Philips HD8010 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 247 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8010 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

kasta 10-01-2013
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Ik kreeg wel mijn € 50 terug zonder problemen.
Apparaat zet best wel goede koffie maar wel veel te duur.
Lampje ontkalken ging al na 1 week branden en dat zal toch wel niet de bedoeling zijn. Verder werkt hij nog steeds soms met wat gerommel aan de afvalbak maar ok. Kan altijd beter dat wel.

consument_brabant 10-01-2013
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

In oktober heb ik dit apparaat aangeschaft. Drie weken later begaf de koffiemolen het en moest het apparaat terug naar de winkel voor reparatie. Ik was het onding drie weken kwijt.

Inmiddels heb ik het apparaat weer enkele weken en zoals ik al voorspelde: ALWEER KAPOT! Vanmorgen probeerde ik een kopje koffie te zetten, wat pas bij die vierde poging lukte. Daarvoor gooide het apparaat de (toch al dure) gemalen koffie gewoon rechtstreeks in het afvalbakje. Nu moet ik dus weer terug met dit vreselijke apparaat. Weer drie weken instant koffie!

Kortom, ik ben zeer teleurgesteld en kwaad. Zijn deze mankementen (die ook uit de andere reviews naar voren komen) niet aan het licht gekomen bij de testfase in het Philips-lab? Dit apparaat had zo NOOIT op de markt mogen komen!

Philips, neem mijn frustratie weg en geef alstublieft MIJN GELD TERUG!!!

donnymarco 08-01-2013
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Lekbakje moet te vaak worden leeggemaakt. En hij geeft te snel aan dat je moet ontkalken.

Ik had mijn product op 20 november gekocht en krijg 29 november een nieuwsbrief van DE dat ik 50 euro retour zou kunnen krijgen. Klik op de link die in die mail staat en wordt vervolgens naar een registratie pagina gestuurd. Registreer mijn Sarista en krijg een mail terug met wat ik moet doen om die 50 euro te krijgen. Onderneem deze stappen en krijg 2 weken erna een mail terug dat ik niet in aanmerking kom omdat ik mijn product voor 29 gekocht heb. In de nieuwsbrief mail en de registratie pagina stond helemaal niets over een actie periode. En ook geen link naar de actie voorwaarden. kortom: ben klaar met DE.

hinte6 11-01-2013

de mijne komt morgen eindelijk es weer na 4 week nou zal mij benieuwen wanneer dat ding es uit de handel word genomen ........een rot ding is het als die van mij weer stuk gaat maak ik er werk van

RickStein 10-01-2013

Ik had het zelfde, zo als bij Donnymarco
ook het zelfde mailtje, waar niets staat over een begin datum. Maar wel een duidelijk verhaal dat ik 50 euro terug kan krijgen. Ik heb toch alles opgestuurd. Kreeg eerst een afwijzing, maar vandaag nog een mail met daarin een toezegging. Ik wacht het af.
En ja ik heb spijt van mijn aankoop. Ik koop nooit meer als eerste, ik wacht het eerst af

Verry 08-01-2013

Bij mij is het ook zo gegaan.
Behalve dat de sarista veel storingen heeft neemt philips de boel in de maling met die achterbakse 50 euro truuks.

hinte6 09-01-2013

Ik raad iedereen aan koop geen sarista de onze koste 289 euro koop dan de gewone senseo van Philips heb niks op Philips tegen maar dit ding is niet goed

Verry 07-01-2013
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het is een apparaat die veel herrie maakt en enorm trilt.
De lekbak moet om de 3 of 4 kopjes koffie worden geleegd.
Als het apparaat niet op het aanrecht kan staan heb je een probleem met het legen van de lekbak omdat dan je keukenvloer onder de koffie drap zit.Legen zonder morsen is haast niet mogelijk! Het apparaat geeft ook steeds een foutmelding als de koffieprut opvangbak geleegd is.Daar ben je dan een paar minuten mee bezig.Ook de belofte van Philips over 50 euro terug is een laaghartige manier om aan gegevens van de klant te komen.Ze zeggen eerst dat je het apparaat op de juiste datum hebt gekocht,maar als ze eenmaal al je gegevens + giro nummer hebben is dat opeens niet meer zo.
Alles bij elkaar een miskoop van de eerste orde.

Officiele reactie van Philips Nederland 10-01-2013

Beste Verry,

Uit uw review begrijp ik dat u problemen ervaart met de registratie van de actie: 50 euro retour op uw Senseo Sarista. Ik vind het vervelend om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u problemen ervaart met de registratie. Wij begrijpen dat het vervelend voor u is, dat u achteraf ervaart dat uw aanvraag niet aan de actie voorwaarden voldoet.
Het beste kunt u contact opnemen met D.E. Master Blenders 1753 (het gratis telefoon nummer van D.E. Master blenders 0800 0221121), zij zijn verantwoordelijk voor de 50 euro retour actie en kunnen misschien iets voor u betekenen.
De 50 euro retour actie wordt geleid door DE Master blenders 1753 en op de Senseo website staan de actie voorwaarden duidelijk vermeld (link http://saristacashback.senseo.nl/).

