De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355F09DE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Theo van der Horst 01-07-2021

Prima kwaliteit en uitstekende koffiesmaken.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Een apparaat die verschillende soorten koffie kan maken met een bediening, die eenvoudig is in te stellen. Alle koffie varianten zijn makkelijk in te stellen op sterkte, zodat iedereen zijn lekker bakkie koffie kan maken. Vooral de cappuccino en latte macchiato direct ik het glas zonder moeilijke andere apparaten.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bediening
  • Soorten koffie
  • Eenvoudige melkopschuimer

Theo van der Horst 30-06-2021

Prima kwaliteit en uitstekende koffiesmaken.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bediening
  • Soorten koffie
  • Eenvoudige melkopschuimer

Netty Veuger 30-05-2021

Op zoek naar de perfecte koffiezet sutomast

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Had al eens een koffiezetmachine gekocht, maar die wilde aldoor maar schoon maken . Koffie zette hij niet meer. Dus moest ik wat anders. Met deze .Siemens heb ik de heerlijkste koffie kunnen zetten.

Martin 27-01-2021

Mooi design, Gebruiksvriendelijk, Compleet

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Op advies van verkoper het koffiezetapparaat gekocht. Wij zijn gegaan voor een gebruiksvriendelijk apparaat met goede zetkwaliteiten, voldoende diversiteit aan zetmogelijkheden en groot gebruiksgemak tegen een redelijke prijs. Dit apparaat is zeker zijn geld dubbel en dwars waard. Wij genieten dagelijks van een heerlijk kop koffie, cappuccino of latte macchiato. Maar ook een lekker sterke espresso behoort to de mogelijkheden. De smaak is natuurlijk wel afhankelijk van de soort bonen die je koopt en is persoonlijk.

• Eenvoudig te installeren
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Moet horizontaal staan

JosH 16-01-2021

Mega lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

In Oostenrijk hadden we in ons appartement plots een Siemens koffie machine staan, de eq300. Als niet koffie drinker deed ik een poging en de cappuccino was o zo lekker dat ik direct verkocht was. Kortom, blij met de nieuwe aanwinst, en nu kan ik de allerlekkerste koffie serveren.

Roy 05-01-2021

super apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

goede levering, makkelijke installatie met goede beschrijving. heerlijke koffie en latte/cappuccino
fijne kop verwarmer helaas kleine opvang bak dus vaak legen.

Pluspunten

• makkelijk en goed
  • heerlijke koffie met verschillende sterkte
  • geweldige cappuccino en latte

Minpunten

• kleine afvalbak dus vaak legen

A.klijzing 29-12-2020

allemaal goed zichtbaar

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Ik ben heel tevreden de koffie is heerlijk en goed op temperatuur en de keuze van het apparaat vind ik heel fijn

jos 28-12-2020

koffiezetter

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Prima koffie, en als hij het uit houd als de vorige Siemens/bosch komt het helemaal goed. Vorige staat nu op andere locatie omdat ze daar ook van lekkere koffie houden.

Pluspunten

• lekker
  • compact
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• lawaai

T Groeneweg 17-11-2020

Mooi apparaat, luxe uitstraling.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Mooi apparaat om te zien, de koffie is heerlijk en lekker warm.
Makkelijke bediening,
Alleen jammer dat de reinigingsmiddelen aan de prijzige kant zijn.

Pluspunten

• Vol automatisch
  • Geen melkkannetje meer nodig

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Berna 08-11-2020

HEERL[;KE KOFFIE

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Redelijk simpele bediening en prima bakkie.
Heb vertrouwen dan het blijft voldoen.
weet nog niet hoe het schoonmaken verloopt.

