heeft stevig melkschuim. Echter de eerste koffie die je met het apparaat zet is niet echt warm, terwijl deze op zeer heet staat ingesteld. het apparaat maakt vrij veel geluid bij het malen van de bonen en het duurt even voor de koffie wordt uitgegeven. Dit is vooral lastig als je visite hebt, maar voor de uitgifte van 1 kop koffie de moeite waard om te wachten. De lekbak moet relatief vaak geleegd worden. De uitgiftemond kan omhoog en omlaag geplaatst worden echter niet hoog genoeg voor een meeneemmok eronder te zetten. De verlichting aan de voorzijde oogt zeer mooi. Al met al een mooi apparaat met wat kleine kanttekeningen die ik zeker voor lief neem, als ik de heerlijke koffie proef! Een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Grote watertank
  • Altijd voor en naspoelen voor de hygiene
  • mooi design met verlichting

Minpunten

• Koffie niet altijd warm
  • maakt veel lawaai
  • display bovenop niet efficient

Siemens EQ500 TQ507R02 09-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Ik ben al lang op zoek naar een volautomatische koffiemachine en dit was een unieke kans om er een aan de tand te voelen.
Bij het uitpakken van de machine was ik qua design teleurgesteld. Ik was in de veronderstelling dat ik een RVS automaat had uitgekozen maar het bleek een witte variant te zijn met RVS accenten.
Verder was het even puzzelen bij het installeren van het waterfilter en het zoeken naar de ontkalkingstabletten die er uiteindelijk niet bij bleken te zitten (waarschijnlijk vanwege de duur van de testperiode).
Toen het installeren eenmaal gebeurd was heb ik mijn eerste kop koffie met de machine gezet en ik was blij verrast. Ik heb de maling van de machine aangepast (fijnste stand) en de sterkte van de verschillende koffievarianten op het hoogste niveau ingesteld en gedurende de testperiode heb ik deze instellingen niet meer veranderd. Ik was erg tevreden. Toen de zelf gekochte bonen op waren ben ik over geschakeld naar de meegeleverde bonen. Daar was ik minder tevreden over qua smaak maar dat is persoonlijk.
Gedurende de test periode heb ik verschillende varianten koffie getest, melkschuim gemaakt, theewater “gemaakt” en ik moet zeggen dat de machine prima presteert bij de juiste temperatuur. Bij de varianten met opgeschuimde melk vind ik echter dat het melkschuim niet erg vast is.
Een groot nadeel van de machine vind ik dat, elke keer wanneer ik de machine aan en uit zet, er erg veel water verbruikt wordt. Omdat ik alleen ben heb ik niet de gehele tijd de machine aan staan dus het water verbruik is daardoor hoog. Ook de water-lekbak moet ik naar mijn idee erg vaak leeg maken. Verder vind ik het een prima machine. Toch heb ik besloten om een andere machine te gaan aanschaffen. Ik ben bij de lokale leverancier van koffieautomaten (en koffie) te raden gegaan en deze is opgehouden met het leveren van Siemens koffieautomaten vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding.
Volgens hem stijgt na 3 jaar het geluidsniveau van de machines, worden de klanten met dure reparaties geconfronteerd en een levensduur van 5 jaar is eerder uitzondering dan regel.

skipper79 01-12-2019

Zoals koffie hoort te zijn

Design:
De koffiemachine heeft een mooi design. In een witte of zwarte uitvoering staat hij mooi in elke keuken.

Smaak en gebruik:
Dan het belangrijkste: de koffie is heerlijk! Je kan verschillende sterktes en varianten koffie kiezen. De melkschuim op bv de cappuccino of latte is stevig en super lekker.
De melkkan kan er makkelijk op en af geklikt worden. Ideaal, want je ziet de melkkan alleen als je koffie maakt en daarna kan je de kan in de koelkast bewaren. De melkslang aan de binnenkant reinigt zichzelf dus dat is erg prettig.

