Beste deals -10% prijsdaling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI351209RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sometimess 14-01-2023

Waterfiltergedoe

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Ik heb deze volautomatische koffiemachine gekocht in mei 2020. Vooraf in reviews klachten gelezen over vaak water bij moeten vullen. Dat leek me niet zo'n punt en uiteindelijk het apparaat tijdens een actie gekocht.

De koffie is prima en de mogelijkheden zijn dat ook. Het geïntegreerde cappuccino pijpje is een slimme uitvinding.

Het vaak moeten bijvullen bleek toch een irritatiepunt, zeker wanneer er een waterfilter geplaatst wordt. En in dat waterfilter zit het grootste probleem van dit apparaat. Vorige machines die ik had (ook die van Siemens), hadden geen filter nodig. Deze wel. Dit wordt afgedwongen door foutmeldingen (bepaalde combinatie van ledjes die knipperen) die niet in de gebruiksaanwijzing staan. Het plaatsen van een waterfilter is bepaald geen leuk klusje; geeft flinke bende en het filter in het reservoir drukken lukt nauwelijks met de handen van een volwassen man; het reservoir is klein en je moet het filter in een daarvoor bestemde opening drukken. Dat kost dus veel te veel moeite.

Na het plaatsen van het filter moet deze gespoeld worden, ook dat is geen leuk klusje. De daarvoor bestemde toetsencombinatie werkt meestal niet, waardoor je of een foutmelding krijgt of een ongewenste bak espresso. Als het traject dan eindelijk doorlopen is, met een nieuw filter, dan geeft het apparaat soms doodleuk aan dat het een nieuw filter nodig heeft.

Wanneer dat niet het geval is, dan duurt het - bij mij / gemiddeld 4 koffie per dag - ongeveer 45 dagen voor een nieuw filter gewenst is. Dat vind ik veel te vaak en te duur. De melding negeren kan maar dan moet je voor elke bak een foutmelding wegdrukken. Doe je dat te vaak dan worden de meldingen steeds dwingender en moet je vaker wegdrukken.

Ik zou liever vaker het apparaat de calc 'n clean cyclus laten doorlopen (in plaats van het gedoe met het filter), maar dat is lastig. Zelf initiëren kan, maar de melding die het apparaat zelf zou moeten geven wordt overstemd door de steeds terugkomende foutmeldingen omtrent het filter. Daardoor komt de reinigingsmelding niet meer in beeld en moet dat gepland in mijn eigen agenda.
Over de reinigingscyclus had ik vooraf ook klachten gelezen, maar dat vond ik dan weer niet zo'n probleem. Kwartiertje werk.

Na ruim anderhalf jaar ben ik het zat en ga ik op zoek naar een ander apparaat. Ik heb een voorkeur voor apparatuur van Bosch en Siemens, maar betwijfel of ik dat voor de nieuwe koffiemachine nu nog een keer doe.

Pluspunten

• Mogelijkheden

Minpunten

• Apparaat wil continue dat je iets doet

Tiari 20-05-2022

Lekkere koffie maar van korte duur

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Dit is onze 2e Siemens volautomatische machine met een eenvoudige mogelijkheid om cappuccino te maken. Dat doet deze machine heel goed net als gewone lekkere koffie! Tot zover alles goed!
Echter onze 1e machine ging na 5 jaar kapot, net iets te vlug. Bij deze nieuwe machine hebben we na 3 jaar de gehele zetgroep moeten vervangen, dat onderdeel is 94,- maar deze week is ook deze zetgroep (is de hele binnenmaal module) kapot gegaan. En dat nog binnen 2 jaar. Dan is de garantie verlopen. Binnen 10 jaar dus al 2 Siemens machines en 3 zetgroepen verder. Niet duurzaam.

Pluspunten

• Hete koffie en in te stellen sterkte
  • Goede schuimlaag melk
  • Compact maar compleet

Minpunten

• Geen lange levensduur
  • Volle opvangbak zonder melding

Erik uit Meerlo 16-10-2021

Budgetvriendelijke koffiezetmachine

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Deze koffiezet machine maakt verschillende soorten koffie voor je klaar. Afhankelijk van de soort koffie wordt ook de smaak bepaald. Het enige minpunt is de herrie die het apparaat maakt. Tijdens het zetten, maar ook wanneer het zelfreinigende mechanisme in werking treedt

Pluspunten

• veel soorten koffie kunnen zetten
  • maalmechanisme zorgt voor de aroma
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• herrie tijdens het zetten van de koffie
  • zelfreinigend mechanisme maakt veel lawaai
  • zelf een ontkalking tablet invoegen

F*****@g******** 10-07-2021

Fijne keuze

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Maakt weinig geluid bij het malen en zetten van de koffie. Ideaal dat je bij de latte en cappuccino de melk direct in het glas kan doen. Geen geklooi met losse melkhouders. Schuimt goed op.
Je kunt veel aanpassen naar eigen voorkeur. Volume, sterkte en 1 of 2 kopjes tegelijkertijd.
Fijne machine.

