Saeco Intuita Automatic espresso HD8750/11

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intuita Automatic espresso HD8750/11 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

inge 12-08-2016

lekkere koffie maar steeds meer schoonmaakgedoe

De koffie is lekker. Maar ik moet het apparaat wel 3 keer per week helemaal uit elkaar halen om overal de koffieprut tussenuit te vissen. Ik ben echt bijna geneigd hem hierom te vervangen voor een ander merk. Heeft grote ergernis. Als zit onder de koffieprut.
Ook de te kleine lekbak stoort enorm.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• het schoonmaken
  • kleine lekbak
  • vaak ontkalken
  • stoompijp koekt aan

E. van Lis 09-02-2016

Zetgroep reinigen is een gedoe; via het klepje bovenop is het niet mogelijk. Het opstoompijpje is na gebruik al ingebrand zodat hij eigenlijk na ieder gebruik schoongebikt moet worden met een mesje.
Hiervoor hadden we een melkkan en dat was enorm gebruiksvriendelijker!!!

Joyce 22-12-2015

Prima apparaat wat makkelijk te bedienen is. De handleiding is voorzien van afbeeldingen.
De koffie is heerlijk en goed van temperatuur.

Freddie69 01-12-2015

Ik had al eens een review geschreven over deze machine. Vooral positief.
Maar na een kleine 2,5 jaar moet ik toch iets negatiefs vermelden.
Het apparaat valt in storing, alle lampjes branden.
Volgens de helpdesk , boiler oid stuk. Verwarmt niet.
De reparatie afdelingen doen geen prijsopgave voor ze het apparaat gezien hebben.
Geen garantie , geen coulance regeling .
Jammer Dat philips apparaten maakt die net het garantie termijn overlappen.
Ik eb het apparaat afgeschreven , en ander gekocht, maar geen philips!

rjmeijdems 11-10-2015

Goed werkende koffiemachine. Koffie smaakt prima en is goed heet. Genoeg mogelijkheden. Lan gezocht en vergeleken met andere machines in deze prijsklasse. In juni door de consumentenbond getest en hierbij een goede score opgeleverd.Dit heeft mij besloten om deze Saeco te kopen.

Timandy 06-08-2015

Het apparaat medio 2013 gekocht en in de afgelopen periode 2 reparaties gehad i.v.m. Niet doorlopen en hele natte afvalbak van de koffiedrab. Daarbij is het hele binnenwerk vervangen maar nu is weer de koffiedrab heel nat en moeilijk te verwijderen uit de afvalbak. Zijn er meer mensen met deze klachten?

patrick 16-03-2016

heb al een tijdje het zelfde probleem, wat waren de kosten voor reparatie

Dirk Lont 06-10-2016

Wanneer je de maalgraad grover instelt, wordt het koffiedik minder nat.

Paul de Keijzer 26-07-2015

Soms kun je zo blij zijn met een aankoop dat je het nogmaals wilt delen op kieskeurig. Inmiddels een half jaar in bezit. diverse bonen geprobeerd en kom uit op bonnen van de Lidl. Nu werkelijk de beste koffie die ooit gedronken heb.Uiteraard smaken verschil.Deze philips is een zeer makkelijk in gebruik met vele instel mogelijkheden en een mooie vormgeving. Voor deze prijs doet hij niet onder voor vele duurde apparaten die ik inmiddels heb geproefd. Vindt deze zelfs beter. Echt een zeer goede koop en aanrader voor iedereen die niet veel wilt uitgeven en heerlijke koffie wil.

Paul de Keijzer 13-11-2015

Nu een half jaar in gebruik en het blijft de beste koop die ik heb gedaan in jaren. Het blijft een geweldig apparaat.

anita schmetz 14-07-2015

De machine maakt lekkere koffie, de temperatuur is ook goed.
Het gebruiksgemak is een 7, omdat het water- en het afvalreservoir voor de koffie en de lekbak voor het water vrij klein zijn. Je moet ook oppassen dat er genoeg water in zit voor het laatste kopje, anders heb je een half bakje. Hij stopt namelijk gewoon als het water bijna op is en pas dan gaat het lampje voor het water knipperen.
Het schoonmaken en ontkalken is ook best wat werk.
De duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, na een half jaartje mag ik er vanuit gaan dat hij gewoon nog goed werkt.