Het malen van de koffiebonen gaat gepaard met geluid, hier kunnen we helaas niks aan veranderen. Tevens geeft u aan dat de lekbak snel vol zit. Zodra u het apparaat inschakelt wordt er automatisch een spoelcyclus gestart, het water zal in de lekbak terecht komen. Eveneens gebruikt het apparaat, voor en na het koffiezetten, wat water om de zetgroep door te spoelen. Het water zal eveneens in de lekbak terecht komen. Het is normaal dat de lekbak snel vol is, het betreft geen defect van het apparaat.

Mocht u nog vragen/opmerkingen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

IneSch 17-02-2013

Prima idee, maar denk je dat ze dat doen.
Vergeet het maar. Het apparaat is in ondeugdelijke vorm op de markt gebracht. Zal Philips een zorg zijn, dat we er allemaal zoveel problemen mee hebben.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-02-2013

Beste Verry,

De servicebeurt zal er voor zorgen dat het apparaat minder vaak ontkalkt hoeft te worden. Ook willen we even benadrukken dat deze servicebeurt zeker geen 3 weken duurt. Als je contact opneemt met de klantenservice, kunnen zij met je overleggen hoe deze servicebeurt het snelst en gemakkelijkst voor je uit te voeren.

LucAl 06-01-2013
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Ik kan nog leven met een te kleine lekbak, waterreservoir en koffieprutbakje en met regelmaat ontkalken. Maar niet dat de koffie bijna 50 eurocent per kopje kost.
Bij het zetten van 8 kopjes, maalt hij 2 tot 4 keer de koffie en gooit deze direct in de koffieprut bak. ZONDER KOFFIE TE ZETTEN! We moeten dan telkens het mechanisme aan de zijkant er uit halen. Alles zit dan onder de gemalen koffie en moet worden schoongemaakt. Indien je dit niet doet, blijft de gemalen koffie direct in de prutbak terecht komen en krijg je geen koffie uit de Senseo Sarista.
Kortom een drama; veel verspilling van goede koffie, een zeer hoog verbruik van de koffie bonen en heel veel werk voor een kopje koffie. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn in deze tijd.
En dan hebben wij de adviezen voor het zelf vullen met eigen bonen niet op durven volgen, omdat we niet weten wat ons dan te wachten staat.
ADVIES: koop de oude gewone Senseo, of geef meer geld uit voor een ander merk machine welke wel goed werkt. Deze is echt waanzinnig duur aan koffie-gebruik en kost heel veel moeite en werk om een kopje koffie er uit te krijgen. Wat een drama is dit.

RickStein 08-01-2013

Beste Lucai en klanten service.

Philps zou zich moeten schamen, ik heb de machine sinds November en alleen maar ellende. Deze week gaat het weer terug naar de Sligro. Koude koffie is niet lekker, en ja ik heb het eigenlijk opgegeven. Als ik wakker wordt, wil ik zonder problemen koffie zetten. Dat lukt niet met deze machine.
Hij gaat er uit en ik koop een andere.

Officiele reactie van Philips Nederland 07-01-2013

Beste LucAI,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over de Senseo Sarista, de gemalen koffie komt direct in de koffieprut opvangbak terecht. Ik betreur het om te vernemen dat u problemen ervaart met de machine.

Het zou niet mogen zijn dat de Senseo Sarista een dergelijk euvel vertoond. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, we dienen het apparaat ter service aan te bieden. Mijn collega kan vervolgens voor u de aanmelding van de reparatie in orde maken.

las42 07-01-2013

Ja we zijn gezegend met dit app, ik heb de 8030 maar er is bij mij precies het zelfde aan de hand, met een verschil, mijn app is al 2x gerepareerd, en ja hoor, nog steeds het zelfde, regelmatig de gemalen koffie zo in de afvalbak, en na zo'n 20 maal het water reservoir vullen, hup maar weer
ontkalken, terwijl ze bij Philips zeggen dat dit pas hoeft te gebeuren om de 130 liter, bij elk kopje koffie ben je benieuwd welk lampje er gaat branden,ik heb een vriendelijk verzoek gekregen om een direct mailadres te berichten als er weer problemen voor zouden doen, op 13-12-12, 14 dagen na de tweede reparatie,melding gemaakt dat de problemen nog steeds aanwezig zijn, nou zit ik dus nog steeds op n reactie te wachten, ik hoef en wil geen reparatie meer, ook geen ander app, ik wil mijn geld terug.