Pluspunten

• makkelijke bediening

Minpunten

• niet kunnen ontdekken

Maastricht 07-11-2020

Koffie liefhebber

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Makkelijk te bedienen en ziet er mooie uit.
Het apparaat is makkelijk te bedienen en geeft een mooi kopje koffie.
deze is zeer zeker aan te bevelen.

arie 20-07-2020

Heel goede machine

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Erg makkelijk in gebruik en alles duidelijk aangegeven in bijgeleverde gebruiksaanwijzing, onderhoud erg makkelijk en zelfs voor een leek heel simpel

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Prijs kwaliteit erg goed

Minpunten

• Kan er geen bedenken

Simon 18-07-2020

Een gouden aankoop .. had ik jaren eerder moeten doen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Een geweldenaar onder de koffie machines met zelfs een kopjes voorverwarmer .. Goed instelbaar een kind kan de was doen
Jammer dat ik deze nu pas gevonden heb

Pluspunten

• koffie is heerlijk warm
  • op smaak te instaleren
  • melk schuimer geen meik kannetje nodig

Visser 02-07-2020

Luxe uitstraling helder en duidelijk touchscreen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Praktisch apparaat. Goede koffie(crema) helder en gemakkelijk touch display.
One touch funktie werkt helemaal mooi.

Simpele stap voor stap uitgelegde instellingen zowel via touchscreen als papieren handleiding.

Ruim voldoende dranksterkte opties.

Pluspunten

• Helder en duidelijk touchscreen.
  • One touch funktie
  • Uitstraling.
  • Automatische reinigingsfunktie.
  • Incl. Ontkalk tablet en reinigingspil(llen)

Minpunten

• Waterfilter niet inbegrepen.

Jan kuiper 20-06-2020

Koffie met de juiste sterkte en de beste smaak.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Ik heb het apparaat nog maar net maar ben nu al verkocht, na te hebben Gekocht. De temp is lekker heet en niet lauw zoals bij veel goedkopere modellen van niet met name te noemen andere fabrikanten Het scherm is duidelijk en na introductie en uitleg in de gebruikershandleiding super eenvoudig in te bedienen. Letterlijk alles is in te stellen, de sterkte van uw koffie, de maalgraad van de bonen, het aroma, de duur van het melk opschuimen, de hoeveelheid koffie in het kopje en uiteraard de hardheid van uw drinkwater voor wat betreft het ontkalken en reinigen. Verwijderen van zetgroep en melkopschuimer om deze op gezette tijden te reinigen gaat vlot en makkelijk. Het apparaat produceert wel wat geluid, maar het zetten van een smakelijk kopje koffie hoort wat mij betreft gepaard te gaan met wat nostalgische pruttel geluiden. Je zult mij dus niet horen pruttelen over het geluidsniveau want ik ben zeer content met dit apparaat en kan het van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen.
  • Veel instellingen voor persoonlijke voorkeur.

Den Hartog Reinigingsproduten 10-06-2020

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

We hopen een goede keuze te hebben gemaakt. En hopen heerlijk koffie te hebben. Zodat we met de visite heerlijk kunnen genieten.

LucyStaal 20-01-2020

Mooi strak design.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Compacte espressomachine waarmee je heerlijk espresso, cafe crema, cappucino of latte machiato kunt maken. Het voorzetpijpje om melk mee op te schuimen en te verhitten is makkelijk afneembaar en schoon te spoelen. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. Nog geen dag spijt gehad van deze aankoop.

Pluspunten

• Compact machine, mooi uiterlijk
  • Makkelijk in onderhoud

HeleneChantal 27-12-2019
  • Product gekregen

Fijn koffiezetapparaat met een hele goede cappuccino!

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Melk is lekker lobbig opgeklopt en als groot voordeel kan je ook voor alleen opschuimen kiezen waardoor mijn kinderen ook ‘cappuccino zonder koffie’ kunnen drinken. Vooral het melk opschuimsysteem is ideaal, er kan niets mis gaan (mits je hem meteen na gebruik schoon spoelt). Ik zou het fijn vinden als er een ragertje word geleverd bij de koffiemachine om het binnenwerk van het melk system schoon te maken, nu is het vinden van de juiste rager namelijk een zoektocht geweest.
Smaak van de koffie is ook prima, het apparaat maakt veel geluid bij het malen maar dat is normaal. Ook duurt het natuurlijk als je veel kopjes moet tappen even voor iedereen drinken heeft maar ik heb niet de indruk dat je sneller koffie kan zetten zonder in te leveren op kwaliteit, dus ook dat is zeker prima!

