Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart op Kieskeurig.nl.

l**d@l**e.nl 16-08-2021

Een echte aanrader.

Geweldig compact koffiezetapparaat
Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

Fijn ,en klein gebruiksvriendelijk koffiezetapparaat.
Ideaal in gebruik en lekkere koffie.
Door de sterkte zelf te kunnen instellen en de veel verschillende soorten koffie is dit een apparaat voor elke koffieliefhebber.
Jammer, geen automatische stop.

Ka 25-09-2019

Compact, mooi apparaat voor een lekker snel "bakkie"

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Mijn eerste reactie was: wat een leuk compact apparaat -beetje jammer van het rode snoer maar dit is duidelijk zichtbaar op de productfoto's-

Het apparaat warmt snel op en de handleiding is duidelijk. maar de handmatige bediening voor de hoeveelheid koffie is wel even wennen. voordeel is dat de sterkte van de koffie volledig zelf te bepalen is maar nadeel kan zijn dat je er net teveel water bij doet en dat je niet weg kunt lopen.

De koffiesmaken zijn lekker vooral mijn bezoek is heel blij met de ice koffie die je kan maken d.m.v. de koud water functie -voor zon klein apparaat heeft hij veel functies-

Al met al zoek je naar een compact apparaat waar je makkelijk en snel koffie mee kunt zetten dan is dit apparaat zeker een aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • warmt snel op
  • koffie sterkte zelf bepalen

Minpunten

• rode snoer
  • handmatige bediening

Corine296 25-09-2019

Bescheiden ontwerp, mooi!

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Ik vind het ontwerp erg mooi. Staat goed op een klein aanrecht door de bescheiden grootte.
De koffie smaakt erg lekker, maar ik vind het apparaat wel iets te veel lawaai maken.
Natuurlijk wel super om verschillende smaken koffie te kunnen maken.
Een kopje koffie maken is zo gepiept, dus dat is ook fijn.
Al met al een mooi apparaat wat lekkere koffie zet tegen een goede prijs.

Pluspunten

• Klein ontwerp
  • Lekkere koffie
  • Snel gezet

Minpunten

• enigszins lawaai tijdens koffie zetten

Frenzy 25-09-2019

Mooi handig compact machine!

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

De Dolce Gusto Piccolo XS heft een mooi klein design. Hij past goed in de keuken en neemt weinig plek in beslag.
Het apparaat warmt enorm snel op, je hoeft niet lang te wachten op je koffie.
De handmatige bediening was in het begin een beetje wennen (vergeten af te zetten en kopje te vol). Maar na even gebruik gaat het hartstikke goed.
Diverse koffie smaken geprobeerd, en allemaal verassend lekker! Koffie latte valt ook erg in de smaak.
Enige nadeel vind ik dat de cups relatief duur zijn om aan te schaffen.

Esther 24-09-2019

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Mooi compact apparaat. Erg snel warm. Handmatige bediening ligt mij niet zo. Ik wil erbij weg kunnen lopen als de koffie gemaakt wordt. Rode snoer had voor mij niet gehoeven

Pluspunten

• Compact
  • Snel warm

Minpunten

• Handmatige bediening

Rens78 24-09-2019

Mooi compact apparaat met heerlijk resultaat

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Mijn eerste indruk van de Dolce Gusto Piccolo XS is positief! We hebben de machine een mooie plek gegeven in de keuken en hij valt nauwelijks op, zo compact en klein! Vind ik een voordeel. De onderdelen ogen en voelen stevig en je snapt direct hoe de machine werkt.

Er zijn door verschillende mensen in ons gezin verschillende koffietjes gemaakt. Mijn man is een fervent Espresso drinker die hij normaal met een Percolator zet. Maar….. hij vind de Espresso van Dolce Gusto een prima (snel!) alternatief. Mijn dochter drinkt graag Latte Macchiato en is helemaal fan van de smaak met karamel. Ik vind het resultaat ook echt heel mooi om te zien, ziet er lekker uit. En voor mij is de Lungo een heerlijk bakje koffie als ik er zin in heb. Zelf onze ‘poets’ is blij, omdat ze nu eindelijk even snel een snel bakkie kan maken. Kortom: wij zijn overtuigd!

Pluspunten

• Formaat
  • Gebruiksgemak
  • Smaak

Minpunten

• Veel plastic afval

Jlmr91 23-09-2019

Klein, maar fijn

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Bij binnenkomst direct getest en ik moet zeggen: ik ben aangenaam verrast over de smaak van de koffie en de eenvoud van deze machine. Binnen 5 luttele minuten heb je al een heerlijk vers bakje koffie op tafel staan.

