Nespresso Magimix Pixie M110-11325 Carmine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nespresso Magimix Pixie M110-11325 Carmine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Epietersen 21-09-2014

Lekker simpel allemaal. Koffie komt er goed heet uit. Bediening eenvoudig. Schoonmaken simpel. Enige nadeel blijft de lange nasmaak na de ontkalking met Nespresso ontkalker. Had ik bij de vorige machine minder last van.

Hans Kee 23-06-2014

Dit is mijn tweede Nespresso machine. De eerste heb ik 8 jaar gehad, en vond dat ik toe was aan een nieuwe met meer mogelijkheden. Ik ben nu na een paar dagen erg tevreden met dit nieuwe apparaat. Het koste wel even om een keuze te maken. Zoveel verschillende kleuren en twee merken. Uiteindelijk blijkt er geen enkel verschil tussen Krups en Magimix, behalve het verschil tussen de gekleurde metalen afwerking aan de zijkant en de uitloop voor de koffie. Dus functies, stroomverbruik, volume water reservoir of capsule opvang is allemaal hetzelfde. Dus concentreer je op wat je leuk vindt. Ik vind het design van deze machine prachtig en een eye catcher op mijn aanrecht. Mooi compact vergeleken met andere (snelfilter) apparaten. Deze machine heeft alles wat ik nodig heb. Bediening is eenvoudig, de koffie smaakt prima, veel keus in types koffie (echte koffie trouwens, sommigen denken er oploskoffie in de cups zit, maar dat is echt niet het geval). Temperatuur is prima en beter dan mijn oude apparaat. Het apparaat voelt stevig en robuust aan. Functies: * Als je de capsule hebt geplaatst en het kopje onder de uitloop, zet je het apparaat aan, druk je op de gewenste volume keuzeknop, waarna na opwarmen het kopje automatisch wordt gevuld. De knopjes zijn gemakkelijk te vinden en bevinden zich allemaal aan de bovenkant. Met drie knopjes kan je alle functies bedienen. * Het volume van de hoeveelheid water in de koffie en kopgrootte is aan te passen en wordt opgeslagen in het geheugen van de machine voor de volgende keer. * Na 9 minuten gaat de machine vanzelf uit, je kunt dit aanpassen naar 30 minuten. * De machine beschikt over een indicator dat het waterreservoir leeg is. Het probleem is alleen dat het pas aan gaat als het echt leeg leeg is, niet wannneer er onvoldoende water is voor een kopje. De machine stop dan bij een half kopje. * te veel snoer kan je kwijt in het apparaat. Een paar beperkingen: * Als je veel kopjes achter elkaar wilt zetten is het reservoir snel leeg. Ook het opvangbakje is niet groter dan voor ongeveer 10 capules. In de praktijk levert het geen probleem op. * Voor grote hoeveelheden koffie kan je beter iets anders kiezen, een kopje kost ca 0.35 ct. Inmiddels komen er wel steeds meer goedkopere koffie capsules van andere merken beschikbaar. Voor feestjes zet ik snelfilter, voor tussendoor gebruik ik Nespresso. * schoonmaken van de machine is eenvoudig, maar onderin het opvangbakje kan je gemakkelijk op termijn koffieresten vinden als je er geen aandacht aan zou geven. Mijn overall conclusie: van harte aan te bevelen. Nespresso zelf geeft verder gratis support bij vragen en klachten, zonder wachttijden aan de telefoon. Bestellen van capsules gaat super snel. Capsules zijn naar een of twee dagen binnen. Duurzaamheid weet ik nog niet, de tijd zal het leren. Mij ervaring met het eerste apparaat is dat deze prima is.

buisman 21-08-2013

De smaak is vooral voorspelbaar: namelijk de smaak die je koopt. Simpel. De mogelijkheden zijn precies voldoende: kleine of grote kop en automatisch afslaan. Het gemak is wat beperkt: het lekbakje en cupsvangbak moeten vaak geleegd worden. De delen van het apparaat die met de koffie in aanraking komen zijn nauwelijks schoon te maken anders dan doorspoelen. Grappig om te zien en degelijk aanvoelend is hij wel, onderhoudsvriendelijk niet. De onze lekt nu bij de cup. Waarschijnlijk een rubber ringetje versleten of aan een cupje blijven kleven. Geen schijn van kans dat je daar bij kunt zonder het apparaat te slopen. Het zit geheel in elkaar gelijmd. Dus vanwege een versleten rubber ringetje nu weggooien en een ander apparaat kopen. Nogal triest. Geen pixie meer voor ons.