lrklrk 06-04-2015

Na een Delonghi machine te hebben gehad voor 5 jaar overgestapt naar deze Saeco wegens de lage prijs. Inmiddels bijna twee jaar in gebruik. Nadeel van deze tov de Delonghi is dat de stoom niet te regelen is. Dit betekent dat je niet gemakkelijk, voordat je melk opstoomt, even al het water uit het stoompijpje kan laten lopen dat altijd aan het begin meekomt. Verder is het stoompijpje na een paar maanden niet meer chroomkleurig, aangezien het pijpje dun verchroomd is en dit komt er snel vanaf. De reservoirs zijn iets aan de kleine kant, waardoor je redelijk vaak water moet bijvullen en ook koffie moet verwijderen. Het is niet onoverkomelijk, maar kan beter. Verder is de machine recent ter reparatie geweest omdat de zetgroep vast zat en niet meer los ging. Philips klantenservice is wat dat betreft perfect. Geen gezeur en in 1.5 week gratis gerepareerd. Philips heeft ook gelijk de software geupdate, aangezien het merkbaar is dat de machine nu iets anders schakelt voor en na het koffie zetten. Dus wellicht is hiermee het probleem van vastzitten opgelost. Nog 3 jaar verlengde garantie te gaan, dus voorlopig blijft dit toestel in gebruik! Over drie jaar zal ik toch wellicht hetzelfde apparaat kopen.

anita schmetz 24-03-2015

Goede machine, maakt lekkere koffie, temperatuur is goed. Bediening is gemakkelijk. De Senseo hebben we hiervoor de deur uit gedaan.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, want we hebben hem pas 3,5 maand.

Jammer is dat hij snel uitschakelt en dan gaat spoelen. Door dat spoelen verbruikt hij veel water, dat je dan weer moet bijvullen. De lekbak is snel vol, ik zet er meestal een kopje onder om het spoelwater op te vangen. Het is ook vervelend dat je hem niet gewoon kunt uitzetten, maar dat je de stekker eruit moet trekken, anders blijft voortdurend een rood lampje knipperen.

Al met al een fijne machine, die nog wat verbetering kan gebruiken.

Vandenham 04-02-2016

Wij hebben ook zo,n apparaat en het aan aan/uit knopje zit aan de aan de achterkant, links onderaan.

WillemM1949 30-01-2015

Ik had hiervoor de Saeco Talea Ring. Uitstekend apparaat. De Intuita heb ik nu twee weken in gebruik. De koffie die ermee gezet wordt is goed van temperatuur en de smaak is ook goed. Meerdere instellingen zijn hiervoor aanwezig.
Niet prettig is dat het apparaat na ongeveer een 1/2 uur op stand-by springt en vervolgens ook gaar spoelen. Wanneer je weer inschakelt begint de spoeling weer. Veel water wordt verbruikt door het spoelen. De tijd voor de stand-by stand is helaas niet in te stellen. Heel vervelend is het feit dat het apparaat niet uit te schakelen is. Kan wel maar dan moet de steker eruit. Er blijft dan ook steeds een irritant rood lampje knipperen.

fghr1949 07-12-2014

Ruim een maand in gebruik. Mijn vorige machine was de Saeco RI9755. Na een aantal reparaties (tijdens de garantieperiode) ging het apparaat na 3 jaar weer stuk (onvoldoende water werd verwarmd tijdens het productieproces - reparatiekosten hoog). De Saeco type HD8750/11 gekocht. Deze machine produceert lekkere koffie. Een vervelend aspect is dat deze machine veel (spoel)water verbruikt. Indien ik verspreid over de dag 6 keer koffie maak, dan spoelt de machine 6 keer met water: voor het koffie zetten en telkens na 30 minuten vooraf de stand-by mode. Bij de Philips helpdesk wordt verteld dat het vaak spoelen de levensduur van de machine aanzienlijk verlengt. De wateropvangbak onder in de machine is te klein om het spoelwater van een dag gebruik op te vangen en ook zeer onhandig om te ledigen. Een euvel wat (nog) niet verholpen is, is de check op voldoende watervoorraad voor minimaal 1 kop koffie. Tijdens het productieproces kan het gebeuren dat de machine, zonder waarschuwing vooraf, plotseling stopt met koffie zetten omdat er te weinig water in het reservoir zit.

anita schmetz 04-12-2014

Heel tevreden met dit apparaat. De sterkte van de koffie is instelbaar op drie standen met een knop, maar ook door instellen van de fijnheid van malen door de ingebouwde keramische molen.
Koffie is lekker warm en hij heeft de mogelijkheid voor espresso, gewone koffie, warm water en er zit een melkopschuimer op, waarmee je eenvoudig een goede cappuccino kunt maken van je espresso.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, want ik heb hem pas 2 dagen in bezit.

