Jura ENA Micro 9 One Touch - Reviews

cappuccino

• Slecht

JanLeiden 27-12-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb dit apparaat nu nog geen vier jaar en hij is al twee keer stuk gegaan. De eerste keer is het hele binnenwerk vervangen onder garantie. En nu recent deed het verwarmingselement het niet meer (error 6).Kosten dik € 230. Absoluut een afrader.

Oudshoorn 25-12-2015 Product jaar of meer in bezit

5,6
Na lang nadenken toch voor een dure jura gekozen. Dat hadden we dus nooit moeten doen. We hebben hem nu 4 jaar en hij is momenteel voor de vierde keer in reparatie terwijl we 4 kopjes per dag zetten. De Zet groep is al 2 keer vervangen echt een probleem met deze machine. Het gebeurd ook telkens net buiten de garantie. We hebben een hele boze email gestuurd naar jura en uiteindelijk hoefde we dan niet de 180 euro reparatie te betalen. Maar nu hij weer kapot is zijn we er helemaal klaar mee!! Ik heb voorgesteld om een ander model uit te zoeken en dan wat bij te betalen. Geven ze nog 250 euro voor de jura terwijl hij 900 euro gekost heeft. Echt wat een K.. bedrijf voor ons nooit een jura meer!!!!

Familie uit Angeren 28-11-2015 Product paar dagen in bezit

5,4
Apparaat nu 4 jaar in bezit. Zetgroep voor tweede keer defect. Ongelofelijk zwak punt voor een dergelijk duur apparaat. Daarnaast ergernis dat eerste kopje koffie altijd lauwwarm is. Overwegen serieus deze Jura te dumpen.

Henkb22 02-10-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
We hebben de Jura 2 jaar. In deze periode 2x terug geweest bij Jura. Het apparaat loopt nu na 2 maanden telkens vast en dat met 3 kopjes koffie per dag. We halen de zetgroep er helemaal uit en maken 'm helemaal schoon. Het is niet normaal dat je dit als gebruiker moet doen. We kunnen 'm wel telkens terugsturen naar Jura maar dit brengt gigantisch kosten met zich mee.

Ik adviseer het apparaat niet te kopen.

MC62 29-08-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
machine nu bijna 3 jaar in bezit.
Is al 2 keer voor reparatie geweest, beide keren goed opgelost door Jura.
Nu is het apparaat weer kapot, de garantie verlopen en nu geeft Jura niet thuis op onze klacht dat 3 reparaties in 3 jaar wel erg veel is.
Je kunt het apparaat laten repareren voor ongeveer 180 euro, komen er nog 70 euro voorrijkosten bij.
Wij zijn erg teleurgesteld in deze Jura machine.

Jacovv 16-02-2013 Product kwartaal in bezit

Geweldig apparaat, was een flinke aanschaf na jaren Nespresso maar werkt super gemakkelijk en de koffie is heerlijk. goede bonen kopen.
Hoewel ik meestal espresso of gewone zwarte koffie drink is het maken van een heerlijke cappuccino een fluitje van een cent. Hoop nog jaren plezier te hebben van deze machine. Tot dusver een topaankoop!

janbo41 10-01-2013 Product paar weken in bezit

Apparaat voldoet geheel aan onze verwachting mits dat je de juiste bonen gebruikt. De koffie smaakt beter dan nespresso ,vinden wij. Een punt van kritiek: De temperatuur van de melk uit de opschuimer voor het bereiden van latte macchiato of cappucinno is teleurstellend slecht. Het apparaat is niet in staat om melk uit de koelkast zodanig te verwarmen dat hij lekker warm is. Melk eerst iets opwarmen in de magnetron heft dit euvel wel op, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van deze machine. Jammer.
Deze klacht staat niet op zichzelf, maar komt in de reviews vaker voor.

Alexander Rovee 17-12-2012 Product jaar of meer in bezit

We hebben het apparaat nu precies een jaar in huis. De koffie is nog altijd super. Werkelijk niets op aan te merken, echt heel erg lekkere koffie. Mits je de Sicilian Espresso Blend van de Kaldi neemt. Intussen al veel bonen geprobeerd, maar deze zijn en blijven veruit de lekkerste voor de koffie.
Het apparaat is 1x stuk gegaan. Foutcode 8 als ik het me goed herinner. Bij inleveren van het apparaat bij de zaak waar we hem gekocht hadden, de Kaldi Hengelo, kregen we direct een leenapparaat mee, en na een week konden we ons eigen apparaat weer ophalen. Plus een zakje extra koffiebonen voor het ongemak. Super service van de Kaldi Hengelo (thanx Marlon) en nog altijd de perfecte koffiezetter voor ons. Met ook nog eens gemakkelijke bediening (1 knop, erg moeilijk is dat niet).