John70 10-12-2013

Geen garantie meer? Je hebt (minimaal) 2 jaar garantie!

Dragonfly76 17-04-2013

Wij testen nu ongeveer een maand de Nespresso Pixie van Magimix via TRND.
De diversiteit in smaken vinden wij een groot pluspunt en omdat wij zelf van sterke koffie houden genieten wij van de espresso's en lungo's. De Pixie is lekker klein en makkelijk in gebruik en het is fijn dat je de hoeveelheid water nog zelf kunt instellen. Jammer alleen dat er geen knopje op zit voor ristretto's. De Pixie maakt helaas wel enorm veel kabaal, onze buren kunnen het zelfs horen!

We hebben wel ontdekt dat hoe sterker de koffie, hoe langer de Pixie er over doet om water door de cup heen te persen en soms gaat het niet helemaal goed en prikt hij wel gaatjes maar stopt er dan mee. Heel jammer, want de cup is dan onbruikbaar en daar deze toch aardig aan de prijs zijn wordt het wel duur zo.

brabokim 17-04-2013

Ik doe mee aan een trnd project en test de expressomachine en natuurlijk de koffie. De machine is erg gebruikersvriendelijk, met een leuk design zodat hij leuk op het aanrechtblad staat. Er is een opvangbakje voor de cups, dat makkelijk te reinigen is.

Erg belangrijk de koffie is heerlijk met voldoende keuze!!

2 Nadelen: waterreservoir is aan de kleine kant en de machine maakt veel herrie

welvaadt 16-04-2013

Ik doe mee aan een testproject van trnd.com en deze keer testen we dit koffiezetapparaat. De koffie is heerlijk van smaak, goed heet en het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk (weinig schoon te maken. De gebruikte capsules vallen in een bakje. Erg tevreden en ga zeker tot aanschaf over.

yootje32 13-04-2013

Via trnd ben ik 1 van de gelukkigen die het apparaat mag testen. Wat design betreft vind ik het een erg mooi apparaat, het is ook heel compact. Wel wat anders dan mijn volautomaat, maarja, dat is ook geen vergelijk natuurlijk. De keuzes in koffie smaken zijn erg uitgebreid. Wel belachelijk duur, dat geeft niks als je af en toe een kopje koffie drinkt, maar hier wordt veel koffie gedronken en dan zijn de duurste merkbonen (en dan bedoel ik geen DE) nog altijd goedkoper dan deze cups. Toch twijfel ik nog om het apparaat te kopen, voor op de camping is het een ideaal apparaat. Daar heb je gewoon soms zin in ff snel een bakkie ipv een hele pot te zetten. D.E. verkoop ook diverse smaken cups in de supermarkt, qwa prijs maakt het niet heel veel uit. Wel zag ik ergens op internet dat er iets bestaat dat je je eigen cups kunt maken/vullen. Dan ben je denk ik stukken goedkoper uit als je toch het gemak van dit apparaat wilt hebben. Het is niet te vergelijken met een Senseo, dat is geen koffie, dat vind ik net slootwater. Het apparaat maakt wel wat herrie. Het opwarmen gaat supersnel. Het apparaat is zo makkelijk, en de kinderen vinden het zo leuk om te doen...wij worden lekker verwend door ze :-))

RichelleML64 10-04-2013

Ik test de Nespresso Pixie voor trnd en ben er erg blij mee. Het gemak is zeer groot, als je hem aanzet en hij nig niet warm is en op de knop drukt dan gaat hij lopen als die op temeratuur is. ideaal. Intelligent ding dus. Vind de herrie wel oké. Omdat ik het een gezellig geluid vind. Bij Starbucks binnen is t ook niet stil.. De cups zijn niet origineel in de supermarkt te verkrijgen. Dat is wel jammer maar online bestellen kan ook. En wordt gratis verzonden naar huis of een kialapunt. Ik vind het een fijn, snel apparaat. En ja t is wel duurder dan een gewoon kopje koffie. Echt, je maakt in een handomdraai een eigen gemaakte Starbucks.. :D ik wil hem niet meer kwijt in ider geval.

