Siemens TK53009 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK53009 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Ritco 23-12-2020

Weer problemen

Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Nu 3 jaar in bezit en na 1 jaar terug voor reparatie. Voer het onderhoud volgens de gebruiksaanwijzing uit. Nu weer probleem.
Koffie wordt gemalen maar loopt in de opvangbak ipv de uitloop. Hotline gebeld maar wordt niet opgenomen.
Reparatiekosten volgens de site zijn 50% van de nieuwwaarde. Voor mij geen siemens meer.....

Sometimess 12-11-2017

Goede prijs / kwaliteit

Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Na jaren tevreden te zijn geweest met een Senseo op zeker moment overgestapt naar een Nespresso. Echter niet bereid om de hoge prijs voor originele cups te betalen, en imitatie cups werken in sommige apparaten erg beroerd. Dus toen op zoek naar een bonenmaler. Gebruikt, goed merk waren de "eisen". Kwam al snel uit op deze; goede ervaringen met Bosch / Siemens en het design is fraai. Opgehaald, schoongemaakt en aan de gang!

De koffie die er uit komt is heerlijk. Voldoende instelmogelijkheden en ik merk dat ik veel meer koffie drink dan voorheen. De kosten zijn beperkt, bonen - zelfs de dure - zijn relatief goedkoop. Dat het apparaat veel water doorspoelt en vrij vaak schoongemaakt moet worden vind ik een voordeel. Je wil toch dat het niet zichtbare deel ook fris is?

De nadelen van dit apparaat komen bijna allemaal op hetzelfde neer. Hij maakt veel herrie, dat is een gegeven. Vooral bij het malen, ik hoor bij anderen toch echt veel minder geluid. Erg? Ach, voor die paar seconden...

Het apparaat is ook voorzien van lampjes om te melden dat bijvoorbeeld het water op is. Dat is dan al geen nieuws meer, want dat was al luid en duidelijk te horen. Zou veel handiger zijn wanneer dat lampje ging branden wanneer er te weinig water in zit voor 1 kopje. Zelfde met de bonenvoorraad en de afvalbak. De laatste werkt zelfs helemaal beroerd, want tussentijds leegmaken moet wanneer het apparaat aan staat, anders is het leegmaken niet geregistreerd.
(En voor als iemand denkt, je kunt toch zien of er nog water / bonenvoorraad aanwezig is? Helaas niet, staat op een te donker punt)

Deze nadelen vind ik echt vervelend, maar zijn niet voldoende reden om een andere te gaan zoeken. Je leert ermee leven.

Pluspunten

• Lekkere verse koffie
  • Goed schoonhoudsysteem

Minpunten

• Indicatoren werken niet zoals zou moeten
  • Maakt best herrie

harrie 30-05-2017

siemens&bosch :dezelfde machine onder andere naam /prijs

Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

fijne machine ,makkelijk in onderhoud , goede koffiesmaak ,maar helaas geen lange levensduur en maakt veel lawaai maar dat doen eigenlijk veel soortgelijke machines

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • goede koffie

Minpunten

• naar 2 jaar is het apparaat al defect
  • maakt veel lawaai

Thea Groen Spijkenisse 03-12-2016

heerlijke koffie of capucinno

Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

handige machine prijs kwaliteit is goed makkelijk te bedienen aan te bevelen ik kan geen 100 letters bedenken hij is gewoon goed en makkelijk in gebruik

Eddie 08-02-2016
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Ik heb dit apparaat nu bijna 3 jaar. In deze tijd is het apparaat driemaal ter reparatie aangeboden, aangezien de tijd dat de koffiebonen gemaald werden telkens terug liep en de hoeveelheid koffie steeds minder werd, waardoor de koffie steeds slapper werd.
Na de laatste reparatie leek dit probleem te zijn verdwenen, tot een 3-4 maanden later. Het probleem kwam langzaam weer terug. Onbegrijpelijk.
Verder zit sinds kort in de recidu bak van de cookies nu ook water. Dit betekent dat er ergens intern een lekkage is. De machine wordt perfect onderhouden en ook direct schoongemaakt/ontkalkt met de door de fabriek aanbevolen producten.
Ik weet niet of ik de enige ben met deze problemen, maar ik denk dat ik afstap van het kwaliteitsmerk Siemens vwb een nieuw espresso-apparaat.

