Saeco HD8753/83

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8753/83 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

felixm 12-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

We hebben deze koffiemachine nu een paar weken en zijn er supertevreden over. De espresso's smaken geweldig en de cappuccino's hebben een heerlijke schuimlaag. De temperatuur van de koffie is perfect. Het schoonmaken is een makkelijk klusje en de machine is eenvoudig in het gebruik. Echt een aanrader!

krijn123 12-12-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

heb de machine ongeveer 1.5 maand in gebruik.
hij maakt echter erg veel lawaai.
daarom opgestuurd naar philips.
na 3 weken bericht dat de machine geen mankementen heeft !
als je je handen tegen de ( te ) dunne plastic zijkanten drukt is het lawaai een stuk minder.
naar mijn mening is de machine veel te iel gebouwd waardoor je veel resonantie krijgt in het apparaat en de slappe zijkanten.
wij wilden ons geld terug maar konden de machine alleen nog een keer " ter reparatie " aanbieden. ( terwijl net was geconstateerd dat de machine technisch goed was.)
voor 600 euro had ik een degelijker apparaat van philips verwacht. en jammer genoeg niet bij bol.com gekocht zoals iemand anders in een revieuw schrijft die zijn geld wel terug kreeg.( van bol.com )
advies: zo,n chinees geval kun je beter in china kopen! veel goedkoper ook.

tomcoonen 12-11-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Apparaat een paar weken in gebruik en bevalt nog steeds goed.
Degelijk gebouwd apparaat met goed schoon te maken onderdelen.

Een cappuccino maken is zo een genot!

Geluid maakt elk apparaat en voor een lekkere koffie moet je nu eenmaal geduld hebben (tegen deze prijs).

M.R. Schothorst 25-06-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Koffie smaakt perfect. Het gebruiksgemak is ook super, plug and play! Apparaat is bijna perfect:
Nadelen:
1) Je ziet niet hoeveel water in reservoir zit, alleen digitaal en dan wanneer leeg is.
2) Verder is een nadeel dat de machine doorspoelt bij iedere keer aanzetten en uitzetten.
3) Druppel reservoir is lastig te ontkoppelen en leeggieten zonder morsen.

Ahoek 16-10-2012

Hoe vind u het geluid van de machine? Maak hij herrie bij het malen of is bv de visite nog goed te verstaan?

AnkieP 06-06-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Heerlijke koffie en cappuccino en de machine maakt een degelijke indruk. Toch wat lagere scores op
Mogelijkheden, want ik mis de Latte Macchiato,
Gebruiksgemak: de machine is super eenvoudig te bedienen - tot je aan schoonmaken toekomt. Binnenin verspreidt zich overal koffieprut en dat is lastig schoon te maken. Het melkkannetje vergt ook erg veel schoonmaakaandacht

Erik720 24-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Met goede verse bonen en de juiste afstelling van de maalfijnheid en kofie hoeveelheid, kun je een echt lekkere espresso maken! En de basis voor een goede capuccino is een goede espresso, dus ook dat is geen probleem. En dat met een druk op de knop. Het is alleen jammer dat na plaatsing van het melkannetje uit bijv de koelkast, de eerste capuccino niet goed is, omdat er eerst water uit het kannetje komt en dan pas melk. Bij de tweede kop is dit verholpen.

Rachid B 19-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Ik vindt de philips een zeer degelijke espressomachine..De smaak is zeer intens en de machine makkelijk te bedienen alleen vindt ik het wel jammer dat de special knop niet meer opties heeft dan alleen thee en melk zoals een Latte Machiatto..Maar uiteindelijk een zeer fijn apparaat die ik iedereen kan toewensen.

Vincent Diepstraten 18-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Nu ruim een week in het bezit van de Intelia. Wat een mooie en goede koffiemachine. Na een testavond meegenomen naar huis en daar tot nu toe iedere dag van de heerlijkste cappuccino's en espresso's mogen genieten.

Naast het feit dat de machine er mooi uit ziet, is hij ook zonder gebruiksaanwijzing prima te begrijpen en in te stellen. Het is even zoeken naar het waterbakje, het afvalbakje en de wijze waarop je het melkkannetje aan moet sluiten maar dat wijst zichzelf al snel.

Na het aanzetten van de machine even er aan denken dat je een espresso kopje onder de koffie uitlaat zet, want de machine spoelt zich eerst even netjes schoon. Zet je dat kopje er niet onder, loopt het water netjes in de opvangbak, maar die moet je dan weer vaker reinigen.

De gewenste bonenhoeveelheid instellen, bij een cappuccino de melkkan vullen en draaien maar.

