De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 77 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TP503R09 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

d*******@g******** 23-12-2021

Makkelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Dit is een koffiemachine waar je veel verschillende soorten koffie mee kan zetten: espresso, koffie, latte of een capuchino. Perfect voor mijn gezin dus.
Zelf vind ik het erg fijn dat de temperatuur instelbaar is. Want ik hou van hete koffie!
Ik ben ook erg blij met de melk slang die je in elk melkreservoir kan plaatsen die je maar wilt. In mijn geval gewoon het melkpak. Je hebt geen vast melkreservoir dat weer schoongemaakt moet worden, en geen melk dat dan buiten de koelkast blijft staan. De melk wordt alleen niet helemaal warm genoeg gemaakt waardoor een capuchino niet zo heel heet eruit komt. Om dit te voorkomen kun je de melk eerst even kort verwarmen in de magnetron, maar ja dan is het gemak van de slangetje gewoon in het melkpak natuurlijk weg.

Maar behalve dat ben ik erg blij met deze machine. Veel gemak en weinig zelf schoonmaken. Dat is ook wel wat waard vind ik.

Pluspunten

• Temperatuur koffie instelbaar
  • zetgemak

Minpunten

• Temperatuur melk
  • geen Standby stand

b*******@g******** 20-12-2021

Mooie compacte volautomaat

Geschreven voor: Siemens TP503R09

De EQ500 is een mooie slanke volautomaat. Niet te groot, en zet er strak uit. De watertank is lekker groot, en tevens het bonenreservoir. Je hoeft niet na elk kopje de bonen en water bij te vullen.prima. Het is wel even uitvogelen hoe je een warme cappuccino kunt zetten, want het slangetje in een pak koude melk hangen gaat helaas niet. Ik doe eerst een hoeveelheid melk in de magnetron, en plaats deze dan bij de melktoevoer.
De machine doet wel lang over het starten en uitschakelen, en hier gaat best wel wat water verloren. Maar daar wen je wel aan. Als de koffie maar goed is, en dat is hij zeker. De icoontjes op de machine hadden van mij wat mooier gemogen, maar dit is een detail.
De machine is makkelijk schoon te maken, en de zetgroep is zo verwijderd.

Pluspunten

• Compact
  • Groot bonenreservoir
  • Grote watertank
  • Goede koffie

Minpunten

• Lauwe cappuccino
  • Veel water verloren bij opstarten

Suuus1980 10-12-2021

Heerlijk kopje koffie!

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Mooi machine voor een heerlijke kop koffie, er is een ruime keus aan koffie variaties, deze zijn ook in sterkte en hoeveelheid in te stellen, het laatste gekozen kopje onthoudt hij voor de volgende keer. Nadeel is dat alles wat je met melk maakt (cappuchino/latte machiato/warme melk) voor mij persoonlijk niet warm genoeg is. Het grootste voordeel van deze machine is wel dat je gewoon een pak melk uit de koeling kan pakken en het slangetje in het pak kan steken. Na gebruik kan je de melk gewoon terug in de koeling zetten.

Het reinigen van de machine is ook erg makkelijk, voor de kofiie soorten doet hij dit helemaal automatisch, doordat hij dit elke keer doet raakt je lekbak snel vol, wat een beetje onhandig is dat je een deurtje moet openen om de lekbak te leggen. Wanneer je melk hebt gebruikt, kan je het slangetje heel eenvoudig zelf reinigen door een 1/2 kopje met water onder de machine te houden en het slangetje in het kopje te doen en de reininging aan te zetten.

Pluspunten

• ruime keus aan koffie

Minpunten

• snel volle lekbak

Diana29 09-12-2021

Heel blij met dit apparaat!

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Pluspunten

• instelbare koffie temperatuur
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• temperatuur melk
  • het apparaat sploet zichzelf erg vaak

j***********@g******** 07-12-2021

Lekkere koffie, prijzig apparaat

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Nadat ik al jarenlang een Nespresso apparaat heb was ik erg benieuwd naar een bonenautomaat. Ik miste namelijk t maken van cappuccino en latte macciato. Hiervoor is dit apparaat echt perfect!! De gewone koffie vind ik niet echt geweldig maar dat kan natuurlijk ook aan de bonen zelf liggen. Je moet alleen heel vaak de lekschaal legen, hij verliest heel veel water. Ook makkelijk dat je je theeglas eronder kan zetten. Scheelt weer apparaten op je aanrecht. Ik vind het wel een duur apparaat. Jammer dat de melk niet altijd even warm is, zo is je koffie vrij snel koud... Ik mis de sensor om aan te geven dat de koffiebonen op zijn.

Pluspunten

• Optie voor het maken van latte is fijn

Minpunten

• Duur
  • Lekbak snel vol

Cindy 07-12-2021

Fantastisch!