Beerdopke 09-02-2016

Ook ons apparaat is al gerepareerd, en nu na 1 jaar en 2 maanden brandden 2 lampjes. Reparatie kost 159 euro zegt Siemens, want het valt buiten de garantie. Zelf uit elkaar gedraaaid en gereinigd en hij werkt weer. Maar dit is voor ons ook de laatste Siemens

Jesper 17-04-2016

water in de recidu bak is in de meeste gevallen een defect drainageventiel

henrisch 12-05-2016

Ik heb een delonghi en heb ook dit soort problemen, als je gaat zoeken op internet dan vind veel meer mensen met problemen, let dus op dat overstappen op een ander merk niet altijd de oplossing is

Lindha 05-01-2016
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Het apparaat werkt heel eenvoudig! De bonen keus is natuurlijk persoonlijk dus dat vind je vanzelf wel uit. Je kan er géén twee kopjes tegelijk mee zetten. Het enige wat ik dus wel een minpunt vind is dat de koffie heel snel drinkbaar is, op de heetste stand maar dus niet lang gloeiend heet. En dat vind ik echt wel erg jammer... Je moet dus sneller beginnen met drinken!! Scheelt wel enorm met mijn oude senseo... Voor de rest een super aankoop!

Roy 09-03-2016

2 kopjes kan wel.
Als je 'm op sterk zet en op de knop met de grote mok drukt.
Zet er dan 2 kopjes onder en je hebt 2 kopjes koffie.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe groot je kopjes zijn en hoe sterk je koffie drinkt 😉.

Jeroen_ijsselmonde 02-01-2016
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Apparaat inmiddels 2 jaar in bezit. Werkt prima, is makkelijk te bedienen en neemt relatief weinig plaats in in de keuken. Koffie smaakt prima, maar is enorm afhankelijk van het merk/soort koffieboon hebben we inmiddels gemerkt (en over smaak valt niet te twisten..). Gebruiksgemak en vormgeving scoren lager vanwege de bijkomende reinigingshandelingen. Naast het schoonmaak- en ontkalkingsprogramma wat periodiek uitgevoerd moet worden (bij ons ca. 1x per 6 weken, maar afhankelijk van hoeveel kopjes koffie die gezet worden + de ingestelde waterhardheid; duurt ongeveer 30 minuten), moet regelmatig de lekbak geleegd worden (bij 5 tot 10 kopjes per dag, om de andere dag de lekbak legen). Daarnaast moet ook regelmatig de zetunit gereinigd worden, omdat de koffiedik niet allemaal in de lekbak terecht komt , maar ook langzaam in de zetunit verspreid, ophoopt/aankoekt en gaat schimmelen. Dit gebeurt ook op een paar plekjes in het apparaat, die moeilijk bereikbaar zijn. Op zich geen probleem voor de smaak van de koffie, maar het idee dat er schimmel aan de binnenkant van je koffiezetapparaat staat vind ik niet zo'n fijn idee. Het schoonmaken van de zetunit is relatief eenvoudig: klepje open, hendeltje om, unit eruit, onder de kraan afspoelen, afdrogen en terug in het apparaat; 5 min werk.

Dus best nog wat aanvullend schoonmaak werk. Geen ramp en de koffie blijft prima, maar is niet gebruikelijk bij dit soort apparaten.

Piepetje 01-10-2015
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Onlangs deze machine gekocht na wat speurwerk. Hoorde veel nadelen over het lekken van machines van saeco dus na goede beoordelingen voor deze Siemens gekozen. Bestelling via Blokker ging erg moeizaam, moest zelfs twee keer bestellen maar ben inmiddels vergeten dat dit zo moeizaam ging want ben erg tevreden met het apparaat.