Natuurlijk, de machine heeft 'slechts' een drietal smaken, espresso, lungo en cappuccino en is daarmee misschien wat beperkt, maar voor de gemiddelde koffie drinker is dat ruim voldoende. Daarnaast is een beker melk of warm water voor thee ook mogelijk.

Enige nadeel vind ik tot nu toe het melk kannetje waarvan de tuit snel vies is en wat lastig schoon te maken. Loskoppelen en in de koelkast zetten gaat prima, maar levert altijd een plasje melk op het deksel van het kannetje, en met ingeklapte schenkarm kan hij niet op het apparaat bevestigd worden.

En verder is het helemaal aan jou als gebruiker om te bepalen welke bonensoort en instellingen voor jou het lekkerste bakje opleveren. Genoeg uitdaging om daar met dit mooie apparaat mee aan de slag te gaan.

Vincent Diepstraten 18-05-2012

PS: helemaal vergeten: Ik test de Intelia in het kader van een producttest van TRND.nl

Edwin Hortensius 18-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

De Philips Saeco Intelia (HD8753) mag als één van de weinige machines het 'keurmerk' van Italian Tasters dragen. Eigenlijk wil dat zeggen dat de espresso die uit deze machine komt gelijkwaardig is aan espresso gemaakt door een Italiaanse barista, zoals je die ook drinkt in een restaurant. Dat label was voor mij toch wel de reden om deze machine aan te schaffen. Bedenk echter wel dat de gebruikte koffieboon ook erg bepalend is voor de smaak en het uiteindelijke resultaat.

Na het testen van een paar soorten bonen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Bravissimo. Persoonlijk ben ik dol op de Bravissimo Forte (sterke variant) en samen met de Saeco Intelia krijg je dan echt een waanzinnig fijne espresso. Die espresso moet voor mijn doen echt lekker vol van smaak zijn. Krachtig met veel aroma en een stevige crème laag. Niet waterachtig, maar echt die pure koffiesmaak. Dat is de Intelia zeker gelukt!

Mijn vrouw is echter veel meer een liefhebber van cappuccino en dan is een melkkannetje aan het apparaat echt een uitkomst. Ze wil namelijk niet meerdere handelingen moeten doen om een goede smaakvolle cappuccino te maken. Gewoon één knop en klaar is je cappuccino. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben onder de indruk van de techniek waarmee de melk wordt gebruikt. Zo slim om gewoon het melkkannetje aan de machine te klikken. Zo makkelijk is ook het opbergen na gebruik. Gewoon afklikken en in de koelkast zetten. Ideaal!

De Intelia is dan ook echt een heel gebruiksvriendelijk apparaat. Bonen kunt je heel makkelijk vullen bovenop het apparaat omdat het dekseltje er gewoon af kan. Mooi uitgevoerd trouwens met een solide rubber rand. Heb je liever een keer decafé dan kun je ook gemalen koffie gebruiken, daar is een apart vakje voor. Het bijvullen van het water gaat aan de voorzijde. Links trek je een bakje eruit en vul je het water. Rechts zit het bakje voor het residu. Dat betekent dat je het apparaat heel goed in een hoek kunt zetten, want aan de linkerzijde hoef je nooit te zijn. Het lekbakje onder de machine is voldoende groot, maar moet vaak geleegd worden i.v.m. het doorspoelen.

De bediening is simpel. Als je eenmaal de hoeveelheid water (via memo) en de koffie hebt ingesteld heb je altijd de juiste espresso, lungo of cappuccino. Je ziet aan de afwerking van het apparaat dat de producent zijn best heeft gedaan. Wat een beauty is dit en keurig afgewerkt met prettige drukknoppen.

Toch zijn er ook een paar puntjes van kritiek: bij het aanzetten spoelt de machine door. Helaas spettert het water hierbij wel op het afdekplaatje van de lekbakje. Ook het afkoppelen van de melkkan gaat gepaard met druppels en dat zorgt ervoor dat je altijd eerst met een doekje aan de slag moet wil je geen natte kopjes krijgen. De constructie van de melkkan is keurig, maar werkt niet altijd perfect. Als je de melkkan uit de koelkast haalt is het 'tuutje' blijkbaar al snel wat verstopt. Daardoor is de eerstvolgende cappuccino niet wat je verwacht en de schuimlaag is dan wat minder.

Al met al ben ik zeer tevreden met de Intelia. De espresso is werkelijk heerlijk met de Bravissimo bonen en de cappuccino is heeft een stevige dikke laag melkschuim door het handige cappuccino systeem. Een echte aanrader dus deze Saeco Intelia. De adviesprijs blijkt €799,- te zijn, maar met wat zoeken is €600,- ook heel goed haalbaar. En dan heb je een top machine voor een goede prijs. Eentje met Italian Taste!