Update op 07/12/2021:
We hebben deze nu een aantal weken op proef en hij bevalt echt super goed. Het apparaat is duidelijk en gemakkelijk te bedienen. Ook kun je heel makkelijk de sterkte van je koffie afstellen. En de koffie is heerlijk! Net als de cappucino en latte macchiato. Deze is ook super makkelijk te maken doordat je het slangetje maar in je pak melk hoeft te hangen. Je hebt dus geen last van melkkannetjes die je moet schoonmaken. Echt een top apparaat!

Review van 26/11/2021:
De automaat is behoorlijk groot. Maar qua vormgeving wel strak. We moesten even goed kijken om alles geïnstalleerd te krijgen. Maar zodra dat gebeurd was, meteen een latte macchiato gezet. En hij was heerlijk! Ideaal ook dat je het slangetje in een pak melk kunt hangen en daarna de pak weer gewoon in de koelkast kunt zetten. Geen gedoe met melkkannetjes enzo. Ook de gewone koffie smaakt prima. Automaat spoelt regelmatig automatisch door. Gebruikt hiervoor wel redelijk wat water. Maar wel fijn dat je hierdoor de automaat niet zelf hoeft door te spoelen. Als je twijfelt… DOEN!

Pluspunten

• geen melkkan nodig
  • veel mogelijkheden

Robin Hartman 06-12-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Ideaal apparaat voor de koffieliefhebber. Heerlijke koffie met uitmuntend gebruiksgemak.
Mooi, stijlvol uiterlijk met voldoende keuze in koffie variaties!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variaties

Minpunten

• Temperatuur koffie

Carlafenna 04-12-2021

Lekker bakkie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Mooi apparaat, lekkere koffie en makkelijk in gebruik. Wel is de lekbakje snel vol en er wordt niet aangegeven wanneer de bonen op zijn. Dat mag je wel verwachten van zo’n duur apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Lekbakje snel vol
  • Word niet aangegeven als de bonen op zijn

t*********@h********** 03-12-2021

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Mooie koffieapparaat, dagelijks lekkere koffie. Ik durf niet ergens naar toe te gaan door de corona dus ik kan nu thuis mijzelf trakteren op een kopje koffie haha. Ik heb hem nu sinds een paar weken thuis. Je kan je voorkeuren instellen. Bijvoorbeeld hoeveel milliliter je van welk soort wilt en hoe sterk je de koffie wilt. Deze voorkeuren onthoudt hij voor de volgende keer. De opvangbak is snel vol. Het apparaat reinigt zich bij opstarten en bij stand-by gaan. Soms moet ik dus even geduld hebben voor een kopje koffie. Naar de juiste koffie moesten we ook even zoeken. Niet alle koffie vond ik lekker. Ook de smaak van de melk kan per merk verschillen. Met de eerste melk die we geprobeerd hebben spetterde de melk alle kanten op tijdens schuimen. De tweede merk was wat dunnen waardoor het goed ging. Over het algemeen ben ik tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• snel koffie

Minpunten

• apparaat neemt veel ruimte in
  • lekbak snel vol

Kees 30-06-2021

Prima bak koffie, goed instelbaar en stil

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Blij met dit nieuwe apparaat. Na verschillende andere merken nu een Siemens en wat vooral opvalt is hoe weinig herrie deze maakt. apparaat is makkelijk schoon te houden maar vooral: er komt een lekkere bak koffie uit. Veel instelmogelijkheden om de bak koffie net aan je smaak aan te passen. Heel tevreden!

Pluspunten

• weinig geluid
  • prima lekkere bak koffie

Jelierse 27-06-2021

Makkelijke bediening voor jong en oud, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik een veelzijdig koffiedrinker ben en iedere ochtend voor het werk een glas Latte neem.
Elke dag genieten van koffie uit een gebruiksvriendelijk apparaat van siemens en ook nog eens goede koffie.
Wie wil dat nou niet.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk display
  • makkelijk schoon te maken

Jolanda 19-06-2021

Alle lekkerste koffie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Wat een bijzonder goed en makkelijk te bedienen apparaat. Heerlijk warm en voor elk in te stellen sterkte. Ook snel klaar. Ik ben zeer tevreden!!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Mooie vormgeving
  • Makkelijk schoon te maken
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Richard 22-02-2021

Goede koffie machine, maar vreemde te kortkomingen

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Ondanks dat het een goede koffiemachine is, die makkelijk is in het onderhoud en bovenal goede koffie maakt, heeft hij wel rare tekortkomingen. Zo geeft hij niet aan dat de koffiebonen op zijn en is al na een klein aantal bakken koffie de lekbak vol, ondanks dat er altijd een kopje onder de automaat staat, die het vele water van het automatisch reiningen opvangt.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • duidelijke keuze mogelijkheden / instellingen

Minpunten

• geeft niet aan dat de bonen op zijn
  • lekbak snel vol

H.K 20-01-2021

TOP APPARAAT VAN SIEMENS

Geschreven voor: Siemens TP503R09

hoop mogelijkheden voor het instellen van de verschillende soorten koffie die deze machine kan maken zoals sterkte maar ook hoeveelheid en de maling van de bonen
en met het automatische op schuim systeem werkt ook perfect gewoon slangetje in melk pak en de rest gaat vanzelf

Madeleine 12-01-2021

Duidelijk, gebruik is gemakkelijk.

