Siemens EQ500 Classic TP503R0P piano black - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 77 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Classic TP503R0P piano black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D. Boon 20-12-2021

Mooie compacte volautomaat

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De EQ500 is een mooie slanke volautomaat. Niet te groot, en zet er strak uit. De watertank is lekker groot, en tevens het bonenreservoir. Je hoeft niet na elk kopje de bonen en water bij te vullen.prima. Het is wel even uitvogelen hoe je een warme cappuccino kunt zetten, want het slangetje in een pak koude melk hangen gaat helaas niet. Ik doe eerst een hoeveelheid melk in de magnetron, en plaats deze dan bij de melktoevoer.
De machine doet wel lang over het starten en uitschakelen, en hier gaat best wel wat water verloren. Maar daar wen je wel aan. Als de koffie maar goed is, en dat is hij zeker. De icoontjes op de machine hadden van mij wat mooier gemogen, maar dit is een detail.
De machine is makkelijk schoon te maken, en de zetgroep is zo verwijderd.

Woef1 20-12-2021

Mooi stil apparaat

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat heb ik ontvangen en ik ben gelijk begonnen natuurlijk!
Het is erg makkelijk te installeren en eigenlijk werkt alles vanzelf.
Even snel de handleiding doorgelezen en het apparaat aangezet. Voor het waterfilter heb ik wel de instructie goed doorgelezen maar het installeren ervan was erg simpel.
Het apparaat aangezet en een bakje koffie gezet. Het gaat heel makkelijk. En alles spreekt voor zich. Het duurt alleen even voordat het apparaat gereed is voor gebruik. Het apparaat maakt minder geluid als mijn huidige apparaat. Ik ben erg tevreden over dit apparaat tot nu toe.

Cappuccino en latte macciato heb ik ook uitgeprobeerd. Maar ik drink normaal zwart en daarom is dit alleen voor speciale gelegenheden. Ik vind de koffie met melk niet warm genoeg. Dus die moet je echt gelijk opdrinken anders is het helemaal koud.

Ook worden de cappuccino en latte macchiato op dezelfde wijze gezet. En volgens mij moet dat officieel precies andersom, eerst melk dan koffie en bij de andere andersom. Maar ik ben geen echte kenner. En ik vond het goed smaken.

Het apparaat moet vaak geleegd worden. Elke 4-5 kopjes. En dit vindt ik helemaal niet handig. Het waterreservoir lijkt groot maar dit is zo op. Aangezien het apparaat veel water gebruikt om te spoelen.

Het aansluiten en reinigen van de melkslang gaat perfect en is ook goed schoon nadien.

Conclusie: Ik ben tevreden maar het is voor mij geen apparaat die een 10 krijgt. Er zitten nog verbeterpunten aan.

Diana 20-12-2021

Een handig apparaat

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een mooi apparaat met heel veel mogelijkheden. Echt voor ieder in ons gezin wat ie wil: espresso, koffie, latte of een capuchino.
Zelf vind ik het erg fijn dat de temperatuur instelbaar is. Want ik hou van hete koffie!
Ik ben ook erg blij met de melk slang die je in elk melkreservoir kan plaatsen die je maar wilt. In mijn geval gewoon het melkpak. Je hebt geen vast melkreservoir dat weer schoongemaakt moet worden, en geen melk dat dan buiten de koelkast blijft staan. Echter de temperatuur van de melk die eruit komt vind ik helaas wat te laag, en dus verwarm ik de melk eerst een beetje op in de magnetron. Wat dan het gebruik van direct het melk uit het melkpak weer teniet doet.
Wel jammer dat er een standby stand mist, want het is aan of uit. En bij beide gaat hij elke keer spoelen. Dus hou ik hem vaak maar aan.

Carlafenna 14-12-2021

Heerlijke koffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nu het apparaat een paar weekjes aan het testen. Koffie is heerlijk. Lekbakje moet wel vaak geleegd worden. En voor zo'n duur apparaat vind ik de voorkant het licht grijze deel er goedkoop uit zien.

Meultje 14-12-2021

Siemens EQ500 classic

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is een mooi apparaat met duidelijke instructies voor het zetten van de koffie. Wij vinden dat de koffie net erg heet word. Het is ook vervelend dat de opvangbak vaak na 4x koffie zetten alweer schoongemaakt moet worden. Het telkens reinigen van het apparaat is irritant. Voor de liefhebber die graag verschillende soorten koffie drinkt, is dit een prima automaat. Wij houden het zelf liever bij een gewoon koffiezet apparaat