Bij aanvang van het product wel even goed lezen. Hij moet even doorspoelen maar dat is ook zo gebeurd. Koffie is gelijk lekker heet en smaakt ( maar die verschild natuurlijk per persoon) heerlijk met de dark van de hema voor 7 euro de kilo! Smaak dus echt goed.
Je kunt makkelijk een sterke of wat minder sterke kop zetten, wat in ons huishouden wordt gebruikt. Wel schakelt de machine echt na een paar minuutjes uit en spoelt heel vaak. de lekbak moet je daarom vaak legen en ook vaak water bijvullen. Ik heb nog niet de moeite genomen om te kijken of dit anders kan worden afgesteld. Dat is tot nu toe het enige minpunt.
Vormgeving is prima, het is niet zo een logge machine en past prima onder mijn bovenkastjes.Ik heb er 42 cm tussen zitten en dat is alleen met bonen vullen even draaien. Machine is ook niet zwaar en dat vind ik een voordeel. Ik heb bij waterfilter.nl diverse huismerk ontkalk- en reinigingstabletjes evenals een waterfilter gekocht. Dat scheelt nogal in de knip want die hebben een huismerk! echte aanrader en snelle en goede service.
Kortom; Fijne machine en helemaal als je prijs kwaliteit vergelijkt!

Johnny 08-12-2015

Hoe verloopt de schoonmaakprocedure? Is deze inderdaad zo tijdrovend als ik soms lees (ca 1 uur) ?

Piepetje 09-12-2015

Ik vind het reuze meevallen, eens per twee weken of zo een programma van 20 minuutjes waar je bij moet blijven maar verder alles heel makkelijk, fijn apparaat!

Winmar1611 25-07-2014
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Na van 3 Senseo apparaten vroegtijdig afscheid hebben moeten nemen, wilde ik eens wat anders.
Na goed rondgekeken te hebben, beoordelingen en reviews gelezen te hebben, heb ik voor de Siemens TK53009 gekozen. De prijs/kwaliteit verhouding was voor mij doorslag gevend.
Bij de Makro voor 289 euro incl. een kilo bonen.
De veelheid aan instelmogelijkheden was een belangrijke reden en ook niet onbelangrijk de degelijkheid van de materialen.
Mijn angst die over bleef was het gebruiksgemak, een onterechte angst zoals nu na een paar dagen blijkt. De gebruiksaanwijzing ligt onder handbereik voor de functies die ik niet vaak gebruik. De basisfuncties zijn eenvoudig en dus makkelijk te onthouden.
Het schoonhouden is echt simpel en is in een minuut gedaan. Zowel de lekbak als het binnenwerk zijn makkelijk uitneembaar en snel schoon te spoelen. Even droogmaken met een keukenrolpapier en er weer ingeschoven en klaar!
Het ziet er van binnen solide uit en daarom durf ik nu al wel te beweren dat het met de duurzaamheid goed zit. De smaak hangt van veel factoren af, de smaak van het leidingwater, de gebruikte bonen, de instelling van het maalwerk, de hoeveelheid water en de temperatuur. Dat is een kwestie van uitproberen en dat vraagt tijd. Vandaar een 8 omdat de standaard instelling wel oké is, maar ik wil daar nog het een en ander uitproberen en verwacht daar nog wel betere resultaten te kunnen behalen.
De automatische uitschakeling is prettig en kan ook wat tijd betreft ingesteld worden. De opstarttijd is kort. De stoompijp doet zijn werk goed en het hete water is voldoende heet voor een goede kop thee. Het lawaai van het maalwerk valt me erg mee.
Kortom mijn eerste indruk van dit apparaat is prima en ik geniet sinds lange tijd weer van een lekker vers gezet bakkie!

Johnny 08-12-2015

Hallo. Hoe bevalt hij tot zover? En is het schoonmaken idd erg tijdrovend?

Anoniem 11-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Ik heb bewust een paar weken gewacht en eerst de eerste schoonmaaksessie afgewacht. Voordat ik het apparaat kocht heb ik links en rechts een aantal vragen en opmerkingen gezien en daar probeer ik hier antwoord op te geven.