Ener38 11-09-2012 Product half jaar in bezit

6,8
Onze machine is nu voor de tweede keer defect. Zo te horen is de zetgroep weer het probleem. Maakt erg veel en zwaar geluid. Maar weer naar Jura gebeld en inmiddels netjes binnen een paar dagen opgehaald ter reparatie. Vervangende machine gekregen, dus kunnen weer koffie zetten. Die overigens prima smaakt.
Zijn beetje bang dat probleem zich blijft voordoen en dat we beter een andere machine hadden kunnen kopen.
Aanschaf dec 2011, eerste keer defect maart 2012, 2e keer sept 2012.

Martijn 1976 25-05-2012 Product half jaar in bezit

6,6
Onze Jura is inmiddels exit. Nadat hij steeds trager werd en het maaklwerk steeds hardere geluiden ging maken is hij drie keer ter reparatie geweest. In eerste instantie niets aangetroffen en kwam het commentaar dat we maar betere koffie moesten gebruiken. Onzin want we gebruiken uitsluitend goede koffie.

Tweede keer terug dus. Helaas kwam de machine met schimmel in de bak terug dus er is niet eens in gekeken. Problemen werden erger en error code 4 kwam geregeld op het scherm. Nadat hij nogmaals terug is geweest en wederom het commentaar kwam dat er niets mee aan de hand was hebben we er een punt achter gezet.

De winkelier heeft ons het topmodel van Bosch aangeboden welke we nu hebben staan. Dat is tevens ook het merk waar we vandaan kwamen voor de Jura.

Deze is gewoon perfect. Veeeeeeel beter melkschuim ook en een losse zetgroep welke je onder de kraan kunt spoelen indien nodig. Daarbij klinkt het maalwerk veel beter en solide.

Voor ons geen Jura meer.

Ramon Bloem 20-04-2012 Product kwartaal in bezit

9,4
Super machine ! Wij hebben 6 jaar een Nespresso gehad , lekkere koffie , maar we wilden eens wat anders en kwamen we na na wat speurwerk uit bij de Jura.

Mooi compact apparaat , zet lekker koffie en de one touch cappuccinno is geweldig !

Alles is eenvoudig in te stellen en te bedienen.

Echt een aanrader als je een koffie liefhebber bent !

Het is een uitgave maar is het dubbel en dwars waard

Alexander Rovee 24-03-2012 Product kwartaal in bezit

Werkelijk uitstekende aankoop geweest. Dit apparaat past helemaal bij ons. Het geeft een superlekkere koffie in verschillende smaken. Dat er geen 2 kopjes per keer tegelijk uitkomen, maakt niet uit. We drinken toch ieder verschillende koffie. De een het liefst de latte macchiato, de ander liever de espresso of een gewone koffie. Iedere keer weer heerlijk. Wel goed uitkijken met de bonen, de meeste zijn niet lekker maar de Sicilian Espresso Blend van de Kaldi zijn echt het lekkerste. Weliswaar duurder, maar oh zo lekker. We zijn helemaal blij met dit apparaat en de koffie.

Ener38 13-03-2012 Product kwartaal in bezit

De Ena 9 micro zet prima koffie, heerlijk als je een senseo gewend bent. Helaas liet het apparaat ons al na enkele maanden in de steek. Via de dealer opgestuurd aan Jura werd alles netjes gerepareerd. Zetgroep defect/gebroken.
Hoe we dat wel niet voor elkaar hadden gekregen!
Volgens de dealer ligt dit aan het type koffiebonen dat we gebruiken van een bekende Nederlandse leverancier waarvan iedereen de punten spaart. "Die mag je helemaal niet gebruiken, kan het apparaat helemaal niet tegen. Zou verteld zijn bij de aankoop". Nou niets van dat alles. Jura vertelt netjes op haar site dat er een vrije koffiebonenkeuze is. Die dure van de dealer, maar ook "een waardevol product van uw lokale supermarkt".
Niet elke dealer heeft blijkbaar de jura cursus goed gevolgd of geeft er een geheel eigen interpretatie aan. Het op de kop in de doos met draaghandvat stoppen van de machine paste precies in dat straatje.
We hopen dat het een incident is gebleken. De koffie smaakt weer lekker.

Martijn 1976 05-02-2012 Product kwartaal in bezit

De Jura Ena 9 micro is een zeer mooi apparaat. Belangrijker nog, hij zet een perfect bakje koffie! En niet alleen dat, ook cappucino, latte, espresso, alles komt er in een handomdraai uit.

Je kunt ook per product instellen wat je voorkeuren zijn. Zoals de hoeveelheid koffie, water en melk wat hij gebruikt. Dit kan heel handig zijn voor als je kleinere of grote kopjes gebruikt maar natuurlijk ook voor de smaak.

We komen van een Bosch uit de hogere prijsklasse maar dit is toch echt een stap beter. De koffie is smaakvoller, het melkschuim is van superieure kwaliteit en alles met één druk op de knop.

Nadeel(tje) is er ook, de interne opvangbak is iets kleiner en zo ook het waterreservoir. Hierdoor moeten we iets vaker bijvullen dan we gewend waren. Maar dat kan ook niet anders want dit is een compact apparaat met de mogelijkheden van een espressobar!

Mooi klein dus op het aanrecht en door het Italiaanse design ook nog eens een lust voor het oog!