Siemens TI355F09DE zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355F09DE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

C. Rietveld 01-03-2021

Grandioos

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prachtige machine, makkelijk in gebruik en heerlijke koffie

H.Menten 19-02-2021

Tot nu toe zeer ontevreden!!

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Beste klantenservice van Siemens. Heb deze koffiemaschine ons gezin cadeau gedaan met kerst.Wat waren ze er blij mee,geweldig de eerste cappucinos en latte machiatos.Na 2 weken (misschien is het in het begin ook al zo geweest en hebben we gedacht van,we zullen zelf wel iets verkeerd gedaan hebben) begon het apparaat de melk niet meer goed op te schuimen.Dan doet hij het een paar keer wel goed en dan doet hij het 3x achter elkaar totaal niet. Toch nog een tijdje aangekeken,ondertussen goed blijven schoonmaken en de ontkalkingsprocedures gedaan.Maar het hielp niks. Hij blijft de melk niet tot weinig opschuimen bij die 2 programmas. Als je alleen melk opschuimen doet en dan espresso doet hij het wel. Zo raar. Nou,afspraak gemaakt bij Tummers(waar wij het apparaat gekocht hebben.Zij hebben hem uitgeprobeerd en zij zeiden dat hij het bij hun wel deed.Dat voelde teleurstellend,het voelde voor mij alsof ik loog. Maschine weer mee naar huis genomen.Weer cappucino gezet (voldoende koude halvolle melk gebruikt,stoompijpje goed aangedrukt} en ja hij deed het weer goed!! voor 1 dag.... toen begon het weer..dan doet hij de melk wel goed opschuimen en dan weer 3x achter elkaar helemaal niet. Een paar dagen verder schuimt hij weer bijna bij iedere kop niet goed tot bijna niks op.Heb er ook filmpjes van gemaakt.... Tummers weer opgebeld en zelf geopperd om eens het stoompijpje te verwisselen...gedaan!! maar het probleem blijft!De koffiemaschine is weer terug gebracht naar EP Tummers in Echt en zij gingen hem nu naar jullie opsturen.... Ik heb mij laten adviseren en heb voor deze espressomaschine gekozen... Ik wou niet de goedkoopste en ook niet de duurste,goed geluisterd naar de verkopers en deze maschine gekocht.. Als hij werkt is het een hele mooie maschine,helaas heb ik het gevoel dat ik net een maandagsmaschine heb...Eigenlijk zou ik het liefste een nieuw espresso apparaat willen,omdat mijn vertrouwen in dit apparaat wel weg is. Ik zou wel voor hetzelde type gaan,want als hij het goed doet,dan zet hij heel lekkere koffie.. Ze waren er hier heel blij mee!! afkomend van een senseo maschine... Dus mijn man en dochter missen het koffie apparaat erg,Hoop snel een betere revieuw te kunnen schrijven,want uiterlijk en koffie zijn super... nu nog de perfecte cappuccino en Latte Machiato!! Met vriendelijke groet Zou u ook nog filmpjes kunnen sturen zodat U kunt zien,dat het niet goed werkt.

Tuitman 13-01-2021

Goede keuze, geen moment spijt

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hadden eerst een ander apparaat gekocht, koffie koud en cappuccino zonder schuimlaag. Toen we een andere mochten uitzoeken zijn we voor de Siemens gegaan, stukje duurder maar het geld dubbel en dwars waard. Of je nu espresso, gewone koffie, cappuccino of latte macchiato fan bent ze zijn allemaal even lekker.

De koffie kan je in 6 sterkte's instellen en heel makkelijk per koffie kop te veranderen.
De cappuccino of latte macchiato maak je door gewoon de melk in je kop te doen en het apparaat schuimt het op in je kop, dus geen gedoe met melk in een kannetje enzo.
Je maakt het melk gedeelte heel makkelijk schoon.

Echt een goede keuze, geen moment spijt

Twan Smit 27-12-2020

SUPER apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Erg lekkere koffie en goed warm kwalitatief en prijstechnisch zéér goed apparaat

Anoniem 09-01-2020

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een koffieautomaat die heerlijk koffie zet en door haar uitvoering een aanwinst in de keuken is

Charrum 07-12-2019

Gewoon goed

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik vind het een mooi apparaat (past in elk interieur)
De koffie die je er (eenvoudig) mee maakt smaakt goed. Je kunt de sterkte en maalgrofheid zelf instellen. Natuurlijk is het type boon ook van invloed op de smaak.
Het apparaat heeft een automatische spoelfunctie bij aan-en uitschakelen. Maakt een beetje herrie maar ik vind het een goede functie.
Ik neem minder vaak dan vooraf verwacht een cappuccino of latte machiato hoewel het eenvoudig te bereiden is. Met het 'melkschuimpijpje' heb je in een handomdraai cappuccino of latte machiato. Je melk moet dan niet rechtstreeks uit de koelkast komen want dan wordt het niet lekker heet. Het schoonmaken van het melkdeel valt mij alles mee. Je klikt het er zo op en af. Ik doe daar wel voorzichtig mee, het oogt en voelt wat kwetsbaar vind ik.
Al met al is het een goed apparaat. Ik maak echter persoonlijk te weinig gebruik van de mogelijkheden van het apparaat. Daardoor is voor mij de prijs/plezier niet helemaal in verhouding.