IneSch 08-01-2013

Heel bekend het vele ontkalken, ook ik heb meerdere keren contact gehad met Philips hierover.
Weet je welk antwoord ik kreeg, U kunt gewoon koffie blijven zetten als het lampje brandt.
Dus hoe je ook contact op neemt, mail telefonisch of chat.
De antwoorden zijn gewoon k*t.

nivo 02-01-2013

Mooi vormgegeven apparaat
Koop een andere machine als je bij wilt vullen met andere bonen. Werkt met aanpassingen wel, maar daar is deze machine niet voor gemaakt
Ontkalken wel heel snel. prijs wordt dan per kop 25 eurocent voor de koffie, maar het ontkalken volgens voorschift kost nog eens 6,7 cent per kopje dus het zelfde als de nespresso

Gevorgian 30-12-2012

Het is 2x zo duur dan een senseo
Ik dacht dat het over stappen naar een sarista veel slimmer was maar nee
De koffie komt niet zo warm
Wij hebben in de container een gaatje gemaakt waar we nieuwe verse koffiebonen in doen.
Na de 2x bijvullen lukt het niet meer en raakt de container verstopt
Wie heeft een goeie optie om de container te vullen?

Wj zouden adviseren aan phillips om de apparaten te verbeteren of ze te verwijderen uit de winkels

mwj001 01-01-2013

kijk hier maar eens daar leggen ze uit hoe de senseo funnel werkt

Test Gebruiker 31-12-2012

Dat gaat maar een aantal keer. Wat handiger is zonder dat je steeds de funnel moet verwijderen....

Boven in een gat maken voor het bijvullen. Eventueel zo groot als een wijnkurk zodat je het weer kan afsluiten. Of de onderkant van een yoghurt emmertje afknippen en erop plaatsten. Het gat kan dan net zo groot als de sticker op de funnel. Das wel lekker makkelijk bij vullen.

Je moet alleen het loopwerk wel eerst aanpassen want de funnel kan maar een aantal keren mee door een slimsysteem wat is ingebouwd.

Dat loopwerk pas je aan door de deksel aan de onderkant te verwijderen zodat je het as-je kan verwijderen.
Aan dat asje zit een zwart boutje wat naar beneden is gedraaid. Deze moet je weer naar boven werken en vastlijmen.(Warme lijm werkt het snelst)

Onder aan de funnel, voordat je het asje weer bevestigd, zitten een aantal kleine lipjes rond het as-gat, deze moeten weggeknipt worden. Anders gaat het mis met je machine.

(Die lipjes zorgen ervoor dat het asje maar een kant op gedraait kan worden en zo dus het boutje langzaam naar onderen draait. en zo in de loze draaistand komt. waardoor er dus geen bonen meer in het maal mechanisme komen).

De boel weer in elkaar klikken en gaan met die banaan....

Er zijn ook een paar filmpjes op youtube

JBR57 31-12-2012

Beste Gevorgian,

Het gaatje in de container is niet afdoende, vullen is namelijk niet je probleem, je moet de onderzijde demonteren en het draaiende deel (zwart gedeelte daarin terug naar het midden brengen en dan vastlijmen.
De containers zijn namelijk zo ontworpen dat ze ca. 32x koffie naar de maler brengen.
Wij hebben een container (tunnel) die al ruim 500 koppen draait, geen enkel probleem daarmee, teven hebben wij de gehele bovenzijde van de container verwijderd en daar een passend Tupperware deksel op, geheel is nu luchtdicht afgesloten

Succes

JBr

hinte6 31-12-2012

heel internet staat vol met tips over hoe ze de container weer vullen kan je hem altijd gebruiken ..............maar de mijne zat de fundel er vast op en heb hem nog niet weer al 2 week weg

IneSch 27-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het allergrootste nadeel vind ik, dat ik nu 2x per week ontkalken moet.
Het apparaat is 6 weken oud en word normaal gebruikt in een 2 persoons huishouden. Circa 12 kopjes per dag.

kasta 27-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Heb dit apparaat nog geen twee weken in gebruik en moet nu al ontkalken. Ik hoop dat dit niet de bedoeling is van dit apparaat want dan kan ik beter koffie gaan drinken in een restaurant want dat is dan goedkoper.
Heb toch al spijt dat ik hem gekocht heb. Heb ook nog al eens storing.

acvandenhoek 25-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Om te beginnen vind ik de smaak van de koffie goed. Dat was het positieve. Nu het negatieve. Het lekbakje is na vier kopjes vol. Daarmee de watervoorraad snel leeg. Het koffieprutbakje geeft aan dat hij vol is na vier keer zetten. Het apparaat maakt erg veel lawaai en de kopjes trillen van de lekbak af. Gebruik is vrij duur. Houd mijn hart vast of het allemaal heel blijft en heb na een week spijt van deze aankoop!