Het apparaat werd netjes op tijd aangeleverd in een overzichtelijke doos. Gemakkelijk uit te pakken en te installeren. Wel jammer dat er voor de 1e schoonmaakactie, die ik nu dus net achter de rug heb, niet 1 schoonmaak en 1 ontkalktabletje is bijgevoegd. Gelukkig was ik hier al van op de hoogte dus deze direct maar besteld. Ik heb nu via http://www.waterfilterwinkel.com nog de originele ontkalk en schoonmaaktabletjes besteld, maar ze hebben ook goedkopere "no-name" alternatieven. Ik was nu 20 euro, incl verzendkosten kwijt voor 6 ontkalktabletten en 10 schoonmaaktabletten.
Verder 1 tekortkoming in de handleiding, als je deze volgt dan staat in heldere instructies hoe je het apparaat klaar moet maken voor eerste gebruik. Daar kom je gemakkelijk uit en dan kom je vet gedrukt tegen dat het apparaat KLAAR VOOR GEBRUIK is zodra beide leds branden. Nieuwsgierig naar de smaak, vlug doorgelezen en daar wordt je uitgelegd hoe je koffie kunt zetten. Mooi, dat doe je dus, lekker bakkie tot je later 2 bladzijdes verder bij het waterfilter leest dat Bij eerste gebruik het apparaat moet worden gespoeld. Ja en dat is logisch, maar als je de handleiding netjes volgt zou het logisch zijn dat dit direct in het begin aangegeven wordt. Ach ja, ik type nog, dus ben er niet dood aangegaan.

Mbt de smaak, wij hebben de keuze gemaakt voor de bonen van de lidl. Deze kwamen goed uit een test dus waarom zou je dat niet proberen. Voor ons is de smaak gewoon goed genoeg. Ja er zullen koffiebonen zijn die veel beter smaken, maar we hebben bij de aanschaf van het apparaat al op de prijs gelet, waarom zouden we dat bij aanschaf van bonen niet ook doen. We zijn er in ieder geval tevreden mee.

Mbt dagelijks gebruik zijn me twee zaken opgevallen waar ook vaak naar gevraagd wordt. Kun je gemakkelijk water bijvullen, ook als die onder een bovenkastje staat. Dat kan, het klepje moet omhoog (8 cm ruimte voor nodig) en dan kun je het reservoir iets op tillen en naar links uitnemen. Nog gemakkelijker is het klepje openen en dan met een kan water bijgieten. Wij hebben 48 cm ruimte tussen het aanrechtblad en het bovenkastje en dat is meer dan genoeg. Koffie bijvullen is iets lastiger aangezien de vulopening rechts achterin zit.
Dan wil je nog wel eens wat bonen er langs laten vallen.
Het tweede wat opvalt is het waterverbruik voor het spoelen. De lekbak is regelmatig vol en een kopje onder de uitloopopening plaatsen helpt eigenlijk niet omdat het grootste gedeelte intern gespoeld wordt. Gelukkig is de lekbak in een handomdraai leeggemaakt en geeft het apparaat ook aan als die vol is. Ja degenen die hier over klagen gaan dan wel voorbij aan het feit dat het apparaat automatisch goed spoelt zodat je ook echt een lekker vers bakje krijgt zonder de bijsmaak van oude koffie. Kwaliteit dus.
Het naspoelen kun je overigens instellen, 10, 30 of 60 minuten. Wij hebben met 30 minuten in ieder geval lekkere verse schone koffie en dat bijvullen en leegmaken is acceptabel.

Geluidsniveau bij malen geen last van. Degene in de woonkamer hoort dat er weer een lekker bakkie aankomt, dat is zo, maar wat ons betreft acceptabel geluidsniveau.

Verder heeft het apparaat instelmogelijkheden voor temperatuur, hoeveelheid koffie en maalgraad. Wat wil je nog meer.

Het stoompijpje is aan ons niet echt besteed, met uitzondering voor het zetten van thee. Dit is dan weer heel prettig. Maar voor het opschuimen van melk, wat overigens prima gaat, gebruiken wij toch liever zo'n potje waarin de melk warm wordt en met een kleine garde wordt opgeschuimd. Dit is namelijk veel gemakkelijk schoon te maken.

