Melitta CAFFEO Bistro zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 159 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO Bistro zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Siewert 13-05-2021

Lekkere koffie, geen geweldige kwaliteit, veel onderhoud

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Mooie machine, duurde even voor we de goede instellingen te pakken hadden. Reinigen en ontkalken geduldklussen, wel altijd trouw gedaan. Bonen glijden moeizaam naar beneden als de bonen te vettig zijn. Tweekamersysteem in reservoir werkt slechts gedeeltelijk omdat er flink wat gemalen koffie in buis achterblijft.
Na enige maanden problemen, apparaat opgestuurd en leenmachine gekregen, prima service. Paar maanden later wordt herrie steeds erger, alles smeren brengt soelaas, maar dit staat nergens beschreven. Na drie jaar wegens lekkage ventiel vervangen, daarna weer lekkage, ring zetgroep vervangen, bij reparatie daarvan bleek waterinlaat poreus en brak af. Bij reparatie daarvan brak volgend plastic onderdeel af. Drie bestellingen later lijkt het weer te werken. Totdat er weer wat afbreekt. Allemaal magertjes uitgevoerd.

Pluspunten

• Opschuimer
  • Lekkere smaak

Minpunten

• Dagelijks onderhoud geduldklus
  • Mindere kwaliteit, er breekt makkelijk iets af
  • Dubbele bonenreservoir verre van optimaal
  • Vergt veel onderhoud voor acceptabel geluidsniveau

ben uiterst tevreden al 7 jaar 08-03-2021

goede temperatuur en eenvoudige bediening

Geschreven voor: Melitta Caffeo Bistro zilver

geweldige temperatuur van koffie heb hem al 7 jaar en doe het onderhoud zelf.
bij storing zelf te repareren en onderdelen goed verkrijgbaar
geweldige machine.

Pluspunten

• temperatuur
  • bediening
  • onderhoud

Wim van Sichem 07-04-2018

Caffeo Bistro

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Reeds 4 jaar in ons bezit. Geen spijt van. Uitvoerig vooronderzoek gedaan ivm twee soorten koffie mogelijkheid. Uiteraard moet ie regelmatig en goed onderhouden worden, anders moet je gewoon een Senseo apparaat nemen.
VRAAG AAN MELITTA: is het nodig dat ie na een jaar of 4 a 5 een ‘grote onderhoudsbeurd’ krijgt door Melitta of alleen bij kapot ?!?!

Pluspunten

• 2 soorten bonen
  • Kleine bonen reservoir bij veelvukldig gebruik

Minpunten

• Lawaai bij melk opkloppen

Officiele reactie van Melitta 09-04-2018

Beste Wim, bedankt voor je review! Wij raden je aan om het toestel alleen te laten nakijken als er sprake is van een technisch defect, dit om onnodige kosten te voorkomen. Vriendelijke groet, het Melitta team

Frans Klesman 19-09-2017

geweldid koffie apparaat

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Heb vier en een half jaar genoten van een geweldig koffie apparaat maar nu
begint het de lampjes gaan allemaal knipperen wat blijkt dat er iets niet goed is.
ben benieuwd hoe dit door Melitta behandeld word

Pluspunten

• temperatuur geweldig
  • koffie sterte instelbaar
  • mooie uistraling

Officiele reactie van Melitta 20-09-2017

Beste Frans, kunt u ons bellen op onze hotline (0183-642642)? Wellicht kan dit telefonisch worden opgelost. Als dit onverhoopt niet het geval is kunnen we u doorverwijzen naar de reparatieservice die uw toestel kan nakijken en repareren.

Michel 24-12-2016

Goed apparaat, wel vaak onderhoud nodig

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Het apparaat werkt perfect met 2 koffiebonen reservoirs.
Nadeel is alleen dat het apparaat redelijk snel ontkalkt en gereinigd moet worden.

Verder een eenvoudig te bedienen apparaat.