Het apparaat gebruikt veel water, tijdens het opwarmen en schoonmaken. De waterkan is wel makkelijk bij te vullen door een handige handgreep in het reservoir. De opvangbak voor het water is erg klein waardoor deze vaak geleegd moet worden. Daarbij blijft het druppelen waardoor je de onderkant moet schoonmaken voordat je de lekbak terugzet.
Als je de machine aanzet maakt hij meer geluid dan het apparaat dat wij al hebben, maar daar wen je wel snel aan. En dat ben je sowieso vergeten als je je lekkere kopje koffie in handen hebt! Kortom, een aanrader!

Pluspunten

• goede schuimlaag
  • grote waterreservoir
  • smaak vd koffie
  • koppelen/verwijderen melkreservoir
  • mooi design - past in elke keuken

Minpunten

• 'toetsen' krast snel
  • kleine lekbak
  • geen indicatie bonen op
  • druppelt na na verwijderen lekbak

Diana8 27-11-2019

Lekkere stevige robuuste espresso en lungo

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Na 2 weken hebben wij het apparaat goed kunnen testen op alle standen en voor diverse soorten koffiedrinkers. het enige dat nog niet getest is is het ontkalkings/schoonmaakprogramma aangezien daar nog geen melding voor is geweest.

*Design: mooie vormgeving, goed schoon te maken aan de buitenzijde. De ronde waterkan is makkelijk af te nemen en te reinigen. er wordt een melding gegeven wanneer het waterreservoir gevuld moeten worden. het koffie maak proces wordt dan volledig afgebroken.het melkreservoir is vierkant en wordt aan de zijkant vastgeklikt. jammer dat dit niet in het apparaat bevestigd kan worden, nu neemt het erg veel extra ruimte in beslag.
*Bonenreservoir: inpandig, dus steekt er niet boven uit. Er zit een rooster boven in waardoor bij het vullen de bonen soms wegspringen. de functie van het rooster is onduidelijk. Het maalsysteem is verstelbaar voor de maalgraad. Dit is een eenvoudige handeling. het is niet een echt geruisloze molen. Vooral niet als de bonen bijna op zijn. Groot minpunt is dat er geen melding komt wanneer de bonen op zijn. je kunt onbeperkt "koffie" blijven zetten terwijl er geen bonen in zitten.
*Warmhoudplaatje: dit heeft geen toegevoegde waarde. het wordt nog niet eens lauw, dus kopjes verwarmen doen wij met de heet water functie
*Bedieningspaneel: overzichtelijk, snelle selectie, voldoende instelmogelijkheden, makkelijk te bedienen
*Bereidingstijd: niet echt snel, maar wel de moeite waard , want koffie smaakt prima. ook met 2 kopjes tegelijkertijd zijn goed warm en hebben een mooie crème laag
*Espresso: beste smaak bij 35 ml
*Cappuccino en Latte: mooi stevig melkschuim en door double shot lekker sterk. helaas is melk niet altijd warm genoeg. Dit zou te maken hebben met de afstelling voor de Europese markt. Wij Nederlanders drinken onze melk specialiteiten heter. Misschien een tip om de apparaten voor de Nederlandse markt heter af te stellen
*Flat white: helaas geen mooi koffie/melk onderscheid te zien
*Dagelijkse schoonmaak: zetgroep is makkelijk te verwijderen en goed schoon te maken dit in vergelijking met een vorig apparaat.
Mijn gezin met 8kinderen, aanhang en veel aanloop en thuiswerken ipv buitenshuis, zorgt voor een groot koffie verbruik. Ik ben zeer benieuwd hoelang het apparaat goed blijft werken

Pluspunten

• mooie dikke creme laag op espresso en lungo
  • makkelijk te bedienen
  • dagelijkse reiniging is makkelijk
  • melkdoorvoer systeem is wordt goed schoon

Minpunten

• geen melding bij leeg bonen reservoir
  • warmhoudtplaatje wordt niet warm
  • melkspecialiteieten zijn niet warm genoeg
  • gebruik gemalen koffie is niet aan te aan te raden

Claudia van de Vorst 27-11-2019

Heel fijn apparaat!

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Qua uiterlijk vinden we het een erg mooi apparaat, een echte eyecatcher. Alles was makkelijk in te stellen, de meegeleverde handleiding is erg duidelijk. Maar ook zonder de handleiding wijst het zichzelf grotendeels.