Officiele reactie van Philips Nederland 27-12-2012

Beste acvandenhoek,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Als u het apparaat ingeschakeld word er automatische een spoelcyclus gestart, dit water zal in de lekbak terecht komen. Tevens gebruikt het apparaat, voor en na het koffiezetten, wat water om de zetgroep door te spoelen. Het water zal eveneens in de lekbak terecht komen. Dit gebeurt om ervoor te zorgen dat u een constante kwaliteit koffie verkrijgt, het betreft geen defect. Dit is eveneens de reden dat het waterreservoir snel leeg is.

Het malen van de koffiebonen gaat helaas gepaart met geluid. Hier kunnen we helaas niks aan veranderen.

hinte6 26-12-2012

Dat is het einige positieve aan dat ding ik heb er zo'n spijt van dat ik hemn gekocht heb maar ja .............

kasta 23-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het apparaat weigert nog als een keer. Lampje afvalbak blijft branden, ook als hij leeg is en de water opvangbak is leeg gemaakt.
Na veel in en uit halen gaat hij het weer doen.
Ook de koffie is snel op.
Zet lekkere koffie maar er zijn wel aanpassingen nodig denk ik om het apparaat beter te laten werken.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-12-2012

Beste Kasta,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw Senseo Sarista. Ik betreur het om te vernemen.

Het ontkalking lampje van de Senseo Sarista gaat branden op basis van de verbruikte hoeveelheid water Afhankelijk van het gebruikersprofiel (kopjes per dag) kan dat voor de één sneller gaan dan voor de ander.
Om een globaal idee te geven, indien 5 a 6 kopjes per dag worden gezet zal ongeveer na 4 a 5 weken de Senseo Sarista aangeven dat deze moet worden ontkalkt.

Als het ontkalk-ledje brandt, kun je gewoon blijven genieten van je Sarista koffie!
Wel is het belangrijk om binnen een paar dagen de Sarista te ontkalken, om de kwaliteit van de Sarista koffie en goede werking van de machine te behouden.

Ik wil u erop attenderen dat er momenteel een actie loopt voor de ontkalker, namelijk 4+2 gratis. Deze actie is geldig tot en met 31 januari 2013. Via de volgende link kunt u de actie inzien: http://www.philipsstore.nl/store/catalog/koffie/senseo/senseo-sarista-deep-black/productdetail/HD8030_60_NL_SHOPPUB/NL/nl

Officiele reactie van Philips Nederland 16-01-2013

Beste kasta,

Wij vinden het vervelend te horen dat u nog steeds niet zoals gewenst gebruik kan maken van de Senseo Sarista. Philips neemt uw klacht serieus. Graag neemt het Philips hoofdkantoor dan ook direct contact met u op om samen naar een passende oplossing te zoeken. Uw contactgegevens kunt u sturen naar marjo.boogers@philips.com. Er zal dan snel contact worden opgenomen.

IneSch 24-12-2012

Het verhaal van de afval koffie bak is bekend. Was bij ons ook steeds het geval.
Oplossing:Even de zijkant open, met een doekje over het mechanisme en alles weer oke. Er blijkt dan koffie achter te blijven.

irene1961 22-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Ten eerste bij alle spotjes wordt gezegd je kan de sterkte instellen. Ze vertellen er alleen niet bij dat het maar bij 1 type machine kan. Mijne dus niet. Lekbak zit steeds vol ook met koffieprut. Lampje geeft dit ook niet meer aan. Ook heel irritant als er een 50 euro retour actie komt, waarvoor je niet meer in aanmerking komt. Je wordt dus in feite gestraft als je iets snel koopt. Ik vind het geen aanrader. De verwachtingen waren hoger.

wazaly 21-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Ik ind het zeker een super uit vinding want nu is het echt weer een bakkie koffie van vroeger met de volle smaak van koffie en dan nog kreeg ik een bericht dat ik die €50.00 terug krijg super hoor.

RickStein 21-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Hoi ik dacht een goed product te kopen, maar was te snel in mijn aankoop. Het is net nieuw en heeft nog heel veel verbeteringen nodig. Ik heb er spijt van. En zal het waarschijnlijk te koop gaan aanbieden op marktplaats.

De koffie is niet warm genoeg, koffie moet warm zijn en niet lauw.
Het maakt te veel lawaai bij het verwerken.
Het water afvoer bakje is zo vol.
Het afvoer bakje van de koffie is zo vol.
De sensor van het afvoerbakje van de koffie werk niet goed.
Ontkalken heb ik ook al 2 keer in 30 dagen gedaan. Ook niet ok.