Pluspunten

• melkschuim

Explorerart 13-12-2019

Koffie drinken met veel plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Ik was toe aan een nieuw espresso apparaat, weer wat uitgebreider als mijn vorige model en dus weer heerlijk uitgeprobeerd wat de mogelijkheden zijn
De Siemens vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens op de aan/uit knop terwijl er dan niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

De deur om bij de zetgroep te komen zit aan de voorzijde. Hierdoor hoef je het apparaat niet van zijn plek te halen om de lekbak te legen of de zetgroep te reinigen. Ik was verbaasd hoe schoon de binnenkant van de machine blijft.
Mijn vorige machine zat aan de binnenkant altijd onder de koffieprut en vocht. Het reinigen is bij de Siemens dus een peulenschil.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.
De hoeveelheid kun je eenvoudig instellen door de crema knop 3 sec in te drukken. De koffie begint te lopen totdat je weer op de knop drukt. Dat is dan de ingestelde hoeveelheid voor de volgende kopjes. Zo kun je dat ook bij de espresso instellen.

Voor de cappuccino moet je eenmalig de lengte van het melkschuim instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.
Uiteindelijk krijg je heerlijke koffievarianten en daar gaat het om

Al met al geeft het gemak van de verschillende soorten koffie met 1 druk op de knop samen met het design en de eenvoud in onderhoud mij een heel positief gevoel over de Siemens EQ300.

Pluspunten

• Eenvoudig verschillende koffie varianten
  • Heelijke koffie

Minpunten

• Soms even oefenen voor het beste resultaat

Miryam 11-12-2019

Siemens bonen apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Mooie koffie apparaat past in elke keuken thuis. Het belangrijkste is dat je heerlijke koffie maakt! Cappuccino is mijn favoriet, vaak met een dubbele shot espresso. Sterkte van de koffie kan je instellen. Aparte melk op schuimer, dus je bepaald zelf hoe warm jij je koffie wil hebben. Makkelijk te reinigen.
Al met al een fijne koffie apparaat.

Minpunten

• Kopjes verwarmer warmt traag op

San1981 07-12-2019

Heerlijke koffie op maat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Het is een mooi, stevig apparaat met een mooi design. Het apparaat ziet er robuust uit en is van stevige materialen gemaakt. Het enige wat van iets mindere kwaliteit is gemaakt is het waterreservoir. Deze is van plastic. Nu nog helemaal perfect, maar kan me voorstellen dat deze na verloop van tijd wat minder wordt. De koffie is heerlijk, je kan het perfect naar je eigen wensen maken. Een gewone koffie, cafe creme, cappuccino of een latte. Alles is mogelijk. Niet alleen kan je kiezen uit deze vier smaken, maar ook de sterkte van je kopje koffie is aan te passen. Ik houd wel van een sterkere smaak en als je de smaak wat steviger instelt kan hij zich zeker meten aan zijn concurrenten op de markt. Ik vind dat er lekkere warme koffie uitkomt. Minpuntje vind ik dat het apparaat altijd eerst gaat spoelen bij het aanzetten en ook bij het uitzetten. Dit betekent dat er dan altijd een opvangbakje onder moet staan (als je dat niet doet kan ook, maar dan komt het in de lekbak van het apparaat en is dat extra werk met schoonmaken). Verder kan je er ongeveer vier kopjes koffie uit het waterresevoir halen. Ik ben de enige die thuis koffie drinkt, dus voor mij is dat perfect. Ik kan me voorstellen als je met meer dan twee mensen koffie drinkt je hem relatief vaak moet bijvullen en dat dit een minpunt kan zijn. Het schoonmaken van het apparaat vind ik goed te doen. Het apparaat opent makkelijk en je kan makkelijk het apparaat reinigen. Dit is wel een extra iets wat moet in vergelijking met de eenvoudigere eenkopsapparaten. De prijs zou een minpunt kunnen zijn, maar doordat er met koffiebonen wordt gewerkt zijn de gebruikerskosten als je eenmaal het apparaat hebt lager dan als je elke keer losse capsules moet kopen. Cappucino maken gaat ook prima. Ik vind het zelf een erg prettige oplossing dat dmv stoompijpje de melk wordt opgeklopt. Dit is minder omslachtig en geeft minder afwas. Hierdoor wordt de drempel om even een cappuccino te drinken lager. Al met al vind ik het een goed apparaat die heerlijke koffie kan maken.