Pluspunten

• Makkelijke cappuccino
  • Niet erg luid met malen

ruud 08-07-2021

heerlijk bakkie koffie

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Heerlijke koffie, makkelijke installatie en gemakkelijk in het gebruik en ook makkelijk te reinigen.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijke instalatie
  • makkelijk in het gebruik
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• niet helemaal geruisloos

RJ 06-07-2021

Makkelijk en mooi

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Mooi design, lekkere koffie en erg makkelijk in gebruik. Ideaal dat je melk niet in slangetje door of in het koffiezet apparaat hebt maar gewoon in je glas zelf. Schoonmaken is erg makkelijk bij dit apparaat. Wij zijn zeer en zeer tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk in schoonmaken
  • Geen melk door het apparaat

Minpunten

• Tot nu toe nog geen minpunt ontdekt

R.W. 04-07-2021

Geen aanrader

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

We hebben het apparaat gekocht omdat Siemens volgens bekende een goed merk is met goede producten.
Onze ervaring is niet zo positief, het apparaat maakt veel lawaai, moet vaak schoon gemaakt worden en het maken van cappuccino gaat niet altijd goed!

Het volgende apparaat wordt geen Siemens meer, of het moet echt beter zijn!

Pluspunten

• Het apparaat zet goede koffie

Minpunten

• Lawaaierig!
  • Cappuccino maken gaat vaak niet goed!
  • Vaak schoonmaken!

Rob 26-06-2021

Openbaring!

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Eenvoudige bediening, veel opties, gaaf design en... heerlijke koffie! Alles tegen een redelijke prijs en met snelle levering.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • gaaf design
  • veel opties
  • Geen minpunten
  • Makkelijk te gebruiken

Jolands 18-06-2021

Prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Zet goede koffie in verschillende variëteiten, makkelijke bediening en makkelijk in onderhoud.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijk te bedienen

Nico H. 16-06-2021

Mooi ogende machine.

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Een mooi ogende machine die doet wat hij moet doen, een lekker bakkie zetten. Maar ook perfecte espresso, cappuccino , latte macchiato en vergeet niet een keurig en lekker kopje caffe crema. Uitgerust met een handige melk opwarm standje voor als je moeder niet in slaap kan komen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Onderhoud

Quincy 09-06-2021

Geweldig Expresso apparaat! Heerlijke koffie.

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Super makkelijk in gebruik en maakt weinig lawaai met malen tenopzichte van andere expresso automaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Heerlijke koffie
  • Makkelijk schoonmaken
  • Koffie is goed heet
  • Mooie uitstraling op het aanrecht

Minpunten

• Water bij vullen grapje

Esther 24-05-2021

Fijn apparaat en super handig mee te werken.

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Het werkt super.. makkelijk bij te vullen en schoon te maken, het produceert heerlijke koffie, ook de cappuccino is top

Mieke Klessens 21-05-2021

Duidelijke bediening

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

We hebben dit product gekocht na een duidelijk advies van de verkoper van de mediamarkt, en we vinden het heerlijke koffie. Ook het geluid valt echt heel erg mee

Pluspunten

• Geruisloos
  • Heerlijke koffie
  • Makkelijke bediening

H.J.M. Geessinck 17-05-2021

Overzichtelijke bediening van koffiezetter

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Design en gebruiksvriendelijkheid, eerlijke machine. Makkelijk te bedienen en ieder moment verse koffie. Schoon maken goed de aanwijzingen van begin af aan opvolgen

Chris 16-05-2021

Top machine

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Ik was op zoek naar een automatische espressomachine waar ik makkelijk een cappuccino kan maken. Melkresevoir viel af omdat er verschillende soorten melk worden gedronken en veel schoonmaak werk aan zit. Dit apparaat combineert een stoom pijpje met gemak van een vol automatiche cappuccino machine(kopje met melk eronder en met 1 druk op de knop een cappuccino). Melk (ook plantaardige melk) wordt heet en schuimt mooi! En ook belangrijk het is gemakkelijk schoon te maken! Koffie/espresso zelf smaakt ook erg goed, met een mooie crema laag. Doet naar mijn mening niet onder voor veel duurdere machines! Is hij dan perfect? Nee dat niet. Maalgraad is erg lastig te verstellen, gelukkig hoef je dat niet vaak te doen. Ook maakt de machine wat herrie. Bekend ander nadeel is maximaal 1kopje per keer. Al met al ben ik zeer tevreden en heb voor relatief weinig geld een zeer complete machine!