We zijn begonnen met de koffiebonen die we altijd gebruiken, om zo goed het verschil te kunnen ervaren tussen het apparaat wat we hebben en de Siemens die testen. Smaak is super! Het malen van de bonen maakt niet veel geluid en de koffie wordt op normaal tempo gemaakt. Dat zou wellicht iets sneller kunnen, maar wij vinden dat geen minpunt. Wat heel fijn is is dat elke kop koffie makkelijk te personaliseren is, zowel het aantal ml als de sterkte.

Het bijvullen van het water is erg gemakkelijk, je moet het wel zelf in de gaten houden of er nog voldoende water inzit voor je volgende koffie. De melding dat het water bijgevuld moet worden komt wel, alleen niet voor je de koffie maakt, maar tijdens het maken, zodat je bijv. een halve kop krijgt. Als de bonen (bijna) op zijn, komt er helaas geen melding. Beide opties had ik wel verwacht bij een apparaat in deze prijsklasse.

Wat erg makkelijk is is de losse melk-opschuim unit die je erg makkelijk aan het apparaat klikt en er ook erg makkelijk weer af haalt. Enige minpuntje hieraan is dat de melk niet zo heet uit het apparaat komt. Reinigen wordt prima gedaan na elke kop koffie , grote reinigingsbeurt hebben we nog niet uitgevoerd. Wel al de producten besteld die nodig zijn voor een grote onderhoudsbeurt alsmede ook een nieuwe waterfilter. Ik ben heel benieuwd na welke tijd dit vervangen dient te worden.

Het warmhoudplaatje zal ongetwijfeld goed werken als je het apparaat lang voordat je koffie gaat maken aanzet, maar nu heeft het geen enkele meerwaarde.

Al met al een heel mooi apparaat met lekkere koffie en koffievarianten!

Pluspunten

• smaak van de koffie
  • gebruiksgemak
  • veel varianten
  • stil
  • losse melk-opschuim unit

Minpunten

• warmte van het melkschuim

Tamara 27-11-2019

Prima apparaat dat aan onze wensen voldoet

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Nadat we jaren een volautomatisch espresso apparaat hebben gehad, zijn we na onze verhuizing overgestapt op een apparaat met cupjes. De koffie smaakt op zich wel goed, maar toch misten we iets. Toevallig hadden we het er net over gehad om misschien over te stappen op een apparaat met bonen toen we de mogelijkheid kregen om de Siemens EQ.500 te mogen uitproberen. Die kans lieten wij niet aan ons voorbij gaan.

We hebben het apparaat inmiddels ruim 2 weken mogen uitproberen. Hieronder vinden jullie onze bevindingen. Samenvattend zijn wij erg blij met de Siemens EQ.500. We hebben de smaak van “echte” koffie gemist en de mogelijkheden die het apparaat biedt zijn voor ons meer dan voldoende. Kortom, een echte aanrader dus.

Design
Wij hadden bewust gekozen voor de RVS variant, omdat we deze van alle uitvoeringen het mooiste vonden. En dat is ie ook. Hij straalt iets moois en krachtigs uit, valt qua breedte ook enorm mee en past vanwege de hoogglans witte zijkant perfect bij onze keuken.

Snelheid
Na het afspoelen van alle losse onderdelen was het tijd om het eerste kopje koffie te gaan zetten. Laat dit nou net een cappuccino zijn. In het begin vond ik het apparaat wel erg traag, maar dat komt natuurlijk omdat eerst de melk moet worden opgewarmd en daarna pas de koffie wordt gezet. Na een paar dagen storen wij ons hier niet meer aan. Als je een normale koffie zet, dan is het apparaat wel verrassend snel.

Gebruiksgemak
Een groot voordeel van de EQ.500 is dat het qua bediening erg makkelijk is. Het aanpassen van de sterkte en de hoeveelheid is met één druk op de knop aan te passen. Ook kun je makkelijk schakelen tussen de soorten koffietjes en voeg je eenvoudig een double shot toe.