De prijs was hoog voor een apparaat wat niet goed werkt. Ik heb er heel veel spijt van

Officiele reactie van Philips Nederland 27-12-2012

Beste RickStein,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent over uw Senseo Sarista. Ik vind het jammer om te vernemen.

Zodra u het apparaat inschakelt wordt er een automatische spoelcyclus gestart, het water zal in de lekbak terecht komen. Tevens gebruikt het apparaat, voor en na het koffiezetten, wat water om de zetgroep door te spoelen. Het water zal eveneens in de lekbak terecht komen. Het spoelen gebeurt om ervoor te zorgen dat u een constante kwaliteit koffie verkrijgt, het betreft geen defect.

U geeft eveneens aan dat de koffie lauw is. Ik wil u adviseren om een handmatige spoelcyclus uit te voeren om de binnenkant van de koffiezetter voor te verwarmen, dit werkt als volgt:
- Controleer of het waterreservoir voldoende is gevuld en of het activiteitenlampje brandt.
- Draai de bonenfunnel linksom om deze te verwijderen
- Plaats de afneembare koffietuit in de koffiezetter
- Plaats een kop op de lekplaat
- Druk op de 1 kops knop om de spoelcyclus te beginnen

Het proces staat beschreven in de handleiding onder het kopje ‘handmatige spoelcyclus’.
Als dit geen oplossing voor het probleem is wil ik u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega kan u vervolgens verder instrueren. Wat betreft de ‘lekbak vol indicator’ wil ik u sowieso adviseren om contact met ons op te nemen, dit dient namelijk te worden gerepareerd.

Feenstra88 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Vormgeving een 6 vanwege de lekbak die dramatisch is. hij verschoont wel, maar die lekbak is veel te klein, ook had het water reservoir wel groter gemogen..

Wat mensen roepen over ontkalking kan ik me niet in vinden, al 3 beanfunels leeg en nog steeds geen ontkalking benodigd.

Ook zeer tevreden over de lekkere smaken, alleen de gele, mellow flow, valt tegen, verder heerlijke koffie!

martinitoren 21-12-2012

wel duur de koffie ik heb hem omgebouwd gooi mijn eigen koffie er in van d en nog wat hoe ik dat gedaan heb mail mij

kluitmans 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het apparaat heeft plus- en minpunten. Pluspunten: de smaak van verse koffie; het gemak van verwisselen van de funels (rare naam); de bediening van het apparaat. Minpunten: de lekbak, die al na 2/3 kopjes koffie geleegd moet worden; het ontkalken dat maandelijks nodig is (dure ontkalker en tijdrovend !); geen enkel onderdeel van het apparaat mag blijkbaar in de vaatwasmachine; de funels zijn best wel prijzig; het gebruik van de koffiekan is in de praktijk niet handig (zonde van de extra aanschaf hiervan), want voegt niets toe t.o.v. losse kopjes verse koffie zetten.
Overigens vind ik het geluid dat het apparaat maakt heel erg meevallen, het stoort mij in het geheel niet, integendeel.

Revvy 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Vormgeving in de scorelijst zetten vind ik raar. Dat is een kwestie van smaak. Ik vind het een lelijk ding, maar er komt super lekkere koffie uit en daar heb ik hem voor gekocht. Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen. Te kort in bezit nog. Ik heb het apparaat goed leren kennen ondertussen. Heb nergens problemen mee. Ontkalken, schoonmaken allemaal al gedaan. Lekbak en bakjes water en koffie gaat allemaal prima. Ik ben tevreden. Gebruik het ding dagelijks in de morgen en avond. Gasten zijn ook erg te spreken over de kwaliteit koffie. (Gebruik verschillende smaken)

Evildina 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Ik vind het een heerlijk apparaat, alleen moet je vrij snel ontkalken, nu al twee keer moeten doen. verder is de koffie super op smaak en ook goed warm (heet) geen lauwe koffie, zeker goed. verder alleen jammer dat de 50 euro retour mij pas bekend werd gemaakt nadat ik hem al gekocht had en de doos al heb weggedaan, je hebt namelijk die streepjes code nodig voor de retour aan te vragen van de 50 euro, en nu loop ik die mis, dat is wel jammer, hadden ze er eigenlijk gelijk bij moeten zeggen. Verder top apparaat, lekkere koffie en ik vind het qua lawaai wel meevallen. Ik vraag me af of er ook navul bakjes voor ontwikkeld worden, dan kun je zelf verse bonen kopen en die erin doen?! misschien een ideetje voor de toekomst?

atiehenk 20-12-2012

Met de smaak en de warmte van de koffie is niets mis. Maar het na enkele kopjes koffie legen van de waterbak is een drama. Het lekbakje is veel te klein en moeilijk te verwijderen, en dit legen moet al na +/- 4 kopjes koffie anders stroomt het over, waardoor er regelmatig water gemorst wordt. Het retour krijgen van de 50 euro is bij ons ook mislukt, doordat we ons oude koffiezetapparaat in de doos van de Sarista hebben ingeleverd bij de kringloopwinkel en de streepjescode niet meer konden achterhalen, verder staat op de aankoopbon van de Bijenkorf alleen de benaming diverse merken/elektrisch, dus niet expliciet Sarista. Ontkalken hebben we nog niet hoeven doen. Aankoopdatum: 27 nov. 2012. Qua smaak dus prima.