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Gemakkelijk in gebruik en fantastische koffie! Heel makkelijk schoon te maken en groot reservoir qua water en aparte mogelijkheid om koffie te zetten met gemalen koffie. Heel erg blij mee.

Pluspunten

• 2 kopjes per keer zetten
  • Gemakkelijk qua schoonmaken

Bart 10-01-2021

Stil, lekbak snel vol, koffie mag heter

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Onze vorige maakte veel herrie met het malen van de bonen. Deze speciaal uitgezocht op een laag geluidsniveau en dat klopt (het mag natuurlijk altijd stiller.) Door het veelvuldig en ruim spoelen is de lekbak heel snel vol, wij zetten hier een beker onder de uitstroomopening om dit op te vangen. Werkt ook goed. Na een melkproduct komt er altijd bij het volgende nog een heel klein beetje melk uit. Als je dan net thee wilt nemen is dat vervelend. Nu dat we dat weten doen we eerst het hete water en dan het melkproduct.

Pluspunten

• Lekkere Latte en Cappuccino
  • Stil

Minpunten

• Lekbak snel vol door ruim spoelen
  • Iets melk in een volgende na een melkproduct

Roza 10-01-2021

Siemens EQ serie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Altijd sceptisch geweest over een bonenapparaat in verband met lagere temperatuur van de koffie. Bij de TP503R08 is dit heel goed op temperatuur. Wij zijn erg tevreden. Het apparaat zelf ziet er strak uit, maakt weinig lawaai zowel met malen als met zetten van de bonen en koffie. Wij raden deze machine aan!

Ron 06-01-2021

Prima product!

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Prima product! Mooi en makkelijk bedienbaar apparaat en maakt bovendien heerlijke koffie, espresso, Latte, Cappuccino etc
Lekbakje moet wel vaak geleegd worden, kwestie van wennen. Tip: zet een bakje onder de uitstromers, scheelt wellicht!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Makkelijk bedienbaar
  • Maakt heerlijke koffie

Minpunten

• Lekbak gauw vol

R. Monteban 02-01-2021

Espresso machine

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Het apparaat geeft heerlijke koffie als je even de tijd neemt hem goed in te stellen. Verbruik bij spoelen een beetje veel water. Ook de lekbak zit snel vol.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Veel water bij spoelen. (half kopje)

Maud 31-12-2020

Handig in gebruik!

Geschreven voor: Siemens TP503R09

lekker makkelijk apparaat! Weinig onderhoud en veel keuze wat betreft koffievarianten! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Keuze genoeg

Minpunten

• Aan twee kanten gebruiksklepjes, das jammer!

Anita 29-12-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Snel lekkere koffie/espresso. Geweldig, dat het apparaat automatisch regelmatig spoelt. En fijn, dat je zelf wat regelmatiger het water bij moet vullen en de lekbak moet legen. Dan ben je er altijd zeker van, dat de automaat schoon is en dat je altijd lekkere koffie hebt.

Pluspunten

• reiniging
  • regelmatig spoelen
  • lekkere koffie
  • veel keuze mogelijkheden

Wouter 28-12-2020

eenvoudig bedienbare machine van alle gemakken voorzien

Geschreven voor: Siemens TP503R09

We wilden een volautomaat met automatisch ontkalkprogramma en kozen na zorgvuldig afwegen deze machine. We hebben hem pas enkele dagen maar tot dusver zijn we erg tevreden. Het geluid valt ons reuze mee, hier waren we wat huiverig voor. Al met al voldoende waar voor het geld.

Pluspunten

• voldoende groot waterreservoir
  • geluid valt mee

Siemens TP503R09 28-12-2020

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Het apparaat is gebruiksvriendelijk. Was eigenlijk sceptisch ten opzichte van de cappuccino en café au lait betreffend de melkschuim. Boven verwachting maakt het apparaat heerlijke cappucino's en cafe au lait. Is zo gebeurd en ook weer schoongemaakt. Is zeker een aanrader.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• temperatuur mag wat hoger

koffie zoals koffie bedoelt is 20-12-2020

Meer dan alleen koffie

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Als koffieliefhebber gekozen voor dit model. Overzichtelijk apparaat, zeer onderhoudsvriendelijk en makkelijk te bedienen.
Koffie is heet genoeg en de verschillende koffiemogelijkheden en sterktes zijn ook goed in te stellen naar eigen smaak.

Karina 10-12-2020

Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geschreven voor: Siemens TP503R09

Great prijs kwaliteit verhouding!
Great taste, easy to use, great quality and price. Easy to clean. I really recommend.

Pluspunten

• good taste
  • easy to use

Minpunten

• you need to remove the water compartment everyday