Charrum 06-12-2019

Gewoon goed

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik vind het een mooi apparaat (past in elk interieur)
Al met al is het een goed apparaat. Ik maak echter persoonlijk te weinig gebruik van de mogelijkheden van het apparaat. Daardoor is voor mij de prijs/kwaliteit niet helemaal in verhouding.

Anneke 04-12-2019

Heerlijke koffie en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Koffie:
De koffie kan op verschillende sterktes gezet worden en smaakt erg goed. Ik ben vooral heel blij met de cappuccino en latte macchiato. Deze zijn echt heerlijk.
Het water reservoir is groot, er kunnen dus veel kopjes mee gezet worden.

Design:
Het apparaat ziet er strak vormgegeven uit en past goed op het aanrecht.

Gebruik:
Het kost even tijd om het apparaat klaar te maken voor gebruik de eerste keer, maar daarna is het heel simpel. Het spoelt na het aanzetten en bij het uitzetten. Dit vind ik zelf erg prettig omdat het apparaat zo goed schoon is. Het melkschuim opzetstuk moet na gebruik meteen goed schoongemaakt worden, maar dat is niet veel werk. Het apparaat geeft aan wanneer de koffiebak vol is en wanneer de uitlegbak leeg gemaakt moet worden.
Het maken van de koffie is super simpel.

Anoniem 03-12-2019

Blij met de Siemens EQ300

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mocht dit fantastische apparaat uitproberen en heb besloten het te houden! De buitenkant qua design is mooi strak en past volledig bij mijn keuken.
De machine is zeer eenvoudig in te stellen, maar ook zeker net zo makkelijk om schoon te maken. Mijn favorieten zijn de cappucino en de latte machiato. Het was wel even uitproberen in welk glas dit het beste werkt. Bij sommige glazen (vooral de warmhoudglazen met ronde bodem) gaat de melk eroverheen en spetteren. Ik persoonlijk vind het opschuimtuitje ideaal, omdat het makkelijk los te halen is en onder de hete kraan snel reinigt.
De koffie is lekker heet en ook de hoeveelheid bij de espresso en cafe creama kun je zelf bepalen. Mocht je een fijn apparaat zoeken voor een lekkere koffie, dan is de Siemens zeker aan te bevelen.

Margo 03-12-2019

Smaak uitstekend

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Smaak is goed. Voor specialiteiten is de 1e met melk goed de 2e al een stuk minder. 1e kop koffie is minder heet dan de 2e. Verder jammer dat je geen melding krijgt als de koffiebonen bijna op zijn.

Wendy 27-11-2019

Prima koffie, makkelijk in gebruik, mooi design

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hebben het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Na wat aanpassen van de fabrieksinstellingen, krijgen we er goede koffie uit.
De koffie zou wat warmer mogen zijn. Helaas is de temperatuur bij deze automaat niet aan te passen. Hij is handig in gebruik.
Opvang reservoir koffieprut is snel vol, maar ik krijg ook regelmatig de melding dat het bakje vol is terwijl er bijna niets in staat.
Het iedere keer spoelen bij opstart en uit zetten is vrij onhandig, heb ik net de lekbak schoon staat er weer water in.
De kopjesverwarmer wordt bijna niet warm. Deze optie mag weg gelaten worden, heb er niets aan. De optie om 2 kopjes tegelijk te zetten kan wat mij betreft ook vervallen. Hij draait gewoon 2x het programma voor 1 kopje, gevolg is dat beide kopjes koffie lauw zijn.
Dit is overigens een issue dat andere apparaten ook hebben. Beste is om 1 kopje tegelijk te maken.
Over de cappuccino ben ik erg te spreken. Bij dit apparaat doe je een beetje melk in je beker en dit geheel zet je onder het apparat. Geen gedoe met lege reservoirs en een hoop gespetter. Schoonmaken opschuimer gaat redelijk eenvoudig. Ik verwarm de melk kort voor in de magnetron, dan is de temperatuur van de cappuccino ook prima.

NoFearzz 25-11-2019

Dat is toch genieten

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds begin November de eigenaar van deze machine en inmiddels heb ik het apparaat al goed gebruikt. Zelfs tijdens een verjaardagsfeest veel koffievarianten uitgeserveerd waardoor ik nu al door de eerste zak bonen heen ben.

-Design-
Over het design van de machine EQ.300 is goed over nagedacht. De machine oogt op het eerste gezicht vrij groot. Maar als je het design bekijkt met al zijn componenten dan zit de machine goed in elkaar. Het systeem is gemakkelijk in het onderhoud, je kunt overal goed bij en het schoonmaken is een fluitje van een cent. Een gemis is de mogelijkheid om heet (thee-)water te tappen.

-Koffiekwaliteit-
De kwaliteit van de koffievarianten is, naast het feit dat je zelf de sterkte in kan stellen, zeer goed. Het apparaat neemt er wel zijn tijd voor maar ik heb ooit eens gelezen dat het brouwen van 1 goede kop bonenkoffie minimaal 40 seconden moet duren dus dat zit wel goed. Inmiddels alle functies goed kunnen testen en alles werkt naar behoren.

-Smaak-
De smaak van de koffie is super en door de mogelijkheid om de sterkte in 6 verschillende standen te zetten is er voor iedereen de juiste sterkte te regelen. Met het unieke iAroma systeem komt de koffiesmaak optimaal tot zijn recht. Het is echt genieten van de creaties van deze machine.

-Conclusie-
Het apparaat is een aanrader. Mooi design, simpele bediening, lekkere koffievarianten en erg makkelijk in onderhoud. #SiemensEQ.300