Qua smaak is er veel keuze in de winkelschappen, van Espresso tot warme chocomel, alles kan je krijgen. Wel vind ik de prijs vrij hoog voor de cups, maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik maximaal 2 bakjes koffie per dag thuis drink en ik dus liever goede koffie heb.

Er zijn ook wat kleine nadelen te vinden aan het product helaas. Het apparaat druppelt vrij lang door nadat je een bakje hebt gezet, wat zorgt voor veel schoonmaakwerk. Daarnaast is het lastig te bepalen hoeveel water je nodig hebt voor je koffie, maar dat is even aanvoelen en dan komt dat vanzelf.

Pluspunten

• Klein, compact
  • Erg veel variëteit in koffie

Minpunten

• Druppelt lang na
  • Handmatige bediening

MFvG 23-09-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Vormgeving: De Dolce Gusto piccolo is een klein en handzaam apparaatje. Het neem nauwelijks ruimte in beslag op het aanrecht en dat is wel een enorm voordeel. Het knalrode snoer aan het apparaat is dan weer minder fraai.

Bediening: de Dolce Gusto is zeer eenvoudig in gebruik. Het apparaat is binnen enkele seconden opgewarmd en je hebt binnen 1 minuut een lekker bakje koffie op tafel staan. Het apparaat heeft wel een handmatige bediening waardoor je erbij moet blijven staan om het apparaat op tijd uit te zetten en dat vind ik een nadeel.

Smaak van de koffie: omdat het apparaat een handmatige bediening heeft weet je niet goed wanneer je het het moet zetten voor de lekkerste bak koffie. Smaken verschillen natuurlijk en daarom is het uitproberen hoeveel koffie je in je mok vindt zodat jij 'm het lekkerst vindt. En dat is dan ook bij elk soortje cupje weer anders. Kwestie van uitproberen. Verder is de maak van de koffie prima!

Pluspunten

• Klein apparaat
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Rood snoer
  • Handmatige bediening

Deeske 23-09-2019

Klein compact

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Ik mag de piccolo xs testen , ik vind het formaat klein maar compact. De rode elektrische draad vind ik niet mooi bij het zwarte apparaat. Het apparaat is simpel wanneer je eindelijk wedt hoe het werkt en je de juiste hoeveelheid /dosering weet toe te passen. Andere apparaten hebben een streepjes aanduiding wat veel gebruiksvriendelijker is.
Het water wordt snel warm, en je hebt een lekkere temperatuur koffie.

Pluspunten

• Snel warm
  • Rode draad

Minpunten

• Dosering is onduidelijk
  • Waterreservoir snel leeg

Tamara k 21-09-2019

Mooi compact apparaatje zet heerlijke koffie

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Mijn eerste indruk is goed, het apparaat is eenvoudig in gebruik, en zet heel makkelijk een heerlijk kopje koffie. Door de vernieuwde instelling kun je zelf kiezen hoe slap of hoe sterk je je koffie wilt hebben. Je moet wel zelf de koffiestroom stoppen door het hendeltje om te zetten, maar de koffie is snel gezet. Het apparaat is mooi klein, dus past zelfs in een heel klein hoekje op het aanrecht. Het waterreservoir is wel klein, maar hierdoor ben je dus genoodzaakt om vaker water te pakken, voordeel, je hebt altijd vers water in je reservoir zitten. Ook dit is eenvoudig te doen. Ik ben super tevreden met dit apparaatje, het past goed in onze kleine keuken, en ik kan de dag beginnen met de lekkerste koffie! Enige kleine minpuntje is dat je niet duidelijk kan zien hoeveel water er nodig is voor een gemiddeld kopje van bepaalde soort 'gewone koffie. Maar dit ligt er dan natuurlijk ook aan hoe sterk je de koffie wilt hebben.. de smaak van de koffie is echt goed! We hebben inmiddels 3 smaken geprobeerd, en deze smaken echt naar echte goede koffie! Je betaald wel wat meer voor de cups, maar de smaak is ook echt vergelijkbaar met een kopje koffie in een espressobar! Daar kan geen senseo tegenop!