sjuudje80 27-03-2013

Ik mag dit apparaat testen voor TRND. Het is een mooi apparaat en lekker klein, maar maakt wel behoorlijk wat herrie. Het is makkelijk in onderhoud en de koffie smaakt prima. Wat ik een groot nadeel vind is dat je de koffie niet zomaar in de supermarkt kunt kopen.

napolitana 25-03-2013

Dit apparaat in mijn bezit gekregen aangezien ik meedeed aan een onderzoek van trnd.
De smaak van de koffie is echt super helemaal als je van sterke koffie houdt. Het nadeel is dat deze koffie alleen online of via de bijenkorf of nespresso winkel te verkrijgen is dus niet in de supermarkt (daar is wel de koffie van DE te verkrijgen en die kan ook in deze machine) Kan verder weinig nadelen vertellen over de machine de opwarm tijd is 9 seconden en de cupjes vallen in de machine dus dat is ook netjes opgelost het enige wat ik wel kon vinden qua minpunt is dat het apparaat nogal wat herrie maakt bij het zetten van de koffie.

felices 19-03-2013

Ik doe mee met het testen via trnd en ben tot nu toe erg enthousiast over dit product. Ik vind het fijn dat hij compact is en het design vind ik ook erg leuk. Als je de koffie zet zie je onderin ook de lampjes is een leuk effect. De koffie vind ik heerlijk. Tis genieten bij elk kopje!

mabi93 18-03-2013

Via trnd de kans gekregen om dit apparaat te testen. Het is een mooi klein apparaat en neemt niet veel ruimte in beslag op het aanrecht. De koffie is in voldoende smaken te krijgen. Het apparaat is makkelijk te gebruiken, vullen, schoonmaken etc. Het apparaat warmt ook snel op en geeft een heerlijk warm bakkie koffie. Kortom, Senseo eruit, Nespresso erin.

thera63 17-03-2013

Ik ben zeer tevreden met de smaak.
De warmte van de koffie is goed, al is hij 10 graden minder dan onze Senseo.
De vormgeving vind ik super mooi en compact.
Helaas vind ik een nadeel en dat is dat de koffie niet vrij te krijgen is.
Alleen bij Bijenkorf en via internet maar dan komen er weer bezorgkosten bij, de koffie komt op ongeveer 39 cent per kopje wat vrij hoog is maar daar in tegen is het echt niet te vergelijken met de gewone koffiezet apparaat.
Wij drinken de koffie lekker als we gezellig thuis zijn met zijn 2e als genot voor de avond, we drinken er dan ook geen 2 of drie van wat we normaal wel deden.
We genieten er nu meer van!!

coachmans 16-03-2013

Via trnd.nl heb ik de mogelijkheid gekregen dit model te testen. Allereerst viel op hoe klein deze machine eigenlijk is vergeleken met de Delonghi volautomaat, die ik al had staan. Qua opwarmtijd is de Magimix gewoon prima. Snel op temperatuur, dus snel van het eerste kopje koffie kunnen genieten. En ik moet zeggen, ik vond de koffie prima op temperatuur, maar ben ook iemand die niet zo van hele hete koffie houdt. De koffie was vrij snel goed te drinken voor me.
De smaak van de koffie van Nespresso is gewoon prima. Een stuk beter dan de koffie van bijvoorbeeld grote bedrijfsautomaten of een Senseo. Je proeft gewoon de smaken van de koffie zoals koffiedrinken bedoeld is.
Ik kan dit mooie kleine apparaatje zeker aanraden, als je van een simpel snel kopje koffie houdt.

Nadelen zijn natuurlijk de vrij dure koffie en ik vind persoonlijk het waterreservoir niet helemaal handig doordat je het klepje open moet doen om het reservoir te verwijderen.