Michaela 13-12-2021

Fijne automatische koffiemachine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een aantal weken heb ik deze koffie machine nu in huis. Het is een mooie machine, een eye catcher in de keuken zelfs wel! De installatie ging vlot, al vond ik de gebruiksaanwijzing vrij onduidelijk. Deze gaat van de hak op de tak. De iconen op de machine zijn duidelijk en van deze tijd. Zelfs mijn kind en oma kunnen hiermee koffie maken. Cappuccino is mijn favoriet. Hiervoor gebruik ik dubbelwandige glazen, dan is de temperatuur perfect. Ik vind het zo handig dat je de melkslang gewoon in een pak melk naar keuze kan hangen. (Natuurlijk kan je ook een glas of beker gebruiken) Het is een fijn idee dat de machine voor en na gebruik spoelt. Wel vind ik dat de "waterschaal" erg snel vol is. Dit ondanks ik een kopje eronder heb staan om het spoelwater op te vangen. Ik vraag me dan ook af waar al het water vandaan komt? Het waterreservoir is groot en makkelijk bij te vullen. Als je echter midden in het maken van een koffie variatie zit en het water is op, dan maakt hij na het vullen van het reservoir de koffie niet af. Dat is wat onhandig als je een cappuccino of latte maakt, zorg dus dat het waterreservoir goed gevuld is! 1 keer per week een grondige schoonmaak.. Dat betekent slechts goed afspoelen, koffie resten schoon borstelen en goed afdrogen. Dit gaat allemaal erg makkelijk en kost weinig tijd. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de machine. Iedereen zijn eigen keuze, sterke of milde koffie.. Hij maakt weinig lawaai in tegenstelling tot onze oude machine.

Michaela 13-12-2021

Fijne automatische koffiemachine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een aantal weken heb ik nu deze koffiemachine in huis. Het is een mooie machine, een eye catcher in de keuken zelfs wel! De installatie ging vlot, al vond ik de gebruiksaanwijzing vrij onduidelijk. Deze gaat van de hak op de tak. De iconen op de machine zijn duidelijk en van deze tijd. Zelfs mijn kind en oma kunnen hiermee koffie maken. Cappuccino is mijn favoriet. Hiervoor gebruik ik dubbelwandige glazen, dan is de temperatuur perfect. Ik vind het zo handig dat je de melkslang gewoon in een pak melk naar keuze kan hangen. (Natuurlijk kan je ook een glas of beker gebruiken) Het is een fijn idee dat de machine voor en na gebruik spoelt. Wel vind ik dat de "waterschaal" erg snel vol is. Dit ondanks ik een kopje eronder heb staan om het spoelwater op te vangen. Ik vraag me dan ook af waar al het water vandaan komt? Het waterreservoir is groot en makkelijk bij te vullen. Als je echter midden in het maken van een koffie variatie zit en het water is op, dan maakt hij na het vullen van het reservoir de koffie niet af. Dat is wat onhandig als je een cappuccino of latte maakt, zorg dus dat het waterreservoir goed gevuld is! 1 keer per week een grondige schoonmaak.. Dat betekent slechts goed afspoelen, koffie resten schoon borstelen en goed afdrogen. Dit gaat allemaal erg makkelijk en kost weinig tijd. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de machine. Iedereen zijn eigen keuze, sterke of milde koffie.. Hij maakt weinig lawaai in tegenstelling tot onze oude machine.

Seusiemens 10-12-2021

Heerlijke koffie met weinig moeite!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb een heerlijke kop koffie binnen enkele minuten met dit mooie apparaat van Siemens. Zeer makkelijk in gebruik en niet al te veel poespas voor de diverse sterktes die men kan instellen. Hij blijft standaard staan op de sterkte die je voor het laatst hebt gebruikt, ook warme melk en heet water is mogelijk, voor de cappuchino en warme melk, kan men gewoon het buisje in de melkpak steken, dit heb ik als erg prettig ervaren omdat je na gebruik het pak weer dicht doet en weer terug in de koelkast kan zetten. Werkt stukken beter dan een aparte bak met melk. Onderhoud is ook erg makkelijk, het apparaat spoelt na elke kop koffie vanzelf. Hiervoor hoef je niet zelf aanwzig te zijn, alles wordt netjes opgevangen in het lekbakje en kan snel geleegd worden. Zowel te gebruiken met bonen en gemalen koffie.

Het enige nadeel is dat ik persoonlijk de koffie niet warm genoeg vindt, als ik mijn kopje heb voorgewarmd met heet water is de koffie uit de machine daarna beter op temperatuur.

Edwinjoyce 07-12-2021

Lekkere latte macciato, wel veel onderhoud

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nadat ik al jarenlang een Nespresso apparaat heb was ik erg benieuwd naar een bonenautomaat. Ik miste namelijk t maken van cappuccino en latte macciato. Hiervoor is dit apparaat echt perfect!! De gewone koffie vind ik niet echt geweldig maar dat kan natuurlijk ook aan de bonen zelf liggen.Je moet alleen heel vaak de lekschaal legen, hij verliest heel veel water. Ook makkelijk dat je je theeglas eroder kan zetten. Scheelt weer apparaten op je aanrecht. Ik vind het wel een duur apparaat. Jammer dat de melk niet altijd even warm is, zo is je koffie vrij snel koud... Ik mis de sensor om aan te geven dat de koffiebonen op zijn

Wiets 05-12-2021

Mooie machine voor een mooie prijs

De EQ500 staat hier inmiddels twee weken, het uitpakken en installeren ging prima. Had wel een klein beetje moeite om de kalkfilter luchtvrij te installeren, maar na een paar pogingen zat deze ook eindelijk goed.