Feenstra88 20-12-2012

Sowieso dom om je doos weg te gooien tijdens de garantie periode.. hoe stuur je hem op als er iets mis gaat dan?

IneSch 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

In principe erg tevreden met de Sarista. Alleen het vele ontkalken is een minpunt, elke week ontkalken, vind ik veel.
Vaak neemt hij dan ook nog gewoon koffie mee. We gebruiken uiteraard wel onze eigen bonen, De funels zijn gewoon te duur.

ko8my9 05-08-2013

Kan dat dan ? eigen bonen gebruiken? Hier is een koffiewinkel met allerlei soorten Durf ze niet te gebruiken Bang dat dan het app stuk gaat Groeten Corry

Netje1964 20-12-2012

hoi,

Hoe gebruik je dan je eigen bonen? Want die funels sluiten toch automatisch af als hij leeg is?

IneSch 03-08-2013

Sinds twee weken een nieuwe Sarista ontvangen van Philips. En tot op dit moment nog geen enkel probleem.
Wat een verschil met de vorige. Dat was huilen me de pet op vanaf het begin. Tot nu toe dus niks anders dan lof voor het apparaat. Hopelijk blijft dat in de toekomst zo.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-12-2012

Beste Inesch,

s.groet 06-08-2013

de mijne is nu weg voor een update zodat het ontkalken minder hoeft en minder water in de lekbak

IneSch 21-12-2012

kijk ff op http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/8080474567/in/set-72157631753414619 of op info@driedeetje.nl. Daar word het allemaal p[recies uitgelegd.
Hoop je van dienst te zijn geweest.
Groet en fijne feestdagen.

atiehenk 20-12-2012

Wat ik graag zou willen weten: Hoe gebruik je je eigen bonen? Ons is dat nog niet gelukt.

mwj001 20-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Mooi apparaat om te zien. Moet alleen erg vlug ontkalkt worden. Maar wat ik erger vind is dat hij steeds vaker wel koffie maalt maar niet zet. heb vanmorgen 4 pogingen gedaan voor 1 kopje koffie. Op deze manier heb je hele dure koffie. Die van mij gaat vandaag terug naar de winkel en als het kan wil ik mijn geld terug!!!

consument_brabant 21-12-2012

Ik herken de klachten uit de bovenstaande reactie. Ook bij mij moet ik vaak ontkalken, wat op jaarbasis een flinke kostenpost oplevert. En bij mij hield het apparaat na een maand gewoon op met malen. Ik heb het apparaat nu net terug na reparatie, maar ik ben bang dat het niet bij deze ene keer blijft. De duurzaamheid van dit apparaat is dus teleurstellend laag. PHILIPS, MAG IK OOK MIJN GELD TERUG?

Officiele reactie van Philips Nederland 20-12-2012

Beste mwj001,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over de Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u klachten ervaart met uw koffiezetapparaat, onze excuses voor het ongemak. U geeft aan terug naar de winkel te gaan waar u het apparaat heeft gekocht. Zij kunnen u mogelijk een passende oplossing bieden. In het geval zij weinig voor u kunnen doen, adviseer ik u telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. We kunnen dan met u een oplossing voor het probleem proberen te vinden.

jjdk2 17-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

De koffie van De Sarista bevalt ons goed,wel zelf het molentje vermaakt zodat je eigen bonen kan gebruiken. Je moet heel snel ontkalken en de ontkalker is ook best duur. Nadeel. De smeerolie is in Nederland niet te krijgen, wij kregen van Philips een adres in Hasselt waar het wel besteld kan worden. In geen winkel te koop hier. Ook een nadeel. Als het apparaat van binnen schoongemaakt moet worden gooit het ook gemalen koffie in de afvalbak. Al met al een bewerkelijk apparaat.

Officiele reactie van Philips Nederland 17-12-2012

Beste jjdk2,

Uit uw review begrijp ik dat u niet geheel tevreden bent met uw Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het ontkalkings lampje van de Senseo Sarista gaat branden op basis van de verbruikte hoeveelheid water, afhankelijk van het gebruikersprofiel (kopjes per dag) kan dat voor de één sneller gaan dan voor de ander.

Ik wil u erop attenderen dat er momenteel een actie loopt voor de Senseo Sarista ontkalker (4+2 gratis). De actie kunt u terugzien via de volgende link:

Het aanbod is geldig tot 31 januari 2013.