Dan als laatste het schoonmaken. Ook hier heb ik bij veel reviews gelezen dat dit wel erg vaak moet. Maar dan vraag ik me wel af of je de waterhardheid wel goed ingesteld heb. Standaard staat deze namelijk op maximaal en dan moet je vaker schoonmaken. Afijn ik ben nu dik 2,5 weken onderweg en zojuist mijn eerste schoonmaaksessie achter de rug. Dat is inderdaad best wel even werk, althans, vooral wachten, volgende fase opstarten en weer wachten, maar wel eenvoudig uit te voeren. Het dagelijks schoonmaken stelt eigenlijk niets voor. De lekbak en koffiebak legen en een keer omspoelen. De zetgroep neem je heel gemakkelijk uit en kun je ook gemakkelijk afspoelen, dat is alles. Dat kun je elke dag doen, maar het apparaat spoelt automatisch al zo goed dat wij dat om de 2 dagen doen.

Wat ons betreft, zeker voor die prijs een prima apparaat. Lekkere koffie die goed op temperatuur is. 's-morgens geen gehannes met filterzakjes etc. Knop aanzetten,even wachten op het voorspoelen (als apparaat volledig afgekoeld is, spoelt die automatisch 1 keer voor), kopje er onder en even wachten. Heerlijk! Altijd verse en lekkere koffie.

Mbt duurzaamheid, daar kunnen we nu nog niet echt over oordelen. Wel heb ik gezien dat je op de website van siemens heel gemakkelijk onderdelen kunt nabestellen. Ik maak me hier dan ook geen zorgen over.

Anoniem 30-06-2014

Voor wat betreft de bonen, zag een opmerking dat het apparaat regelmatig leeg aangeeft terwijl er wel bonen inzitten. Dat komt vooral voor met bonen die oloe-achtig zijn. De Lidl bonen hebben hier wel wat last van, ik heb echter ook een ander merk geprobeerd en daar kon je zien dat de bonen nog vochtiger waren en dan heb je dat nog eerder. Ik los het gewoon op door er bij te blijven staan terwijl er gemaald wordt. Dan hoor je vanzelf dat het reservoir onder niet doorloopt en dan even met de hand door de bonen roeren zodat ze weer naar onder vallen.

De andere vraag, bevalt het na 9 maanden nog steeds zo goed en het water blijft dat op temperatuur.
Ja bevalt nog steeds uitstekend. De schoonmaakprocedure moet ik nog wel met het boekje er bij doen, maar dat is eens in de 5 a 6 weken of zo. Ik heb ondertussen wel reinigingstabletten en ontkalking van een merkloos type, scheelde behoorlijk.
En de temperatuur, 5 minuten wachten hoef ik sowieso nooit.
ALs ik smorgens opsta is het hooguit 1 minuut. En bij de volgende kop is het direct en nog steeds heet.
Overigens kun je instellen na hoeveel tijd het apparaat uitschakelt en dan spoelt hij nog na. Dat heb ik op de maximale tijd staan en ik heb geen klachten over de temperatuur. Maar nogmaals het opwarmen is volgens mij ongeveer 1 minuut.
Verder aan de review nog steeds niets toe te voegen, ik hoop dat ik er nog heel lang plezier van heb. Nog steeds erg tevreden over (mijn vrouw trouwens ook)
Frank

JanvonFlotow2 18-11-2013

Hallo,
sinds een paar weken heb ik ook dit apparaat, en ik gebruik dezelfde bonen !
Maar ik heb regelmatig dat het waarschuwingslampje brandt dat de bonen op zijn, terwijl er dan toch nog zeker 100-150 gram bonen in zit.
een keerje met je vingers door de bonen en dan doet hij het wel weer, maar toch komt de klacht vaak voor
i

koolmees 29-06-2014

Dank voor deze uitstekende review. We zijn nu weer 9 maanden verder: mag ik vragen of alles nog steeds zo goed bevalt? Of zijn er nu ook nadelen aan het licht gekomen? Ook ben ik benieuwd of het water op temperatuur blijft, dus niet 5 minuten wachten als het laatste bakje net een half uurtje eerder is gezet.