Onderhoud
Omdat we het apparaat net twee weken in huis hebben, kunnen we nog niets zeggen over het grote onderhoud. Maar we kunnen wel iets zeggen over het snel schoonmaken van het melkreservoir. Ook dit is weer vrij eenvoudig en met een paar drukken op de knop gaat het apparaat voor je aan de slag om de kanalen waar de melk stroomt schoon te spoelen.

Waterreservoir
Het waterreservoir is 1,7 liter. Voor ons voldoende en bijvullen is vrij eenvoudig. Wij halen het reservoir er eigenlijk nooit af, maar vullen em met een flesje bij.

Lekbak/opvangbank
De lekbak valt ons iets tegen. Voor ons gevoel zit deze heel snel vol of geeft het apparaat al vrij snel aan dat deze leeggehaald moet worden. Het was wel even puzzelen om de lekbak weg te halen, aangezien we dan eerst het melkreservoir weg moeten halen en vervolgens moet het deurtje open worden gemaakt. Dan pas kan de lekbak worden verwijdert. Het is helaas niet mogelijk om de lekbak er aan voorkant uit te halen.

Smaak van koffie
We moeten eerlijk bekennen dat we nog niet met de maalgraad hebben gespeeld, aangezien we de koffie zoals deze uit de machine komt al bijzonder lekker vinden. Natuurlijk kun je nog met de smaak spelen als je andere bonen er in doet.

Warmte van de koffie
De warmte van de koffie is ook weer gemakkelijk aan te passen en is wat ons betreft prima. We merken wel dat wanneer je bijv. een cappuccino of latte macchiato maakt, dat de koffie dan wel snel afkoelt. Dit is op zich ook wel logisch, aangezien de melk natuurlijk koud wordt opgewarmd. Bijkomend voordeel is dat de cappuccino of latte macchiato direct drinkbaar is.

• Makkelijk in gebruik
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Snelheid bereiding viel in het begin tegen

RichardSp 27-11-2019

Luxe en goede espressomachine

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Eerste indruk van het apparaat is dat deze zeer mooi is en klasse uitstraalt. De combi wit/zilver had ik liever helemaal zilver rvs gehad. De bediening is eenvoudig en logisch. Na het aanklikken van de laatste optie verschijnen er nog meer mogelijkheden. Instellen hoeveelheid en sterkte gaat goed. Wat ik vooral geweldig vind is de melk die aangeklikt kan worden en na afloop zo de koelkast weer in. Apparaat spoelt automatisch alles na, wat bij mijn Saeco nogal een werk was om te doen. Bonen malen gaat minder luidruchtig als de Saeco zolang de deksel er maar op zit. Schoonmaken wordt wel een dingetje, omdat de lekbak snel vol is. Er zit wel een lekkere grote waterkan op. Koffie is in ieder geval goed heet en smaakvol en daar gaat het natuurlijk om :-)

Pluspunten

• Mooi
  • Veel mogelijkheden
  • Melkkan makkelijk
  • Automatisch naspoelen

Minpunten

• Lekbak te klein
  • Witte front ipv rvs

Melle 26-11-2019

Wat een krachtpatser

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Ik ben blij verrast met deze aankoop. De koffie is gewoonweg goed, lekker sterk. De melkvarianten zoals cappucino en latte zijn heel snel en makkelijk. Goed melkschuim.

Pluspunten

• Snel
  • Smakelijke koffie
  • Goed sterk

Minpunten

• Log uiterlijk

Jan 26-11-2019

Heerlijke koffie maar te veel minpunten

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Het design van het apparaat is mooi te noemen en met de verlichting heeft het een aangename luxe uitstraling, De machine staat mooi in een moderne keuken.

Dit apparaat maakt in een handomdraai koffie in verschillende varianten. Je kan veel instellen om je favoriete smaak te krijgen (temperatuur, graad van maling, hoeveelheid water, hoeveelheid koffie). Verder kun je op zoek naar jouw favoriete bonen.
Na een paar keer gespeeld te hebben met de temperatuur, de maalstand en koffiesterkte heb ik nu de perfect espresso en lungo gevonden. De smaak van de koffie is zeer goed en das ook wel 1 van de pluspunten van deze machine.

Hij spoelt wel wat vaak door en dat kost water en vooral een volle lekbak. De melkkan kan je makkelijk afnemen en in de koelkast stoppen.