Mocht u nog verdere vragen/opmerkingen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Officiele reactie van Philips Nederland 08-04-2013

Beste jjdk2,

Wij nemen graag contact met je op over deze zaak om dit uit te zoeken en zorgen dat je de Senseo Sarista volledig werkend terugkrijgt. Zou je je e-mailadres en zo mogelijk het serienummer (TWxxx) willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1259474721 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Netje1964 20-12-2012

hallo,

hoe kan je het molentje vermasken, zodat je je eigen bonen kan gebruiken?

adenbraven 09-04-2013

Hoe kan je het molentje afstellen.Neem aan dat je dan geen garantie meer heb.

tsan 13-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

In tegenstelling tot andere reviews ben ik wel erg tevreden met mijn Sarista! Erg lekkere koffie, niet te vergelijken met normale Senseo. Gedoe met lekbak en restbakje valt allemaal reuze mee, hetzelfde geldt voor het geluid dat het apparaat maakt. Zeer groot minpunt is het plastic afval dat de bean funnels met zich mee brengen, ik raad daarom iedereen ten zeerste aan een bean funnel even te modificeren zodat je je eigen bonen erin kunt stoppen en je niet afhankelijk bent van de dure Sarista bonen. Hiermee spaar je heel wat kilo's plastic in een jaar en ook nog eens veel in je portemonnee. Kortom, lekkere verse koffie en heel gebruiksvriendelijk apparaat. Gekocht bij koffiecenter.nl, erg snelle levering. Aanrader!

JBR57 14-12-2012

Beste Tsan,

Op alle punten ben ik het met je eens, echter ik lees niets over het ontkalken.
Het is namelijk een zeer belangrijk punt wat er mis aan deze versie.
Of ontkalk je niet?

Dan vervalt de garantie!

Het is bekend dat dit een grote kosten post is bij de Sarista

M.v.gr.

JBR

lvanpanhuis 01-12-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

We hebben de machine ongeveer 2 weken, het lekbakje onderin zit al na 3 a 4 kopjes vol, terwijl we tijdens het spoelen van het app. er een kopje onder zetten om het spoelwater op te vangen. Water gooit hij dus gewoon waarschijnlijk rechtstreeks in het lekbakje ipv in de kopjes. Je moet ook maar afwachten hoe de smaak uitvalt, want de ene keer heb je een lekker bakje en de andere keer is het een heel sterk bakje. We hebben hem weggebracht (bij S&F) en we zijn hem waarschijnlijk 4 weken kwijt. We spraken mensen die op hetzelfde moment ook dit app. terugbrachten alleen deze hadden ze gekocht bij Expert. Deze mensen hadden dezelfde klachten. Zijn dus al met al niet zo erg tevreden over dit app.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag Ivanpanhuis,

Wat vervelend om te lezen dat u niet geheel tevreden bent over uw Sarista HD8010.

Het klopt dat de lekbak na 3 of 4 kopjes vol zit. Dit komt doordat de Sarista voor elke kop koffie de zetunit in het apparaat spoelt. Dit water komt direct in de lekbak terecht. Ook na het zetten van een kop koffie komt er water direct in de lekbak terecht. Dit is het laatste restje water in de leiding dat niet gebruikt is. Om er zeker van te zijn dat u bij elke kop koffie vers water krijgt wordt dit water niet gebruikt.

Ik ga er van uit dat uw Sarista naar behoren gerepareerd wordt en dat u snel weer kunt genieten van een lekkere kop koffie.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kutn u altijd contact met Philips opnemen.

hinte6 15-12-2012

Nee ik ben ook niet tevreden ben de mijne ook 3 a 4 week kwijt moet worden gemaakt ,Lekbakje praat me er niet van ..nu zat de fundel vast en gaf die aan dat er geen bonen in zitten er stond een nieuwe op ..............289 euro naar de knoppen miskoop is het

consument_brabant 18-12-2012

Na vier weken waarin mijn apparaat moest worden gerepareerd heb ik hem eindelijk weer terug. De molen maalde niet meer. Ik ben benieuwd hoe lang het apparaat nu mee zal gaan, maar ik vrees het ergste. Dus, waarschijnlijk: wordt vervolgd!

lvanpanhuis 20-02-2013

Update: 2 keer al weggebracht omdat het app. maar halve bakjes koffie geeft. Maakt erg veel herrie tijdens het malen. Toen bleef de funnel vast te zitten in de machine, met geen mogelijkheid er weer uit te krijgen. Weer 3 weken weg, Mochten van Philips een ander app. uitzoeken. Nee, dank U. Bij ons komt er geen Philips Senseo Sarista meer in huis. Mijn advies: wacht nog een jaar totdat alle kinderziektes eruit zijn voordat je zo'n app. aanschaft. Er moet nog heel veel aan verbeterd worden.