jagertje4 10-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Wel groot apparaat op je aanrecht, maar heerlijke koffie! tip voor verkoop; doe er wat setjes bonen bij zodat men meteen kan starten met koffie zetten! Nu moet je apart bonen kopen, en je hebt geen idee welke smaken er lekker zijn!
Makkelijk in gebruik, goede gebruiksaanwijzing en verpakking was goed stevig.

extractor2 09-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Het espressoapparaat is voorzien van een stoompijpje, dus de mogelijkheid voor een heerlijke cappuccino of een latte machiato is er ook. De koffie-uitloop is in hoogte verstelbaar voor uw latte macchiato glas . Ditzelfde stoompijpje is tevens ook een heetwateruitloop zodat u ook voor een kopje thee kunt kiezen. Het automatische reinigings-en ontkalkingsprogramma maakt de espressomachinede goed proper voor een volgend koffiemoment.Er is ruimte voor 250 gr aan koffiebonen.Altijd eerst zien of er voldoende water in het reservoir zit vooraleer koffie te maken.De maalgraad is instelbaar.Ook de inhoud van het kopje is instelbaar en tevens is de koffieuitloop in hoogte verstelbaar.Enige minpunt is het helse lawaai bij het malen.Dat was wel even schrikken de eerste keer.Maar de lekkere koffie maakt wel veel goed.De zetgroep en de opvangschaal zijn uitneembaar.Je kan ook de tijd instellen zodat die automatisch uitschakelt.En de kopjes kunnen voorverwarmd worden.Het beste resultaat voor melk op te schuimen om een cappucino te maken kreeg ik met halfvolle melk.

xxjanneke 07-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Heerlijke koffie en handig dat hij zichzelf reinigt. Maakt wel veel lawaai, maar de smaak is perfect.

ELentjes 06-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Smaak is erg lekker, en makkelijk af te stellen. Mogelijkheden zijn zoals aangegeven bij de specificaties, prima voor het thuisgebruik. Gebruiksgemak is bij het begin wat wennen, en moet je het boekje er nog weleens bij pakken. Het opvangreservoir moet regelmatig geledigd worden. Het apparaat is bij gebruik wel luidruchtig. Vormgeving is prima. Duurzaamheid kan ik moeilijk inschatten gezien de duur dat de Siemens heb, maar de losse onderdelen komen erg degelijk over.

Berk62 04-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

De machine is zeer gebruiksvriendelijk, een kop koffie is in een handomdraai gezet. De smaak van de koffie (uiteraard afhankelijk van het merk bonen) is zeer goed (krijgen vaak complimenten van visite), ook erg handig is dat je de sterkte van de koffie kan instellen. Het enige nadeel vinden wij is dat de lekbak zeer snel vol is. Doordat de machine zichzelf reinigt en spoelt na gebruik, gooit hij er water uit. Hierdoor dien je de lekbak dagelijks te legen. Voor de rest een topmachine met een zeer mooie uitstraling!!! Wij willen niets anders meer.

soerdroid 04-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Ik heb dit apparaat nu 2 weken in gebruik en ik ben erg tevreden. Koffie smaakt goed en tevens is het mogelijk om warme chocolademelk te maken die ook heerlijk smaakt. Uiteraard hangt de smaak af van de gebruikte koffiebonen. Ik gebruik 100% arabica bonen van Lavazza en het huismerk koffie (100% arabica) van Hema. Beide smaken stuk lekkerder dan Senseo en dolce gusto koffie (nu heb ik een voorraad senseo pads die niemand wil gebruiken :P)

Voordelen;

-Gebruiksgemak (simpel, maar wel gebruiksvriendelijk)
-Smaak van de koffie
-Stoomfunctie werkt simpel en is veelzijdig
-Vormgeving van het apparaat
-Waterreservoir is lekker groot (1,8l)
-Het apparaat spoelt bij aan- uitzetten, stukje hygiëne
-Gaat automatisch uit als je 10 min. niet hebt gebruikt. (Je kunt de tijd naar wens aanpassen)