Pluspunten

• Sterkte makkelijk instellen
  • Waterhoeveelheid makkelijk instellen

Minpunten

• Vaak ontkalken en reinigen

Eva 19-12-2016

Lekkere koffie maar niet onderhoudsarm

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Het maakt lekker koffie maar is helaas niet onderhoudsarm. We moeten heel vaak alle reinigen doorvoeren. Deze kosten veel tijd en bestaan uit veel stappen. Sinds een paar maanden pakt het apparaat soms geen bonen waardoor de koffie vies is. Hij malt wel maar het lijkt alsof hij geen bonen pakt. Voor en na elke acties spoelt het apparaat waardoor je regelmatig het reservoir moet legen. Met geen water voorziening in de buurt van ons kantoor geeft dat wat extra werk.

Pluspunten

• Verse Koffie
  • Verschillende Koffie soorten

Minpunten

• Niet onderhoudsarm
  • vaak reinigen
  • Maalsysteem pakt slecht bonen

Jaycee 14-12-2016

Gemakkelijk te bedienen en betrouwbaar

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Enige wat ik mis is de mogelijkheid om de temperatuur van de machine te verhogen. De koffie mag van mij wel warmer. Dubbele bonenreservoir is handig, maar in de praktijk komt er weinig van om twee soorten bonen gelijktijdig in de machine te doen.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Makkelijk in te regelen

Onno 16-12-2016

Er zijn drie temperaturen die je kunt instellen, laag midden en hoog. Hij staat standaard op midden. In de handleiding staat hoe je hem op een hoge temperatuur kunt zetten.

MarcoV 13-12-2016

Heerlijke koffie

3 jaar in gebruik.
Lekkere koffie,
Super service bij Melitta.
1 keer gehad dat het maal systeem vast zat. Mail naar Malitta gestuurd en binnen een half uur een reactie hoe het probleem op te lossen is. Dezelfde dag nog een telefoontje van hun om te kijken of het gelukt was.
Problemen gehad met de melk opschuimer. Deze hebben ze (wel in de garantie) gratis vervangen. Het toestel is thuis opgehaald, we kregen (zonder te vragen) een reserve toestel.

Tip melkschuim:
Koude volle melk gebruiken en opschuimen in een koud metalen kannetje, dan gaat de melk niet zo snel koken.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • 2 verschillende bonen reservoirs
  • Super service van melitta
  • Lekkere cappuccino

Minpunten

• Melkschuim baart enige oefening

arnoudj 26-11-2016

Prima, ook na 4 jaar.

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Ik heb deze machine nu bijna 4 jaar in gebruik, zonder enig probleem. zonder enige storing (even afkloppen). Onderhoud volgens gebruiksaanwijzing. Moet wel een heel goed apparaat zijn want ik heb een ongelukkige omgang met techniek, de meeste apparaten gaan bij mij snel stuk :-). Zie ook mijn beoordeling uit begin 2013.

Jacobi69 10-05-2015
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Na reparatie van € 175 van de caffeo Bistro van nog geen 4 jaar oud geeft hij weer heerlijke koffie.
De technicus die hem terugbracht gaf de tip mee dat de koffie van DE en Albert Hein te vet is.
De koffie van de Hema is perfect en zeker zo lekker.
Misschien doet de machine het nu langer.

hansi 24-03-2015
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zwart

Na maanden verloop garantie doet apparaat niets meer, apparaat altijd op tijd schoongemaakt.
Helpdesk komt met opsturen apparaat en al vooruit 175 euro rekening !!!!!
Toch maar eens gekeken wat er aan de hand was blijkt een verschroeide print-plaat.
Voor apparaat destijds 648 euro betaald !!!!!!
Mijn Jura F50 8 jaar gebruikt zonder problemen dus volgende toch maar weer een jura.

joseboukes 06-03-2015
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Op 23 februari een Melitta caffeo bistro gekocht. Wel geteld één kop koffie kunnen maken geen water meer iin het kopje maar in de lekbak en op de aanrecht.
Volgende dag Melitta gebeld deze zou op 27 februari(3 dagen later) op gehaald worden en leenmachine afgeleverd worden. Op vrijdag 6 maart machine weer omgeruild er is een spare drainage valve 046 vervangen, de machine kreeg ik vies terug dus eerst schoongemaakt daarna kreeg ik de lekbak niet meer goed op zijn plek er viel een stuk zwart plastic uit de machine,dus weer een machine die het niet doet. Dezelfde dag Melitta weer gebeld dikke pech dat het weekend voor de deur stond en mevr wist niet of zei nog iemand kon spreken voor het weekend anders werd het maandag dit accepteerde ik niet mevr zei dat ik de zelfde dag nog gebeld zou worden, om 7 min voor 5 belde ik gesloten werd er gezegd op het bandje.Ben diep teleurgesteld in Melitta en verwacht een nieuw apparaat. Ben benieuwd.