Pluspunten

• Mooi klein apparaatje
  • Lekkere koffie
  • Apparaat is snel opgewarmd
  • Schakelt zichzelf snel uit

Minpunten

• lastig in te schatten hoeveel water je nodig hebt

Brenda 21-09-2019

Mooi vormgegeven apparaat, snel opgewarmd

Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Ik was blij verrast door de mooie vormgeving van het apparaat.
Het was even wennen aan de manier van koffie zetten omdat je zelf het apparaat moet stopzetten bij de juiste hoeveelheid koffie. Maar aan de andere kant was dit ook heel fijn omdat je dan zelf kan beslissen hoe sterk je de koffie wilt hebben. Het is een heel handig apparaat voor als je snel een kopje koffie wilt zetten.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • snel opgewarmd
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• redelijk dure koffiecups
  • je moet bij het apparaat blijven om hem te stoppen

The Cyberdude 15-10-2019

Klein maar fijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Mooi en leuk design. Wit met een rood netsnoer. Aangezien we normaal een vrij grote espresso machine hebben staan valt wel op hoe klein de machine is. Eerst even alles schoongemaakt en toen aanzetten. Hoe gaat hij eigenlijk aan? De gebruiksaanwijzing zegt automatisch maar dat was bij mij niet het geval. Water erin, reservoir erop, niets. Reservoir eraf en weer erop, niets. Klepje aan voorkant open en weer dicht, niets. Reservoir er weer af en erop, ja! Het lampje gaat rood knipperen en wordt na een korte tijd groen. Even later mijn eerste bakje koffie gezet. Lekker! Goed heet en lekker sterk. Voor mijn vrouw een cappuccino gemaakt die ook goed in de smaak viel. Eerste ervaringen zijn dus positief. Nu nog even aan- en uitzetten onder de knie krijgen. Wat lastig is dat er geen automatisch stop op zit. Je moet dus goed in de gaten houden dat je kopje niet overstroomt. Zeker met het maken van een cappuccino moet je eerst de melk door laten lopen en daarna de koffie. Maar hoeveel melk dan? Ervaring zal het wel eenvoudiger maken. Nadelen: apparaat maakt vrij veel herrie, trilt behoorlijk, spat nogal, koffie vrij prijzig. Voordelen: klein formaat, snel warm, goed hete koffie.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Snel opgewarmd
  • Goed hete koffie

Minpunten

• Apparaat maakt vrij veel herrie
  • Trilt behoorlijk
  • Spat nogal
  • Koffie capsules prijzig

Amirah 15-10-2019

Snel een stevige bak koffie !

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Dit product heb ik getest/ aan het testen en weet nu al dat het een blijvertje is. Heb dit klein pittig apparaat ruim enkele maanden in huis en ben er content mee.  Het wit met rode design staat sierlijk in de keuken en vereist niet veel ruimte op het aanrecht of wandkast in. Persoonlijk hou ik wel van iets aparts en dit is er zo een. Klein, compact design/smaakvol en snel in gebruik. Ondanks de heldere overzichtelijke beschrijving ging ik veel de snel aan 'start' voorbij. Je moet wel eventjes wachten en niet te snel doorschakelen naar de volgende stap. Voor je er erg in hebt staat je kop Nespresso klaar. Vind het wel zo fijn dat je ook zelf kunt doseren hoe sterk je de koffie wilt. Heb je eenmaal de opstart en de snelheid door dan ben je iedere ochtend een vrolijk mens in de keuken. Geen gepruttel meer en lang wachten op een kop koffie. Dit is zeker een groot pluspunt. Dit kleintje heeft de snelheid en de kracht om snel een heerlijk geurende kop  af te geven. Het assortiment smaken uit uitgebreider dan je kunt denken. Voor mij een de lungo in de ochtend mijn wake up koffie en in de avond is de cafe au lait heerlijk. Overigens kun je met de koffiecups ook lekkere iced coffee maken. De kwaliteit uit de Piccolo is mij echt treffend. Ik zet 's morgens al de iced coffee cafe au lait klaar in de koelkast. Bij thuiskomst is deze  mog lekkerder ijskoud zonder verlies van de smaak. Althans voor mij. Over de prijs van de cupjes ben ik positief, je kunt her en der een continue bundel bestellen waardoor je mag blijven genieten van je Piccolo XS.

Pluspunten

• zeer smaakvol
  • zet snel koffie, korte tijdspanne
  • mogelijkheden ice koffie / tea / chocomelk
  • mooi design
  • neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• ik zou andere melk opties willen in de cups
  • kans op spetters wanneer je snel je kop wegneemt

VON 27-09-2019

Compact en snel

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Klein, compact koffie-apparaatje dat heel wat in zijn mars heeft. De koffie is goed warm en heeft een lekkere smaak. Alleen jammer dat je bij dit apparaat geen automatische stop van het water hebt, je moet er dus bij blijven staan. De ene keer heb je sterke koffie en de andere keer een slappe bak. De cups druppelen na. Het apparaat heeft een relatief grote watertank en is snel warm. Het apparaat heeft geen aan/uit knop, maar schakelt zichzelf uit na 1 minuut.