Nadelen;

-De machine maalt eerst de koffie en dan pas gaat hij na of er genoeg water is. Is dit niet het geval ben je de gemalen koffie kwijt.
-Maakt behoorlijk wat herrie. Kan voor sommigen vervelend zijn.
-Soms geeft het apparaat aan dat het koffiekoek bakje vol is terwijl er maar een koekje ligt.
-Kopjes kun je niet opwarmen indien je de machine net aanzet. Deze functie werkt via de warmte van de boiler wat in het begin natuurlijk nog koud is.
-In de handleiding wordt niet veel verteld over de maalgraad per soort koffie.
-Stoompijpje is soms aan de korte kant. Mag van mij wat langer zodat je met kopjes kunt variëren.

nrveldkamp 04-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Goede machine, vindt wel dat de lekbak snek vol is. Kortom goede prijs kwaliteit verhouding en een lekker bakkie koffie!

nrveldkamp 04-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Zeer goede machine. Goede prijs kwaliteit verhouding. Persoonlijk vind ik wek dat de lekbak snel vol is?

mike.botterblom 03-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Dit is onze tweede siemens koffiemachine, hij bevalt ons wederom goed. Koffie heeft een goede smaak, mooie cremelaag en is makkelijk in het gebruik. Fijn is ook dat je er nu een espresso mee kunt zetten. Onderhoud is makkelijk te volgen dmv de stappen uit het boekje. Dus een goede machine qua prijs en kwaliteit.

koffiecup 03-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Ik ben erg blij met deze koffiemachine. Ik heb er ooit een gekocht voor destijds 3450,-- gulden. Die moest 3 jaar geleden gerepareerd worden, maar dat gaat rond 500 euro kosten. Niet gedaan en nu staat het er nog steeds ongebruikt.
Twee jaar geleden kreeg ik een apparaat waar ik cups in moest gebruiken, lekker, gevarieerd,gemakkelijk maar toch wel heel duur in gebruik.
Dus ben ik vaker weer filterkoffie gaan gebruiken.
Maar nu ik de TK53009 heb, ben ik helemaal blij. Lekkere koffie en ook nog veel goedkoper dan de laatste 2 jaar.
Ik kocht voor plm. 12,50 per week aan koffie voor mij alleen. Dat is nu zeker de helft minder, misschien scheelt het nog wel meer, maar dat moet nog blijken. Ook cappuccino kun je goed maken met dit apparaat.
Ik heb dus ervaring met 4 manieren/apparaten om koffie te maken, maar deze aankoop is de beste.
Wel moet nog blijken hoe het gaat met onderhoud enz. maar ik hoop dat dat geen probleem is en dat ik over een jaar zeg: voor een lekker en gemakkelijk te maken kopje koffie ben je goed af met een Siemens koffiemachine.

dre1952 07-09-2013

Wanneer die kapotte machine van 3450 gulden een Jura is wil ik die wel op komen halen.

Bart 02 03-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Het is een fantastisch koffiezet apparaat en maakt heerlijke koffie, echter zijn er wel veel handelingen nodig om het lekkere bakje te krijgen, met name het onderhoud van water vullen bonen vullen het weg gooien van overstort water en koffieprut etc en dan weet je niet altijd wat er nog gedaan moet worden om een bakje te krijgen, desondanks een echte aanrader.

Honesty 20-08-2013
Geschreven voor: Siemens TK53009 zwart

Ik heb de voorloper en ondanks dat de mogelijkheden beperkt lijken is het meer dan voldoende.
Het melkpijpje is veel makkelijker dan een volautomatische cappucinnomachine. De knoppen om de koffie te zetten zijn simpel maar doeltreffend, enige wat mist isde functie om 2 kopjes tegelijk te zetten of in ieder geval 2x2 kopjes tegelijk te zetten, Mijn ideale kop is 2x 2boontjes en dan heb je een heerlijke kop koffie.