Het maken van de Cappuccino valt wel wat tegen want de temperatuur is te laag en de melk schuimt maar matig op. Ik heb hiervoor goede vette melk gebruikt en het ligt dus niet aan de melk dat ik hiervoor gebruik.

Als ik de conclusie trek dan is voor deze prijs de machine niet het geld waard. Er zitten te veel minpunten aan deze machine die in deze prijsklasse niet zouden mogen.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Kopjeswarmer werkt onvoldoende
  • Geen melding als de koffiebonen op zijn
  • Cappuccino onvoldoende warm
  • Cappuccino melk matige schuim

Revelations 26-11-2019

Goede koffie, met een kanttekening!

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Mooi stijlvol apparaat wat lekkere koffie maakt. Ik houd van normale, zwarte koffie en dat maakt deze machine erg goed. Wanneer gekozen wordt voor koffie met melk, zoals een cappuccino of een latte macchiato dan is koffie niet op de juiste temperatuur. De melk die uit het apparaat komt is namelijk niet heet, wat ervoor zorgt dat de koffie na bereiding direct opgedronken moet worden. Voor een aantal mensen bij mij in huis is dat een afknapper. Je kunt bij het apparaat wel de koffietemperatuur instellen, maar niet de melktemperatuur met als gevolg dat de koffie snel afkoelt. Zeker bij het paradepaardje van Siemens, de EQ500, zou je anders verwachten en bij merken als Jura overkomt je dit probleem niet, omdat deze werkt middels een pijpje of stoom. Als je zoals ikzelf van zwarte koffie houdt is dit natuurlijk geen probleem, maar als je koffiedrinkers in huis hebt die wel graag koffie met melk drinken dan is het apparaat wat mij betreft niet geschikt. Het apparaat zelf ziet er fraai en netjes afgewerkt uit, zoals je verwacht van Siemens. Het waterreservoir is mooi groot en komt met een speciale filter. De spoelbak is wellicht wat aan de kleine kant en moet regelmatig geleegd worden, maar als de wasbak binnen handbereik is dan vormt dit geen bron van ergernis. Zoals gezegd een mooi stijlvol apparaat, maar met een specifieke kanttekening en dus niet voor iedere keuken en huishouden geschikt.

Pluspunten

• Lekkere bonenkoffie
  • Stijlvol design

Minpunten

• lauwe melkspecialiteiten
  • Kleine spoelbak

Attila 24-11-2019

En aanrader

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

De EQ.500 is een zeer fijn koffiezetapparaat van hoge kwaliteit. Visueel is ze echt een succes.Eenvoudig maar aantrekkelijk. Het bedieningsconcept is ook eenvoudig en goed doordacht. Toetsen en scherm laten geen vragen onbeantwoord, zodat u altijd weet wat u meteen moet doen. Een eenvoudige en intuïtieve bediening, zo zou het moeten zijn.
Het waterreservoir is ruim bemeten en gemakkelijk te verwijderen en te vullen. De melkkan is ook goed geïntegreerd.
De EQ.500 maakt echt goede koffie's in verschillende variaties. Het geluidsniveau is relatief laag, wat erg prettig is. Ook is de functie voor 2 kopjes erg handig, je vindt het niet in alle volautomatische machines.
Het schoonmaken is heel eenvoudig, omdat u de voorkant van de machine kunt openen en gemakkelijk bij alle componenten kunt komen. Het reinigings- en ontkalkingsprogramma wordt stap voor stap op het display uitgevoerd. Dat werkt ook geweldig.

Er zijn echter enkele kritiekpunten:
Het display bevindt zich bijvoorbeeld bovenop, plat op de machine. Deze plaatsing is niet optimaal. Machines die het display aan de voorkant hebben geïnstalleerd, zijn gemakkelijker en comfortabeler te lezen.
Evenzo is de machine relatief langzaam in de koffiebereiding.
De uitlaatstralen voor de koffie zijn erg wankel. Je kunt het paneel hier verwijderen om het schoon te maken, maar dit mist enige stabiliteit.
Samenvatting:
Ondanks kleine kritiek een prima koffiemachine. Voor 5 sterren zouden de genoemde punten een beetje beter moeten worden geïmplementeerd, maar nu vormen ze geen groot obstakel. De prijs is meer dan redelijk voor deze prestatie. Je krijgt hier een echt goede volledig automatische machine. Daarvoor 4 sterren.