Jacobi69 20-01-2015
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Heerlijke koffie. Makkelijk schoon te houden. Schuimopklopper werkt perfect.
Echter binnen 4 jaar kapot. Melitta gebeld.
Printplaat stuk en gaat €175,- kosten om te laten repareren.
Volgens Melitta gaat het apparaat niet langer dan 4 a 5 jaar mee.

RJvT1961 08-11-2014
Geschreven voor: Melitta Caffeo Bistro zilver

Machine maakt goede hete koffie. Lekbak moet wel vaak gereinigd worden. Wij hebben diverse merken koffie machines gehad. Opvallend aan deze Melitta is dat er vrij veel koffie wordt gemalen voor 1 kopje koffie. Dus behoorlijk koffieboon verbruik. En vaak reservoir bijvullen.
De melkschuimer met stoom werkt wel, maar geeft niet echt veel schuim (bij gesteriliseerde magere melk).
Twee koffiereservoirs voor dus 2 soorten bonen. Lijkt handig, het gevolg is wel dat er vaak bonen bijgevuld moeten worden in een reservoir dat toch al niet zo groot is. In ons gezin dagelijks en soms 2 x per dag bijvullen.
Mooi design.

De zeegroep hoeft vrijwel nooit schoongemaakt te worden. Na maanden nauwelijks tot geen natte of aangekoekte koffieprut resten.
Het reinigen duurt vreselijk lang. 45 minuten.
Er is 1 groot nadeel helaas namelijk:
Bij veel boonsoorten glijden de bonen in het reservoirs niet goed naar het maalmechaniek, met als gevolg dat het maalmechaniek zonder bonen maalt. Er wordt dan geen koffie gezet en het is erg slecht voor het maalmechaniek. De gebruiksaanwijzing zegt dat dit veroorzaakt wordt door te vette bonen. Wij hebben diverse soorten koffie geprobeerd. Het euvel blijft en is erg hinderlijk. Vaak moeten wij met de vingers de bonen in het mechaniek frotten (oppassen voor verwonden van vingers!).
Voor ons een reden om deze Melitta niet aan te bevelen. Daarom een matig cijfer.
Erg jammer, want voor de rest is t een prima ding.

Ron van Toor

alpino1 30-08-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zwart

Na 2 jaar een Senseo Sarista gebruikt te hebben waar we zeer ontevreden mee waren, hebben wij deze melitta Bistro gekocht super machine nu echt warme koffie en gebruikvriendelijk echt een aanrader.

Jeen van der Meer 20-08-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Apparaat is voor de 2e keer defect in ruim een jaar. Nu weer in discussie met Melitta beland over het repareren. Nu komt er geen water uit het apparaat. Als we het bonnetje kunnen vinden zal het wel gerepareerd worden. Net zo lang totdat we de 2 jaar voorbij zijn...

Kortom geen aanrader. Machine is te storingsgevoelig en heb je waarschijnlijk na 2 jaar niks meer aan.

riajoosten 21-06-2014

Gebruiksgemak:
qua koffie zetten super!
reinigen en ontkalken scoort minder.

Duurzaamheid:
kunnen we nu nog geen antwoord op geven.

gertalbers 09-06-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Lekker bakje koffie, gekregen voor onze trouwdag. Plaatje in de keuken. Verbruik is in een paar dagen al gestegen.