Ji81 16-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Nu ruim een week in het bezit van deze machine. Hiervoor een Saeco Talea Giro gehad. Het grootste verschil tussen beide is het milky island is vervangen door een stijlvolle kan makkelijk schoon te houden of makkelijk te verwijderen om de melk koel te houden. Het apparaat is een stuk siller tijdens het malen van de bonen.

De cappucino heeft een mooie schuimlaag en een heerlijke smaak.
De gewone koffie heeft een mooie crema laag.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het waterreservoir snel leeg is aan de andere kant is dit ook een voordeel omdat je zo altijd vers water gebruikt.

cuisinecaro 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Sinds een paar dagen in het bezit van dit apparaat en tot nu te super tevreden. Binnen 30 sec is de machine warm en klaar om te gaan.Zonder de gebruiksaanwijzing aan de slag gegaan en alles spreekt voor zich; lekker makkelijk in gebruik dus. De koffie's zijn heerlijk en de cappuccino's lekker schuimig. Er zit ook een warm water functie op (niet waar de koffie doorheen gaat, dus geen halve koffie smaak aan je thee)die ook echt lekker heet is en sneller dan de waterkoker! Al met al een top apparaat!

timmer07 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

dankzij TRND en Philips en kaldi mag ik dit geweldige espressoapparaat gedurende 6 weken testen.
vanaf donderdag avond in het bezit, en tot nu toe bevalt hij zeer goed. met 1 druk op de knop heb je een heerlijke cappuccino, die je eventueel handmatig kan verstellen. (hoeveelheid melkschuim en sterkte espresso) ook met 1 druk op de knop, of 2 drukken op de knop bij 2 kopjes, heb je heerlijke koffie en espresso. zeer makkelijke bediening, en mooi design, die in elke keuken mooi zou staan. makkelijk schoon te maken en een duidelijk display. laat door middel van plaatjes en kleuren weten of er iets gedaan moet worden. groen is klaar voor gebruik, geel is in bedrijf en bij rood wordt er iets van je gevraagt.
ook voor mijheel belangrijk, hij is heel stil!! de watertank lijkt erg klein, maar dit valt tijdens het gebruik erg mee. gemiddeld denken wij toch wel 8 a 10 koppen koffie voor de tank weer bijgevuld moet worden. tevens kan er heet water uit gehaald worden voor thee, en dit is ook echt heet!!! geen schuimlaag op je thee omdat het water niet warm genoeg is. tot nu toe top! en we gaan volop verder testen en proeven.
duurzaamheid op nvt gezet, omdat mijn inziens dit niet te beoordelen is na een paar dagen

Pieter112 02-12-2012

Beste meneer timmer07,
Kunt u mij eens vertellen hoe uw verdere ervaringen met deze koffiemachine zijn gewest?
Mvg Pieter

Duuk-trnd 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8753/83

Ik heb de Intelia nu bijna een week in huis en hij bevalt me prima. De cappuccino's zien er prachtig uit en smaken goed. De melk wordt goed opgeschuimd en als ik een espresso neem, dan zit er een prachtig laagje over de koffie. Het voelt als een feestje om dit te drinken. Wat ik ook erg handig vind is dat ik er gloeiend heet water mee kan aftappen waardoor ik snel een kop thee kan zetten als ik even geen zin in koffie heb. Let wel op dat je er bij blijft staan, het kokende water blijft doorstromen en je moet zelf op stop drukken.

Ook heb ik ontdekt dat ik door de juiste instelling te gebruiken bijna elke variant koffie kan maken die ik wil. De Intelia heeft geen standaard knop voor een cafe machiatto maar ik kan met een paar drukken op de knop zelf bepalen hoeveel melk ik toevoeg aan mijn koffie waardoor het effect uiteindelijk hetzelfde is: een lekkere espresso met een schuimlaagje.

Ik vind wel dat de machine veel bonen gebruikt maar ik heb geen ervaring met andere volautomatische espressomachines dus misschien is dat normaal. Ook vind ik dat de Intelia nogal snel automatisch op de slaapstand gaat. Elke keer als hij dit doet reinigt de machine zichzelf en als ik er dan geen kopje onder heb staan loopt het opvangreservoir waar de kopjes opstaan snel vol. Dat is iets waar ik op moet letten.

Groet,

Jeroen

RichardS1966 03-06-2012

Hallo Jeroen,

Je kan de tijd instellen wanneer die naar zijn slaapstand gaat.