SalimSelvi 02-12-2014

Deze espressomachine is makkelijk te bedienen en overzichtelijk. Je kan kiezen uit 3 sterktes koffie en de hoeveelheid van de koffie. Het bijvullen van de koffiebonen is zo gedaan.
Daarnaast heeft het erg lekkere koffie. Sinds we deze hebben gebruiken we de senseo nauwelijks.

marri37 29-11-2014

Makkelijk te bedienen, smaak is uitstekend
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen 1 dag in bezit
maar op voorhand is dit een uitstekende keus

akkerman192 25-11-2014

De saeco intuita is een sieraad in de keuken, en is met de handleiding snel en makkelijk in gebruik te nemen. De bediening is verder kinderspel. Het apparaat ziet en voelt degelijk aan en de koffie is lekker heet en naar ieders smaak goed in te stellen.
Kortom een apparaat wat doet wat ie moet doen.

niek1967 20-11-2014

plus: lekkere goed hete koffie, perfecte melkopschuimer
min: geen aan/uit knop, veel water verbruik vanwege veel spoelen na starten en stoppen apparaat.

leobeaard 17-11-2014

Pluspunten: Apparaat zet goede koffie, sterkte prima te regelen, makkelijk schoon te maken
Minpunten: Geen aan/uit schakelaar, alleen roodknipperend standby knop, alleen uit te schakelen door stekker eruit te trekken.

koffiegenieter123 13-11-2014

Echte aanrader voor wie een eenvoudige machine wil voor heerlijke koffie / espresso.
Eenvoudige bediening, grote reservoirs voor water, bonen en koffieprut.
Nu 3 weken in gebruik en nog geen seconde spijt. Met dezelfde bonen toch een wereld van verschil met de vorige machine.

Enrique17 01-11-2014

Ik kocht dit apparaat een paar dagen geleden. Rijke koffiearoma en gebruiksvriendelijk. Heerlijke cappuccino. Wat onderhoud nodig, maar ik hoop dat het lijkt snel te zijn.

leovanzundert 27-10-2014

De Saeco Intuita is een espressomachine die niet onderdoet voor de professionele machines in de cafés en koffieshops in Portugal, waar ik het grootste deel van het jaar vertoef. De koffie doet (mits de geode bonen en maling) niet onder voor deze professionele machines. De machine is heel snel opgewarmd en de koffie is goed heet, zoals het hoort.
Het enige nadeel in mijn ogen is het vele spoelen waardoor de lekbak redelijk snel geledigd moet worden.
Voor de rest: een aanrader.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-11-2014

Beste leovanzundert,

Bedankt voor de feedback. Dat onze Saeco niet moet onderdoen van professionele apparaten daar zijn we trost op.

Het doorspoelen is een onderdeel van de standaardprocedure, maar we zullen er rekening mee houden in de toekomst.

Philips Webcare

wilhelmientje37 24-10-2014

Nadat mijn DeLonghi kapot ging, snel op zoek naar een andere machine. Want eenmaal goede espresso gewend, dan liever geen gewone koffie meer. Omdat deze machine predicaat `Beste koop` heeft, hiervoor gekozen. Even wennen, ik had met de Delonghi iets meer instellingsmogelijkheden. Wel fijn dat deze wat kleiner is. De koffie lijkt me iets warmer dan de Delonghi. Tot mijn verrassing werkt de stoompijp op dit apparaat wel erg goed. De kinderen hebben hiermee ook al warme chocolademelk gemaakt, heerlijk!
Wel jammer dat apparaat zo snel op standby gaat en dat je de machine niet uit kunt zetten. Dat knipperende rode lampje is storend....
Over de duurzaamheid kan ik helaas nog niets zeggen, daarvoor is het apparaat te kort in bezit.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-11-2014

Beste wilhemientje37,

Bedankt voor uw review. Leuk dat u ook warme chocolademelk met onze machine sterk aanbeveelt.

Ik heb uw feedback over de aan/uit knop en het standby lampje genoteerd en zal dit zeker doorgeven zodat we deze verbetering in de toekomst kunnen uitvoeren.

Philips Webcare

cyruzzz 19-10-2014

Sinds een dag in mijn bezit en al flink zitten experimenteren. Het apparaat is erg simpel. Alle knoppen en functies spreken voor zich.

Schoonmaken gaat makkelijk. Water bijvullen is even wennen aangezien je het stoompijpje aan de kant moet doen, maar na een paar keer is dat vanzelfsprekend.

De koffie is goed heet, voor mij erg belangrijk. Daarnaast is de espresso goed sterk als je hem zo instelt. Maar ook aan een Lungo/normale koffie zit veel smaak.

ebrum 13-10-2014

Gisteren in huis gekregen. Fantastische machine en zeer makkelijk in gebruik. Niet duur, had eerst een inbouw maar steeds storingen.

fabianvanloon 04-10-2014

Voor dit geld heb je een heerlijke kop koffie. Daarnaast bevat het apparaat ook de mogelijkheid om heet water te tappen voor thee. Erg veel waar voor je geld.