nop.lil 27-11-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

De koffie is lekker als het apparaat besluit dat je een kop koffie mag hebben. Even uitleggen: We hebben het apparaat sinds 13 oktober. We keken er erg naar uit want we zijn echte koffiegenieters. De eerste 10 dagen ging alles goed. Daarna ging het ontkalk-lampje branden. Dat vonden we erg snel maar vooruit. De speciale ontkalker besteld en terwijl we daarop wachtten gebeurde het volgende: het eerste kopje koffie gaat prima maar als je een tweede kopje koffie wil pakken, pakt en maalt hij de bonen maar op het moment dat je verwacht dat er koffie komt zegt het apparaat een keer pffttt en gooit vervolgens de gemalen koffie gewoon droog in het afvalbakje zonder dat je een kopje koffie krijgt. Soms krijg je wel koffie en soms niet. Na het ontkalken was dat weer over maar inmiddels moeten we alweer ontkalken en dus maar weer afwachten of je 's morgens koffie krijgt.

las42 27-11-2012

Ik heb het zelfde meegemaakt en ik denk dat ik niet de enige ben, ook na 14 dgn ontkalken, ook gemalen koffie hup zo in de afval bak, is op gehaald voor reparatie en heb hem (na 3 dagen) weer terug, we zijn hem nu met de familie en de buren aan het uit testen, volgens de reactie van de chatlijn van Philips zou er pas na 130 liter ontkalt moeten worden, maar hier onder alvast de ractie van Philips
Beste naam

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over de Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om dit te vernemen.

Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, de koffiemolen dient te worden gerepareerd. Mijn collega zal u vervolgens verder informeren.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-11-2012

Beste Nop.lil,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u dergelijke klachten ervaart met uw koffiezetapparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Vervolgens kan er met u worden besproken wat de mogelijkheden zijn.

Mocht u nog verdere vragen/opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

hinte6 15-12-2012

Dat kun je vergeten hij moet vaak ontkalkt worden en de fundel blijft zo vastzitten dan heb je niks meer rommel is het

moulindepensol 25-11-2012
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Waardeloos en zeer ongebruiksvriendelijk apparaat, dat, ondanks het gebruik van de sterkste smaak bonen, zeer waterige, slappe koffie geeft, waarbij je ook nog eens aardig wat geduld moet hebben. Water bijvullen: om de 4 kopjes. Lekbak legen: om de 4 kopjes. Gigantisch veel herrie. De sluiting van de knop om de maalinstelling te veranderen, zou met zachte druk 'automatisch' openen; jazeker: het harde kunststof dopje breekt, met nauwelijks enige druk, meteen af! Zeer onduidelijke handleiding voor het schoonmaken van de maalinrichting en dat is toch elke week noodzakelijk. Het apparaat lijdt duidelijk nog aan zeer veel kinderziektes. WAARDELOOS, echt zonde van het geld, NIET KOPEN DUS! Gekocht tijdens bezoek aan Nederland; helaas zijn de 'bonentunnels' hier in Frankrijk niet te koop (onze eigen fout; niet eerst onderzocht), maar wat erger is: Philips is alleen te bereiken via een 0900-nummer, maar dat kan vanuit het buitenland niet gebeld worden. Helemaal eens met andere beoordelingen: het zou Philips sieren het apparaat uit de handel te nemen teneinde eerst verbeteringen aan te schaffen en consumenten de gelegenheid bieden geld terug te krijgen. Wat een tegenvaller en teleurstelling is dit!

Officiele reactie van Philips Nederland 27-11-2012

Beste Moulindepensol,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent over de Senseo Sarista. Ik vind het spijtig om dit te vernemen.

Zodra u de Senseo aanzet start het apparaat automatisch een spoelcyclus, dit water komt in de lekbak terecht. Voor en na het koffiezetten gebruikt het apparaat een beetje water om de zetgroep door te spoelen, dit water komt eveneens in de lekbak terecht. Dit gebeurt zodat u een constante kwaliteit koffie verkrijgt. Dit is de reden dat het waterreservoir snel leeg is en waarom de lekbak snel vol is, het betreft geen defect.

Ik wil u adviseren om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. U geeft aan in Frankrijk woonachtig te zijn, u kunt hiervoor het volgende telefoonnummer gebruiken: 01 57 32 40 50. Dit is het telefoonnummer van de Franse klantenservice.

Kris Duke 27-11-2012

Moulindepensol, Jammergenoeg heb je zoals je zelf al aangeeft de aspecten van een verse bonen volautomaat niet onderzocht anders was je beter voorbereid geweest op de elementen die bij een dergelijk systeem geheel normaal zijn zoals "een bonenmaler die geluid maakt"