• Geen lavai

Minpunten

• Scherm plaats

Nancyvp 23-11-2019

Aangename verrassing!

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Mijn eerste indruk van het apparaat was zeer positief!

Het eerste kopje koffie had een mooie crema-laag en was goed van smaak. De sterkte is eenvoudig aan te passen naar persoonlijke wens. Bij het maken van een melkspecialiteit zorgt het apparaat voor goed opgeschuimde melk.

Het design van het apparaat is aantrekkelijk en de verlichting is een leuke toevoeging.

Verbeterpunten: Bij het maken van een melkspecialiteit, daalt de temperatuur enorm. De koffie is mijns inziens dan ook te koud. De druppelbak had wat groter mogen zijn. Omdat het apparaat veel spoelt is deze erg snel vol. Verder vind ik de kopjeswarmer niet heel veel toevoegen. Het duurt namelijk een tijdje voordat het plaatje überhaupt een beetje warmte afgeeft.

Over het algemeen erg tevreden met de machine!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Aan persoonlijke voorkeuren aan te passen
  • Veel verschillende soorten koffie mee te zetten

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Melk(schuim) is te koud

Willem 22-11-2019

Koffiemachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Deze koffiemachine ziet er allereerst heel mooi uit. De smaak van de koffie is heerlijk, mooie kleur en een mooie cremalaag. Wat heel makkelijk van de machine is dat er een mogelijkheid is om per kopje de sterkte aan te passen. Ook zitten er veel verschillende koffiesoorten op, espresso, cappuccino, normale koffie, flat white, schuim, warm water etc. De lekbak is aan de kleine kant, maar zorgt er ook voor dat het makkelijk schoon te maken is. Deze machine is zijn geld waard.

Pluspunten

• Stil
  • Veel mogelijkheden
  • Sterkte/hoeveelheid aanpasbaar

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Melkschuim mag iets warmer

Eric 22-11-2019

Prima koffie, voor een pittige prijs

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Het apparaat ziet er mooi en goed afgewerkt uit. De metalen details geven het cachet (al is voor de rest het overgrote deel plastic). Na het schoonmaken metten verse bonen en water er in. De reservoirs zijn gemakkelijk te bereiken en te plaatsen, dat is bij andere toestellen wel eens anders. De maalgraad is goed in te stellen, helaas niet zo fijn als ik zou willen. De bediening is gemakkelijk en begrijpelijk. Schoonmaken gaat ook gemakkelijk voor een groot deel automatisch. En dan... waar het allemaal om gaat, de koffie! Die smaakt prima, mooie crema op de koffie. En goed lobbig schuim bij de cappuccino en latte. Schuim is wel een beetje koud. En het is jammer dat je wel de hoeveelheid bonen en water kunt aanpassen, maar niet de hoeveelheid gebruikte melk.
Kortom, een prima apparaat. Maar die prijs... daarvoor verwacht je meer dan prima...

• Prima koffie
  • Mooi schuim
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Duur voor wat je krijgt
  • Lauw schuim/melk
  • Te grove bonenmaling

Willem 21-11-2019

Koffiemachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TQ507R02

Deze koffiemachine ziet er allereerst heel mooi uit. Daarnaast is de normale koffie veel lekkerder dan onze oude Miele. Wat heel makkelijk van de machine is dat er een mogelijkheid is om per kopje de sterkte aan te passen. Ook zitten er veel verschillende koffiesoorten op, espresso, cappuccino, normale koffie, flat white, schuim, warm water etc. Met 6 gezinsleden met ieder een eigen smaak komt dat goed van pas. De lekbak is aan de kleine kant, maar zorgt er ook voor dat het makkelijk schoon te maken is. Deze machine is zijn geld waard.

Pluspunten

• Stil
  • Veel mogelijkheden
  • Sterkte/hoeveelheid aanpasbaar

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Melkschuim mag iets warmer