• Gemak
  • Smaak

Minpunten

• Prijs

VanSiegenbeek 05-12-2019

Zeer gebruiksvriendelijk, prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Deze Siemens volautomaat is een aanrader. Verwacht geen wonderapparaat hoor, want het duurt even om de juiste instellingen te vinden om de koffie niet naar de automatenkoffie op kantoor te laten smaken en de melkschuim is ook niet je van het, maar als de instellingen eenmaal kloppen (ik moest de allersterkste opties kiezen) heb je een prima en heet bakkie troost. Het apparaat is verder zeer gebruiksvriendelijk en ziet er prachtig uit. Alleen die prijs van dergelijke apparaten blijft altijd iets om tegenaan te hikken.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • hete koffie

Minpunten

• prijs

Explorerart 05-12-2019

Veel koffie plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

De Siemens EQ300 vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens dat er niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.

Voor de cappuccino moet je de lengte van het melkschuimen instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Maar door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.

Pluspunten

• 4 koffie varianten
  • espresso en crema zijn altijd goed van temperatuur
  • eenvoudige reiniging
  • heerlijke smaak

Minpunten

• Even oefenen voor de juiste cappuccino

Cindy 04-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Het is een mooi apparaat om te zien. Niet te groot dus past mooi op het aanrecht.
Instellingen zijn gemakkelijk aan te passen, zoals de dikte van het schuim en de sterkte van de koffie.
Wat een groot voordeel is, is dat er geen apart reservoir voor de melk is maar dat de melk rechtstreeks in het kopje wordt opgeschuimd. Nadeel hiervan is dat het lastig is de juiste hoeveelheid te bepalen en je dus niet snel 2 dezelfde kopjes hebt.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken.
De smaak van de koffie is lekker.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoonmaken
  • Volautomaat

Progje 03-12-2019

Mooi design en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Het eerste wat mij opviel toen ik het apparaat op mijn aanrecht zette was het mooie uiterlijk. Ik vind het echt een aanwinst in mijn keuken. Het apparaat is gemakkelijk in te stellen en vrij snel had ik een lekkere espresso gemaakt. Ik vond de standaard maling te slap, maar dit is heel eenvoudig in te stellen. Ook kan je gemakkelijk de sterkte wijzigen en de hoeveelheid water per type koffie. Een cappuccino of latte maken stelt ook niks voor. Het grote voordeel is dat je de melk gewoon in het kopje giet. Je hebt dus geen reservoir of een slangetje in een pak melk! De melk had van mij alleen wel wat warmer gemogen. Het schoonmaken van het melk pijpje gaat gemakkelijk, maar ik heb een losse melk opschuimer en ik merk dat ik toch vaak deze gebruik omdat ik de kwaliteit van het schuim beter vind en het schoonmaken dan een kwestie is van even omspoelen. Ik vind het geluid bij het bonen malen goed te doen. Ik ken apparaten die veel meer geluid maken. Het bijvullen van de bonen of water gaat gemakkelijk. Je kan er makkelijk bij. De Koffie uitloop en melkopschuimer zijn eenvoudig in hoogte te verstellen, waardoor er gemakkelijk verschillende maten kopjes onder passen. Het schoonmaken van de verschillende onderdelen stelt ook weinig voor. Het deurtje aan de voorkant maak je open en dan pak je alles er eenvoudig uit. Voor het ontkalken bevat het apparaat een programma die je eenvoudig door alle stappen heen loopt. De machine spoelt bij het aan en uitzetten. Ik zelf vind dit alleen maar een prettig idee. Op deze manier heb je altijd een extra vers kopje koffie! Mijn vriend heeft een ouder type van hetzelfde model en deze nieuwe versie is echt een verbetering. Hij maakt minder herrie en betere koffie! Bij zijn versie moest je de zetgroep elke dag spoelen anders liep hij vast. Bij deze is dat nu niet meer zo. Er staat wel een sticker aan de binnenkant van de deur waarbij ze aanraden de zetgroep 1x per week schoon te maken (eenvoudig spoelen onder de kraan) Dit doe ik wel braaf.