El Tulipano 01-06-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Toen onze AEG expresso machine stuk ging hadden we de keuze tussen een dure reparatie en doorgaan met een slap bakkie, of een nieuwe met hopelijk een beter resultaat.
De Melitta Caffeo Bistro kwam goed uit in de recensies van diverse vergelijkings sites en beoordelingen van de gebruikers, daarom deze gekocht.
Nu daar hebben we geen spijt van, de koffie is al sterk op stand 1 van 4 en de temperatuur is goed heet en kan zelfs nog warmer ingesteld worden.
De machine is gemakkelijkste bedienen en heeft veel instel mogelijkheden, een klein nadeel vinden we dat de machine bij het automatisch uitschakelen na 2 uur nog één keer doorpompt en als daar geen kopje onder staat alles naar het lekbakje loopt die dan vrij snel vol loopt.
Verder niets dan lof over deze machine en het design.

klumpke 30-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zwart

Een super espressomachine, mooi vormgegeven en heel makkelijk in gebruik. Met de levensduur zal het ook wel goed zitten met een garantie van 3 jaar. Koffie is goed heet in tegenstelling met veel andere apparaten. Heb gekozen voor de zwarte uitvoering

Baslogman 28-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Nu een paar weken in bezit en echt super koffie. We hadden een sarista met de nodige klachten.
Er kan op verschillende manieren de sterkte van de koffie geregeld worden. We zijn nog aan het fine tunen maar het was van dag 1 al lekker.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen na zo'n korte periode maar oogt werkt nu al beter dan eerdere machines die we hebben gehad van andere merken.
Aanzetten (en ja zorgen dat alles voldoende gevuld is) en op de koffieknop drukken is het moeilijkste en het makkelijkste om koffie te maken. Echt een aanrader.

LoekdeJong1988 28-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Vorige week een Melitta Bistro gekocht bij de Mediamarkt in Utrecht. Toen ik het apparaat thuis installeerde bleek het defect. De koffie liep rechtstreeks de lekbak in. Wat een enorme tegenvaller. Direct teruggebracht naar de Mediamarkt, waar ik vriendelijk werd geholpen. Er werd mij gezegd dat dit de eerste keer was dat ze een dergelijk defect zagen bij dit apparaat. Espressomachine werd teruggestuurd naar Melitta en ik kreeg een nieuwe. Deze werkt perfect!
Ik geniet nu elke dag van heerlijke espresso's en cappuccino's.
Positieve punten: temperatuur, goed melkschuim, gebruiksvriendelijk, heerlijke espresso.
Negatieve punten: het apparaat vergt wel wat onderhoud, maar dat geldt eigenlijk voor elke espressomachine.

Over de duurzaamheid kan ik me vooralsnog niet uitlaten.

FSBGW 26-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zwart

Prachtige machine, na installatie heerlijke koffie. Een Sensatie in vergelijking met de oude Senseo. Heerlijke smaak en geur en perfect op temperatuur. Daar gaan we veel plezier aan beleven....!!!En mooie vormgeving in onze recent vernieuwde keuken.

sarah47 21-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Apparaat ziet er mooi uit. De mogelijkheid voor twee soorten koffiebonen is super. Eindelijk een koffieapparaat die hete koffie produceert.

SJPost 16-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Bistro zilver

Duidelijke gebruiksaanwijzing. Brengt de koffie prima op temperatuur. Veel mogelijkheden, grove - fijne maling, extra of juist minder water, maken dat de koffie naar ieders smaak is in te stellen.
Melkopschuimer werkt simpel maar zeer doeltreffend.
Wat opvalt in minder positieve zin is dat de lekbak vol aangeeft, en ook is, na 5 - 6 kopjes. Naar onze mening gebruikt de Bistro dan ook veel water.
Verder gemakkelijk te reinigen. Zetgroep ziet er degelijk uit en is makkelijk uit te nemen.

SJPost 25-05-2014

Na bericht op site Melitta snel door hen gebeld, machine is volgende dag opgehaald. Nu even afwachten. Voordeel van Melitta is zeker het leenapparaat.

SJPost 20-05-2014

Inmiddels maalt de machine veel koffie weg, gebruikt wel water. Lekbak is telkens vol. Water loopt onder uit de machine.

Officiele reactie van Melitta 23-05-2014

Beste SJPost,
het spijt ons te horen, dat het toestel nu water lekt. Wilt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen, zodat wij u verder kunnen helpen.

Brenda Broekmaat
info@melitta.nl