Pluspunten

• Warme koffie
  • Apparaatje snel opgewarmd
  • Veel verschillende smaken koffie
  • Grote watertank

Minpunten

• Geen aan/uit knop
  • Geen automatische waterstop
  • Veel nadruppelen
  • Dure cups in aanschaf

Kaj1234 19-10-2019

Mooie machine, goed formaat,lekkere koffie

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Het is een mooie machine, formaat is prima en snel warm. Helaas maakt hij veel herrie.
Spetterend en lastig omdat je zelf de hoeveelheid water moet regelen.
Daarin tegen is de koffie lekker maar wel duur

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooie machine
  • Klein formaat
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Zelf water hoeveelheid regelen
  • Koffie is duur
  • Spetterd
  • Veel herrie

RLDH1 13-10-2019
  • Product gekregen

Heerlijke koffie, makkelijk te zetten

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

Wat een heerlijke koffie valt er te zetten met deze machine! Heel veel verschillende smaken te verkrijgen die allemaal van goede kwaliteit zijn.
Waterreservoir is relatief klein bij deze uitvoering

Pluspunten

• Goede hete koffie

Minpunten

• cups niet te recyclen

Digger2003 10-10-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

Heb de Dolce gusto nu een paar weken in huis.
Leuke klein apparaat. Neemt weinig plaats in op het aanrecht. Ook handig om mee te nemen naar de camping.
Lekkere koffie. Dat je zelf de hoeveelheid wat moet bepalen heeft zijn voor en nadelen. Je moet erbij blijven, maar kunt wel zelf de sterkte van de koffie bepalen.
Er is voor iedereen wel favoriete koffie. Kids vinden de Chococino heerlijk. Zelf ga ik voor de Essenza di Moka.

Pluspunten

• Neemt weinig plaats in
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Water stoot niet vanzelf

Fabienne 09-10-2019

Klein koffie pareltje!

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Ik ben erg te spreken over dit Dolce Gusto apparaat. Ondanks dat ik persoonlijk het design ietswat te futuristisch vind, ben ik zeer enthousiast over de diverse mogelijkheden van dit koffiezetapparaat. Niet alleen kan je zelf de sterkte van je koffie bepalen door de handmatige bediening, ook kan je uitgebreid variëren in je koffiekeuze (van zwart bakkie, tot cappuccino en zelfs ijskoffie). Tot slot, ben ik zeer tevreden met de relatief grote watertank voor een XS koffiezetapparaat.

Pluspunten

• Relatief grote watertank
  • Eco stand
  • Koffie kwaliteit
  • Handmatige bediening
  • Snelheid

Minpunten

• Futuristisch design

IngeH500 06-10-2019

Zeer enthousiast

Eerste indruk
De piccolo is echt een grote verassing. Ik werd gelijk enthousiast toen ik de doos opende een schattig klein rood koffiezetapparaat. Qua uiterlijk vind ik hem echt perfect. Wij hebben een klein aanrecht dus dan is een klein apparaat erg prettig.

Gebruik
Vervolgens konden we gaan testen. De gebruiksaanwijzing is makkelijk en het apparaat was dan ook zo geïnstalleerd. Maar toen de koffie. Er staat een hoeveelheid water op de doos maar hoeveel is dat in een kopje? Ik heb dit met een maatbeker uitgetest. Wij hebben eerst de aanbevolen hoeveelheid water gebruikt.

Smaak
Dan de smaak test. De espresso en de grande vielen erg in de smaak. De lungo was wat te sterk. Ons tweede kopje lungo was dan ook met iets meer water en daardoor was de smaak beter. Maar de grande is tot favoriet gekozen. Ook hebben we de cappuccino bijgekocht. Deze is ook erg lekker. Wij zijn dus super tevreden. Even zoeken hoe het werkt met de hoeveelheid maar dat heb je snel door. De grote van het apparaat en de smaak van de koffie zijn het beste aan dit apparaat. En de handigheid met hoeveelheid is makkelijk te leren. Ik raad het apparaat dan ook zeker aan.

Menno 12-10-2019

Geweldig compact koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Fijn en gebruiksvriendelijk koffiezetapparaat.
Ideaal in gebruik en lekkere koffie.

Pluspunten

• Compact en mooi design
  • Lekkere soorten koffie

Minpunten

• Dun plastic waterreservoir