Het design van de machine is naar mijn mening strak en erg netjes, de afbeeldingen van de soorten koffie hadden wat mij betreft iets kleiner en iets subtieler gemogen. De bediening en het touchpaneel werkt erg fijn, in het begin heb ik nog wel een paar keer per ongeluk iets aangezet omdat ik iets aanraakte terwijl ik water en/of bonen ging bijvullen, maar dat was meer een kwestie van wennen.

De koffie is super, je kan voldoende instellen; maalgraad, sterkte, grootte van het kopje. Ook is de machine relatief stil. Het is erg makkelijk dat je gewoon een pak melk neer kan zetten voor bijvoorbeeld je cappuccino nadeel is wel dat de melkproducten niet echt aan de hete kant zijn, ook al zet je de koffietemperatuur op max.

Het grootste nadeel van de EQ500 is naar mijn mening de relatief kleine lekbak en de manier van legen daarvan. Bij veel machines kan je de lekbak er gewoon uittrekken, maar bij de EQ500 moet je eerst de voorkant als een deur openen. Iets meer gedoe als je veel koffie drinkt naar mijn mening.

Al met al een prima machine voor een prima prijs!

Turkan 02-12-2021

Prettig apparaat

Mooi koffieapparaat. Neemt wel veel ruimte in, in onze keuken. Duidelijke plaatjes waar je op kan drukken. Instellingen heel makkelijk. Je kan zelfs nog de taal kiezen. Ik ben een cappuccino liefhebber. Het was wel even zoeken naar de juiste koffie en melk. Maar als je die hebt gevonden kan je heerlijke koffie drinken. Soms is de melk op de cappuccino koud. Na het openen van de verpakking doe ik de melk in de koelkast. Ik heb geprobeerd om de melk apart op te warmen en dan te gebruiken voor de cappuccino maar dat is ook een heel gedoe. Een nadeel vind ik dat de opvangbak snel vol is. Als ik hem aanzet gaat hij eerst spoelen en voordat hij stand-by gaat, gaat hij ook spoelen. Je moet geduld hebben en even wachten op je koffie. Groot waterreservoir. Je kan ook warm water voor een kopje thee krijgen met de melkslang. Je moet de slang dan wel even spoelen zodat je geen melk in je water krijgt. Prima apparaat.

Karolina 02-12-2021

Mijn eerste volautomatisch espresso

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit is mijn eerste espresso apparaat en ben aangenaam verrast! Het apparaat is makkelijk te bedienen je kan zelf aangeven de sterkte, en hoeveel milliliter aan koffie je wil hebben. Het apparaat geeft duidelijk aan als de waterbak leeg is of als de waterbak onder aan vol zit. Je hebt aan de rechterkant een slangetje die je kan gebruiken voor het maken van cappuccino het werkt erg goed wel een tip om na elke gebruik de ~en de koffiezetapparaat te laten reinigen zo voorkom je mogelijke melk die blijft hangen in het systeem. Het apparaat is een mooi design neem het niet al te veel plek in beslag omdat hij in de breedte niet groot is maar wel in de lengte. Het enige is dat het espresso apparaat niet aangeeft wanneer de bonnen leeg zijn, ik heb dus gehad dat ik een sletachtige koffie er uitkwam.

Robin 21-11-2021

Heerlijke koffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi apparaat! Heel makkelijk te bedienen en heerlijke koffie die eruit komt! Aanrader!

Sacha 29-07-2021

En weer een Siemens...

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nadat mijn oude S2 12 jaar perfecte koffie heeft gezet met echt 0 problemen was het toch tijd voor een nieuwe vanwege niet meer zo hete slappe koffie. Dus nu deze nieuwe: stiller, zuiniger en met een display. Alleen de watertank vond ik bij de vorige beter te bereiken maar dat is dan ook alles.

F.J.C. van der Boor 26-07-2021

Espresso volautomaat TP503R09 van Siemens

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Geeft heerlijke koffie, de bonen moet je wel zelf selecteren. Enige minpunt vinden wij dat het apparaat veel schoenspoelt waardoor veel water verloren gaat.

Geen 06-07-2021

Handig in gebruik

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Geeft iets te snel aan lekschaal te legen

Peter 03-07-2021

Bonenkoffiemachine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super apparaat. Echt lekkere koffie en zeer gemakkelijk in gebruik.

m.a v nieuwkerk 22-01-2021

aanwinst

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] perfect apparaat voor een heerlijke koffie ga zo door Siemens

Eric 20-01-2021

Foutieve meldingen

Apparaat werkt prima, vrij stil alleen vaak melding van lekbak vol terwijl er weinig in zit. Klep open dicht en dan is het goed.

Anne 16-01-2021

Fantastisch

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nog nooit zo'n geweldig koffieapparaat gehad. Geen spijt van aankoop! Makkelijk in bediening en heerlijke keus in koffie.