Pluspunten

• Goede cappuccino
  • Makkelijk schoon te maken
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Wat lawaaiig

Ingrid 08-05-2021

Perfect apparaat aanrader

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

We hebben diverse koffie automaten gehad die niet aan onze verwachtingen voldeden en kwamen bij mn vriendin en die had deze gekocht omdat ze gingen verhuizen en een inbouwapparaat hadden die niet mee kon. Week daar geklust en deze koffiemachine gebruikt. We waren direct verkocht
Heerlijke machine makkelijk in gebruik en topkoffie.

Sher 05-02-2021

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Mooi product. Zorgt voor een lekkere koffie met mooie stevige melkschuim.
Het zetten van bijvoorbeeld een latte duurt best wel lang. Maar de smaak van de koffie maakt alles goed!
Ook moet het apparaat vaak ontkalkt worden, voordeel daarvan is dan weer dat het apparaat langer mee kan gaan.
Het schoonmaken is verder erg simpel. Wanneer je alles dagelijks bijhoudt, heb je er weinig werk aan.

Pluspunten

• stevige melkschuim
  • aanschafprijs
  • prijs-kwaliteit

Minpunten

• het duurt lang
  • vaak ontkalken

Johan 23-12-2020

Goede vormgeving

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Pas gekocht en voldoet aan de verwachtingen. Makkelijk te bedienen. Maakt wel iets meer lawaai dan onze vorige Siemens EQ7.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Afmeting
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Maakt behoorlijk geluid

Andries 23-12-2020

Prachtig apparaat met veel instel-mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Een mooi ogend apparaat in de keuken. Eindelijk een apparaat waarbij mijn vrouw en ik allebei onze eigen sterkte kunnen instellen. Voorheen gebruikten we een Senseo, waarbij mijn vrouw de koffie altijd aanlengde met water. Nu kunnen we allebei onze eigen voorkeur instellen. De smaak is prima.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • instel-mogelijkheden

Minpunten

• een pittige prijs als je een Senseo gewend bent

Martin 21-12-2020

Top toestel

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

super apparaat geen losse melkkan nodig,ideaal schoonmaken, alles in de mok en de juiste toets, en klaar is je espresso of latte en cappuccino.
degelijke materialen, makkelijke bediening,

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Makelijke bediening
  • Mooi degin

Minpunten

• Niks

Wan Merks 16-12-2020

Fijn apparaat

Snelle levering
makkelijk te bedienen apparaat en hij zet lekkere koffie op goede temperatuur. De zetgroep is makkelijk uit te nemen en terug te plaatsen voor reiniging.

Pluspunten

• met 1 druk op de knop koffie varianten
  • eenvoudig te reinigen zetgroep
  • prijskwaliteitsverhouding

Minpunten

• snel water bij vullen door de vele spoelingen

Renee 15-12-2020

Prachtige machine en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Prachtige machine, staat mooi in onze keuken bij onze andere siemens apparaten. En daarbij heerlijke koffie en capuchino. het apparaat maakt wel vrij veel geluid tov een traditionele koffiezetter. Ik heb nog niet eerder zo'n machine gekocht dus ik kan het qua geluid niet vergelijken met andere koffiemachines.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geluid

meule 11-12-2020

super apparaat

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

super apparaat geen losse melkkan nodig,ideaal schoonmaken, alles in de mok en de juiste toets, en klaar is je espresso of latte.
degelijke materialen, makkelijke bediening,

Pluspunten

• geen losse melkkan
  • vrij stil

Stoop 07-12-2020

Lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Deze koffiemachine zins 1 week in huis, tot nu toe erg tevreden. Lekkere koffie, makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Koffie is goed heet
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Klein waterreservoir

Lammert 07-12-2020

Perfecte koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI351209RW

Heb het espresso apparaat nu 4 dagen in gebruik, inmiddels mijn koffiesterkte ingesteld, genieten van koffie variaties zoals in een restaurant!! Kortom zeer tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Heerlijke versgemalen koffie
  • Losse melkopschuimer

Minpunten

• Niet erg stil